Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Luonnistuu, kiitos!

Kiitos linkistä. Löysin apuni pelin kotisivujen foorumilta. Oli käyttäjässä vikaa.

Nyt toimii kuin unelma!

On se vaan mahtava peli! Koko ajan kuumottaisi pelata!
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Luonnistuu, kiitos!

Kiitos linkistä. Löysin apuni pelin kotisivujen foorumilta. Oli käyttäjässä vikaa.

Nyt toimii kuin unelma!

On se vaan mahtava peli! Koko ajan kuumottaisi pelata!

Jos saa udella, niin mikä mätti? Niin muutkin tietää asiaa varoa :)
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Ongelma oli se, että esim. harjoituksissa ohjain käänsi väkisin rystylle. ja varsinkin, kun pelasin ilman nuchakkia.

Ei siinä ollut kuin se vika, että yritti pelata erinlailla mitä peli sinun haluaa. Kuullostaa tyhmältä, mutta se, että aloituksissa muistaa pitää ohjaimen osoittaen keskelle telkkaria eikä valmiiksi esim. kämmen puolella ja pelaa nuchakilla! Se on kans yks juttu.

Se, että antaa tietokoneen sijoittaa sinut ei toimi hyvin.

Kannattaa lukea IGN arvostelu IGN Advertisement ja jos on ongelmia, niin mennä pelin kotisivujen foorumille sieltä löysin selityksen. Tuossa yksi mistä löytyy helppiä käyttäjiltä: Control Tips for GST with WM+ - Grand Slam Tennis General Discussion - Grand Slam Tennis: EA Forums

Eli siis lyhennettynä, kun pidät aina alotuksissa ohjaimen osoittaen keskelle, niin ohjain sykronosoituu ja toimii paremmin. Ainakin itsellä.

Mutta niinhän sitä oikeassakin tenniksessä pidät mailaa keskllä vartaloa kahdella kädellä ennen kuin tiedät kummalle puolelle vastustaja syöttää.

Sori, kun on sekainen selitys, mutta en osaa selittää tarkemmin. Koitan auttaa kyllä, jos jollain tulee samoja ongelmia.
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Onko kenelläkään jo tunnusta netissä?

Ois kiva pelailla suomalaistenkin kanssa!

Omani on Tigger82

Ottakaa yhteyksiä!
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Nyt on ensimmäiset matsit takana, enkä voi kuin ihmetellä sitä miten hätiköidysti tehtyjä arvosteluja (*köh* ja *krhm*) päästetäänkään julkisuuteen. Opettelisivat pelaamaan.

Mutta joo, vaikken tennistä oikeasti ole pelannut kuin kerran tai kaksi yläasteella, istui virtuaalimaila melko nopeasti minun käteeni. Hetken aikaa meni harjoituskentällä totutellessa, mutta äkkiä se oikea tyyli alkoi avautumaan. Aloitin heti motionplussalla ja nunchuckilla, eikä takaisin ole menemistä. Jotakuinkin tunnin pelaamisen jälkeen pelasin yhdet ottelut ilman motionplussaa sekä ilman nunchuckia, eikä siitä tullut enää mitään. Apuvälineet kun napsahtivat takaisin kiinni (onnistuu jopa kesken pelin!), pallot lensivät jälleen sinne minne pitikin. Ihan mahtavaa. Suosittelen aloittamaan suoraan "vaikeammilla" kontrolleilla, mikäli yhtään enempää on tätä aikomus pelata.

Ainut mikä ohjauksessa häiritsee on A- ja B-napin käyttö, koska erityyppisten lyöntien pitäisi luonnistua pelkällä mailallakin. No, jospa Virtua Tennis korjaisi tämän. Täysin 1:1 ohjaus ei tietenkään ole, mutta ei tarvitse ollakaan, ihan riittävä tarkkuus näinkin saadaan.

Nettipalvelustakin jäi erittäin positiivinen kuva, satunnaisvastustaja löytyi salamannopeasti, eikä minkäänlaista lagia näkynyt. Olipa vielä erittäin tasaväkinen matsi. Rankingit on toteutettu hyvin, ja maidenvälistä kilpailua on varmasti hauska seurata. Eiköhän pistetä Ruotsi matalaksi :p

Netistä meikäläisen löytää nimellä Wagmer.
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Jatkuvasti menee lyönnit leveäksi. HERMOT HERMOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Edit tulihan se voitto sieltä 10 erää siinä meni 6-4, pajonko tenniksessä on maksimierät?)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

7-6 on maksimi mitä voi erässä tulla.

6-6 tilanteessa tulee tiebreak. Ja sen voittaja on sitten voitta.

Grand Slam -turnauksissa, pelataan ottelun ratkaisevaa, viimeistä erää kuitenkin ilman tie-break-sääntöä niin kauan, kunnes toinen on voittanut kaksi peliä enemmän, eli kyseessä on ns. pitkä erä. Poikkeuksena tästä ratkaistaan Yhdysvaltojen avoimissa tennismestaruuskilpailuissa (New York) viimeinenkin erä tie-break-säännöllä, koska Yhdysvaltain televisio on näin vaatinut. Muut kolme suurturnausta ovat Englannin avoimet (Wimbledon), Ranskan avoimet (Pariisi) ja Australian avoimet (Melbourne) tennismestaruuskilpailut.

Itse oon pelannut 16-14 asti yhen erän.

Jos pelaa 3 pisteen erillä, niin sitä pelataan niin kauan, kunnes tulee 2 pisteen ero.
Jos nostaa 4 pisteeseen erän, niin 4-4 tilanteen jälkeen tulee tiebreak.

Kannattaa nostaa siihen, jos ei halua että pelit kestää ikuisuuden. Toi mun pitkä peli kesti noin 57 minuuttia, aktiivista peliaikaa.

Ainiin, voitin ensimmäisen Grand Slam-turnauksen, Ranskan avoimet. Federer oli vastustaja. 4-1 meni mulle.
Pelaan kyllä easyllä. Pitää nostaa tasoa, kun on kerran voittanut kaikki turnaukset!
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Kärsittekös te muut ajoittain kovasta lagista?

Itselläni on nyt 7 online matsia takana ja 2 niistä olen hävinnyt siksi, että vastusta warppailee kentällä miten sattuu eikä itse pysty juuri lainkaan ennakoimaan minne kannattaisi lyödä (kun ei oikein tiedä missä se vastustaja on). Samoin näissä matseissa toiset ovat sitten päässeet syöttämään lukuisia ässiä koska vastustajan pelaaja tekee syöttöliikkeen ja seuraavassa hetkessä pallo liitääkin jo itsensä ohi. Ei mitään mahdollisuutta reagoida.

Muissa peleissä homma on toiminut ihan hyvin, tänä aamuna hävisin jollekin ranskalaiselle joka osasi Federerillä lyödä kerta toisensa jälkeen niitä superkovia palautuksia joita itse saan aikaiseksi ehkä kerran ottelussa. Hävisin suoraan 0-3 :eek: Tarvii vissiin harjoitella vielä...

Muiden suomalaisten kanssa olisi ihan kiva pelata silloin harvakseltaan kun online olen. Verkosta löydyn tunnuksella Nahkaparturi ja pelaan mielelläni "omalla hahmollani"
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Hah, nytkö löytyi syy huonoille arvosteluille (Eurogamer):
This morning we received a tip-off from our colleagues at Eurogamer.de that they had encountered substantial differences in Wii MotionPlus performance on their Wii debug review kit and their retail Wii console. Obviously this set off alarm bells - Kristan Reed had reviewed Grand Slam Tennis on a Wii debug kit. ... Our German friends were absolutely right: there's a substantial, immediately noticeable difference between the responsiveness playing the game on a retail Wii.... As a result, I'm immediately withdrawing Eurogamer's Grand Slam Tennis review until we will publish a new review based purely on retail console play.
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Tänään sain pelin käsiini samoin kuin 2kpl motion plussia. Itselläni oli samaa vikaa kemppakimmolla että kun yritän kämmentä lyödä niin tuleekin rysty ja lyönnit lähtee välillä ihmeellisesti. Pitää koittaa pitää ohjainta keskellä vartaloa eikä suoraan esim kämmenellä jos se sitten auttaisi. Netissä pari matsia kerkesin myös pelaamaan eikä lagia ollut lainkaan ja tasaväkistä vääntöä oli. Huomenna tai ylihuomenna on sitten Virtua Tenniksen vuoro, saa nähdä kumpi on sitten loppupeleissä parempi.

Ja lisätkää kaveriks nicki on Jomppe
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Tänään hankin pelin ja erikseen kaksi WiiMotionPlussaa Sokokselta. Hinta oli aika suolainen, mutta mikäpä ei nykyään ole kallista tälläisessä maassa kuin Suomi? Englannista tilaamalla olisi tietysti saanut paljon halvemmalla, mutta en jaksa odottaa 2-4 viikkoa, että peli saapuu postiluukkuun.

Anyway... Tunnin kokeilin pelkästään Wiimotella ja WiiMotionPlussalla, enkä ole oikein vakuuttunut. Maila tuntuu menevän minne sattuu, vaikka tekisin ohjaimella ihan erilailla. Kalibrointiakin olen yrittänyt pari kertaa, mutta ei siitäkään ole ollut apua.

Pitää varmaan kokeilla vielä WiiMotionPlussalla ja Nunchukilla, jos sillä toimisi paremmin. Heti kun kontrollit saa toimimaan, uskon että peli-ilokin nousee.
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Nettipalvelustakin jäi erittäin positiivinen kuva, satunnaisvastustaja löytyi salamannopeasti, eikä minkäänlaista lagia näkynyt.

Sama täällä, kuin olisi CPU:ta vastaan pelannut. Erittäin positiiviset ensifiilikset, vaikka se pahvikuvayleisö on aivan karmaiseva :D
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

M+ kontrollien sisäistäminen ei onnistunut ihan hetkessä, mutta sitten kun sain hommasta kiinni, niin on kyllä mahtavaa hupia :) Online on toiminut mainiosti, mitä nyt ainaiset Nadalit ja Federerit käy ottamaan pannuun, kun pelailen omalla custom hahmolla. Oma kontrolli-preferenssi on ehdottomasti nunchakun kanssa, ei olla oikein samoilla linjoilla sen automaattijuoksijan kanssa. Kaiken kaikkiaan tuntuu ylivoimaisesti parhaalta tennispeliltä, mitä olen ikinä pelannut. Kesällä ei ehdi / viitsi paljoa pelailla, mutta säiden viilettyä tää on eka peli mitä lähden kunnolla tahkoamaan, loistava startti EA:lta.
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Aluksi pelaaminen oli tuskaa, kun en ymmärtänyt tenniksestä yhtään mitään, ja Mt. Everestin mittaisen oppimiskäyrän valloittaminen oli hankalaa. Tuntien hikoileminen kuitenkin kannatti, sillä nyt peli sujuu paremmin, jolloin tästä pelistä voi nauttiakkin. Paras koskaan pelaamani oikea (Wii sportsia ei lasketa) tennispeli.

Paranneltavaa löytyisi tutoriaalista, sillä sellaista (kunnolista) ei ole. Ja selostajat ovat aneemisia.

Nyt pitäisi vielä opetella pelaamaan motionplussalla.
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Tämä tuli hommattua ja on kyllä erittäin hyvä. Kunhan lyöntien välillä pitää wiimotea keskellä vartaloa eikä turhia heiluttele niin lyönnit lähtee niin kuin pitää. Itse annan tekoälyn juoksuttaa pelaajaa ja hoidan itse vain lyömisen. Tuntuu erittäin tarkalta (minulla siis on M+ palikka wiimotessa kiinni)!

Selasin kylässä käydessä uusimman MikroBitin. Sieltä löytyy täysin päinvastainen mielipide. Arvostelussa mainittiin jotenkin että joka kolmas lyönti lähtee minne sattuu. Tyrmäsivät tämän pelin täysin :confused:

Mielestäni tämä on hyvä toteutus tenniksestä. En tosin ole mikään kilpapelaaja, oikeaa tennistä tulee lähinnä kesäisin jonkun verran pelattua. Kyllä tämä peli talvikaudeksi kelpaa hyväksi korvikkeeksi.
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Selasin kylässä käydessä uusimman MikroBitin. Sieltä löytyy täysin päinvastainen mielipide. Arvostelussa mainittiin jotenkin että joka kolmas lyönti lähtee minne sattuu. Tyrmäsivät tämän pelin täysin :confused:

Häh? Pitäisköhän tehdä MB:lle joku video missä pistän vaikka 50 lyöntiä putkeen about samaan haarukkaan, tai minne ikinä MB:n arvostelija haluakaan? Oisko kenelläkään linkkiä tohon tekstiin?

Ps. Online nick: Smooth Bob. Lisäilen illemmalla tai huomenna kaikki tässä ketjussa nickinsä ilmoittaneet.
 
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

Onpa yllättävän hauska peli tämä Grand Slam Tennis! Pitkään harkitsin koko pelin hommaamista kun ulkoasu ja pelin mekaniikka eivät Youtube-videoissa paljon viehättäneet. Mutta täytyy myöntää, että hyvin on peli tehty, ja motion+:lla pelaaminen on hyvin aidon tuntuista. Ohjainta täytyy tosin muistaa kalibroida ihan joka pallon välissä, tai muuten pelaamisesta ei tule mitään.

Olenkin jo pitkään kaipaillut kunnollista tennispeliä, kun nuo Top Spin ja Virtua Tennis ovat vähän polkeneet paikallaan ja ovat jotenkin pelimekaniikaltaan kaavamaisia. Mutta tässä (tekoäly)vastustajan tekemisiä on yllättävän hankala arvata etukäteen, ja mikä parasta, niin jokainen oma lyönti on erilainen. Noissa em. peleissä omatkin lyönnit lähti aina saman kuvion mukaan.

Mutta kaikkein oudointa on, että minä vanha parta olen innostunut nettipelaamisesta. Toistaiseksi olen vajaa kolmekymmentä matsia pelannut ja teknisesti homma on toiminut pääasiassa hyvin. Matsit ovat tasaisia ja voiton avaimet ovat omissa käsissä. Kovempikin vastustaja tottelee hyviä lyöntejä, mutta toisaalta kelle tahansa häviää jos mätkii huolimattomasti. Myös oikean tenniksen vahva henkinen puoli tulee hyvin esille, koska jokaisen lyöntiin pitää keskittyä. Yllätävää tiukan paikan jäätymistäkin näkynyt vastustajilla kun olen vienyt lähes kaikki pelaamani tiebreakit ylivoimaisesti. :D

Suomalaisia ei ole vielä sattunut vastaan, joten jos joku palstalainen tätä vielä pelaa niin lisäilkeehän kaveriks nimimerkki hapap. Meikäläisen ranking on luokkaa 9985, joten ihan hirveen kovaa vastusta ei ole luvassa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: EA Sports: Grand Slam Tennis (M+)

En ole vähään aikaan pelannut, löytyykö vielä nopeasti peliseuraa verkosta?
 
Ylös Bottom