Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DS Liten importaaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pepper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DS Liten importaaminen?

NDS Lite on nyt sitten saapunut porukoiden mukana suoraan Kiinasta. Ei tulleja vastassa :cool: eli kunnon hustlaus. Jos ei mitään prosenttia lasketa matkalippujen hinnasta, eikä siitä vaivasta, että konetta piti etsiä Hong Kongissa kolme tuntia kaatosateessa, niin hintaa koneelle tuli noin 130e ja 3e euromuuntajaan. Vanhukset menivät ostamaan erinäistä tilpehööriä ja tykötarpeita mukaan myös, joten hinta nousi ehkä siinä kynpin lisää (eli autolaturia, usb-laturia, kuuloketta, pöytälaturia). Peleissä tuo onneksi kompensoitui. Animal Crossing oli siinä 25e ja samoin New Super Mario Bros. Loppujen lopuksi ihan hyvin vanhusten sokko-ostokseksi. Minä kun en ehtinyt heille esittää mitään muuta toivomusta, kuin että Nintendo DS Lite ois kiva. Lopulta kaikki se tuli, mitä halusinkin ja ihan hyvään hintaan. Ja kone on väriltään laivaston sininen. Jään sinisen oisin ehkä oikeastaan halunnut, mutta ihan hyvä että tuli tuo, koska ainakaan mustaa en olisi halunnut - se kun saa sitten aikanaan kotomaastakin halvalla.

Konetta ehditään varmaan ruotia täällä. Ensimmäinen silmiin pistävä seikka kiiltävän kuoren lisäksi on se, että näyttö todellakin on komea. En vielä testannut eri valoasteita, mutta valoisuuden lisäksi on lisätty väriä, minkä hyvyydestä en ole ihan vielä vakuuttunut. Värit ovat huomattavasti räikeämmälle säädetyt. Illuusioefektin ansiosta ensisilmäyksellä näyttö näyttää jopa isommalta, mutta on millilleen saman kokoinen vanhan kanssa, kuten pitikin. Kone on noin 60g kevyempi, mikä tuntuu kädessä...no kyllä se jossain tuntuu, mutta edelleen tuntee pitelevänsä käsissään raskasta teknologiaa -ainakin yhden käden otteessa (esim. Metroid Prime Hunters).

Negatiiviseksi asiaksi osoittautuu tietenkin se pahamaineinen ristiohjain! Animal Crossingia pelatessa ei meinaa saada hahmoa liikkumaan mitenkään viistoon vaan hahmo vetää siksakkia ruudulla, vaikka sormien hermoradat selvästi viestittävät pelaajan aivoille, että nyt ollaan painamassa viistoon eikä suoraan, alas tai ylös. Tämä on hämmästyttävää, sillä alkuperäisen DS:n ristiohjain tuntuu suunnilleen lukevan pelaajan ajatukset peukalosta ja tekee juuri niin kuin pitää. Ristiohjain on siis selkeästi eri tuntuinen, pienempi (vrt Cuben pahamaineisen ristiohjain), köykäisempää tekoa, eikä läheskään yhtä hyvä pelituntuma kuin vanhassa. Beat'em uppaajien, tasoloikkaajien ja vaikkapa Animal Crossingia perinteisellä käsiottella pelaavien kannattaa siis ehkä kokeilla konetta ennen ostopäätöstä, sillä ristiohjain huomioon ottaen edut ja haitat vanhan ja uuden mallin välillä menevät aika lailla tasan.

Brother Boney sanoi:
Negatiiviseksi asiaksi osoittautuu tietenkin se pahamaineinen ristiohjain! Tämä on hämmästyttävää, sillä alkuperäisen DS:n ristiohjain tuntuu suunnilleen lukevan pelaajan ajatukset peukalosta ja tekee juuri niin kuin pitää. Ristiohjain on siis selkeästi eri tuntuinen, pienempi, köykäisempää tekoa, eikä läheskään yhtä hyvä pelituntuma kuin vanhassa.

Tämä taitaa olla ihan makuasia, koska itse ainakin pidän Liten ristiohjaimesta - ja muistakin napeista - enemmän kuin vanhemman DS:n. Ensivaikutelma ristiohjaimesta oli kyllä hieman epäilevä, jotenkin hieman heppoisen tuntuinen. Mario kuitenkin tottelee käskyjä juuri niin hyvin kuin NESsin/SNESsinkin ohjaimilla aikoinaan. Tosin ehdin kauppaamaan vanhan koneen pois ennen uuden saapumista eli en ole niitä päässyt kunnolla vierekkäin vertailemaan.

peippo sanoi:
Tämä taitaa olla ihan makuasia, koska itse ainakin pidän Liten ristiohjaimesta - ja muistakin napeista - enemmän kuin vanhemman DS:n. Ensivaikutelma ristiohjaimesta oli kyllä hieman epäilevä, jotenkin hieman heppoisen tuntuinen. Mario kuitenkin tottelee käskyjä juuri niin hyvin kuin NESsin/SNESsinkin ohjaimilla aikoinaan. Tosin ehdin kauppaamaan vanhan koneen pois ennen uuden saapumista eli en ole niitä päässyt kunnolla vierekkäin vertailemaan.

Muokkaampa edellistä viestiä päivitetyksi. Turha kirjoittaa uutta.

Minusta on pelkästään hyvä, että joku siitä tykkääkin. Mua itseä henkilökohtaisesti pelotti kokeilla kohta Super Mario DS:ää. Siinä kun on niin pirun tarkkaa se kävely. Ihmeekseni sain huomata, että Liten ohjaus totteli erittäin hyvin! Varsinaisena tulikokeena olen pitänyt taivaalla leijuvaa tornia, jossa vanhankaan DS:n ohjaus ei meinannut riittää. Uusi Lite selvisi kokeesta vähintään yhtä hyvin tuloksin. Kyllä siinä välillä huomaa, ettei Mario käänny viistoon, mutta suurimman osan ajasta ohjaus tottelee. Animal Crossingissa kuitenkin ristiohjainta piti painaa "liian" tarkasti viistoon. Tietysti siinä pitäisi käyttää stylusta tarkkaan ohjaukseen mutta minkäs teet kun olet ol'skool :} . Originaali DS -ristiohjain on mun mielestä yks parhaita ristiohjaimia, mitä olen kokenut. Oma luonnollinen tapa pitää peukku ristiohjaimella on ohjata peukalon pään sijasta peukalon viimeisellä nivelellä. Tähän DS:n ristari on ideaali. Ohjaimelle riittää ihan, että painaa sen tyvestä pikkaisen ja naksahdukset vielä viestittävät, että nyt on painallus rekisteröity.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom