Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dying Light 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä kuulostaa erittäin hyvältä Xbox Series -konsolien omistajille:



Valitettavasti peliseura on pleikan puolella joten tuskin tulee kahta eri versiota hommattua. Olisihan se "120" fps ollut mukava kun on telkku joka tukee VRR, ellei tämä sitten tule gamepassiin jossain vaiheessa niin sitten voi toki ottaa toisen kierroksen jos ja kun peli on hyvä.
 
Mukava uutinen omalta kannalta. Multiplattarit kun tulee ostettua melkein kaikki Boksille, kuten tämäkin jo ennakkotilattuna Boxille. :)
Itsellänikin yleensä näin. Poikkeuksena kuitenkin online-/co-op-pelit, joissa peliseuraa on valmiiksi tiedossa nimenomaan pleikkarin puolella. Tästä syystä tämä mennee kuitenkin nyt day one-pleikkarihankinnaksi.

No, eiköhän tämä ole hyvä peli alustasta riippumatta. Itselläni ei edes ole vielä 120hz/vrr-telkkaria, joten eipä noissa nykytelkkarilla taida edes merkittäviä eroja olla plegen ja boxin versioiden välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Itselle myöskin riittää tälläisessä open world pelissä tasainen 60 FPS korkealla resoluutilla. Mielenkiintoista nähdä saadaanko 60 FPS modeen myös jotain ray tracingia. Toivottavasti myös DualSense-ominaisuudet ovat hyvät tässä pelissä. :)
 
Vaikka 120 fps on parhaimmillaan tällaisessa tarkkojen kontrollien nopeatoimisessa pelissä, uskoisin, että 60 fps tulee olevan kuitenkin useimmille se luontevin valinta varsinkin yksinpelissä. Kun tuossa mainoskuvassa on yhdistetty 120 fps VRR:ään, se varmaan tarkoittaa, ettei pelissä oikeasti päästä tasaiseen 120 fps:n ruudunpäivitykseen vaan luotetaan VRR:n tekemään tasoitukseen, mikä on sinänsä ihan hyvä optio olla tarjolla.
 
mutta se heikentää pelin näyttävyyttä aika paljon otan mieluinten paremman näköisen pelin kuin 120 ruutua
 
mutta se heikentää pelin näyttävyyttä aika paljon otan mieluinten paremman näköisen pelin kuin 120 ruutua
Luonnollisesti tälläiseen open world peliin 120fps modeen joudutaan karsimaan myös niitä graafisia ominaisuuksia mitä vaikkapa perinteisessä 60fps modessa on, mutta tuskin peli nyt mitenkään surkean näköinen on 120fps modellakaan.

Eniten itseä arveluttaa kuinka paljon tuo 120fps mode tulee olemaan VRR:n varassa jos haluaa smoothilta tuntuvaan 120fps pelikokemuksen. Taisi esimerkiksi jossakin DMC5 olla myös sen verran tökerö 120fps moden toteutus joka sai lopulta DF:n suosittelemaan ihan sitä 4k60fps moden käyttöä. Voin toki muistaa väärinkin.
 
Luonnollisesti tälläiseen open world peliin 120fps modeen joudutaan karsimaan myös niitä graafisia ominaisuuksia mitä vaikkapa perinteisessä 60fps modessa on, mutta tuskin peli nyt mitenkään surkean näköinen on 120fps modellakaan.

Eniten itseä arveluttaa kuinka paljon tuo 120fps mode tulee olemaan VRR:n varassa jos haluaa smoothilta tuntuvaan 120fps pelikokemuksen. Taisi esimerkiksi jossakin DMC5 olla myös sen verran tökerö 120fps moden toteutus joka sai lopulta DF:n suosittelemaan ihan sitä 4k60fps moden käyttöä. Voin toki muistaa väärinkin.
Ei ole 120mode vaan 60fps mode ilman vsynkkiä
One of the most curious tidbits in there was the mention of 60+ FPS in Performance mode. Could Techland really have managed to craft a proper 120 FPS mode for a taxing game like Dying Light 2? As it turns out, not quite. Speaking to MP1st, Lead Level Designer Piotr Pawlaczyk clarified this will be obtained through variable refresh rate, meaning that it'll offer 'unlocked' 60 FPS rather than proper 120 FPS.
 
Ei ole 120mode vaan 60fps mode ilman vsynkkiä
One of the most curious tidbits in there was the mention of 60+ FPS in Performance mode. Could Techland really have managed to craft a proper 120 FPS mode for a taxing game like Dying Light 2? As it turns out, not quite. Speaking to MP1st, Lead Level Designer Piotr Pawlaczyk clarified this will be obtained through variable refresh rate, meaning that it'll offer 'unlocked' 60 FPS rather than proper 120 FPS.

Siis häh? Mainostetaan freimejä, mitä pelissä ei sitten kuitenkaan ole? Voiko 120fps-näyttötilaksi kutsua sellaista, joka saavuttaa esimerkiksi 1% ajasta kyseisen tavoitteen?
 



Hyvältä kuulostaa parannellut parkour ominaisuudet, Parkour on ainakin itselleni yksi elementeistä mikä juuri erotti Dying Lightin kilpailijoista ja mukava huomata, että tekijätkin panostavat tuohon parkouriin ihan tosissaan.
 
Itseä mietityttää että onko tuossa parkourissa menty omaan makuun liian epärealistiseen suuntaan, löytyy tuplahyppyä ja liitovarjoa, jos nuo pelillisesti toimii niin ei siinä välttämättä ole ongelmaa.
 
Harmittaisi, jos tuosta monipuolisemmasta/helpotetusta liikkumisesta tulisi sellainen este pelata ekaa osaa kuin vaikka Just Causen eri kikkavempaimet, joita ilman ei pelaaminen enää tunnu samalta. Joskus tuollaisten herkkien pelimekaniikkojen sörkkiminen pilaa aika paljon, jos se ei toimi tai jos ilman sitä ei enää "voi" pelata.
 
Jos tätä nyt joku jostain syystä Switchillä haluaisi pelata niin voi joutua odottelemaan hetken.

 
Liikaa ruota parkour ei ole yhtään hyvä asia ensimäisrssa oli juuri sopivasti sitä
Täh? Ihan samalla tavallahan ensimmäinen Dying Light koostui suurimmalta osin tuosta parkour puolesta. Sehän on vähän niinku tämän sarjan yksi niistä jutuista miksi tätä pelataan. Eikä kyllä tule videoiden perusteella fiilistä, että tässä toisessa osassa olisi sen enempää tuota.
 
Jos tätä nyt joku jostain syystä Switchillä haluaisi pelata niin voi joutua odottelemaan hetken.

Kyseessä on myöhästymisen jälkeenkin "vain" pilvestä pelattava versio, joten kyllä tämä kannattaa kokea Xboxilla, pleikkarilla tai PC:llä, jos se vaan on mahdollista.

Switchin ja Techlandin kunniaksi on kuitenkin sanottava, että viime aikoina julkaistu Dying Light Platinum Edition on ilmeisesti ihan pelattava Switchillä.
 
Oli tullut yön aikana pitkä pätkä ihan raakaa pelimatskua tubettajan pelaamana. Näyttää kyllä omaan silmään todella hyvältä. Onneks ei mene enään pitkään niin pääsee itse pelailemaan. Toivottavasti on yhtä hyvä, kun miltä on tähän asti näyttänyt.
 
Ylös Bottom