Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Peli on erittäin hyvä. Ja jos ei ole kykenevää PC:tä niin ilman muuta kannattaa ostaa konsolille.

Sellainen varaus vielä pelin hankintaa harkitseville että jos on parisuhteessa, kannattaa varautua siihen että sanomista tulee. t. Fereldenissä ja Amaranthinessa yhteensä ~140 tuntia seikkaillut (+mass effectit päälle) :D

Kiitoksia kaikille vastaajille, tuli aika nopeasti. :)

Peli on tulossa verkkokaupan kautta huikeaan hintaan 24.40 euroa.

Loppuviikosta en varmaan ulos pääse käymään tai edes tietokonetta avamaan. :D

Ja sitten päivän tai parin pelaamisen jälkeen vielä Awakening tilaukseen niin kattaus on "riittävä" vähäksi aikaa. Jos sattuu olemaan parisuhteessa niin varaa vaan kännykkään interfloran numeroa jo valmiiksi hyvittelyä varten, niin ei tarvitse pelisessiota keskeyttää :D

taistelu on äärettömän sujuvaa ja komeaa.

Taistelu on kyllä minun mielestäni itseään toistavaa ja sitä on noin ylipäätään vähän liikaa. Itse pelasin pitkään tosiaan kaikesta nauttien, mutta peli on kyllä enimmäkseen taistelua taistelua taistelua mitä pidemmälle peli etenee.

Pelaan kylläkin PC:llä ja vaikeustaso oli kai joku normaali.. Ei ole taistelussa tai hahmokehityksessä ole kovin paljon valinnanvaraa jos haluaa pärjätä, siltä minusta tuntuu. Aina välillä tulee joku ärsyttävä bossi joka vain tulee ja tappaa Morriganin tai Wynnen yhdellä iskulla ja tankkini kahdella(massive armorit, item set bonukset, heroic defenset sun muut ei paljoo hidasta), niskassaan kaikki mahdolliset spellit ja poisonit jotka eivät juuri vaikuta.. resisted resisted resisted resisted. Kivaa. :mad: Ilman Wynneä ta vastaavaa healeriä ei olisi toivoakaan kun noi haarniskat on ilmeisesti tehty kreppipaperista.

Taistelu on kyllä hienon näköistä pysäytyskuvissa (joita sitten tuleekin hinkattua noin sekunnin välein jos haluaa selvitä hengissä mikromanageroimalla..)

Huhujen mukaan taistelu on helpompaa konsoleilla ja suosittelenkin pelaamaan reilusti helpolla jos ei halua hieroa niiden taisteluiden kanssa. Tällöin sankari laittaa nippuun niin örkit kuin roistotkin helposti jonka ansiosta voikin keskittyä peliin muutenkin kuin jonain strategiapelinä jossa käskyjä jaellaan sekunnin tarkkuudella :D

Huhujen mukaan taistelu on helpompaa konsoleilla ja suosittelenkin pelaamaan reilusti helpolla jos ei halua hieroa niiden taisteluiden kanssa. Tällöin sankari laittaa nippuun niin örkit kuin roistotkin helposti jonka ansiosta voikin keskittyä peliin muutenkin kuin jonain strategiapelinä jossa käskyjä jaellaan sekunnin tarkkuudella :D

tämä on totta. PC:ssä etuna modit (joita ilman nyt ei maailmoja mullistavaa menetä) ja "haastavammat" taistelut jos hikoilusta tykkää (toisaalta itse en ole verenmaku suussa -pelaaja). Ja saapa sitä konsolilla hikoiltua kun laittaa vaikeutta tarpeeksi. Kuitenkin konsolilla voi keskittyä paremmin olennaiseen, eli siihen varsinaiseen rooliin ja dialogiin rennommin ja huomattavasti mukavammassa asennossa löhöten :cool:

PC:llä ja boksilla olen tosiaan nuo vetänyt läpi pariin kertaan molemmilla alustoilla ja molemmilla on puolensa.

Kokonaisuutena kuitenkin boksi voittaa, joskin arvostusten painotuksesta riippuen mennään aika rinta rinnan. Itse arvostan boksin rentoutta.

PC:llä tulee käytettyä sitten korsettimodeja yms :p

e: ja oma hahmo on healer-arcanewarrior, aika toimiva combo muuten.

Taistelu on kyllä minun mielestäni itseään toistavaa ja sitä on noin ylipäätään vähän liikaa. Itse pelasin pitkään tosiaan kaikesta nauttien, mutta peli on kyllä enimmäkseen taistelua taistelua taistelua mitä pidemmälle peli etenee.

Hieman kaksiteräinen miekka. Myönnettävä on, että välillä tulee seikkailtessa oikein rukoiltua, että ei kai niitä 'spawneja nyt enää tule vastaan, mutta toisaalta vanhan koulun syvä taistelumekaniikka palkitsee suorastaan erinomaisesti. Kyllä, mikromanagerointia ja pysäyttelyä, mutta tämän käyttö tehokkaasti on äärimmäisen tyydyttävää, kun pääsee seuraamaan vaikutuksia.

Pelaan kylläkin PC:llä ja vaikeustaso oli kai joku normaali.. Ei ole taistelussa tai hahmokehityksessä ole kovin paljon valinnanvaraa jos haluaa pärjätä, siltä minusta tuntuu. Aina välillä tulee joku ärsyttävä bossi joka vain tulee ja tappaa Morriganin tai Wynnen yhdellä iskulla ja tankkini kahdella(massive armorit, item set bonukset, heroic defenset sun muut ei paljoo hidasta), niskassaan kaikki mahdolliset spellit ja poisonit jotka eivät juuri vaikuta.. resisted resisted resisted resisted. Kivaa. :mad: Ilman Wynneä ta vastaavaa healeriä ei olisi toivoakaan kun noi haarniskat on ilmeisesti tehty kreppipaperista.

Morriganhan on damager, ja Wynne taas healer. Kummatkin kannattaa pitää porukassa mukana, sillä takavasemmalla pidettäessä naikkoset ovat mitä suurimmaksi hyödyksi joutumatta hyökkäyksien kohteeksi. "Yksi tank" -taktiikka ei taas juuri toiminut ainakaan minulla, sillä kyllähän yksi partyn jäsen pääsee melko nopeasti hengestään. Etulinjassa pitäisikin minun mielestäni olla kaksi raskaampaa jantteria, jotka tukevat toisiaan.

Morriganhan on damager, ja Wynne taas healer. Kummatkin kannattaa pitää porukassa mukana, sillä takavasemmalla pidettäessä naikkoset ovat mitä suurimmaksi hyödyksi joutumatta hyökkäyksien kohteeksi. "Yksi tank" -taktiikka ei taas juuri toiminut ainakaan minulla, sillä kyllähän yksi partyn jäsen pääsee melko nopeasti hengestään. Etulinjassa pitäisikin minun mielestäni olla kaksi raskaampaa jantteria, jotka tukevat toisiaan.

Joo noinhan se mulla onkin, tosin Morriganillakin on 'heal' ihan vain siksi ettei yksi healeri riitä. Kun nyt sattumoisin tein omasta hahmosta tuollaisen 'duelist' roguen joka huitoo kahdella miekalla damagea, niin on tuo aika vaikeaa yhden tankin voimin. Varsinkin kun ne bossit yleensä vähät välittää threateneista sun muista aggronpitospelleistä. Suoraan vaan juoksee koko kentän läpi morriganin kimppuun..

Ei siinä tosiaan muuten olisikaan mitään jos noita ärsyttäviä bosseja ei tulisi vastaan.. Koska niillä on se pari tusinaa kaveria sit tietysti ohessa.. Täytyy kokeilla pystyykö sitä vaikeustasoa vaihtamaan.. Ärsyttää vain että jos hahmot ottavat osumaa IHAN MISTÄ TAHANSA, niin healthi putoaa ja nopeasti. Aika höhlää jos noi taistelijat ei pysty edes itsestään huolta pitämään. Shale on ainoa joka kykenee ottamaan edes vähän hittiä tankkimoodissaan..nyt vain tietysti olen tehtävässä jossa Shalea ei saa käyttää..

Joo noinhan se mulla onkin, tosin Morriganillakin on 'heal' ihan vain siksi ettei yksi healeri riitä. Kun nyt sattumoisin tein omasta hahmosta tuollaisen 'duelist' roguen joka huitoo kahdella miekalla damagea, niin on tuo aika vaikeaa yhden tankin voimin. Varsinkin kun ne bossit yleensä vähät välittää threateneista sun muista aggronpitospelleistä. Suoraan vaan juoksee koko kentän läpi morriganin kimppuun..
Ilmeisesti sitten PC:llä on asiat toisin, kun meikun Morrigan pysyy hengissä tekoälynkin varassa vaikka mikä olisi. Aggrot eivät tosiaan juurikaan auta, joskin välillä näillä onnistuu keräämään huomiota sille kaikkein parhaassa terässä olevalle taistelijalle.

Ei siinä tosiaan muuten olisikaan mitään jos noita ärsyttäviä bosseja ei tulisi vastaan.. Koska niillä on se pari tusinaa kaveria sit tietysti ohessa.. Täytyy kokeilla pystyykö sitä vaikeustasoa vaihtamaan.. Ärsyttää vain että jos hahmot ottavat osumaa IHAN MISTÄ TAHANSA, niin healthi putoaa ja nopeasti. Aika höhlää jos noi taistelijat ei pysty edes itsestään huolta pitämään. Shale on ainoa joka kykenee ottamaan edes vähän hittiä tankkimoodissaan..nyt vain tietysti olen tehtävässä jossa Shalea ei saa käyttää..
Mulle ehdottomasti eniten vaivaa aiheutti nuo darkspawnien Emissaryt, kun näihin pääsi tuskin lähellekään ilman ottamatta hirveää damaa (warhound tietysti eri asia). Kymmenen pisteen kysymys onkin, kannattaako bossien kimppuun hyökätä ensimmäiseksi vai viimeiseksi. Itse oikeastaan annan noiden riekkua kentällä, kunnes pääsee rauhassa hyökkäämään. Eihän tuo partyn tekoäly tosiaan mikään kummoinen ole, mutta oikeaoppisestihan näitä pitäisi ohjata jokaista itse kädestä pitäen (jota en itse hallitse/jaksa).

Vaikeusastetta voi säätää suoraan pausemenusta tai kuoleman jälkeisestä ruudusta. Ilmeisesti BW tarkoittikin, että tuota voi liu'utella vaikessa tilanteissa.

Missä kohtauksessa muuten olet, jos Shalea ei saa käyttää?
---

Oikein jees, että DA:ta laajennetaan muussakin mediassa, piti animesta sitten tai ei. Itse odotan mielenkiinnolla, Legendsin tietyt animepätkät sytyttivät hienoisen kiinnostuksen animea kohtaan, ja katsastin ihan piruuttani teokset Akira ja Ghost in the Shell. Pidin kovasti, eivät ne kaikki animepätkät suinkaan ole pelkkiä pallopäitä ja yliväänneltyjä ilmeitä.

Missä kohtauksessa muuten olet, jos Shalea ei saa käyttää?
---

Pelastamassa kuningatar Anoraa Earl Howen linnasta. SInne kun pitää hiipiä valeasu päällä ja Shale oli kuulemma liian 'huomiotaherättävä'. Ymmärrettävästi.

No tuo tehtävä meni kun pistin vaikeustason easylle, vaikka Oghren kuolikin kerran. Ja kävi myös niin että vaikka Oghrenilla oli threaten päällä ja oli hakannut sitä bossia jonkin aikaa, niin kun Wynne ampui yhden kivinyrkin bossiin, niin sitä aggroa ei ollut sitten enää karistaminen.. Wynne juoksi karkuun aikansa ja kuoli sitten. Bossin eri tasosta kertoo se että Morrigan tappoi lähes koko konkkaronkan bossia ja paria muuta lukuunottamatta yksinään salamatempestin, affliction hexin ja parin tulipallon avulla. Bossiin sitten kuluikin aikaa tuplaverroin ja siihen vaadittiin koko tiimi.

Oma kokemukseni on että tankki pitäisi pistää bossin kimppuun heti ja tappaa apurit joillain keinoin sillä välin kun tankki pitää bossin huomion itsessään. Ongelmaksi tämä muodostuu silloin jos tankki ei pysy hengissä kahta sekuntia ilman healejä. Joskus oli aika vaikeaa eräänkin melee bossin kanssa, tankkina alistair, mutta sitten vain juoksin Alistairilla ympyrää bossin juostessa perässä ja ammuin itse sen jouskarilla kuoliaaksi. Käyhän se kai noinkin.

En vaan tajua miten näitä tehtäviä olisi tarkoitus tehdä ilman Morrigania ja Wynneä..

Itse en toisella pelikerralla käyttänyt Morrigania ollenkaan kuin muutaman hassun sivutehtävän ajan, kun tahdoin naisen perkkejä valita. Oma hahmoni tosin oli Female Elf Mage, joten Morriganin korvasin tuhon aiheuttajana omalla hahmollani. Kahta tankkia en tosin koskaan käyttänyt, vaan Alistairin parina hääri jatkuvasti Leliana. Naikkoselle heitin toiseksi aseeksi Thorn of the Dead Godin ja toiseen käteen sopivan kevyen yhden käden miekan/kirveen, joten neiti kyllä aiheutti varsin mahtavasti damagea koikkaroidessaan, samalla kun oma maagi heitti aseeseen fire/frost-lisät tarpeen mukaan. Lelianan oman missionin suoritin myös, jolloin sain hänelle varsin muikean jousen, jolloin esimerkiksi suuremmat lohiskäärmeet saivat kärsiä neidin jäänuolista varsin mallikkaasti :) Näissä tapauksissa Alistair oli ainoana lähitaistelijana vetämässä huomiota puoleensa.

Tactics-valikko on pelissä kultaakin kalliimpi, joten älkää sitä unohtako missään vaiheessa. Automäägiset healaukset toimivat varsin monnikkaasti, ja maaginkin saa helposti pelastamaan itse itsensä vihollisen kynsistä. Wynne heitteli täällä ainakin varsin useasti Cone of Cold +Stonefist yhdistelmiä jos viholliset alkoivat käydä liian lähelle MIL---Mamman hipeää.

Mutta joo, hyvin pitkältihän nuo tietyt hahmot on joukossa oltava mukana, Ohgrenia tai Steniä en koskaan raaskinut käyttää, sillä heidän kahden käden huitomiset päättyivät liian usein Miss-teksteihin pään yläpuolella.

Joskus oli aika vaikeaa eräänkin melee bossin kanssa, tankkina alistair, mutta sitten vain juoksin Alistairilla ympyrää bossin juostessa perässä ja ammuin itse sen jouskarilla kuoliaaksi. Käyhän se kai noinkin.

Ettei kyseessä vain ollut Anvil of the Voidin loppumätöt? :rolleyes: Mulla oli ainakin hyvinkin hauskaa rallia.

Hahmojen valmiiksi määritellyt taktiikat kyllä pelittävät esimerkillisesti, jos nuo saa säädettyä oikein. Perse kuitenkin repeää viimeistään siinä vaiheessa, kun loadista ladattaessa joutuu ennen taistelua säätämään jokainen kerta taktiikat uudelleen.

Mulla onkin varmaan osasyynä ongelmiin tuo oman hahmon kädettömyys, rogue tuskin on sieltä parhaasta päästä hoitamaan hommia kotiin. Ehkä pelaan seuraavalla kerralla jollain kunnon arcane warriorilla.. Ja yhdyn Gefiluksen mielikuvaan Oghrenista. Steniä en koskaan hankkinut. Alistairia yritin kasata päätankiksi mutta jossain on vikaa kun se ei vaan pysty ottamaan hittiä samalla tavoin kuin Shale vaikka miten rakentaisi.

Nyt peliä on pelattu muutama tunti ja vaikuttaa todella hyvältä. Noita dcl:tä näyttää olevan muutama, joten kysyisin kannattaako niihin mihin pistää rahojaansa.

Nyt peliä on pelattu muutama tunti ja vaikuttaa todella hyvältä. Noita dcl:tä näyttää olevan muutama, joten kysyisin kannattaako niihin mihin pistää rahojaansa.

Mukana on vain Stone Prisoner. Rahat kannattaa sijoittaa Warden's Keepiin, Return to Ostagariin sekä tietysti Awakeningiin. Uusimmasta Darkspawn Chroniclesista en tiedä, mutta FelisLeo ei ainakaan diggaillut.

Suosittelen pelaamaan peliä pidemmälle ja jos peli iskee kovasti niin sitten lisäreitä lataukseen. Awakeningin suosittelen hankkimaan levyllä kun se on mahdollista ja darkspawn chronicles pelattavaksi vasta sitten kun kaikki muu on pelattu. Awakening on oma kokonaisuutensa irrallaan varsinaisesta pelistä, joten sekin vasta kun muut on pelattu.

Muut lisärit suosittelen pelaamaan keskin varsinaisen pelin. Niistä on eniten iloa muiden tehtävien lomassa, eikä yksittäisinä lisäreinä varsinaisen pelin jälkeen.

Muut lisärit suosittelen pelaamaan keskin varsinaisen pelin. Niistä on eniten iloa muiden tehtävien lomassa, eikä yksittäisinä lisäreinä varsinaisen pelin jälkeen.

Melkein voisin suositella lataamaan Wardens Keepin ja Return to Ostagarin vasta jos intoa riittää toiselle läpipeluukerralla. Mitään merkittävää ei menetä vaikka nuo kaksi skippaisi kokonaankin. Parhaimmillaan nuo ovat tosiaan muun pelin mukana nautittuina, yksikseen niistä jää hieman valju fiilis.

Uutta DLC:tä tulossa (haastis), jossa pelataan Lelianalla ja selvitellään tämän taustoja. Tällä kertaa myös tarinointiin on panostettu (vrt. vaikka edellinen DLC), sillä päähenkilö on täysin ääninäytelty. Ilmeisesti on tulossa myös samankaltaista DLC:tä muista hahmoista (ei kaikista toki).

Kuulostaa oikein mielenkiintoiselta.

Ylös Bottom