Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Quest Monsters: The Dark Prince

DestiZ

Well-Known Member
617965.jpg

Nimi: Dragon quest monsters the dark prince
Kehittäjä: Square Enix
Julkaisija: Square Enix
Alustat: Switch
Lajityyppi: JRPG/Monster Taming
Julkaisu: 1.12.2023y

Journey into a fantastical world on a quest for revenge in DRAGON QUEST MONSTERS: The Dark Prince.

Psaro is cursed and is unable to harm anything with monster blood. Now, he must become a Monster Wrangler to create an army for battle.

The hunt for high-ranked monsters takes Psaro through the ever-changing seasons of Nadiria and its unique environments, with rivers of bubbling lava, mysterious ancient ruins, and soaring towers of cake. Along the way, Psaro meets the kind-hearted elf, Rose, who joins his adventure to seek out ever-stronger monsters.

The key to Psaro's success lies with synthesis: the ability to combine two monsters and create a stronger offspring. Each new creation brings Psaro one step closer to his goal of becoming the Master of Monsterkind.


tämä peli tuli täysin puskista ja yllätti totaallisesti kyseessä on ehkäpä paras monster taiming peli, since Shin megami Tensei III ja hyvin suurella todennäköisyydellä peli on itselleni myöskin vuoden JRPG, pelissä 500 eri monsteria, (olen nähnyt ehkä 20-30 5 tunnin pelaamisen jälkeen toisin sanoen pelissä on ihan helvetisti contenttia) , tosin ei ole enää kun 10 jäljellä koska Kun pelin fuusio systeemi aukesi niin fuusioin monstereitani kokoajan

ja pelin SynthesisFusion systeemi on ehkäpä yksi parhaita Fusion systeemeitä mitä olen tämän tyylisissä peleissä nähnyt muistuttaa hyvin paljon shin megami tenseitä, mutta sanoisin että siinä on vielä paljon enemmän syvyyttä käytänössä voit Fuusioida monstereita kokoajan vaan korkeammaksi, ja mitään rajoituksia ei ole jokaisen monsterin voi fuusioida keskenään ja siitä saa sitten uuden skill three tyylisen skill paletin monsterillesi.

Tarina ja hahmot vaikuttavat myös mielenkiintoselta samoin Pelin taistelusysteemi on myös paljon parempi kun pokemoneissa koska, se on paljon nopeatempoisempi, voit siis määrittää taistelutyylin ja liikkeet joita käytät taistelussa ennalta tai pistät monsterisi halutessaan taistelemaan vaikka automaattisesti,

pelin overworldissa on isoja alueita joissa vaihtelee säätilat/vuoden ajat eli kevät, kesä, syksy, talvi ja samalla myöskin monster tyypit päivittää esim talvella/lumisella säällä tulee vastaan ice tyypin monstereita tai sitten keväällä ruoho tyypin yms, pelissä on myös Areenoita, joissa voi sitten edetä oman taitotason mukaan, ja niitä on tosiaan eli regioneissa, ja niistä saa sitten bonuksia ja palkintoja kun niissä etenee korkeammalle.

pelim metacriticin userscore oo poikkeuksellisen korkea se on nimittäin tällä hetkellä 9,2 joka ihan älyttömän korkea userscoreksi, tosin vasta 50 rewikkaa mutta kun lukee noita rewikoita jotka ovat pelkkä 9-10 niin niistä huomaa että tämä peli on monster taming pelien parhaimmistoa, Rewikoitahan pelistä ei ole tullut vasta kun yksi eli famitsu antoi pelille 36/40 eli 9,9,9,9 joka on myöskin ihan kova score.

Ehkä ainoa miinus pelin kohdalla tulee sitten pelin lievästi performance ongelmista (ja graafisesti peli on myöskin aika keskinkertainen no nuo asiat ei minua haittaa, mutta se voi hyvin näkyä pelin arvosanoissa, henkilökohtaisesti tämä on ainakin itselleni isoin positiivinen yllätys, ja olen peliin erittäin pahasti addikoitunut jo nyt. pelistä tosiaan löytyy demo niin sitä kannattaa testata jos peli kiinnostaa



 
Viimeksi muokattu:
Kävin eilen hakemassa tämän pelin, ja heti meni 7 tuntia kuin siivillä. Olen ehkä vähän koukussa. Olen kyllä aina pitänyt Dragon Questeista, mutta näitä Monsters-pelejä en ole ikinä pelanut. Vaikka DS huushollista löytyykin.

Tämän pelin osalta piti vähän tarkkailla juutubesta videoita. Arvosteluissa pelin suureksi miinukseksi listattiin se, ettei se oikein pyöri Switchillä kunnolla (ylläri). Ei tämä oikeastaan niin huonosti pyöri. Välillä vähän kyykkää, mutta on niitä huonompiakin suorituksia nähty (Scarlet/Violet). Eihän tämä missään nimessä mikään Switchin kaunein peli ole, mutta koukuttaa silti.

Tässähän vetonaulana on juurikin nuo monsterit, ja niiden keräily & kehittäminen. Pelissä on ihan tää tolkuton määrä örkkejä. @DestiZ tuossa mainitsikin tästä. Tuo örkkien yhdisteleminen on ihan parasta. Sen avulla saa aikaisempien pelien bosseja ryhmään, jos jaksaa nähdä vaivaa. Oma lempparini on DQ XI-pelin Krystalinda. Tuon minä aivan varmasti haluan.

Jos jotain moitittavaa pitää tästä suoritusongelmien lisäksi löytää, niin peli on aivan tolkuttoman helppo. Jo ekan alueen monstereilla pärjää melko pitkälle. Jopa silloin kun auto-battle on päällä. Pelissä voi kuulemma haastaa kaverin monsteriturpajaisiin, mutta nettipeleissä ei pysty itse käskyttämään örkkejä. En ole tätä kokeillut, mutta tuo kuulostaa jo todella oudolta.

Siinäpä meikäläisen ensiajatukset pelistä. Nyt voisi taas mennä metsästää uusia örkkejä.
 
Parisenkymmentä tuntia takana, ja fiilikset ovat kyllä laskeneet aika paljonkin. Tuo alun helppous muuttui kertaheitolla todella rikkinäiseksi. Varsinkin pomovastukset. Tuntuu, että ne joko voitetaan pelkällä tuurilla. Toki voi olla, että omat örkit ei ole ihan balanssissa, mutta eipä kyllä hirveästi ole hinkua grindailla mitään örkkiä, jos siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä.

Myöskin tarinankulku on ollut täysin sitä samaa alusta asti. Olet isolla alueella, etsi tyyppi joka antaa luvan päästä luolastoon, etsi luolasto ja tapa pomo. Sen jälkeen aukeaa uusi alue, jossa tämä sama toistuu kerta toisensa jälkeen. Nuo luolastot on vielä todella ärsyttäviä. Pelissä on vielä outo systeemi, että vaikka omat örkit olisivat esim. kymmenen leveliä korkeammalla, ruudulla olevat örkit lähtevät silti jahtaamaan. Yritä siinä kapeassa putkessa ninjailla niiden ohi. Tarina itsessään on ihan kiva, ei nyt mitään eeppistä.

Vähän on semmonen tunne, että kesken jää. Tätä pelatessa mietin usein, pitäisikö palata DQ XI:n pariin. Tai jopa Treasusres-seikkailuun. Se vasta hauska onkin.

Törmäsin muuten Metal Slimeen! Nuo veijarit! Onneksi ei päässyt karkuun.
 
Ylös Bottom