Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports FC 25

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bugiranne90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bugiranne90

Active Member
Julkaisu: 27.9.2024
Alusta: PS5, PS4, PC/Steam, Xbox Series S/X, Xbox One, Switch
Genre: Urheilu/Jalkapallo
Kehittäjä: EA Sports
Ominaisuudet: https://www.ea.com/games/ea-sports-fc/fc-25/features





Tuttu vuosipäivitys tulossa. NG-versiosta viime vuonna poissa olleet pre-match presentaatiot mukana, suurin osa hyppää ne yli. Tutu moodit, FUT mikromaksuineen mukana. Uutena 5vs5 Rush-muoto, joka on tuotu Maddenistä. Jos omistaa viimevuotiseen, jätä väliin. Hanki, jos siirryt NG-konsoliin.
 
Lisätietoa Rush-pelimuodosta. käytännössä uudelleen nimetty Volta.



Ultimat Team Deep Dive



Uramoodia paranneltu, voit myös pelata naisten joukkueilla. Pelaaja-akatemiaa uudistettu.



Taktiikkapuolta viilailtu tosielämää vastaavaksi FC IQ:n avulla.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin on kyllä tämä kuollut tällä palstalla, kun muistelee sitä keskustelun määrää FUT puolella aikanaan. Trial kokeiluun ja sitten harkintaan, josko ostaisin tämän vuoden ainoana urheilupelinä. Manager Mode FC 24 pelissä oli täysin surkea ja huonosti tehty, joten liikaa en odota mitään.
 
Kysymys: jos ostan omalla tunnuksella PS5 ultimate digiversion, onko ultimate rewardit käytettävissä pojan tunnuksella?
 
Hyvin on kyllä tämä kuollut tällä palstalla, kun muistelee sitä keskustelun määrää FUT puolella aikanaan. Trial kokeiluun ja sitten harkintaan, josko ostaisin tämän vuoden ainoana urheilupelinä. Manager Mode FC 24 pelissä oli täysin surkea ja huonosti tehty, joten liikaa en odota mitään.
UT on pilannut kaikki urheilupelit. Järkevintä olisi julkaista vuosittainen rosterpatch. Muistaakseni lisenssisopimukset liigojen kanssa ovat niin tiukkoja ehdoiltaan, että vuosittain on julkaistava fyysinen peli.
 
UT on pilannut kaikki urheilupelit. Järkevintä olisi julkaista vuosittainen rosterpatch. Muistaakseni lisenssisopimukset liigojen kanssa ovat niin tiukkoja ehdoiltaan, että vuosittain on julkaistava fyysinen peli.
Amen. Peli on nyt julkaistu ja Trial kertoo jengille heti, että 10h on nyt kulutettu, vaikka eivät ole pelanneet sekuntiakaan. GG EA.
 
Läpällä availlu aina preview packin ja jättänyt aikaa sopivasti EA playihin. en tosiaan ole peliä hetkeen ostamassa mutta sinne tais mennä pack luck änärissä :D

 
Pelisarjan nykytila on hieman parempi, mitä NHL- ja Madden-pelisarjoilla. Peli on kopio jo monen vuoden takaa, jota sitten ollaan päivitelty aina vuosittain hieman, jotta porukka ostaa pelin myös ei UT maailman osalta. Pelistä poistetaan käsittämättömiä ominaisuuksia, kuten vaikkapa Manager Moden budjetin säätö palkkojen ja ostobudjetin välillä ja siinä missä nyt taktiikat menivät hyvin eteenpäin, niin samat bugiset animaatiot pyörivät edelleen pelissä, mitä jo vuosia sitten. (Esimerkiksi kun toinen manageri puhuu, peli näyttää että minä/minun manageri puhuisi sanat).
Edelleenkään Brittikentille ei ole mitään rajoitteita UK'n ulkopuolisilla pelaajilla ja edelleen lähes kuka vaan hyväksyy sopparin minne tahansa sarjatasolle ainakin vapaista pelaajista. Objectivet eivät myöskään toimi, vaan niitä saa välillä hinkata monia kertoja, että se kausipassi hyväksyy ne tehdyiksi. Lisää manager modesta, kun pelaan sitä eteenpäin myöhemmin.

UT puolella Rush tosiaan on loistava ja hauska lisä, jos sitä pelaa kaveriporukalla. Mutta drop-in räjäyttää vain pään, kuten on tehnyt samaa jo EASHL'n puolella NHL:ssä vuosikausia. Lisänä EA:n uudet 30 syöttöä objectivet (jotka nekin vedettiin kertomatta objectiven säännöissä kultapelaajilla vain saavutettaviksi) on aiheuttanut pelimuodolle sen, että noin kukaan ei droppipeleissä lauo, vaan syöttelee vielä maaliviivaltakin, kun edessä on tyhjä maali. Gameplayta on kovin haukuttu onlinessa ja sitä pahiten kuvastaa se, että Rushissa kulmatilanteissa vastustajan joukkue voi ohjata meidän tiimin mokkea ja siirtää sen sivuun maalilta (EA ei ottanut tähän mitään kantaa viimeisimmässä patchissaan). Squad Battle pelejä on aivan liian vähän vs vaadittavat määrät suoritettavia objectiveja, mutta tuossa sentäs EA antoi reilusti aikaa niiden tekoon pääosin.

Gameplayssa edelleen ärsyttää samat asiat, kuten mm. se että pallo on enemmäkin magneettinen objekti ja pelaajat jotain pinballin palloja, jotka ponnahtelevat eri tilanteissa kuin bumbereista sivuun. Myös usein pallonhallitsijaa suojaa joku ihme suojakenttä, josta puolustava pelaaja vain siirretään sivuun, kun palloa yrittää karvata pois.

Hyvää pelissä ovat gameplayn animaatiot ja grafiikat ja Rush-pelimuoto toimiessaan oikein kavereiden kesken. Muuten kyllä peliä on vaikea kehua mihinkään suuntaan, mutta tästä lisää tosiaan kun managerin puolta on enemmän tullut testailtua.
 
Viimeksi muokattu:
Pelisarjan nykytila on hieman parempi, mitä NHL- ja Madden-pelisarjoilla. Peli on kopio jo monen vuoden takaa, jota sitten ollaan päivitelty aina vuosittain hieman, jotta porukka ostaa pelin myös ei UT maailman osalta. Pelistä poistetaan käsittämättömiä ominaisuuksia, kuten vaikkapa Manager Moden budjetin säätö palkkojen ja ostobudjetin välillä ja siinä missä nyt taktiikat menivät hyvin eteenpäin, niin samat bugiset animaatiot pyörivät edelleen pelissä, mitä jo vuosia sitten. (Esimerkiksi kun toinen manageri puhuu, peli näyttää että minä/minun manageri puhuisi sanat).
Edelleenkään Brittikentille ei ole mitään rajoitteita UK'n ulkopuolisilla pelaajilla ja edelleen lähes kuka vaan hyväksyy sopparin minne tahansa sarjatasolle ainakin vapaista pelaajista. Objectivet eivät myöskään toimi, vaan niitä saa välillä hinkata monia kertoja, että se kausipassi hyväksyy ne tehdyiksi. Lisää manager modesta, kun pelaan sitä eteenpäin myöhemmin.

UT puolella Rush tosiaan on loistava ja hauska lisä, jos sitä pelaa kaveriporukalla. Mutta drop-in räjäyttää vain pään, kuten on tehnyt samaa jo EASHL'n puolella NHL:ssä vuosikausia. Lisänä EA:n uudet 30 syöttöä objectivet (jotka nekin vedettiin kertomatta objectiven säännöissä kultapelaajilla vain saavutettaviksi) on aiheuttanut pelimuodolle sen, että noin kukaan ei droppipeleissä lauo, vaan syöttelee vielä maaliviivaltakin, kun edessä on tyhjä maali. Gameplayta on kovin haukuttu onlinessa ja sitä pahiten kuvastaa se, että Rushissa kulmatilanteissa vastustajan joukkue voi ohjata meidän tiimin mokkea ja siirtää sen sivuun maalilta (EA ei ottanut tähän mitään kantaa viimeisimmässä patchissaan). Squad Battle pelejä on aivan liian vähän vs vaadittavat määrät suoritettavia objectiveja, mutta tuossa sentäs EA antoi reilusti aikaa niiden tekoon pääosin.

Gameplayssa edelleen ärsyttää samat asiat, kuten mm. se että pallo on enemmäkin magneettinen objekti ja pelaajat jotain pinballin palloja, jotka ponnahtelevat eri tilanteissa kuin bumbereista sivuun. Myös usein pallonhallitsijaa suojaa joku ihme suojakenttä, josta puolustava pelaaja vain siirretään sivuun, kun palloa yrittää karvata pois.

Hyvää pelissä ovat gameplayn animaatiot ja grafiikat ja Rush-pelimuoto toimiessaan oikein kavereiden kesken. Muuten kyllä peliä on vaikea kehua mihinkään suuntaan, mutta tästä lisää tosiaan kun managerin puolta on enemmän tullut testailtua.
Hyviä huomioita tässäkin. Ehdin tosiaan kolmisen viikkoa tätä pelailemaan ennen arviointia, ja tosiaan Rushissa AFK-pelaajat ovat myös järkyttävän suuri riesa, kun pitäisi yksin tai kaksin pärjätä neljää vastaan pahimmillaan. Mulla kävi nähtävästi tosi hyvä tuuri, sillä omalla kohdalla drop-in-pelit sujuivat leijonanosan ajasta oikein mainiosti. Arvion mentyä ulos yksi kaveri kertoi, miten hänellä on suunnilleen joka toisessa Rush-pelissä näitä sankareita mukana. Yritä siinä sitten pelata, ja kun katselin viimeisimmät patch notesit, niin ei EA ollut tehnyt elettäkään em. ongelmien poistamiseksi.

Allekirjoitan jossain määrin nuo gameplay-ongelmatkin, mutta itse on jo jotenkin niin tottunut niihin, ettei se enää pilaa peli-iloa, mikä on toisaalta ehkä vähän surullistakin. :D Ja täysin samaa mieltä toki siitä, että FC voi paremmin kuin NHL ja varsinkin Madden. Nythän ilmeisesti tämä uusi NCAA-peli on kerännyt pelaajien mielenkiintoa hyvinkin paljon, mutta en ole seurannut sen kummemmin arvioita.
 
Hyviä huomioita tässäkin. Ehdin tosiaan kolmisen viikkoa tätä pelailemaan ennen arviointia, ja tosiaan Rushissa AFK-pelaajat ovat myös järkyttävän suuri riesa, kun pitäisi yksin tai kaksin pärjätä neljää vastaan pahimmillaan. Mulla kävi nähtävästi tosi hyvä tuuri, sillä omalla kohdalla drop-in-pelit sujuivat leijonanosan ajasta oikein mainiosti. Arvion mentyä ulos yksi kaveri kertoi, miten hänellä on suunnilleen joka toisessa Rush-pelissä näitä sankareita mukana. Yritä siinä sitten pelata, ja kun katselin viimeisimmät patch notesit, niin ei EA ollut tehnyt elettäkään em. ongelmien poistamiseksi.

Allekirjoitan jossain määrin nuo gameplay-ongelmatkin, mutta itse on jo jotenkin niin tottunut niihin, ettei se enää pilaa peli-iloa, mikä on toisaalta ehkä vähän surullistakin. :D Ja täysin samaa mieltä toki siitä, että FC voi paremmin kuin NHL ja varsinkin Madden. Nythän ilmeisesti tämä uusi NCAA-peli on kerännyt pelaajien mielenkiintoa hyvinkin paljon, mutta en ole seurannut sen kummemmin arvioita.
FC on EA:n myyviä jokavuotisia urheilupelejä UT:n vuoksi. Jenkeissä Madden myy, vaikka ihmiset kritisoi sitä. Ikävä kyllä peliä haukkuvat ovat niitä, jotka ostaa pelin vuosittain, sekä tubettajat, jotka striimaa pack opening-videoitaan.

Ea on niin cash crab-firma, että tod. muutoksia ei nähdä. Siirto nykykonsoleille on näköjään töpännyt, kun sekä Fc:ssä että änärissä on last genistä tuttuja vikoja. Itse ostan EA:n pelejä muutaman vuoden välein, jotta huomaisin edes pientä muutosta. Offline-pelaajana Manager Mode kelpaa, kun ensin pelin slidereita säätää.

Kiitokset arvostelusta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom