Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DOA Volleyball

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jooh, IGN... gamespot antoi 6 pistettä eiköhän tuo kerro mitä mieltä he olivat pelistä?

Gameplay 5
Graphics 9
Sound 6
Value 5
TILT 6

IGN:nän arvosteluihin on aika vaikee suhtautuu vakavasti. Niiltä on menny uskottavuus kokonaan. TWS haukutaan ihan paskaks ja sit DOA volleyball kehutaan maasta taivaaseen. Luotan Gamespottiin noin 100x enemmän. Niillä on tiukka mutta reilu arvostelu linja eikä mitään kotiinpäin vetämistä mitä IGN harrastaa surutta. (en tarkoita nyt tätä DOA volleyball arvosteluu vaan yleisesti ottaen)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gaff
IGN:nän arvosteluihin on aika vaikee suhtautuu vakavasti. Niiltä on menny uskottavuus kokonaan. TWS haukutaan ihan paskaks ja sit DOA volleyball kehutaan maasta taivaaseen. Luotan Gamespottiin noin 100x enemmän. Niillä on tiukka mutta reilu arvostelu linja eikä mitään kotiinpäin vetämistä mitä IGN harrastaa surutta. (en tarkoita nyt tätä DOA volleyball arvosteluu vaan yleisesti ottaen)
TWS:n arvostelija oli harjoittelija, joten unohda se. Gamespot on arvostellut niin monta xbox peliä huonoksi, joten minun on vaikea uskoa miten voit ottaa sen uskottavasti. Ign on arvostellut muutaman pelin liian hyväksi, mutta gamespot on haukkunut 3 kertaa enemmän (hyviä) xbox pelejä huonoksi. Mielestäni IGN on paras pelisivusto internetissä ja minua ei häiritse jos arvostelijat ovat tykästyneet joihinkin peleihin turhan paljon (mutta häiritsee jos haukkuu pelin ja samalla päättää ostopäätöksen parille tuhannelle lukijalleen) ja antaneet kiitettävän arvosanan, arvosanalla ei loppujen lopuksi ole niin paljoa väliä vaan sillä itse tekstillä. (IGN TWS arvostelu oli aivan hanurista...siinä en väitä vastaan)

Mistä sinä tiedät vaikkei DOA Volleyball olisikin alkuvuoden paras peli, kun et ole sitä pelannut, mitä olen siitä arvosteluja katsonut niin gamespotin arvosana on taas huonompi kuin 90% muiden arvosteluiden arvosanoista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Steltti
TWS:n arvostelija oli harjoittelija, joten unohda se. Gamespot on arvostellut niin monta xbox peliä huonoksi, joten minun on vaikea uskoa miten voit ottaa sen uskottavasti. Ign on arvostellut muutaman pelin liian hyväksi, mutta gamespot on haukkunut 3 kertaa enemmän (hyviä) xbox pelejä huonoksi. Mielestäni IGN on paras pelisivusto internetissä ja minua ei häiritse jos arvostelijat ovat tykästyneet joihinkin peleihin turhan paljon (mutta häiritsee jos haukkuu pelin ja samalla päättää ostopäätöksen parille tuhannelle lukijalleen) ja antaneet kiitettävän arvosanan, arvosanalla ei loppujen lopuksi ole niin paljoa väliä vaan sillä itse tekstillä. (IGN TWS arvostelu oli aivan hanurista...siinä en väitä vastaan)

Mistä sinä tiedät vaikkei DOA Volleyball olisikin alkuvuoden paras peli, kun et ole sitä pelannut, mitä olen siitä arvosteluja katsonut niin gamespotin arvosana on taas huonompi kuin 90% muiden arvosteluiden arvosanoista.

Mielipiteitä on monia. Gamespotin arvosteluasteikko on tiukka mutta reilu eli jos joku saa gamespotissa 80% se on hyvä peli ja tekstissä kehutaan peliä paljon. Ei todellakaan haukuta. Arvosteluissa kerrotaan seikkaperäisesti miksi päädyttiin kyseisiin pisteisiin. 90% pääsee harva peli.

IGN:ssä taas 90% eli yli 9.0 saa lähes joka peli jos vähän kärjistetään. Esim. Unreal championship 9.2 (aivan liikaa! peli on hätäisesti tehty, päivityksiä tulee...ruudunpäivitys hyppii), Blinx 8.8 (mielestäni liikaa, itse en pidä pelistä mutta OK ei niin suuri moka), DOA3 9.4 (nätti graffa mutta äärettömän lyhyt! Todellakin liian kovat arviot). Ja puhun tässä sekä tekstistä että pisteistä.

Löytyy varmaan muitakin mutta en pysty kommentoimaan kun niitä pelejä joita itse olen pelannut tai omistan.

Mutta kuten sanoin mielipiteitä on monia enkä sano että omani olisi oikea. Mutta itse ainakin luotan huomattavasti enemmän Gamespottiin kun Jenkkien IGN:nään.

Edit: Jep, jep....ihan sama mikä on paras pelisaitti. Turha siitä on tässä lähteä riitelemään. Aihe on kuitenkin DOA Volleyball...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gaff
Mielipiteitä on monia. Gamespotin arvosteluasteikko on tiukka mutta reilu eli jos joku saa gamespotissa 80% se on hyvä peli ja tekstissä kehutaan peliä paljon. Ei todellakaan haukuta. Arvosteluissa kerrotaan seikkaperäisesti miksi päädyttiin kyseisiin pisteisiin. 90% pääsee harva peli.

IGN:ssä taas 90% eli yli 9.0 saa lähes joka peli jos vähän kärjistetään. Esim. Unreal championship 9.2 (aivan liikaa! peli on hätäisesti tehty, päivityksiä tulee...ruudunpäivitys hyppii), Blinx 8.8 (mielestäni liikaa, itse en pidä pelistä mutta OK ei niin suuri moka), DOA3 9.4 (nätti graffa mutta äärettömän lyhyt! Todellakin liian kovat arviot). Ja puhun tässä sekä tekstistä että pisteistä.

Löytyy varmaan muitakin mutta en pysty kommentoimaan kun niitä pelejä joita itse olen pelannut tai omistan.

Mutta kuten sanoin mielipiteitä on monia enkä sano että omani olisi oikea. Mutta itse ainakin luotan huomattavasti enemmän Gamespottiin kun Jenkkien IGN:nään.

Edit: Jep, jep....ihan sama mikä on paras pelisaitti. Turha siitä on tässä lähteä riitelemään. Aihe on kuitenkin DOA Volleyball...
Blinx sai korkean arvosanan, koska se käyttää niin loistavasti xboxin kovalevyä apunaan, DOA olisi mielestäni lähemmäksi 8.0-8.5, mutta he olivat pitäneet toimistollaan turnauksia kyseisen pelin kanssa, joten ilmeisesti he pitivät siintä enemmän ja unrealista on paha sanoa, mitään ku ei ole xbox liveä päässyt vielä kokeilemaan. Jos gamespotilla olisi asiat oikeasti niin hyvin, että hyvät pelit saisivat sen kasin, mutta kun niin ei ole, hyvin usein on käynyt niin, että täysin hyvä peli onkin saanut kutosen.
Esimerkit:
Amped 6.7
Blinx 6.3
Crazy Taxi 3 6.9
Gun Valkyrie 6.2
Shenmue 2 7.3
TWS 7.6

Ign on antanut liiotellut arvosanat myös wwf rawlle ja wrecklesille (kummatkin ysin pinnassa muistaakseni), kun taas gamespot antoi kummallekkin kutosen, eli ehkä vastaus löytyy näiden kahden keskiarvosta.

Mutta nyt takaisin aiheeseen eli doaxbveehen, olen pelaillut sitä nyt noin 5h enkä viitsisi lopettaa, minulla on pakkomielle saada 10000000 Z$ venus bikinit, joka ei lopu ennen kuin ne ostan :) Pelin lentopallo engine on hyvin yksinkertainen (vain kaksi nappia A=kova lyönti B=syöttö/nössö lyönti) tärkeintä on ajoitus ja kuinka kovaa painat nappia. Välillä yhtä pistettä pelataan noin viisi minuuttia ja välillä saa pisteen ässä syötöllä. Kun voittaa matsin saa 50k rahaa, jolla voi sitten mennä ostelemaan kaikkea tavaraa (joita voi pitää itsellään tai pistää pakettiin ja antaa muille(joita kannattaa antaa parilleen tai jollekkin toiselle kovalle lentopallo kaksikon jäsenelle, joten toinen heistä tulee mustasukkaiseksi ja he eroavat-> sinä menetät pahan vastustajan)) lahjoja on kaikenlaisia xbox prototyypeistä paistinpannuun. Minä pidän, mutta voi olla joillekkin turhan simplistinen. Gamespotin kutosen haukuin ensi-istumalta, mutta voi olla, että IGN:kin arvosti pikkasen liikaa tätä peliä. Minä antaisin tällä lyhyellä testillä arvosanaksi 8.6.
Jos jollain on kysymyksiä pelistä voin vastailla niihin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Steltti
Jos jollain on kysymyksiä pelistä voin vastailla niihin.
Minua kiinnostaisi tietää, millaiset moninpelimahdollisuudet pelistä löytyvät. Muistelisin jostakin lukeneeni että neljä pelaajaa jakamattomalla ruudulla, onkohan näin? Oletko itse vielä testannut moninpeliä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Altern
Minua kiinnostaisi tietää, millaiset moninpelimahdollisuudet pelistä löytyvät. Muistelisin jostakin lukeneeni että neljä pelaajaa jakamattomalla ruudulla, onkohan näin? Oletko itse vielä testannut moninpeliä?
Vain kaksi pelaajaa, valitettavasti. :(

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Altern
Joo eli on vain kaksinpeli ja ainostaan vastakkain. Siinä voi säätää sen parinsa (AI) aggressiivisuutta kolmelle eri säädölle. Oli se ihan hauskaa pelata vastakkain, mutta ei sitä kauaa jaksa.. ei siis mitään sellaista addiktiivisuus voimaa kuin esim. virtua tenniksessä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Retired nurse
Pelit -lehti ja Niko Nirvi. Niihin luotan, en muihin.

Onpas luotettava heppu joku NNirvi.
Vaikka DOA Beach VB:stä puuttuukin nelinpeli, joka on melkeinpä tälläisen pelin tärkein ominaisuus, uskon että sitä myydään ihan vain niiden tis... tyttöjen takia, mikä on tietenkin moraalisesti väärin, jos peli ei ole hyvä. Minkäs teet.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Onpas luotettava heppu joku NNirvi.

Mainitse muutama peliarvostelija joka on tehnyt yhtä pitkän ja palkitun uran kuin NNirvi? Hänen kolumninsa ovat pelimaailmaan sijoittuvaa satiirista tutkimusta, jossa ei hyssytellä ketään. Hänen arvostelunsa ovat verbaalisesti parasta mitä Suomessa tehdään, ja hänen pitkä uransa mahdollistaa pelien/arvostelujen sijoittamisen koko pelihistorian aikajanalle, jolloin vältytään niin usein nuoremmille toimittajille tapahtuvat ylilyönnit. Yksittäisillä prosenttilukujen esittämisillä tässä yhteydessä ei ole merkitystä, vaan kokonaisuus ratkaisee. En tarkoita että kaikki mitä NNirvi kirjoittaa olisi minun makuuni, mutta jos jonkun sanaan pitää luottaa, on se NNirvin.

Vilkaiskaa nyt vielä kuka sen Getawayn Pelitissä arvosteli. POnlinessa lehti on myöntänyt, että noin normista poikkeavan arvosanan takia olisi ollut syytä ottaa jonkun muunkin arvostelijan mielipide pelistä. Aika vain ei kuulemma riittänyt joulun peliruuhkassa.

Ja miten hitossa tämä enää liittyy DOA-lentikseen? Takaisin topikkiin siis. Ei vielä kannata peliä tuomita, saihan esim. DOA3 aika jaetun vastaanoton. On muuten kumma, että vaikka on niin henkeen ja vereen "itse peli ratkaisee" -pelimies, on tuo peittelemätön tytöillä mehustelu jotain niin hillitöntä, että sen takia varmaan antaa anteeksi joitain pelin puutteita. Ihan hyvä pelin silti on oltava, jotta sen ostan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Vilkaiskaa nyt vielä kuka sen Getawayn Pelitissä arvosteli. POnlinessa lehti on myöntänyt, että noin normista poikkeavan arvosanan takia olisi ollut syytä ottaa jonkun muunkin arvostelijan mielipide pelistä. Aika vain ei kuulemma riittänyt joulun

Yksittäisillä prosenttilukujen esittämisillä tässä yhteydessä ei ole merkitystä, vaan kokonaisuus ratkaisee.

Yksittäisillä prosenttilukujen esittämisillä tässä yhteydessä ei ole merkitystä, vaan kokonaisuus ratkaisee.
Eipä juuri olekaan. Et tainut kuitenkaan täysin ymmärtää mitä tarkoitin.

Mitä tarkoitit? Sitä ei arvostellut Nirvi? Sitä en tiedä kun en arvostelua ole vielä lukenut.
Ei arvostellut ei. Mies arvostelemassa PS2-pelejä... That would be the day. :rolleyes:

Ylös Bottom