Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DVD-aseman vaihto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rampo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

rampo

New Member
Mistä (muualta kuin jenkeistä) voisi ostaa boxin alkuperäisen dvd-aseman?

Boxi ostettu käytettynä aikoja sitten ja edellinen omistaja on käyttänyt kuitit vessapaperina. Ja nyt siis thomsonin asema on sanonut työsuhteensa irti.

Ei viitsisi ostaa uutta konsolia, koska aseman vaihto voisi tulla halvemmaksi. Jenkkilässä on myynnissä pelkkä dvd-asema hintaan $75. Olisiko jollain tiedossa olisiko jossain lähempänä paikkaa mistä tuollaisen saisi ostettua?

Kiitoksia..
 
Otapa yhteyttä siihen myyjään, ja kysy koska se on ostettu
ja pyydä sitä hakemaan sinulle kyseisestä liikkeestä
kuitti.

Laskutuksessa pidetään kyllä kuitit tallella, joten sen kyllä saa.

Mikäli taas Xbox on yli vuoden vanha, ei sulla ole hätäpäivää,
koska suomen kuluttajalain mukaan myyjä on vastuussa viallisesta laitteesta vaikkakin takuuaika olisi ummessa.

huom tuo vuoden takuuaika on aika yleinen. Microsoftilla taisi
olla poksin kanssa 2v.

Mutta jos et saa kuitteja, soitat suomen microsoftille, ja selität
tilanteen. Kyseinen tuote on selvästi viallinen, ja saat kyllä varmasti tilalle uuden Xboxin. Tai poksin jossa on vaihdettu asema.

Kehotan kuitenkin ottamaan tallennukset talteen muistikortille.

T: Scorpz
 
Kerroppa miten kävi, jos ilman kuittia soitat sinne microsoftille. Mulla nimittäin sama ongelma, ostin käytetyn xboxin ja siinä oli heti jotain lukuongelmia, myyjä ei ole lähettänyt kuittia, mutta kone kuulemma alle 2v vanha..
 
Ongelma tässä on se että boxi on ostettu käytettynä "divarista" joka on sittemmin mennyt konkurssiin. Eli edellistä omistajaa taitaa olla melko mahdoton tavoittaa. Jos se olisi mahdollista, olisin sen jo tehnyt aikoja sitten.

Tunnen hyvin suomen lain tässä kyseisessä asiassa, mutta ilman kuittia on varmaan aika turhaa yrittää saada tuota värkkiä microsoftille huoltoon. Toisin oli 2 ja puoli vuotta vanhan tv:n kanssa, jonka sain takuuhuoltoon selvän vian takia, koska siitä oli kuitti tallella. Kysehän on luonnollisesti laitteen oletetusta kestosta. Oletan että television (ja xboxin) tulisi kestää paljon kauemmin kuin 2 ja puoli vuotta.

Mutta jos ei kukaan tiedä mistä sellaisen aseman voi ostaa niin ostan sitten uuden konsolin. Eihän tuo reilu 200 euroa ole mikään kummallinen rahasumma. Ärsyttää vaan kun nykypäivänä ei mikään tunnu enää kestävän niinkuin ennen.
 
Luulen kyllä että ne ei edes halua sitä kuittia siellä Microsoftin puhelinpalvelussa, ainakaan jos valmistuspäivä on alle 2 vuotta sitten. Todennäköisesti kun kerrot että sinulla on niin ja niin vanha boksi jonka DVD asema ei toimi, niin ne kysyvät osoitteen mihin lähettää pakkauslaatikon jolla voit lähettää sen takuuhuoltoon.

Mutta anyways, ei sinne soittaminen mitään maksakaan eikä siitä haittaakaan ole. Jos eivät suostu takuuhuoltamaan, niin voit edelleen hankkia sen DVD-aseman erikseen tai yrittää saada ostokuitin myyjältä.
 
Nonnih soiutinpa tossa sitten sinne XBOX tukeen, ku boksi lakkas lukemasta mitään levyjä. Ei ne mitään kuitteja siellä kysyny, riitti sarjanumero boksista, niin he näkivät että on valmistettu alle 2 v sitten :) Mutta oli kyllä semmosta sönkötystä, varsinkin kun mun nimi ja osote täynnä skandi merkkejöä, jouduin osotetta 20 minuuttia sille tavata, ja tuskin on vielkään oikein :P Toivottavasti ne hankkis sinne suomalaisen, tai ees jonkun ruotsalaisen ketä ymmärtää kirjaimia :D

Mutta pääasia että saa konen kuntoon, toivottavasti.
 
Juu soitin itsekin sitten tuonne ja sain boxin huoltoon. Tiistaina illalla soitin ja keskiviikkona aamupäivällä oli ups-lähetti oven takana koputtelemassa. Kone on siis tällä hetkellä huollossa ja takaisin lupailivat sitä kymmenen päivän kuluessa. Saapa nähdä.

Itselläni tuo soitto sinne meni hyvin vaikka intialais-englantilainen neiti siellä toisessa päässä ei ihan täydellistä englantia puhunutkaan. Tosin ei se omakaan ääntäminen vielä ihan täydellistä ole =) Sain kuitenkin asiani selvitettyä. Eikä tarvinnut tavata kuin nimi. Osoitetiedot sieltä löytyi jostain nerokkaasta tietokannasta. Maa ja postinumero piti sanoa ja kadunnimestäkin riitti vain kolme ensimmäistä kirjainta ja ne numerot siellä perässä. Nimeä saikin sitten tavata muutamaan kertaan ja silti oli ups:n kuitissa kaksi kirjainta väärin vaikkei nimessä skandeja olekaan. Tosiaan suomenkielinen palvelunumero olisi todella tervetullut uudistus varsinkin niille joilla englanninkieli ei ole kovin vahva. Varsinkin nyt kun live tulee niin ongelmat todennäköisesti vain lisääntyvät.

Mutta boxi on nyt siis jossainpäin maailmaa ja toivottavasti se tulee terveenä kotiin..
 
Joo, mullekkin UPS:ista soitettiin heti seuraavana päivänä ja tänään tulevat boksin Saksaan hakemaan! :) Oli vaan osoitteet ja nimi aivan päin p:tä kirjotettu, ei ollut nähtävästi helppari osannut yhtään kirjaimia edes englanniksi, mutta onneks ees mun puhelinnumero meni oikein iin saivat paikannettua.. Toivotaan että kunossa tulee takas, eikä mitään tyyliin "lukupää puhdistettu" ja samat viat tallella..
 
Tosiaan Suomenkielinen puhelinpalvelu olisi kohdillaan. Ruotsiksihan se on jo ainakin saatavilla!
Nyt kun konsolifin uudisti sivustonsa ja saa lisää vaikutusta sekä huomiota,
voisitte tänne Suomeenki ruveta puhumaan tuotetukea. vink vink!

Noissa osoite ja nimi tavailuissa minulla hommat helpottui, kun olin käynyt siellä Suomen Xbox -sivuilla rekisteröimässä konsolini ennen soittoa.
Nyt riittää kun kerron nimen tai sarjanumeron koneesta, niin heti löytyy kaikki tiedot, ja ne on oikein.
Eikä välttämättä tarvitse edes selittää ongelmaa uudelleen, jos tarvitsee lähettää konsoli takas huoltoon. Niinkuin minulle kävi.

Mulla oli myös DVD -aseman luku ongelmia. Lähetin huoltoon ja kone tuli takaisin aivan samana, vikoineenpäivineen. Väittivät vaihtaneen koko DVD -seman, mutta siitä olen erimieltä. Oikeastaan ongelmat vaan paheni. 5 päivää kerkesin konetta "testata" ja huomasin ongelmien siirtyneen jo pelilevyille. Ennen toimineet DVDtkään ei toiminu enää kunnolla. Stoppia peinettua kun halus jatkaa katselua, Xbox jumitti. Ei auttanu kun otaa kiekko ulos ja käynnistää uudelleen. Ei ollu tätä siis ennen "huoltoa".

Toivoa siis vaan saa, jospa se nyt toimisi, kunhan tulee takas.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pasodoble
Noissa osoite ja nimi tavailuissa minulla hommat helpottui, kun olin käynyt siellä Suomen Xbox -sivuilla rekisteröimässä konsolini ennen soittoa.
Nyt riittää kun kerron nimen tai sarjanumeron koneesta, niin heti löytyy kaikki tiedot, ja ne on oikein.
Eikä välttämättä tarvitse edes selittää ongelmaa uudelleen, jos tarvitsee lähettää konsoli takas huoltoon. Niinkuin minulle kävi.

Taidankin käydä samantien rekisteröimässä tulevaisuuden varalta, tosin siellä tietty on jo nyt väärät tiedot valmiina...

Mistä sieltä voi rekisteröidä konsolin, ei jostain syystä osunut silmään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kappas.

Ovat tainneet poistaa tuon konsolinrekisteröimis -mahdolisuuden noiden uusien sivujen myötä!
Vanhemmilla sivuilla (ulkoasussa enempi vihreää) oli tosiaan, noiden omien tietojen alla,
mahdollisuus rekisteröidä Xbox syöttämällä sinne mm. ostopäivä sekä sarjanumero. Eipä näy enää olevan mahdollista.
Miksihän se on poistettu? Vai onko siirreetty johonki ihme paikkaan, en tiedä?

Muutenki noi sivut on tosi laihat. Mihin on hävinny esim. Xboxtv -palvelu,
jossa pysty kattelemaan kaikkia markkinoillaolevia peli -trailereita + muita.
Taitaa löytyä esim. USA Xbox -sivuilta, mut meiltä se on hävinnyt.

Enivei, ilmeisesti siis riittää että sinne syöttää vain omat tiedot.
Tai sitten, ovat ottaneet kokonaan pois tuon tietokannan käytön.
Näinhän on jos olet jo jotain tietoja syöttänyt, ja silti joudut tavaamaan omat nimesi ja osoitteesi sinne puhelimeen.
 
Noniin.. Nyt sitten tänään tuli boxi takaisin Saksasta. Olivat vaihtaneet siihen Philipsin aseman ja nyt pelittää hyvin.. Ainakin toistaiseksi..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rampo
Noniin.. Nyt sitten tänään tuli boxi takaisin Saksasta. Olivat vaihtaneet siihen Philipsin aseman ja nyt pelittää hyvin.. Ainakin toistaiseksi..

Kauanko kesti toi huolto, matkoineen kaikkineen? Mulla ollu nyt viikon verran matkassa, kannattaako alkaa odottelee kohta takas? ;)
 
Viikko sitten perjantaina lähti matkaan ja nyt siis maanantaina tuli takaisin. Eli vähän reilu viikko matkoineen. Eiköhän se sunkin boxi kohta tule takaisin. Joko olet saanut sieltä huollosta s-postia että on laatikko lähtenyt takaisinpäin??
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rampo
Viikko sitten perjantaina lähti matkaan ja nyt siis maanantaina tuli takaisin. Eli vähän reilu viikko matkoineen. Eiköhän se sunkin boxi kohta tule takaisin. Joko olet saanut sieltä huollosta s-postia että on laatikko lähtenyt takaisinpäin??

Eilen oli ovella käyny UPS:lta kolkuttaa, joten tänään saan boxin takas! :) Toivottavasti toimii, oli kyl aika nopeeta palvelua, hieman yli viikko kuljetuksineen.
 
Sama minulla, olivat eilen käyneet ja yrittäneet tuoda xboxin takas. Ihan kohtuu nopeeta kyllä on. Tälä kertaa meni kyl 3 kolmepäivää pitempään ku ekakerralla. Toiv. se aika on kulutettu siellä huollossa eikä kuljetuksissa, jospa se nyt toimisi, tai jotain ois vaihdettu. Illalla se nähdään!

"Lievää" pelailu innostusta onkin ilmassa,kun kerkesin tämän huollon aikana hankki 2(!) uutta peliä! CMR4:sen ja SplintterCellin. Uuuhaa, ei ole tekemisen puutetta luvassa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pasodoble

"Lievää" pelailu innostusta onkin ilmassa,kun kerkesin tämän huollon aikana hankki 2(!) uutta peliä! CMR4:sen ja SplintterCellin. Uuuhaa, ei ole tekemisen puutetta luvassa...

Mulla on DVD asema vaihdettu lapun mukaan ainakin, nyt vaan odottelen että pääsen ton koneen kanssa kotia täältä töistä testaamaan ;) On tässä itelläkin vähän peli innostusta, kone hajos samana päivänä ku ostin NHL 2004:n, pitäs päästä vääntää äkkiä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pasodoble


Miksihän se on poistettu? Vai onko siirreetty johonki ihme paikkaan, en tiedä?


Xbox.com-sivuilla on näköjään siirrytty .NET Passport-systeemiin: https://www.xbox.com/fi-fi/signin.htm. Eli jos omistaa hotmail-tunnuksen niin samoilla tunnuksillä pääsee loggautumaan xbox.comiin sisään ja lisäämään osoitteensa, maansa yms.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XRay
Xbox.com-sivuilla on näköjään siirrytty .NET Passport-systeemiin: https://www.xbox.com/fi-fi/signin.htm. Eli jos omistaa hotmail-tunnuksen niin samoilla tunnuksillä pääsee loggautumaan xbox.comiin sisään ja lisäämään osoitteensa, maansa yms.

Joo, mut ei nähtävästi kysytä konsolin sarjanumeroa tai mitään, niin ei voi konsoliaan rekisteröidä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zakk
Mulla on DVD asema vaihdettu lapun mukaan ainakin, nyt vaan odottelen että pääsen ton koneen kanssa kotia täältä töistä testaamaan ;)

Toivottavasti olivat sinun kohdalla tehneet se asemaman vaihdon, niinkuin siinä lapulla kertoivat. Minullahan siinä ekalla huoltokerralla luvattiin täysin samaa: "...havaittu ongella DVD -asemassa... Viallinen komponentti on korvattu uudella...". Tota ne heitti, vaikka mitään vaihoa ei ollut tapahtunut. Ole siis tarkkana, onko vaihto todella tapahtunut.

Minulla tuli nyt kuiten tulosta, toisella kerralla. Perjantaina sain koneen, ja ilokseni huomasin, että DVD-asemana on nyt Philips!!
Ennen toimimattomat DVD:t toimii ja musa cd:t kin lakkas hyppimästä päättömästi. Musa cd:ten (uusien kopiosuojattujen) vasemman kanavan "naks" -ääni tosin ei lähtenyt pois. :( No, korvaava CD-soitin kyllä löytyy.

Pääasia et toi DVD -puoli on ny kunnossa. Ja pelaaminen maistuu.:D
 
Ylös Bottom