Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DVD Hohto & Episodi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prisoner
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Prisoner

Active Member
Eli mitäs olette mieltä tuosta Hohto DVD-julkaisusta? Itse olen ollut tilaaja ekasta numerosta asti. "Perus-hohtoakin" on tullut seurattua jonkun verran jo sieltä Gorehound-ajoilta asti, mutta tuo DVD-lehti oli ensimmäinen jonka tilasin itselleni.

Omasta mielestäni ihan kiva lehti, vaikken jokaisesta arvostelusta olekaan ollut samaa mieltä. Useimmista kuitenkin olen. Plussaa myös laadukkaasta kansimateriaalista. Tuntuu kivalta kädessä.

Vastaus: Mitä mieltä HOHTO DVD -lehdestä?

Eikös se ole DVD Hohto ;)

Sitten jos täällä ruvetaan nakkaamaan rankemmalla kädellä paskaa toisten niskaan niin ketju poistetaan välittömästi. Lehdessä ei sinänsä ole vikaa.. ajaa asiansa paperijulkaisuna. Taittajalle vaan paremmat rillit.

Jarmo Hänninen sanoi:
Sitten jos täällä ruvetaan nakkaamaan rankemmalla kädellä paskaa toisten niskaan niin ketju poistetaan välittömästi.
Eli Jarmo yrittää kaikessa kaunopuheisuudessaan kertoa, että pidetään kommentoinnit perusteluineen asiallisena. :p

Yhden kerran olen tainnut DVD Hohtoa lukea. Ihan asialehti alallaan, kuten samainen nettisivustokin.

No se ns. perus-Hohto on kyllä lehtenä mielestäni hyvä. Arvosteluista en tokikaan voi joka kerta olla samaa mieltä mutta teksti on yleensä hyvin kirjoitettua ja monet artikkelit ovat mielenkiintoista luettavaa. Mutta sen sijaan DVDHohto ei oikein iske. Olen sitä nyt puoli vuotta tilannut ja taidanpa antaa olla. Se kun ei aja asiaansa muutakuin DVD -katalogina jollaiselle ei nettiä käyttävänä immeisenä oikein tahdo löytyä käyttöä. Arvostelut ovat lyhyitä, usein referaroituja perus -Hohdosta.

Corca sanoi:
Eli Jarmo yrittää kaikessa kaunopuheisuudessaan kertoa, että pidetään kommentoinnit perusteluineen asiallisena.

Eikä ku, päinvastoin kato :rolleyes: :D Sitä ei varmaan muuten ymmärtänyt.

Mutta asiassa pysyäksen täytyy kyllä sanoa, että harvemmin olen ollut samaa mieltä yhdenkään DVD Hohto -lehdessä olleen arvostelijan mielipiteissä. Lehtähän en enää hanki vaikka mikä olisi. Se viimeisimmässäkin numerossa ollut Adam Sandlerin morkkaaminen saavutti huippunsa kun äijää dissattiin (eli miestä paheksuttiin *köh*) dvd-arvostelussa, mikä ei mitenkään liittynyt kyseiseen herraan. Siinä sitä ammattimaisuutta kerrakseen.

Joo, nimikin oli päässyt jo unohtumaan.. ilmestyy niin harvoin :) Äsken löytyi uusin numero postarista. Mulla lehti tulee selattua aina silloin kun se ilmestyy ja sen jälkeen tulee vuokrailtua niitä 4-5 tähden leffoja. Troijan 5 tähteä kyllä epäilyttää. Eikös sen pitänyt olla ihan susi leffa?

Perkules sanoi herkules. Lopetin tänään Pelit-lehden ja tilasin Hohdon. Älkää nyt moittiko tai tullaan linjoja pitkin Homer-Bart -otteeseen... ;)

Sami Turunen sanoi:
Perkules sanoi herkules. Lopetin tänään Pelit-lehden ja tilasin Hohdon. Älkää nyt moittiko tai tullaan linjoja pitkin Homer-Bart -otteeseen... ;)
Tuo ei kyllä ollut kovin viisas teko, kaippa sitä pitää karkuun lähteä :)

Sarine sanoi:
Tuo ei kyllä ollut kovin viisas teko, kaippa sitä pitää karkuun lähteä :)

Pelit-lehden hinta on ollut tasaisessa nousussa ja huomasin lukevani viime viikolla vielä elokuun numeroa, joten imu on kadonnut.

Hohtoon otin vain puolen vuoden tilauksen tutustuakseni lehteen tarkemmin (ei käynyt mielessä käydä lehtipisteessä). Ja saihan tuohon ilmais-dvd:n liittymistarjouksena, mikä vaikutti aika paljon.

Toivottavasti taso ei laske kun alan nyt itse rustaamaan arvosteluja lehteen... :D

Rehellisesti sanottuna ainutlaatuinen julkaisuhan tuo on. Ja hienoa, että Suomeen on saatu moinen lehtihyllyille! (DVD Hohdosta siis puhun)

Tonppa sanoi:
Toivottavasti taso ei laske kun alan nyt itse rustaamaan arvosteluja lehteen... :D

Oho, milläs nimellä? Mitä kautta sinne eksyit?

Onhan tuo DVD Hohto ihan kiva lehti, kun ei hintaakaan paljoa ole. Itse pidän kyllä enemmän itse Hohdosta. DVD Hohdon arvostelut ovat usein niin minimaalisia, ettei niistä oikein hyötyä ole. Artikkelit ja haastattelut ovat lehtien parasta antia. Onhan se mukavaa, että meillä Suomessakin alkaa olemaan elokuvalehtiä harrastajille. Itselleni tulee Hohto, DVD Hohto sekä Episodi, joka on näistä ehdottomasti parhain. Onko noita muita vielä maassamme?

Uusi kamppis koskee molempia lehtiä. Kun mukaan saa vielä ilmais-dvd:n (oma valinta "Henkien kätkemä") ei tuo paha investointi ole.

ps: tästä promosta en saanut rahaa.. ;)

Saul Ahola sanoi:
Oho, milläs nimellä? Mitä kautta sinne eksyit?

Ihan omalla nimellä. ;)

Olin mukana kun Hohto-lehti aloitti Suomessa. Taisin olla neljässä-viidessä lehdessä mukana kunnes itse irtaannuin ja aloitin toimimaan Leffa-lehden leffa-/DVD-/pelikriitikkona. Nyt on aikaa myös toiselle lehdelle ja kun päätoimittaja pyysi mukaan niin mikäs siinä.

Jarmo Hänninen sanoi:
Tsekkaa yhdessä Hohdossa ilmestynyt AvP-arvostelu ;) ...joka muuten oli lehden muuhun tarjontaan nähden harvinaisen tasokasta luettavaa.

Hehe, kiitos. Pieni valehtelu voi piristää jonkun päivää. :)

No arvostelijat ei kyllä elokuvista tiedä hevonhelvettiä. (Sori Tonppa mutta en ole kyllä sinun arvostelujasi lukenut). Saa kyllä ihmetellä sitä, että millä periaatteella ne niitä tähtiä sinne laittaa. Koomista tässä on se että, lehden jollakin sivulla on arvosteluyhteenveto missä kaikki lehden arvosteliat antaa pisteet. Kyllä on melkosta heittoa pisteitten välillä!!?!!?!?! jotkut antaa 5tähteä ja samalle leffalle joku antaa puoli tähteä.... Ei kovinkaan tasokkaita arvostelioita saatikaan sitten leffoista tietäviä ihmisiä. Mutta sinäänsä lehti on ihan ookoo. Haastikset ja muuta uutis jutut on pakko aina lukea. Mutta arvostelut kyllä nykyään hyppään yli.

xlt sanoi:
jotkut antaa 5tähteä ja samalle leffalle joku antaa puoli tähteä.... Ei kovinkaan tasokkaita arvostelioita saatikaan sitten leffoista tietäviä ihmisiä. .

Niitä sanotaan mielipideerikoiksi. Esimerkiksi FilmiFINin arvostelioiden keskuudessa jokin tietty elokuva voisi saada hyvinkin erilaisia pisteitä. Esimerkiksi Terminator 2 jakaa hyvinkin voimakkaasti mielipiteitä, ja saisi varmaan kaikkea kahden ja viiden tähden välillä. Samanlainen esimerkki tv-sarjapuolella on 24, jonka kohdalla meikäläisen nakkelemat 4½ - 5 arvosanat eivät todellakaan edusta koko ylläpidon kantaa, vaan taidan itse asiassa olla vähemmistössä arvosanani kanssa.

^ Joo-o mutta minkä takia ne laitetaan samaan lehteen? Haetaanko sillä sitä "tämä leffa on jonkun mieleen". En ymmärrä.

xlt sanoi:
^ Joo-o mutta minkä takia ne laitetaan samaan lehteen? Haetaanko sillä sitä "tämä leffa on jonkun mieleen". En ymmärrä.

Eiköhän tuossa ole takana se, että jos lukija X on havainnut omaavansa samanlaisen leffamaun kriitikko Z:n kanssa. Kun X:n suosikkitähden uusi elokuva saakin kriitikko Y:ltä lehden varsinaisessa arvostelussa vain yhden tähden, voi X kuitenkin rauhoittaa mielesä toteamalla taulukosta, että Z on antanut samaiselle elokuvalle kuitenkin tutut ja turvalliset viisi tähteä.

Ylös Bottom