Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arszi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Tuota kokoelmaa onkin tullut odotettua jo jonkin aikaa ja nyt onneksi on tullut virallista ilmoitusta asian tiimoilta, eikä tarvitse lukea netin huhuja. Minä kirosin suunnattomasti silloin, kun Awakening julkaistiin ja sain tietää, ettei sitä saa fyysisessä muodossa Euroopassa. Lisäksi ladattavan pelin hinta oli kauheat 40e! Joten en todellakaan suostunut maksamaan niin paljon pelistä, jota en saa edes koskea, joten ei auttanut kuin kärsiä. Mutta nyt pääsee vihdoinkin käsiksi siihenkin!

Lisäksi on hienoa, että kaikki muutkin DLC:t on mukana, koska ei niistäkään ole viitsinyt maksaa niiden hinnan ja ei-välttämättä-niin-mairittelevien arvostelujen takia. Leliana's Song tosin tuli ostettua ja Originsin mukana tuli kivinen lisähahmo, mutta muita osia ei ole päässyt kokeilemaan. Ja kun Ultimate Editionin hintakin on vain noin 35e, niin mikäs siinä, mielelläänhän siitä maksaa :)
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Jahas ja tänään on oma Ultimate Edition lähtenyt hiihtämään TheHutista kohti Suomea. Pian pääsee palaamaan taas tämän pariin!
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Dragon Age: Ultimate Editionin euroversioon on lipsahtanut harmillinen kädetys: Return To Ostagar -lisäri on nimittäin unohtunut pelilevyltä kokonaan.

As some players have reported, the Return to Ostagar DLC appears to not have been included correctly on the Euro version of the Ultimate Edition for PS3.

While there is a DLC listed with this name, it appears to be the contents of one of the other DLCs. Our sincere apologies for this error.

If you purchased this version (near the bottom of the PS3 game box spine you should see a product id beginning with "BLES", followed by a number) - please contact EA customer support for your local region and they will be able to manually add the Return to Ostagar DLC to your EA account.

You will then be able to download this DLC from the PSN Store via the in-game Downloadable Content screen.

Eli jos ultimaattiversion on mennyt ostamaan, olemalla yhteydessä EA:n tuotetukeen saa PlayStation Store -latauskoodin puuttuvaa lisäriä varten.

Lähde: Bioware
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Jenkki-versiossa (PS3:n pelit aluekoodittomia) siis tuo lisäri on mukana levyllä, eli virhe vain Euro-painoksissa?

(EDIT: Se tietty täytyy muistaa, että jos DLC-lisäreitä on JO hankittu Euroopan storesta, niin sitten Jenkki GOTY-levyn lisärit eivät välttämättä toimi Euro-version kanssa.. Jenkki GOTY kannattaa lähinnä hankkia vain jos koko peli pelaamatta ja haluaa väkisin kaiken mahdollisen levyllä kerta laakista ennen kuin pelin aloittaa..)
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Ahaa, Bioware teki sitten oikean ratkaisun ja läimäsi DLC:t levylle. Näin se pitääkin olla ja tämä on sitä pelaajien oikeaoppista kohtelua ja kunnioittamista. Oletan, että sama koskee myös Xboxia?

GOTYt joihin DLC:t ladataan kertakäyttökoodeilla netistä voi polkea suohon.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Olisikohan "vahingossa" jäänyt yksi DLC pois levyltä ja pitää netistä ladata. Hieman vaikeuttaa eteenpäin myymistä...
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Joko tämä peli on pelattavassa kuosissa ps3:lla? Juuri äsken sain pelin käsiinin ja ajattelin alkaa mättämään. Suositteletteko konsoliohjattavuudelle easy vai normal vaikeusastetta, joskus tietokoneella tätä pari h pelasin ja taisi olla silloin jo turhan haastava, tosin vaikesastetta en muista. Sain tuossa myös ladattua jonkun lisäosan koodin mukana ja sitä voi hyödyntää tossa normaalissa pelissä. Mutta missä ja milloin? Lisäsisällön nimi on The Stone Prisoner

Ajattelin aloittaa Human magella, onko tämä teidän mielestänne hyvä vaihtoehto, vai mitä suosittelette.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

JSuositteletteko konsoliohjattavuudelle easy vai normal vaikeusastetta, joskus tietokoneella tätä pari h pelasin ja taisi olla silloin jo turhan haastava, tosin vaikesastetta en muista.
Konsoliversio on paljon helpompi kuin pc-versio. Vaikeustasoksi kannattaa laittaa vähintään normal.

Sain tuossa myös ladattua jonkun lisäosan koodin mukana ja sitä voi hyödyntää tossa normaalissa pelissä. Mutta missä ja milloin? Lisäsisällön nimi on The Stone Prisoner
Tuohon pääsee käsiksi heti kun voi liikkua vapaasti maailmankartalla.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Joko tämä peli on pelattavassa kuosissa ps3:lla?
PS3-versio tuskin enää saa päivityksiä, joten on syytä olla. PS3:n firmware-versiosta 3.30 aiheutuneet jäätymisongelmat on korjattu jo aikapäiviä sitten. Pieniä käpyjä koodissa voi edelleen toki olla, mutta ne koskevat sitten kaikkia versioita.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Ajattelin aloittaa Human magella, onko tämä teidän mielestänne hyvä vaihtoehto, vai mitä suosittelette.

Mage on ihan helkutin voimakas classi, mutta ei tuo pieni ylivoimaisuus ainakaan itseäni haitannut. Pelin maailmassahan maagit ovat juuri näitä voimiensa takia peljättyjä "sankareita".
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Ok ja kiitokset nopeista vastauksista, millä hahmolla itse pelasitte ja mitä pidite kyseisestä valinnasta? Onko tuo mage hyvä teidän mielestänne, taisin pc:llä joskus dwarf warrioria koittaa ja pataan tuli kokoajan.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

millä hahmolla itse pelasitte ja mitä piditte kyseisestä valinnasta?

Itse olen pelannut pelin läpi jokaisella Classilla ja oma suosikkini on juurikin tuo mage. Mukava määrä erilaisia loitsuja, eikä tarvitse raahautua vihuihin kiinni saadakseen jotain aikaan.

Warriorilla pelasin tankkina, sekä Dual-Wieldillä. Tankkina pelaaminen oli melko tylsää hommaa, ihan kuin olisi pelannut MMO-peliä yksinään. Dual-Wield oli myös suht tylsää, muistaakseni aikas paljon auto-attackilla mentiin.

Rogue on oma suosikkiclassi nro.2. Pelasin jousimiehenä(Ranger?), joka oli ihan mukavaa hommaa. Taaskaan ei tarvinnut odotella ukkelin tönkköä raahautumista vihollisen luokse, vaan kaukaa räiskittiin menemään.

Nuo melee- classit on omasta mielestäni suht surkeita tässä pelissä, joten aina tullut suosittua hieman pidemmältä taistelevaa hahmoa.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

millä hahmolla itse pelasitte ja mitä pidite kyseisestä valinnasta?

Itse olen pelin pelannut vain kerran läpi (peliaika joku 50-60 tuntia) ja pelasin sen Roguena. Tein Dual-Wielderin, eli käytin kahta daggeria ja specializatioina taisi olla Assassin ja Duelist. Mielestäni erittäin mukava oli pelata roguena ja olla se joka backstabbaa vihuja samalla kun tankki kiskoo niiden kaiken huomion itseensä. Taustalla oli sitten yks maagi joka lähinnä healas ja sit neljäntenä hahmona mun vakiojoukossa oli se dwarf ja sille kahenkäen miekka käteen ja damagea iskemään. Toimi oikein hyvin.

En itse oikein koskaan ole pitänyt maagi-luokasta itse pelattuna. Toki ne on mahtavia ja voimakkaita mut tykkään enemmän noista thief-tyylisistä luokista. Ehkä tää pieni inho taikuutta kohen ilmeni myös tuosta Morriganin käyttämisestä parantajana ja buffaajana, vaikka Wynne oliski kai siihe rooliin paremmin sopinu.

Mut toki kannattaa pelailla sillä luokalla mistä itse tykkää, alottelin toista savea Warriorina ja siitäki iha suht hyvin pidin. Mut en jaksanu loppuun vetää ja alotin toisen kerran Roguena ja valihin ihan erit spessut, eli Bard & Ranger.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Päädyin mageen, mutta nyt olisi herännyt muutama kysymys, mitä nuo skillsien combat tactics slotit ovat? olen ottanut tuo nyt level 2 asti ja oletin, että tuon avulla olisi tullu slotteja lisää tuonne oikeaan alakulmaan, missä skillejä painellaan ympyrällä kolmiolla, etc, mihin nuo nyt on tullut ja mitä niistä hyötyy? Entäs saanko tuonne oikeaan alakulmaan enempää kuin nuo 3 skillia kerralla + r2 pohjassa kun painaa saa 3 lisää?

Mitkä ovat magen parhaita skillejä / Spellejä, mitä suosittelette? Mitkä tekevät eniten damagea? Aoe + single target? Entä kannataaako tuota herbalismia kehittää, se tuli näköjään automaattisesti skillinä mukana tälle mun magelle.

Kannattaako Attributeina ottaa vain magic ja willpower magelle, vai kenties jotain muuta myös? Kumpi noista vaikuttaa mana + hp regeen? En huomannut kun koitin detaileilla katsella.

Jos joku jaksaa noihin vastailla olisi hienoa! :)
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Päädyin mageen, mutta nyt olisi herännyt muutama kysymys, mitä nuo skillsien combat tactics slotit ovat? olen ottanut tuo nyt level 2 asti ja oletin, että tuon avulla olisi tullu slotteja lisää tuonne oikeaan alakulmaan, missä skillejä painellaan ympyrällä kolmiolla, etc, mihin nuo nyt on tullut ja mitä niistä hyötyy? Entäs saanko tuonne oikeaan alakulmaan enempää kuin nuo 3 skillia kerralla + r2 pohjassa kun painaa saa 3 lisää?

Ne ei ole niitä pikanäppäimiä. Ne on niitä "gambit", eli Tactics juttuja. Jokaseen tactic slottiin voi laittaa hahmon tekemään automaattisesti jonku skillin tai jotain haluamaasi kohteeseen, esim. castimaan Heal - taian jos HP tippuu vaikka alle 50 % jne. Tai jos viholliset on ryhmittyny 3 tai enemmän joukoksi niin ampumaan vaikka tulipallon sinne.

Toisian sanoen vinkkinä voisin heittää että jos ohjastat itse omaa maagiasi koko ajan niin et hirveemmin tarvitse noita tactics slotteja omalle hahmollesi, mutta muille niitä kannattaa nostaa.

Mitkä ovat magen parhaita skillejä / Spellejä, mitä suosittelette? Mitkä tekevät eniten damagea? Aoe + single target? Entä kannataaako tuota herbalismia kehittää, se tuli näköjään automaattisesti skillinä mukana tälle mun magelle.

En oo magea oikein pelannu ja muutenkaan en muista kaikkia taikoja, mut muistaakseni tulitaiat oli erittäin hyviä ja samoin jää-vastaavat. Mut ehkä joku muu osaa paremmin vastata.

Kannattaako Attributeina ottaa vain magic ja willpower magelle, vai kenties jotain muuta myös? Kumpi noista vaikuttaa mana + hp regeen? En huomannut kun koitin detaileilla katsella.

Periaatteessa Magic ja Willpower taitaa olla ne kaks main statsia magelle, mut voit toki myös ottaa siihen kolmanneks vähän constitutionia ja siten lisää HP:tä.

Willpower = * Increases mana or stamina by 5 per each point above 10.
* Increases mental resistance by 0.5 per each point above 10.

Magic = * Increases spellpower by 1 per each point above 10.
* Increases mental resistance by 0.5 per each point above 10.

Eli Willpower vaikuttaa manan määrään, mut ei ilmeisesti mikään vaikuta regen nopeuteen. Sama HP:llä. En ole varma.

Pahoittelen sekavista selostuksista : )
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Miten ja mistä sitten noita gambit hommia voi säätää? Eipä vain satu nyt löytymään.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Mitkä ovat magen parhaita skillejä / Spellejä, mitä suosittelette? Mitkä tekevät eniten damagea? Aoe + single target? Entä kannataaako tuota herbalismia kehittää, se tuli näköjään automaattisesti skillinä mukana tälle mun magelle.

Mana Clash on ainakin meikän suosikki numero 1, oneshotkillinä kaikki maagit jotka tuppaa tappelun pidentyessä olemaan todella ärsyttäviä.
Kaikki Glyphit kannattaa olla. Blood mage erikoistuminen ja Blood wound todella hyvä.
Force field ja Crushing prison lähes pakollisia. Curse of mortality myös loistava. Siinä alkuun muutama joilla pääsee pitkälle.
Arcane Warrior ja Blood Mage hyvät erikoistumiset, joku toinen ryhmän maagi sitten Arcane Warrior ja Spirit Healer. AW siksi että Magic arvo korvaa strengthin ja saat kunnon armorit maageillekkin.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Pari kysymystä.

- Onko noita battle menu slottei enempää kuin 6 per hahmo? Eli noi 3 + r2 painaa pohjassa tulee 3 lisää? Tuntuu todella vähäiseltä, esim joutuu herbalisminkin pitämään yhdessä noista ja se vie yhden spellin paikan yms.

- Nouseeko tässä esim herbalismin skilli kuten wowissa ja kaikkien muiden trapsien yms ?

- Miten noihin bloodmage hommiin yms voi erikoistua ? Pitääkö vain pelata tarpeeksi pitkälle? Olen vasta maailmankartalle kerennyt pelata ja tuossa ekassa kylässä kikkailen.

- Kannattaako tälle magelle STR ottaa ollenkaan, oletan että jotkut paremmat vehkeet kuitenkin vaativat sitä? olen lähinnä ottanut willpoeria ja magiccia, kannattaako muita siis ottaa?

- Käytittekö itse normaali vaikeusasteella noita tacticseja? Tuntuvat kyllä todella turhilta normi vihuja vastaan ja niitä on mielestäni todella monimutkaista säätää.

- Voiko tavaraa kantaa niin paljon kuin haluaa? Ei ole ainakaan vielä tullut limittiä vastaan.

- Kehittyykö nuo normi spellit levelien mukana paremmiksi, esim. arcane bolt joka oli aluksi valmiina? Mistään noista skilleistä ei näe paljonko mikäkin tekee damagea ellei sitä käytä vihuun, niin hieman hankala arpoa mitä käyttää kun noita slotteja tosiaan on noin vähän käytössä

Jos noihin joku jaksaisi vastata olisi jees, kiitokset etukäteen! :)
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

No miepä vastailen sen mitä muistan/osaan.

Onko noita battle menu slottei enempää kuin 6 per hahmo? Eli noi 3 + r2 painaa pohjassa tulee 3 lisää? Tuntuu todella vähäiseltä, esim joutuu herbalisminkin pitämään yhdessä noista ja se vie yhden spellin paikan yms.

Ei ole enempää kuin 6. Ja suosittelen niihin laittamaan taisteluissa eniten käyttämäsi skillit ja tiesti healing itemsit ym. Herbalismia voit käyttää avaamalla sen pikavalikkokiekon ja sieltä muistaakseni healing items tai jostain. Sori en muista tarkalleen kun en ole pitkää aikaan pelannut.

Nouseeko tässä esim herbalismin skilli kuten wowissa ja kaikkien muiden trapsien yms ?

En tiedä miten WOWissa nousee kun en ole pelannut, mutta oletan että tarkoitat jotain tyyliä enemmän käyttöä -> korkeampi lvl. Mielestäni herbalism ei nouse kuin levelin nousun yhteydessä siihen skill pojojen investoinnilla.

Miten noihin bloodmage hommiin yms voi erikoistua ? Pitääkö vain pelata tarpeeksi pitkälle? Olen vasta maailmankartalle kerennyt pelata ja tuossa ekassa kylässä kikkailen.

Eli ensin sun pitää unlockata tuo blood mage erikoistuminen ja sitten tietyillä leveleillä voit käyttää yhden erikoistumis pisteen ja valita itsellesi haluamasi erikoistuminen. Maximissaan niitä voi olla 2 yhdellä hahmolla.

Blood Mage - Dragon Age Wiki Siinä on Blood Mage ja alhaalla kohta "unlocking". Muutenki tuolta dragon age wikistä löytyy tarpeellinen info.

Kannattaako tälle magelle STR ottaa ollenkaan, oletan että jotkut paremmat vehkeet kuitenkin vaativat sitä? olen lähinnä ottanut willpoeria ja magiccia, kannattaako muita siis ottaa?

En osaa sanoa tarviiko joihinki suojiin STR mut oletuksena sanoisin että ei tarvi. Willpower ja Magic pitäs riittää.

Käytittekö itse normaali vaikeusasteella noita tacticseja? Tuntuvat kyllä todella turhilta normi vihuja vastaan ja niitä on mielestäni todella monimutkaista säätää.

Käytin. En itse ohjannut kuin omaa hahmoani ja muut saivat vedellä automaattisesti. Tietty se on aluks vähä sekava, mutta kyllä se siitä pian hahmottuu. Ainaki kannattaa laittaa ne perus tacticsit, eli parantajalle Heal kun hp joku tietty. Ja mie tykkään laittaa jokaiselle hahmolle että Heal < 75 % niin käyttää healing itemiä. Pysyvät elossa paremmin kun ei ole takeita että parantaja olis tarpeeksi nopea.

Voiko tavaraa kantaa niin paljon kuin haluaa? Ei ole ainakaan vielä tullut limittiä vastaan.

Ei voi. Kun oot siellä valikossa/inventaariossa niin alalaidassa on joku luku, esim. 47/120. Se kertoo miten paljon kannat nyt ja sen max. rajan. Jotku kaupat myy jotain Bageja joilla voi nostaa tuota rajaa aina 10 ylöspäin, ja suosittelen ostamaan ne aina kun jossain näkee.

Kehittyykö nuo normi spellit levelien mukana paremmiksi, esim. arcane bolt joka oli aluksi valmiina? Mistään noista skilleistä ei näe paljonko mikäkin tekee damagea ellei sitä käytä vihuun, niin hieman hankala arpoa mitä käyttää kun noita slotteja tosiaan on noin vähän käytössä

Tietysti teho nousee Spellpowerin mukana. Mut luultavasti perussääntönä on että ekat skillit on heikompia kuin ne siellä toisella laidalla, en sit tiiä onko eroa esim. tuli ja sähkö taioilla.
 
Vastaus: Dragon Age Origins [PS3]

Olen ollut tänä vuonna oikein kiltti tyttö ja niinpä pukinkontista löytyi DAO Ultimate Edition :)

Eilen illalla pääsin sitten vihdoin starttaamaan ja kyllä vaikutuin! Pääsin aiemmin tänä vuonna Oblivionin toistamiseen läpi ja olo oli jo hieman orpo, kun ei ollut uutta ropellusta käynnissä. Nyt on!

Viidessä tunnissa pääsin vasta hiukan alkuun hehkeällä punatukkaisella roguellani, mutta imaisu oli välitön.
Ainoastaan taistelukohdat tuntuvat vielä hiukan sekavalta. Menen vaan joukkoon mättämään ja lipitän parannusjuomia. Sitäkö tämä on vai olenko vain tunari?
Tiedän, miten taistelussa saa vaihdettua hahmoa, mutta eihän sitä oikeastaan ehdi tekemään! Sillä aikaa kun minä vaihdan hahmoa, niin loppuryhmä onkin jo listinyt kaikki ja minä jäin huvista paitsi. Eli saako tuon taistelun jotenkin vuoropohjaiseksi? Vai miten hahmovaihtelu onnistuu?
Tekniikka on siis hiukan hukassa vielä.

Noin muuten kyllä olen erittäin tyytyväinen!
 
Ylös Bottom