Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DVD-kokoelma

Tetsuken-jin1

New Member
Jaahas, ajattelin pistää tällaisen kyselyn, että miten saisin tehtyä oman DVD-kokoelman nettiin. Mitä sivuja on, tai miten voisin tehdä itse koneella. Huomatkaa, että mieluusti ne sivustot olisivat luotettavia. Niin ja miten sinne saa DVD:n kannesta kuvan? Periaatteessahan se olisi aivan älyttömän helppoa, mutta niitä kuvia ei saisi ottaa netistä ilman lupaa.
Jos vain tiedätte vastauksia, ja jaksatte vastata, niin vastatkaa ihmeessä.
 
Vastaus: DVD-kokoelma

Olen jo käynyt tuolla. Kannattaako se ohjelma ladata, voi voiko sen tehdä netissä. Tuo ilmeisesti maksaa myös?
 
Vastaus: DVD-kokoelma

Janne-94 sanoi:
Olen jo käynyt tuolla. Kannattaako se ohjelma ladata, voi voiko sen tehdä netissä. Tuo ilmeisesti maksaa myös?

No jokin kehittyneempi versio taitaa maksaa, mutta ainakin itse olen puoli vuotta käyttänyt ja päivittänyt ilmaiseksi. Hyvä ohjelma juuri huiman tietomäärän ja päivitysmekanismin takia, joiden ansiosta kokoelmaan saa DVD:n kannet ja tarkat tiedot.
 
Vastaus: DVD-kokoelma

Janne-94 sanoi:
No, katsotaan, jos vaikka huomenna tekisin sen kokoelman.

Muista sitten määrittää se lista julkiseksi jos haluat sitä muillekin näytellä. Monasti on käyny niin, notta se unohtuupi. . . tai sitten se oli joku muu kuin dvd-profileri :eek:
 
Vastaus: DVD-kokoelma

Eikö tuosta tosiaan ole paremman näköistä versiota? Näyttää niin hemmetin ysäriltä. Framet, värit jne. :eek:

Joskus pidin listaa DVDPlazan palvelussa, mutta sitten tein oman listan XML:llä. Eihän siinä kuvia ollut, mutta leffoja pystyi järjestelemään mm. nimen, ohjaajan, vuoden, maan jne. mukaan. Enää listani ei ole netissä.
 
Vastaus: DVD-kokoelma

Tein sen kokoelman, se on tässä. Siellä on joitakin virheitä, ja sieltä puuttuu pari sellaista DVD:tä, mitä en elokuvaksi laske, mutta muuten siellä on kaikki tämänhetkiset. :)
Kaikista en sitten löytänyt suomalaista versiota, joten joidenkin elokuvien tiedot ja kuvat saattavat olla jostain muunmaalaisesta versiosta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DVD-kokoelma

Janne-94 sanoi:
Tein sen kokoelman, se on tässä. Siellä on joitakin virheitä, ja sieltä puuttuu pari sellaista DVD:tä, mitä en elokuvaksi laske, mutta muuten siellä on kaikki tämänhetkiset. :)
Kaikista en sitten löytänyt suomalaista versiota, joten joidenkin elokuvien tiedot ja kuvat saattavat olla jostain muunmaalaisesta versiosta.

Se ei muuten ole sitten enää kovin ajan tasalla, kun ei ole sitä ohjelmaa enää, kun kone tyhjeni, mutta voisi ladata uudestaan.
 
Vastaus: DVD-kokoelma

Sattuuko kukaan tietämään onko samanlaista sivustoa tehty myös musiikki-CD:lle?
 
Vastaus: DVD-kokoelma

Pistän nyt tännekkin mainostuksen löytämästäni DVD-kokoelman ylläpito saitista. Tuolla Hardware puolella olevasta ketjusta tämä jo löytyykin.

Itsekkin painin pitkään kyseisen ongelman kanssa ja päädyin vihdoin DVDLoc8 saittia käyttämään. DVDProfiler oli muuten ihan kiva, mutta se että "takakansitekstit" olivat siellä aina sillä kielellä millä ne itse kotelossa ovat ja DVDProfilerin "nettijatkeen" rumuus saivat minut hylkäämään sen.

Oma kokoelma DVDLoc8ssa näyttää tältä ja saitilla on kattavat export toiminnot joten siellä kokoamasi listan datan voi helposti siirtää oman sivunsa käyttöön. Itse olen tehnyt siirtäny listan myös oman kotisivun kylkeen hieman toisenlaiseen muotoon (tänne)

Palvelussa voi myös tehdä "Custom Listejä" eli listoja johon pääsee suoraan linkillä ja se sisältää haluamasi dvdt, voit itse myös nimetä lista ja lisätä sille descriptionin. Esimerkki

R2 ja Suomi levyjä tuolta löytyy ehkä hieman niukasti, mutta puuttuvien DVD levyjen tietoja voi myös itse lähettää palveluun.

Vastaavanlainen palvelu Musiikille ja jopa Kirjoille ja sarjakuville olisi kyllä enemmän kuin tervetullut. Ehkä se vaan on sitten niin että jos haluaamasi palvelua ei löydy niin se pitää itse tehdä :rolleyes:
 
Vastaus: DVD-kokoelma

Nyt tein ilmaisen rekisteröinnin ja kohta teen sen uuden listan. Laitan linkkiä kun on valmis. Ärsyttävää kun se ei löydä kaikkia DVD:eitäni Suomiversioina esim. Kaksoisiskua. En taidakkaan tehdä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DVD-kokoelma

Onkos vieläkään mistään löydettävissä palvelua johon voisi listata oman CD-kokoelman? Täydellisintä olisi jos samasta palvelusta löytyisi sekä CD että DVD...
 
Ylös Bottom