Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

doom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bam margera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

bam margera

New Member
nii et onko hyvä ajattelin ostaa ku ei oo tullu pelattua vähään aikaan et onko siinä samat kentät ku alkuperäsessä tietokoneella
 
Toivottavasti olen oikeassa, sillä itse peliä mulla ei ole, mutta mielestäni arvosteluissa sanottiin kaiken tavaran, salaovien yms. olevan täysin samoilla paikoilla täysin samoissa leveleissä.

Muistaakseni vain resoluutiota oli hieman pudotettu... jos en ihan väärässä ole niin muistaakseni joku vihollinen oli muutettu jotenkin, olisiko ollut se punainen leijuva pallon muotoinen vihollinen... muistaakseni se ei GBA:lla leiju ilmassa tai jotain... ei pysty muistamaan:). Jos se leijuisi niin ei mahtuisi ruutuun tai jotain(?). Okei joku pelin omistava voi korjata virheeni.
 
Kyllähän tuo sitä alkuperäistä muistuttaa melko lailla. Voisi jopa sanoa että prikulleen sama peli.
 
Sama peli on. Vain kontrollit on muutettu jostain käsittämättömästä syystä :).
 
Ehei! Tämä peli on tosi ROX! Mutta olen pikkuhiljaa alkanut kyllästyä tähänkin -_-....... Moninpeli oli sairaan rulettavaa! Pelattiin kamun kanssa silmät verille sitä moninpeliä. Sitten graffat on ihan OK! Mutta olen pelannut Doomia niin kauan kuin se on ilmestynyt GBA:lle.... Sitten musiikit ovat tosi huipuxit! Ne ovat samat mitkä oli tietsikalla. Moninpeli kenttiä löytyy doomista noin 7-10kpl.... Yksi niistä kentistä on Quakesta tosi suosittu deathmatch arena... =) Että silleen... Kun ekoja kertoja peliä pelasin annoin sille 9/10 mutta nykyään tämäkin on alkanut puuduttamaan, joten annan sille 8/10 Eli tosi hyvä peli!
 
jep, Doom on kyllä helmi.
En olisi uskonut että fps-peli toimisi näin hyvin GBA:lla, ohjais on tarkka ja hyvä pienen totuttelun jälkeen. Grafiikka yllätti eniten, en olisi luullut näinkin hyväksi.
Pelattavaa ja vaikeutta riittää, enkä ole kyllästybyt peliin vieläkään vaikka kesän alussa ostin.
Peli on suora kopio pc:n nostalgia pelistä. Tosin en kyllä muista siitä muuta kun hämärästi pari ekaa kenttää, mutta tuntuu kuin uudelta peliltä gba:lla (positiivisessa mielessä).
Voin vain suositella kaikille jotka vähänkin on ajatellut ko. pelin ostoa! ette pety!
pelille antaisin 9/10, koska on pitkäikäinen, toimiva ja grafiikka hyvä. ainoa miinus on että saa vaihtaa valokkuutta melkein joka kenttään, mutta se ei monen sekunnin homma ole.
OSTAKAA POIS!:D
 
Doom on GBA:llakin tosiaan aikamoinen helmi. :) Ainakin moninpeli on helvetin hyvää viihdettä, ainakin se on yhtä hauska kuin PC:n silloinen moninpeli jonka parissa on muutama atk -tunti kulunut... :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Toivottavasti olen oikeassa, sillä itse peliä mulla ei ole, mutta mielestäni arvosteluissa sanottiin kaiken tavaran, salaovien yms. olevan täysin samoilla paikoilla täysin samoissa leveleissä.

Muistaakseni vain resoluutiota oli hieman pudotettu... jos en ihan väärässä ole niin muistaakseni joku vihollinen oli muutettu jotenkin, olisiko ollut se punainen leijuva pallon muotoinen vihollinen... muistaakseni se ei GBA:lla leiju ilmassa tai jotain... ei pysty muistamaan:). Jos se leijuisi niin ei mahtuisi ruutuun tai jotain(?). Okei joku pelin omistava voi korjata virheeni.
Kyllä se punanen leiuva pallo on edelleen siellä ilmassa ja näyttää samalta kuin kompuutterilla. Hyvä peli suosittelen kaikille:D
 
GBA:lle on tullut tai tulossa joku toinenkin FPS-peli, mutta kun en muista nimeä. Että mikä mahtaisi olla? Oliko se nyt joku VS. joku?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
GBA:lle on tullut tai tulossa joku toinenkin FPS-peli, mutta kun en muista nimeä. Että mikä mahtaisi olla? Oliko se nyt joku VS. joku?
Ecks vs. Sever.
En tosin tiedä muuta kuin että sekin on FPS-peli, ja menestynyt aika hyvin rapakon takana.
 
GBA-Doom on mielestäni ihan onnistunut, mutta konsolin kökösti asetellut napit aiheuttavat harmaita hiuksia. Grafiikka on aivan yhtä hyvää kuin aina ennenkin ja kenttien arkkitehtuuri pienistä muutoksista huolimatta just oikein. Äänet ovat puolestaan ihan kamalia, ja esmes ykköaskentän legendaarinen biisi puuttuu kokonaan. Viholliset räkivät vihreätä verta, mikä häiritsee noin minuutin.

Tallennussysteemi on syvältä ja poikittain, koska tallentaa ei voi kuin kenttien lopussa. Jossain Doomissa tämä on oikeasti fataali virhe, sillä jotkut kentät ovat todella pitkiä ja loppumetreillä kuoleminen johonkin typerään kohtaan nakertaa hermoja ihan helvetisti.

Koska GBA:n ristiohjain kusee jo tasohyppelyissä, 3D-räiskinnän pelaaminen on sillä ajoittain täyttä piinaa. Doomhero kävelee ihan minne sattuu ja strafe-shooting on käsikonsolilla miltei mahdottomuus.

Ai niin, ja se ruutu on oikeasti pirun pimeä.

Mutta kyllä minä Doomia siltikin suosittelen, jos onnistuu löytämään halvalla. On se tähänastisista konsoli-Doomeista ehdottomasti paras ja filmaattisin.
 
WOOT :-) kiva kuulla, että olette tykänneet tästä pelistä, että en ole ainoa. Minä tykkään itse paljon gba:n doomista. Olen pelannut pelin läpi jo kaikilla vaikeusasteilla, ja kolunnut kaikki kentät 100% Tiesittekö siitä salakentästä doomissa? No tietysti tiedätte. Heh, ostin tämän pelin silloin kun se tuli jo kauppoihin. Oletteko huomanneet moninpelissä, että se yksi kenttä on suora kopio yhdestä Quake dm kentästä? Se on aivan 100% kopio. Olen kyllästynyt jo Doomin yksinpeliin, joten odottelen Doom2. Doom1 moninpeli rulaa aika lujaa. Se on todellinen elämys moninpelinä :-) Kokeilkaa sitä oikeasti moninpelinä. Doom on aika hurja peli :)
 
Ylös Bottom