Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dreamkey 3.0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chrono
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Chrono

New Member
Eli voisiko joku selostaa tarkasti miten tuolla Dreamkey 3.0 pääsee nettiin. Pääsisi kerrankin pelaamaan PSO:ta netissä kun entisessä DC:ssä oli jotain vikaa eikä netti toiminut.. Ymmärsin että siihen tarvii jonkun liittymän? Mulla on saunalahden liittymä tietsikassa: onnistuuko sillä?

Kyllä onnistuu, jos on vielä ajankohtainen, niin tässä vähän aloittelijan ohjeita.

Dreamkeyn käynnistettyä valitaan setup, jonka jälkeen valitaan Suomi ja sitten kieli suomi tai ruotsi.

Sitten hyväksytään käyttöehdot, ja valitaan setup, jos on jo valmiina ISP, eli sinun tapauksessasi Saunalahti. Syötät ISP:n käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä soittosarjan puhelinnumeron.

Seuraavaksi DNS-asetukset kannattaa jättää automatic-muotoon. Proxyn voit halutessasi määrittää, kuten Saunalahdella on. Ei välttämätön. Sitten e-mail asetukset; käyttätunnus, salasana; yleensä samat kuin nettiyhteyden, sekä sähköpostiosoite. Lopuksi tulevien ja lähtevien sähköpostiservereiden osoitteet. Nämä näkee Saunalahdesta.

Viimeisenä kun hyväksyt asetukset, ne tallettuu jonnekkin DC:n muistiin (ei muistikortille) ja nettiä hyväksi käyttävät pelit avaa nettivalikot automaattisesti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan veloxneb
Syötät ISP:n käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä soittosarjan puhelinnumeron.
umm.. onnistuuko siihen tyyliin että ku en ole soittosarja-asiakas, vaan ADSL.. ei käyttäjätunnuksia, ym..

on minulla ratkaisu ongelmaan, jos se vaatii soittosarjan.. muttei viitsisi nyt jokaiselle omalle laitteelle kusettaa että olen itse, itseni isp :) 2 laitetta jo mennyt halpaan :)

Empä osaa sanoa, kun itse toimin vielä modeemilla, mutta adsl on ollut jo harkinnassa, ja kohtapuoliin on kaapelikin seinässä, niin joudun valitsemaan noista ja murehtimaan DC:n liitäntää sitten.

DC:iin on saatavana verkkosovitin, mutta hinta on suolainen. Paradisessa näytti olevan 100 euroa. Täällä oli juttua DC:n modeemin liittämisestä PC:n kautta adsl:ään, mutta thredissä mainittu linkki ei toiminut. Ehkäpä netistä hakemalla löytyy tietoa.

Tässä kuitenkin tuo linkki taaksepäin.

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=971

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan veloxneb
DC:iin on saatavana verkkosovitin, mutta hinta on suolainen. Paradisessa näytti olevan 100 euroa. Täällä oli juttua DC:n modeemin liittämisestä PC:n kautta adsl:ään, mutta thredissä mainittu linkki ei toiminut. Ehkäpä netistä hakemalla löytyy tietoa.

ja yks edullinen keino, mitä mä olen käyttäny on laittaa tietokoneelle modeemi kans ja saada DC soittamaan siihen.. numerolla ei väliä, puhelinlinjan tunnistus pois päältä. Tietokoneelle manuaalivastaus.. tunnukset, ym voit ite määrätä ja tietokone "vastaa" puheluun. Tietokone saa sitte reitittää tiedon nettiin sen verran ku ite jaksaa säätää. tarvittaessa toisinkipäin.. DC saa oman ip:n jolla on tietokone gatewayna..

Ite en ole tehny tuota DC:llä ku vielä sellaista ei ole.. postailen kyllä asioita joita ottaa huomioon, sitte ku DC:n saan. Toimii kuitenki käsikoneilla, kuten Palm ja HP/C, joissa oli epästandarsi protokolla tunnistuksen suhteen ja meni 2 viikkoa tajuta miten ne sen asian hoitavat. (90% tuosta ajasta meni netin selaamiseen)

dc - pc yhteys

Blaah hermot menee X( koko päivän olen yrittänyt tuota dc - pc yhteyttä ja kaikki on nyt tarkistettu omasta ja 3 ystävän toimesta useampaan kertaan. Kaikki on niinkuin pitäis, mutta kun ei niin ei. en saa p*rkele toimimaan tuota yhteyttä. ei sitte millään. Jos jollain on kokemusta tosta, niin jaa nyt ihmessä tietosi.

Voi olla, että toi DC - PC viritys tarvii jonkunlaisen puhelinlinja emulaattorin. Jostain luin tälläistä, että jos kytkee DC:n suoraan PC:hen niin ei toimi, mutta kun väliin pistää laitteen, emuloi puhelinlinjaa niin kaikki toimisi.

Ohjeet dreamcastille riittävän linjaemulaattorin tekemiseen löytyvät yllä mainitusta osoitteesta ohjeiden kappaleesta "Establishing a Connection" otsikolla "Dreamcast Modem Line Voltage Simulator". Luulisi onnistuvan jos kolvi pysyy kädessä.

Pitäisi itsellekin tehdä moinen :p

Pyysin Segalta vajaa kuukausi sitten Dreamkey 3:a ja tänään se tuli. Eli siis sen voi todistetusti saada ilmaiseksi tilattua.
Jossain joskus muistaakseni ehkä luultiin, ettei niitä enää saa.

Ylös Bottom