Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DVD-levyjen vuokraustottumuksista

Vastaus: DVD-levyjen vuokraustottumuksista

Enemmän menee vuokraamisen puolelle, kun ei ole varaa ostaa jokaista dvd:tä jonka haluaisi.
Makuunista tulee vuokrattua koska se on siinä sadan metrin päässä :)
 
Vastaus: DVD-levyjen vuokraustottumuksista

Vuokrannut ehkä 2 kertaa viimeisen 5 vuoden aikana. Ostolaidalla olen, 5-10 leffaa kuukaudessa (viimeks tänään, ST: Enterprise Season 1 box).

-PV-
 
Vastaus: DVD-levyjen vuokraustottumuksista

Henkilökohtaisesti boikotoin molempia suuria vuokraamoketjuja (Makuuni ja Filmtown), koska niiden toiminta liikkuu vähintään laillisuuden rajamailla ja usein reippaasti laittomuuden puolellakin (esim. Makuunin omistaja istuu tälläkin hetkellä vankilatuomiota).

Kummassakin ketjussa uhkaillaan ja painostetaan työntekijöitä ja esimerkiksi oikeaan ammattiliittoon liittymisestä seuraa jollakin verukkeella potkut (mikä on luonnollisestikin täysin laitonta toimintaa). Alan työntekijöillä on toki oma leikkiammattiliittonsa, mutta sitä johtavat asianomaisten ketjujen omistajat, jotka siis "neuvottelevat" esimerkiksi palkoista, lomista ja sairaustapausmenettelyistä itse itsensä kanssa.

Niin kauan kuin tuollainen uskomaton mafiameininki vuokraamoalalla jatkuu, minä hankin elokuvani muualta - eli käytännössä useimmiten ulkomailta tilaamalla.
 
Vastaus: DVD-levyjen vuokraustottumuksista

Itse asioin Filmtownissa, joskin melko harvoin. Sain viime jouluna serkkuni aviomieheltä jonkun JVC:n kotiteatterisarjan mukana tulleen vuokrauslipukkeen, jolla saa 15 ilmaista leffaa(ihan vaikka ensi-iltoja). Pari leffaa on tullut nyt vuokrattua, kesälomalla sitten enemmän. Eli en pahemmin vuokraa, jos ilmaiseksi saan niin voin vuokrata.
 
Ylös Bottom