Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
taistelu on äärettömän sujuvaa ja komeaa.
Huhujen mukaan taistelu on helpompaa konsoleilla ja suosittelenkin pelaamaan reilusti helpolla jos ei halua hieroa niiden taisteluiden kanssa. Tällöin sankari laittaa nippuun niin örkit kuin roistotkin helposti jonka ansiosta voikin keskittyä peliin muutenkin kuin jonain strategiapelinä jossa käskyjä jaellaan sekunnin tarkkuudella![]()
Taistelu on kyllä minun mielestäni itseään toistavaa ja sitä on noin ylipäätään vähän liikaa. Itse pelasin pitkään tosiaan kaikesta nauttien, mutta peli on kyllä enimmäkseen taistelua taistelua taistelua mitä pidemmälle peli etenee.
Pelaan kylläkin PC:llä ja vaikeustaso oli kai joku normaali.. Ei ole taistelussa tai hahmokehityksessä ole kovin paljon valinnanvaraa jos haluaa pärjätä, siltä minusta tuntuu. Aina välillä tulee joku ärsyttävä bossi joka vain tulee ja tappaa Morriganin tai Wynnen yhdellä iskulla ja tankkini kahdella(massive armorit, item set bonukset, heroic defenset sun muut ei paljoo hidasta), niskassaan kaikki mahdolliset spellit ja poisonit jotka eivät juuri vaikuta.. resisted resisted resisted resisted. Kivaa.Ilman Wynneä ta vastaavaa healeriä ei olisi toivoakaan kun noi haarniskat on ilmeisesti tehty kreppipaperista.
Morriganhan on damager, ja Wynne taas healer. Kummatkin kannattaa pitää porukassa mukana, sillä takavasemmalla pidettäessä naikkoset ovat mitä suurimmaksi hyödyksi joutumatta hyökkäyksien kohteeksi. "Yksi tank" -taktiikka ei taas juuri toiminut ainakaan minulla, sillä kyllähän yksi partyn jäsen pääsee melko nopeasti hengestään. Etulinjassa pitäisikin minun mielestäni olla kaksi raskaampaa jantteria, jotka tukevat toisiaan.
Ilmeisesti sitten PC:llä on asiat toisin, kun meikun Morrigan pysyy hengissä tekoälynkin varassa vaikka mikä olisi. Aggrot eivät tosiaan juurikaan auta, joskin välillä näillä onnistuu keräämään huomiota sille kaikkein parhaassa terässä olevalle taistelijalle.Joo noinhan se mulla onkin, tosin Morriganillakin on 'heal' ihan vain siksi ettei yksi healeri riitä. Kun nyt sattumoisin tein omasta hahmosta tuollaisen 'duelist' roguen joka huitoo kahdella miekalla damagea, niin on tuo aika vaikeaa yhden tankin voimin. Varsinkin kun ne bossit yleensä vähät välittää threateneista sun muista aggronpitospelleistä. Suoraan vaan juoksee koko kentän läpi morriganin kimppuun..
Mulle ehdottomasti eniten vaivaa aiheutti nuo darkspawnien Emissaryt, kun näihin pääsi tuskin lähellekään ilman ottamatta hirveää damaa (warhound tietysti eri asia). Kymmenen pisteen kysymys onkin, kannattaako bossien kimppuun hyökätä ensimmäiseksi vai viimeiseksi. Itse oikeastaan annan noiden riekkua kentällä, kunnes pääsee rauhassa hyökkäämään. Eihän tuo partyn tekoäly tosiaan mikään kummoinen ole, mutta oikeaoppisestihan näitä pitäisi ohjata jokaista itse kädestä pitäen (jota en itse hallitse/jaksa).Ei siinä tosiaan muuten olisikaan mitään jos noita ärsyttäviä bosseja ei tulisi vastaan.. Koska niillä on se pari tusinaa kaveria sit tietysti ohessa.. Täytyy kokeilla pystyykö sitä vaikeustasoa vaihtamaan.. Ärsyttää vain että jos hahmot ottavat osumaa IHAN MISTÄ TAHANSA, niin healthi putoaa ja nopeasti. Aika höhlää jos noi taistelijat ei pysty edes itsestään huolta pitämään. Shale on ainoa joka kykenee ottamaan edes vähän hittiä tankkimoodissaan..nyt vain tietysti olen tehtävässä jossa Shalea ei saa käyttää..
Missä kohtauksessa muuten olet, jos Shalea ei saa käyttää?
---
Joskus oli aika vaikeaa eräänkin melee bossin kanssa, tankkina alistair, mutta sitten vain juoksin Alistairilla ympyrää bossin juostessa perässä ja ammuin itse sen jouskarilla kuoliaaksi. Käyhän se kai noinkin.
Nyt peliä on pelattu muutama tunti ja vaikuttaa todella hyvältä. Noita dcl:tä näyttää olevan muutama, joten kysyisin kannattaako niihin mihin pistää rahojaansa.
Muut lisärit suosittelen pelaamaan keskin varsinaisen pelin. Niistä on eniten iloa muiden tehtävien lomassa, eikä yksittäisinä lisäreinä varsinaisen pelin jälkeen.