Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DualShake

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tabsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DualShake

keiu sanoi:
Mutta eiväthän ne teekkään? Nykyään täysin uusia konsepteja ei käytännössä nähdä, ja kuten sanoin aikaisemmin, bisnessuunnitelmaa tehdessä ensimmäinen askel on aina kilpailun analysointi ja hyvien ideoiden apinointi. Tätähän tässä olen koittanut sanoa.
Jepjep. Niin minäkin.

"Pölliminen" ja "varastaminen" tarkoittavat kuitenkin normaalisti muuta ja selvästi negatiivista juttua. Osa kirjoittajista tuntuu kuitenkin käyttävän niitä turhan kirjaimellisesti ja monelta viestien lukijoilta juttu menee varmasti ohi.

Vaikka tosiaan aina voisi saivarrella, että ainoa täysin uusi tieto löytyy perustutkimuksesta (jos välttämättä sieltäkään), on oikeasti merkittävia uusia sovelluksia myös pelikoneissa, oli se sitten koneen sisällä tai vaikka ulkoisesti ohjaimessa.
 
Vastaus: DualShake

DualShock-kiistasta viisastuneena Sony on patentoinut teknologian, jossa aivokuoreen ohjatuilla yliäänisignaaleilla voidaan tuotaa erilaisia aistimuksia, kuten hajuja, makuja, ääniä ja kuvia.

Hitman: Contractsin teurastamobileitä odotellessa... :rolleyes:
 
Vastaus: DualShake

olge sanoi:
Hitman: Contractsin teurastamobileitä odotellessa... :rolleyes:
:oksennushymiö:
Sonynkin mukaan käytännön sovelluksia nähdään aikaisintaan PS5:llä tai 6:lla.

EDIT fDiamond: Kyllä sitä on melko varmasti jo pidemmällekin suunniteltu.
PS3:n EyeToyssakin voi olla vielä ylläreitä, mutta suoraan aivoihin tuskin tungetaan. ;)
 
Vastaus: DualShake

Nimen omaan on käsi tottunut PS2-ohjaimeen koska se sopii parhaiten käteen. Veikkaanpa että kukaan teistä ei pelaa PS2:sen kaukosäätimellä vaikka silläkin pystyisi. Mutta kun Wiille tulee semmoinen "innovatiivinen" ohjain niin heti ollaan aivan:eek: :eek: :eek: :eek: "Vau siis tää on ennenkuulumatonta ja uudistavaa" Konsolin pelitarjonta ei nyt E3 pelien perusteella oikein iske. Mutta pelaajiahan on erilaisia :rolleyes: Aikoinaan oisin voinut cuben hankkia RE Zeron takia, niin nyt ois koko pelin pääjuoni hyllyssä. Mutta kun ei vaan muut pelit oikein iske. Ei maha mittään.
 
Vastaus: DualShake

Tuomas sanoi:
Nimen omaan on käsi tottunut PS2-ohjaimeen koska se sopii parhaiten käteen. Veikkaanpa että kukaan teistä ei pelaa PS2:sen kaukosäätimellä vaikka silläkin pystyisi. Mutta kun Wiille tulee semmoinen "innovatiivinen" ohjain niin heti ollaan aivan:eek: :eek: :eek: :eek: "Vau siis tää on ennenkuulumatonta ja uudistavaa" Konsolin pelitarjonta ei nyt E3 pelien perusteella oikein iske. Mutta pelaajiahan on erilaisia :rolleyes: Aikoinaan oisin voinut cuben hankkia RE Zeron takia, niin nyt ois koko pelin pääjuoni hyllyssä. Mutta kun ei vaan muut pelit oikein iske. Ei maha mittään.

Onnittelen Wiin ohjaimen vertaamisesta PS2n kaukosäätimeen, olet selvästikin perillä asioista.
 
Vastaus: DualShake

Tuomas sanoi:
Veikkaanpa että kukaan teistä ei pelaa PS2:sen kaukosäätimellä vaikka silläkin pystyisi. Mutta kun Wiille tulee semmoinen "innovatiivinen" ohjain niin heti ollaan aivan:eek: :eek: :eek: :eek: "Vau siis tää on ennenkuulumatonta ja uudistavaa"


Surkein vertaus miesmuistiin.
 
Vastaus: DualShake

Loistava sukupuu, todellakin.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö Nintendo ole tuonut ainakin seuraavat nykyohjainten piirteet ensimmäisinä markkinoille:

-ristiohjain (NES)
-olkanapit (SNES)
-analogiohjaus (N64)
-tärinätoiminto (N64)

Sony taas kehitti neljä olkanappia ja pohjaanpainettavat ohjaintatit, eikö?

En tiedä, mikä tämän viestin tarkoitus oli, paitsi muistuttaa, että Nintendo on ollut innovatiivinen jo yli 20 vuoden ajan. Saa nähdä, mitä Wiistä vielä paljastuu.
 
Vastaus: DualShake

Tautofonia sanoi:
Loistava sukupuu, todellakin.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö Nintendo ole tuonut ainakin seuraavat nykyohjainten piirteet ensimmäisinä markkinoille:

-ristiohjain (NES)
-olkanapit (SNES)
-analogiohjaus (N64)
-tärinätoiminto (N64)

Sony taas kehitti neljä olkanappia ja pohjaanpainettavat ohjaintatit, eikö?

En tiedä, mikä tämän viestin tarkoitus oli, paitsi muistuttaa, että Nintendo on ollut innovatiivinen jo yli 20 vuoden ajan. Saa nähdä, mitä Wiistä vielä paljastuu.

Analogiohjaus oli kotikonsoleista ensimmäisenä Vectrexissä, kuten oli 3Dkin. Toki Nintendo oli ensimmäinen joka käytti ristiohjainta, ensimmäinen joka teki kahden peukalon padin, ensimmäinen joka teki ohjaustatin, ensimmäinen joka käytti analogista ohjausta padissa, ensimmäinen joka käytti tärinätoimintoa, ensimmäinen joka käytti padeissa lisävarusteita, ensimmäinen joka käytti padeissa olkanappeja... lista jatkuu. Mutta kyllä, Nintendo on ollut innovatiivisimpia pelaajia peliteollisuudessa. Segalle pisteet siitä että käynnisti Nintendon kopioimisaallon joka jatkuu yhä. Kilpailu on kuluttajalle aina etu.
 
Vastaus: DualShake

http://digital-lifestyles.info/copy_images/nintendo-wii-lg2.jpg


Jos tuo ei näytä kaukosäätimeltä niin mikä sitten? "Surkein vertaus mies muistiin" Joo ohjainhan tuo on ihan selvästi. Pidelläänkin niinkuin ohjainta. Faktat on faktoja vaikka voissa paistais. Eri asia sitten tosin miten tuolla käytännössä pelataan, mutta turha fanituksen takia on on muuta väittää jos ohjain on selvästi kaukosäätimen näköinen. Vertasin PS2:sen kaukosäädintä lähinnä siten että silläkin voi pelata ja sitä ei pidetty mitenkään mullistavana. Tosin Wiin ohjaimessa on se kallistus efektit ja voi mm miekkana käyttää tulevassa Zelda-pelissä, ja ohjattavuus on varmastikkin parempi koska kyseessä on ohjain. Mutta fakta on se että tuo ON kaukosäätimen näköinen. Jotenkin tuntuisi oudolta pelata.
 
Vastaus: DualShake

Tuomas sanoi:
http://digital-lifestyles.info/copy_images/nintendo-wii-lg2.jpg


Jos tuo ei näytä kaukosäätimeltä niin mikä sitten? "Surkein vertaus mies muistiin" Joo ohjainhan tuo on ihan selvästi. Pidelläänkin niinkuin ohjainta. Faktat on faktoja vaikka voissa paistais. Eri asia sitten tosin miten tuolla käytännössä pelataan, mutta turha fanituksen takia on on muuta väittää jos ohjain on selvästi kaukosäätimen näköinen. Vertasin PS2:sen kaukosäädintä lähinnä siten että silläkin voi pelata ja sitä ei pidetty mitenkään mullistavana. Tosin Wiin ohjaimessa on se kallistus efektit ja voi mm miekkana käyttää tulevassa Zelda-pelissä, ja ohjattavuus on varmastikkin parempi koska kyseessä on ohjain. Mutta fakta on se että tuo ON kaukosäätimen näköinen. Jotenkin tuntuisi oudolta pelata.
No voin minäkin pitää banaania kädessäni samalla tavalla kuin kaukosäädintä, ja sanoa että "ei se banaanikaan mikään mullistava asia ole, joten ei kai sitten Wiin ohjainkaan!"
 
Vastaus: DualShake

keiu sanoi:
Analogiohjaus oli kotikonsoleista ensimmäisenä Vectrexissä, kuten oli 3Dkin.
Ja olipa muutenkin hieno laite, vaikka ohjain ei kovaa käsittelyä kestänytkään.
http://cvmm.vg-network.com/vectrex.jpg

EDIT: Heh, vieläkin mielessä se avaruusräiskintä, mikä huonosti matki Tähtien sodan Death Star -hyökkäystä X-wing -hävittäjällä. Vektorigrafiikka antoi kummasti tilaa mielikuvitukselle. :)
 
Vastaus: DualShake

Knight sanoi:
No voin minäkin pitää banaania kädessäni samalla tavalla kuin kaukosäädintä, ja sanoa että "ei se banaanikaan mikään mullistava asia ole, joten ei kai sitten Wiin ohjainkaan!"

Ihan irti asiayhteydestä. Ohjain on ergonomialtaan kaukosäätimen asteella, ajattelitko pitää sitten sitä kuin normaalia ohjainta ja koettaa pelata niin? Jos ohjain on kaukosäätimen näköinen niin kai sitä voi verrata kaukosäätimeen jolla voi pelata? Vaikkei siinä säätimessä noita Wiin ohjaimen muita ominaisuuksia olekkaan. Homma menee kuitenkin niin että tuota pidellään kuin säädintä ja se tuntuisi vaikealta pelaamisen kannalta. Toki joku voi sillä tottuaki pelaan, pitää joskus kaverilla testata, mutta perusidean ymmärtää kun ottaa vastaavan kokoisen kapulan käteensä ja kuvittelee pelaavansa.
 
Vastaus: DualShake

Tuomas sanoi:
Ihan irti asiayhteydestä. Ohjain on ergonomialtaan kaukosäätimen asteella, ajattelitko pitää sitten sitä kuin normaalia ohjainta ja koettaa pelata niin? Jos ohjain on kaukosäätimen näköinen niin kai sitä voi verrata kaukosäätimeen jolla voi pelata? Vaikkei siinä säätimessä noita Wiin ohjaimen muita ominaisuuksia olekkaan. Homma menee kuitenkin niin että tuota pidellään kuin säädintä ja se tuntuisi vaikealta pelaamisen kannalta. Toki joku voi sillä tottuaki pelaan, pitää joskus kaverilla testata, mutta perusidean ymmärtää kun ottaa vastaavan kokoisen kapulan käteensä ja kuvittelee pelaavansa.
Minusta tuntuu, ettet oikein ole sisäistänyt Wiin ohjaimen ideaa. Tutki vaikka vähän asiaa. Minusta ainakin yhdellä kädellä on paljon helpompi pitää kädessä Wiin ohjaimen muotoista kapulaa kuin vaikkapa DualShock-ohjainta.

Wiin padilla voi aivan hyvin pelata NES-tyyliin - vaikkapa NES-pelejä.

Muokkaus

Esimerkkini ei muuten ollut yhtään irti asiayhteydestä.
 
Vastaus: DualShake

Knight sanoi:
Minusta tuntuu, ettet oikein ole sisäistänyt Wiin ohjaimen ideaa. Tutki vaikka vähän asiaa. Minusta ainakin yhdellä kädellä on paljon helpompi pitää kädessä Wiin ohjaimen muotoista kapulaa kuin vaikkapa DualShock-ohjainta.

Wiin padilla voi aivan hyvin pelata NES-tyyliin - vaikkapa NES-pelejä.

Muokkaus

Esimerkkini ei muuten ollut yhtään irti asiayhteydestä.

Puhinko sitten baanaanista vai?:p Itse konsolissa en vielä näe vikoja. Ohjain vähän arveluttaa. Eikös tuolla pysty pelaan vanhoja NES, SNES ja jopa Megadrive-pelejä? se olisi kyllä herkkua. Eikä tuo Red Steelkään huonolta kuulosta. Mutta miten noita olisi tarkoitus pelata?
 
Ylös Bottom