Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DuckTales: Remastered

Vastaus: DuckTales: Remastered

Onko tietoa mihin aikaan tätä pääsee pelaamaan vai meneekö se jonkin storepäivityksen ohessa? Puoleltaöin ostin storesta ajatuksella et aamulla pääsisi pelaamaan mut eipä vielä toiminut. Huvittavaa oli ostaessa et pelin sai kahdella hinnalla. 13,45€ ja 14,95€ :D Ei ollut vaikea päättää kummalla ostaa.

Ite latasin 13,45€ hintaan maanantaina ja tänään aamulla klo 7:30 paikkeilla kokeiltii jälkikasvun kanssa peliä :)
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Minulle oli tullut sähköpostia Sonylta jossa vinguttiin että kukkarossa ei ole rahaa ostaa kyseistä peliä jonka käsittääkseni maksoin jo silloin kun latasin pelin. Kunhan tästä kotia joutaa niin pitää katsoa lähteekö käyntiin. Vai onko mahdollista että pelin sai ladattua ilman maksua?
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Huvittavaa oli ostaessa et pelin sai kahdella hinnalla. 13,45€ ja 14,95€ :D
Kaksi eri hintaa saattaisi selittyä pelin ennakkotilauksen yhteydessä Plus-jäsenille annettavasta alennuksesta.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Kaksi eri hintaa saattaisi selittyä pelin ennakkotilauksen yhteydessä Plus-jäsenille annettavasta alennuksesta.

Itellä ei ole plussaa, mutta käsittääkseni vielä maanantaina oli vain tuo halvempi hinta, oliko sitten "pre-order" hinta meille tavallisille tallaajille :)
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Minulle oli tullut sähköpostia Sonylta jossa vinguttiin että kukkarossa ei ole rahaa ostaa kyseistä peliä jonka käsittääkseni maksoin jo silloin kun latasin pelin. Kunhan tästä kotia joutaa niin pitää katsoa lähteekö käyntiin. Vai onko mahdollista että pelin sai ladattua ilman maksua?

Peli latautui ilman maksua ja mulla tais maanntaina ottaa sen rahan tililtä.

Kortillahan tuon maksu ei onnistunut, vaan oston yhteydessä lisäsin kortilta tilille sen 15e, jotta siellä oli rahaa kun maksupäivä tuli.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

On kyllä vaikea peli :) en ole vielä amazonia päässyt läpi...

[video=youtube;vxNIiV9Ox8I]http://www.youtube.com/watch?v=vxNIiV9Ox8I[/video]

Tässä olisi oma kepeä videoarvosteluni tällä viikolla julkaistavasta DuckTales Remasteredista. On meikäläiselle harvinaista herkkua päästä käsiksi kauan odottamaani peliin etuajassa. Paremmin jäsennellyn arvion voi bongata IGN Suomen sivuilta, jos on täysin allerginen jonkin ikivanhan Ankronikka-pelin spoilereille. :D


Tuossa videossa sanottiin et kuka vaan pääsee pelin 3tunnissa läpi. :D

Toisinsanoen, jos se oikeasti on vaikea niin en pääse ikinä läpi. Mua huonompaa tasohyppelijää saa hakea. :)
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

On kyllä vaikea peli :) en ole vielä amazonia päässyt läpi...

Tweettejä maailmalta :D


Playing Ducktales on hard difficulty. People that complained about difficulty just haven't been around long enough to know what "hard" is.

Well, just beaten Ducktales Remastered on Hard difficulty. The reviewers really gotta man up if they think that's hard to them.

I find it funny that people are complaining that DuckTales Remastered is too difficult. Modern games shouldn't be Nintendo hard? Bring it.

A bunch of crazy people gave the new DuckTales remake absurdly low scores today. They probably suck at games. This game is fucking awesome.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Helpohkoltahan tämä vaikutti ainakin Amazonin osalta. Niitä lihansyöjäkasveja ei ilmeisesti voi tappaa ollenkaan?

Olen aivan pikkupoikana pelannut tätä ja muistikuvat ovat todella vähäiset tästä, mutta fiilis tuntuu samalta. Vaikuttaa kerrankin loistavasti uusitulta peliltä.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Olen aivan pikkupoikana pelannut tätä ja muistikuvat ovat todella vähäiset tästä, mutta fiilis tuntuu samalta. Vaikuttaa kerrankin loistavasti uusitulta peliltä.

Sama. Silloin tämä oli ainakin niitä harvoja helppoja pelejä, mitkä pääsin läpi asti.

Vai eroaako vaikeustaso oleellisesti alkuperäisestä?

Saa nähdä tuleeko kuitenkaan itse tätä hommattua. Graafinen ilmekin kuvien perusteella lähinnä etoo. Castle of illusionin remake näyttää omaan silmään paljon paremmalta.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Sama. Silloin tämä oli ainakin niitä harvoja helppoja pelejä, mitkä pääsin läpi asti.

Vai eroaako vaikeustaso oleellisesti alkuperäisestä?

Saa nähdä tuleeko kuitenkaan itse tätä hommattua. Graafinen ilmekin kuvien perusteella lähinnä etoo. Castle of illusionin remake näyttää omaan silmään paljon paremmalta.

3/5 tasoa mennyt läpi nyt ja kaikki ekalla yrittämällä. Todella helppo ollut. Omaan silmään graafinen ilme on todella loistava.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

3/5 tasoa mennyt läpi nyt ja kaikki ekalla yrittämällä. Todella helppo ollut. Omaan silmään graafinen ilme on todella loistava.

Helppo tuo oli jo jouluna 1990. Yhdeltä istumalta läpi jouluaattona - onneksi sain myös Mega Man 2:n, joka sitten kestikin pitempään. Loistavia pelejä kummatkin.

t. Katkera jätkä

Steamissa juuri makaa myös ostoskorissa tämä. Odotan kovaa nostalgiatrippiä ja Iron Maiden -oluen makua.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Kertokaas millä tasolla pelailette myöskin? Itse normalilla ja ei taho helposti mennä läpi.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Otin heti kärkeen Hardin. Ei peli missään nimessä vaikea ole, nuo uudet pomotaistelut pitää opetella, muutoin pelissä ei suurempia vaikeuksia ole.
Yksi asia joka tappaa minut kokoajan on se keppihyppy. Välillä ei Roope tajua minun painavan sitä keppi nappia, mutta epäilen että vika on omassa ohjaimessa. Laitan tänään toisen ohjaimen ja uusi yritys.
Grafiikoista sen verran että hölmösti on sekoitettu 3D ha kaksiulotteista piirrosttyliä. Oltaisiin pystytty hommassa kummassa. Mutta joo hyvältä peli maistuu kaikkien epäonnistuneiden ennakkotilauksien takia.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Yksi asia joka tappaa minut kokoajan on se keppihyppy. Välillä ei Roope tajua minun painavan sitä keppi nappia, mutta epäilen että vika on omassa ohjaimessa. Laitan tänään toisen ohjaimen ja uusi yritys.
.

Ei ole ohjaimesta kiinni, vaan pelissä tuntuu olevan bugi. Itselläni on sama ongelma ja se aiheuttaa välillä useita turhia kuolemia.

Asia on huomattu myös parissa arvostelussa:

" Indeed, be prepared for some frustration as Scrooge occasionally decides not to react to a button press, even when it’s the same exact button you’ve been pressing for the whole game." IGN: Ducktales Remastered Review

"Although Scrooge’s pogo-stick jump is a tad unresponsive" Official Playstation Magazine
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Välillä ei Roope tajua minun painavan sitä keppi nappia, mutta epäilen että vika on omassa ohjaimessa. Laitan tänään toisen ohjaimen ja uusi yritys.

Mulla on muuten sama juttu 360:n pädillä PC:llä pelatessa. ~Vuoden ikäinen pädi ja missään muussa pelissä ei mitään ongelmaa, rupesin jo miettimään että voiko se olla muka menossa rikki jo nyt, kun boksin kanssa ohjaimet oli käytössä vuosia ilman ongelmia ja huomattavasti kovemmalla käytöllä.

edit. kiitti Tathalas, tämä selventi asiaa paljon. Toivottavasti korjaavat ton nopeasti koska on nimittäin aika hiton ärsyttävä bugi.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Ahaa eli ohjaimessa ei vikaa olekkaan. Kun tuon saavat kuntoon päivityksellä niin ei pitäisi suurempia ongelmia olla.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Onko muilla ollut ongelmia pelin kanssa? Minulla on nyt yhden kerran jäätynyt konsoli ja yhden kerran kun kentän piti alkaa alusta kuva jäi cut sceneen mutta pystyin liikkumaan kuvan ulkopuolella. Pari kertaa yksi hahmo on hävinnyt ruudulta.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Peli aloitettu eilen Wii U:lla aivan intopinkeänä. On justiinsa niin hyvä peli, kuin mitä odotinkin. Hard valikoitui heti saman tien vaikeustasoksi, mikä oli näemmä aika hyvä ratkaisu. Mietin vain, että kuinka helppo tuo olisi ollut Easylla tai Normalilla, sillä nyt pelissä on hitunen haastetta, vaikka ei se kyllä vaikeata ole vielä nähnytkään. Lähinnä tulee omalla toheloinnilla tunaroitua, mutta ruudut eivät ole vielä kovin vaikeilta vaikuttaneet.

Kentistä testattu Amazon (otin turpaani, mutta syytän siitä vaan piikkipensaiden erikoisia hitboxeja), Transilvania (läpi meni, vaikka lopuksi jäljellä olikin nolla elämää ja yksi sydän) sekä tietenkin Moon-kenttä. Jälkimmäinen oli pakko testata nyt, koska en tiedä milloin saa seuraavan kerran rauhassa pelata, ja sen takia halusin kuulla tuon uuden version kentän musiikista. Muuten on tehty mielestäni hyvää jälkeä, paitsi että tuo harjoituskenttä oli mielestäni aikamoisen kökkö. Siitä puuttui mielestäni se DuckTales-fiilis ja se tuntui vain sattumanvaraisilta palikoilta kasattuna peräjälkeen, mutta ihan mielelläni otan silti vastaan uusia ympäristöjä originaaliin nähden.

Pelin musiikit ovat mielestäni ihan hyviä versioita vanhoista, vaikka vähän harmittaa, ettei kuukentän viisu iskenyt kovempaa. Kyseessähän on henkilöstä riippuen joko yksi parhaista videopelimelodioista ikinä tai vastavuoroisesti yksi ylihypetetetyimmistä lurituksista ikinä. Itse diggasin tuosta viisusta aikoinaan ihan kympillä, kuten myös vieläkin. Sen sijaan kentänvalintaruudun ulina on kyllä päivitetty todella mainiosti, sitä kuuntelee oikein mielellään rahasäiliössä palloillessa. Plussaa pitää myös antaa klassisten ääniefektien käytöstä, sillä niinkin pieni asia, kuin ruutua valitessa kuuluva ääni, sai hymyn omalle naamataululle.

Isoin plussa pelissä on ääninäyttely. Piirretyn ääninäyttelijöiden ottaminen osaksi uusioversiota on mitalin arvoinen oivallus. Noista äänistä tulee monet muistot mieleen Ankronikasta. Iso käsi pitää etenkin antaa Roopen äänelle! Alan Young on yli 90-vuotiaana jaksanut tulla vetämään tuon roolin, mikä lämmittää omaa mieltä paljon. Nuo välinäytökset ovat loistava lisä. Pieni miinus pitää antaa siitä, että kun Roope elämöi kesken toiminnan, vaikka ison timantin poimiessaan, niin niistä ei saa yhtä hyvin selvää. Vai liekö vika omassa äänentoistossa?

Tuotosta on tullut pelattua tähän asti koko ajan pieni hymy päällä. Pitää pelata lisää, mutta jo nyt kruunaan tämän vuoden kulttuuriteoksi.

Peli on vielä isosti vaiheessa, mutta silti haluaa jo nyt uutta. Jos toiveen saa esittää, niin NES-Varjoankasta uusioversio, kiitos. Ja mielellään pikavauhtia. Ja originaaleilla ääninäyttelijöillä. Toki tuo NES-peli löytyy vielä omasta takaa, mutta uusioversio ääninäyttelyllä kiinnostaisi aivan mahottomasti, koska tuo piirrettyhän oli jotain loistavaa silloin aikoinaan. Kuten toki Ankronikka myös.

Piti kirjoittaa ihan pieni teksti, mutta vähän levisi homma käsiin. Sen verta innoissani olen näemmä.

Onko muilla ollut ongelmia pelin kanssa?

Eilen sain Wii U:n kertaalleen kaatumaan täysin. Uteliaisuudesta ajattelin vilkaista leaderboardeja, mutta listojen kolmossivu pisti pelin solmuun.
 
Vastaus: DuckTales: Remastered

Peli aloitettu eilen Wii U:lla aivan intopinkeänä. On justiinsa niin hyvä peli, kuin mitä odotinkin. Hard valikoitui heti saman tien vaikeustasoksi, mikä oli näemmä aika hyvä ratkaisu. Mietin vain, että kuinka helppo tuo olisi ollut Easylla tai Normalilla, sillä nyt pelissä on hitunen haastetta, vaikka ei se kyllä vaikeata ole vielä nähnytkään. Lähinnä tulee omalla toheloinnilla tunaroitua, mutta ruudut eivät ole vielä kovin vaikeilta vaikuttaneet.

Joo en oikein tiedä edes mitä eroa normalilla ja hardilla on, paitsi se että salapaikoista joissa normalilla saa lisäsydämen saa hardilla yleensä vain aarteen tai lisärin tai jotain. Samoin jossain kohdissa missä saa kakun saakin vain itemin joka antaa 1 sydämen takaisin. Pomot ynnä muut tähän asti vaikuttanut ihan samoille ja kestävät saman verran osumaa mielestäni. Normalilla pelasin jo läpi ton ja eilen vedin Amazonin ja Transylvanian hardilla ja niissä ei ainakaan ollut vaikeuden suhteen mitään eroa normaliin. Olisi melkein itsekin pitänyt aloittaa suoraan hardista, mutta sainpahan ton achievementin tehtyä jossa pitää kerätä kaikki heart containerit...

Extreme-tasosta em tiedä vielä, ilmeisesti keppiä käyttäessä pitää painaa myös alaspäin nappia kuten NES-pelissäkin piti. Liekkö mitä kaikkea muuta eroa sitten?

Isoin plussa pelissä on ääninäyttely. Piirretyn ääninäyttelijöiden ottaminen osaksi uusioversiota on mitalin arvoinen oivallus. Noista äänistä tulee monet muistot mieleen Ankronikasta. Iso käsi pitää etenkin antaa Roopen äänelle! Alan Young on yli 90-vuotiaana jaksanut tulla vetämään tuon roolin, mikä lämmittää omaa mieltä paljon. Nuo välinäytökset ovat loistava lisä.

Joo Alan Young on 94-vuotias, ja June Foray (Milla Magia)on 95-vuotias! Luultavasti viimeinen kerta kun Ankronikan alkuperäisiä ääninäyttelijöitä kuulee yhdessä, tosin Pellen ja Fentonin (jonka suomalaista nimeä en saa nyt päähäni millään) ääninäyttelijät on ikävä kyllä jo kuolleet jos en aivan väärin muista.
 
Ylös Bottom