Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports MMA [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aahola
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

aahola

New Member
Nimi: EA Sports MMA
Lajityyppi: Urheilu/Vapaaottelu
Kehittäjä: EA Sports
Julkaisuaika: 19.10.2010
Alustat: PS3, X360
Demo: 28.09.2010 ("EA Sports confirmed that the demo will be released on September 28, 2010 and will feature 4 fighters Alistair Overeem, Bobby Lashley, Jason "Mayhem" Miller and Jake Shields.")
Moninpeli: Kyllä

MMA_Logo.png


Videoita:

Uramoodi Part 1
Uramoodi Part 2 + Gameplayta
Online-muodot
G4:n preview
Gameplayta Souza vs. Miller

Rosteria:
Heavyweight

* Fedor Emelianenko
* Fabricio Werdum
* Randy Couture LHW
* Josh Barnett
* Alistair Overeem LHW
* Brett Rogers
* Andrei Arlovski
* Tim Sylvia
* Jeff Monson
* Hidehiko Yoshida
* Bobby Lashley
* Andreas Kraniotakes
* Bob Sapp
* Herschel Walker [DLC]
* John McCarthy [DLC]

Light Heavyweight

* Dan Henderson MW
* "King Mo" Lawal HW
* Gegard Mousasi MW
* Renato "Babalu" Sobral
* Vladimir Matyushenko
* Roger Gracie
* Melvin Manhoef MW
* Kevin Randleman HW
* Bas Rutten HW
* Ken Shamrock HW



Middleweight

* Frank Shamrock MW
* Ronaldo "Jacare" Souza
* Jason "Mayhem" Miller LHW
* Kazuo Misaki WW
* Tim Kennedy
* Robbie Lawler WW
* Cung Le
* Matt Lindland LHW WW
* Scott Smith LHW
* Benji Radach
* Luke Rockhold
* Murilo "Ninja" Rua LHW
* Pat Miletich MW

Welterweight

* Jake Shields MW
* Nick Diaz MW
* Jay Hieron
* Frank Trigg MW
* Tyron Woodley
* Marius Zaromskis
* Hayato "Mach" Sakurai LW
* Lyman Good MW
* Joe Riggs MW
* Nick Thompson MW

Lightweight

* Gilbert Melendez
* Shinya Aoki WW
* Eddie Alvarez
* Tatsuya Kawajiri WW
* Josh Thomson
* Mizuto Hirota
* Joachim Hansen WW
* Gesias Calvancante
* Lyle Beerbohm
* Vitor "Shaolin" Ribeiro
* Satoru Kitaoka
* Billy Evangelista
* Kron Gracie

Classic fighters

* Randy Couture HW [UC]
* Frank Shamrock MW [DLC]

Ite ootan kyseistä peliä paljon THQ:n aiheuttaman pettymyksen jälkeen. Keskustelkaa! :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Pelikuva ei ole vakuuttanut, mutta tsekkaan demon ehdottomasti. Rosteri, eri kehät, japani säännöt, sekä subitus tekniikka kiinnostaa pelissä eniten. Mutta animaatio näyttää omaan silmään hieman tönköltä. Standup ei tunnu ihan yhtä napakalta kuin thq:n vastaavat, hieman hidasta ja jätkät liitävät kehässä. Ground and pound näyttää kamalalta, animaatio todella kökkö ja iskuissa ei näytä olevan mitään potkua. Matto osuus ei myöskään tunnu kovin tekniseltä, passit tapahtuu pelkästään A:ta rämpyttämällä.

Tuomitaan kuitenkin vasta kun pääsee käytännössä kokeilemaan. UFC 2010 toi paljon hyviä uudistuksia 2009:iin, mutta toi myös samalla muutaman todella ärsyttävän lisän. Täydellisen vapaaottelupelin odotus jatkuu..
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Ennakkovarasin jo reilu kuukausi sitten. Sittemmin ennakkofiilikset peliä kohtaan on hiukan ailahdelleet, kunnes katsastin tuon aloitusviestin videolinkkilistan alimmaisen pari iltaa sitten.
Odotukset tällähetkellä erittäin korkealla ja uskoisin että tämä tulee yllättämään kaikki positiivisesti.
Tosin UFC on aika kova sana noin keskiverto MMA:sta kiinostuneiden kesken, joten UFC-lisenssin puuttuminen voi koitua aika ratkaisevaksi tekijäksi sen suhteen miten tämä tulee myymään.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Pelikuva ei ole vakuuttanut, mutta tsekkaan demon ehdottomasti. Rosteri, eri kehät, japani säännöt, sekä subitus tekniikka kiinnostaa pelissä eniten. Mutta animaatio näyttää omaan silmään hieman tönköltä. Standup ei tunnu ihan yhtä napakalta kuin thq:n vastaavat, hieman hidasta ja jätkät liitävät kehässä. Ground and pound näyttää kamalalta, animaatio todella kökkö ja iskuissa ei näytä olevan mitään potkua. Matto osuus ei myöskään tunnu kovin tekniseltä, passit tapahtuu pelkästään A:ta rämpyttämällä.

Tuomitaan kuitenkin vasta kun pääsee käytännössä kokeilemaan. UFC 2010 toi paljon hyviä uudistuksia 2009:iin, mutta toi myös samalla muutaman todella ärsyttävän lisän. Täydellisen vapaaottelupelin odotus jatkuu..

Joo iskujen animaatiot näyttää kyllä tosi hitailta ja tönköiltä, mutta pelattavuus ratkaisee. Ja mitä noista videoista on näkyny niin ihan toimivalta näyttää. Ja musta tuntuu että toi mattopaini toimii ihan sujuvasti, koska se on hyvin stamina-pohjainen. Pelkällä rämpyttelyllä pääsee aika nopeasti taputtamaan... Toivottavasti. :p

Omasta mielestä THQ kusi 2010:n aika pahasti. Itse ottelin viime vuoden huhtikuusta asti tuolla Undisputedonline.com:ssa, mutta 2010 pilasi senkin ilon...

Ennakkovarasin jo reilu kuukausi sitten. Sittemmin ennakkofiilikset peliä kohtaan on hiukan ailahdelleet, kunnes katsastin tuon aloitusviestin videolinkkilistan alimmaisen pari iltaa sitten. Odotukset tällähetkellä erittäin korkealla ja uskoisin että tämä tulee yllättämään kaikki positiivisesti.

Joo itelle toi viimenen gameplay-pätkä oli loistava, ailahtelevaa ottelemista ja molemmilla oli omat gameplanit.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

itse odotan ainakin kyseistä peliä todella paljon!!! vaikkuttaa todella lupaavalta varsinkin mattossa, subit ja uus toteutus eikä mitään tatin pyörittelyä. ja huomennahan sen demonkin pitäs tulla ai ai huomenna olis vapaa päivä ja emäntä töissä mitähän sitä tekis=) ja niin ufc 2010 on paska!!!ea mma rocks!!!
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Helvetti et toi kamera liikkuu oudosti. Heiluu aivan tajuttoman paljon. Ja ukot tuntuu jotenkin juoksevan/liukuvan hirveetä kyytiä pystymätössä. Odotin paljon parempaa juurikin pysty rähinästä.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

liikkuminen olis saanu olla sulavampaa mutta pidänsiittä että äijjät liikkuu myös nopeasti.
ei tarvi kompiä iholle ufc tyyliin. pelailin eilen mafia 2 demoa ja huomasin että tykkäsin pelin tappelu systeemista enemman kun ufc 9-10 pystyottelusta..
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Demon mietteitä plussien ja miinuksien muodossa, puolentoistatunnin pelaamisen jälkeen.

+subitus systeemi
+ulkoasu
+ukot juoksee automaattisesti kun etäällä toisistaan

+/- matto transition systeemi

- onnistuneeseen sprawliin tarttee käytännössä meedion kykyjä
- clinchiin pääsee kiinni uskomattoman kaukaa. clinch animaatio ajaa kaiken muun yli.
- clinchissä oleminen vuoropohjaista? molemmat ei voi esim yrittää polvipotkua samaan aikaan?
-suojatut iskut tumahtaa lähes yhtä kovaa kun suojaamattomatkin. näinhän se on todennäköisesti oikeastikkin, mutta ei tuo pelissä toimi.
- yleinen tahmeus kaikessa muussa kun liikkumisessa ja knockout iskun jälkeen
- ground and pound voitto on typerä. ottava osapuoli suojaa päätään siihen asti että pää-healtit on loppu ja sit suojaus tipahtaa kerrasta ja samantien tuomari huutaa pelin poikki. tajutonta kundia saa silti vielä takoa tovin eikä tuomari sano mitään.
edit. - ei kommentaattoreita
- ylilyönti äänitehosteet
- miten tuo tattiohjaus on voinu saaha ton "EA's Total Punch Control" -leiman? Ero on kun isällä ja äidillä kun vertaa Fight Night -sarjaan.

Olkaa eri mieltä ja vakuuttakaa minut että tämä vaikuttaa hyvälle.
Muuten tulee varmaan käytyä vaihtamassa ennakkovaihtovaraus johonkin toiseen.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Minulla tämä toimii paremmin kuin noi UFC pelit. Fiksummin toteutettu, vaikka melko tahmeelta vaikuttaakin.

- suojatut iskut tumahtaa lähes yhtä kovaa kun suojaamattomatkin. näinhän se on todennäköisesti oikeastikkin, mutta ei tuo pelissä toimi.
Kun suojaus on päällä oikeeta tiittulaa liikuttelemalla kaveri ottaa niitä iskuja käsillä vastaan ja ohjaa ohi ittestään. Harvoin onnistuu (ainakin mulla), mutta onnistuessaan blokattu lyönti ei kuluta ollenkaan staminaa.

Hyvin pitkälti samoilla linjoilla sinun kanssa noissa plussissa ja miinuksissa. Onnistuneen takedownin jälkeen voitto on lähes tulkoon varma (ainakin medium tasolla). Siirtyminen parempaan paikkaan on ihan älyttömän helppoa ja fullmounttiin, kun pääsee niin ground and pound voitto on saletti (edelleen sillä medium tasolla siis). Koukkuja lyö sivulta ohimoon niin jokainen menee perille ja matsi loppuu muutaman lyönnin jälkeen. Matsit ohi alle minuutissa tällä taktiikalla.

Edit: Sama taktiikka näyttäs pelittävän hardillakin..
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Itelle on ollut vielä aika vaikea päästä kontrolleihin kiinni kun Undisputedin kontrollit vielä painaa takaraivossa, mutta omasta mielestä ehdottomasti plussaa on se että melkein kaikki matsit mitä oon pelannu on menny sinne kolmanteen erään. Tosin en ole tota pelkkää mattovääntöä ja GnP -taktiikkaa koittanu, tuskin koitankaan jos se tekee pelistä noin helpon ja tyhmän. Tosin tuo samahan oli myös UFC 2010:ssä.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Kyllä vaikuttaa paljon paremmalle kuin UFC2010 mitä nyt tuli äsken testattua. Kontrolleja en vaan oikee kunnolla tajunnu.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Itse kyllä tykästyin peliin jo demon perusteella! Tuli kerta laakista varmaan 3h pelailtua kun näppäimet meinas olla täälläkin hieman hukassa tullut tota ufc:n versioo kumminkin jonkun verran pelailtua. Siksi kokeilin oikeestaan easy ja medium vaikeus asteella jotta sais näppäimet haltuun, nyt lähtee jo aikas näppärää comboa. Miinusta demon perusteella tulee kyllä matto kähinästä tuntui jotenkin alkeelliselta jopa ufc:hen verrattuna?? Todennäköisesti näppäimet vielä liian sekasin pääkopassa tai pitää nostaa vaikeus astetta?? Pysty ottelusta tykkäsin se on jotenkin hankalampaa/tönkömpää mikä tuo taas omalla tavallaan haastetta:) hirveesti ei eri liikkeitä/lukkoja/lyöntejä pelistä löytynyt?? Peli menee kyllä demon perusteella hankintaan jos ei muusta syystä niin ufc on Nähty!!! livessä ei pysty pelaamaan, career aivan suolesta ja peli toistaa itseään todella paljon. Ea luotan saavan nettipelaamis toimiin mahtavasti ja sitä tämmöinen peli tarvitsee!! Ja ainiiin fedor,randy......:)
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Presentaatio ja ideat toimii paremmin kuin ufc:ssä, mutta itte pelaaminen ei vaan ole hauskaa. Peli nykii ihan älyttömästi ja animaatio on tahmeaa. Kaikista näistä kolmesta vapari pelistä löytyy paljon vikaa ja paljon hyviä puolia, jospa joku yhdistäisi näistä parhaat puolet. Vaikka UFC 09:ssä oli monia epärealistisia juttuja ja joka (varsinkin saman tyylin) ottelija tuntui samalta, on se ehkä kuitenkin gameplayn kannalta paras näistä kolmesta.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Mitä enemmän pelaan niin sitä enemmän tykkään tästä. Varsinkin verrattuna THQ:n räpellykseen... Toki AI:ta vastaan aika köyhää mutta kuuleman mukaan PvP-matseissa peli herää henkiin oikein kunnolla.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Joo täytyy testata kaverin kanssa vielä, onhan UFC:kin tietokonetta vastaan tylsä.

Tohon standup animaatioon alkaa jo tottua, ja vaikka se aika tahmeaa onkin ei enää niin häiritse. Mutta tuohon ground'n'pound animaatioon ei totu millään, lyönnit vauvan taputteluja ja tyrmäykset todella heikon näköisiä.

Submissionit on hieman yksipuolisia kun yhdestä asemasta voi tehdä vain yhden submissionin, ja miksei omasta fullguardista voi tehdä triangelia? Armbarilla tietokoneen taputtaa mediumilla joka yrityksellä, kun taas kuristus otteet tuntuu aivan mahdottomilta.

Matto ottelu tuntuu muutenkin todella tyhmältä ja yksinkertaistetulta. En tiedä parantuuko vaikeammalla tasolla mutta mediumillakin selällään a:ta naputtelemalla reverse onnistuu melkeen aina.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Se on kyllä totta että kyllä tästä oppii tykkäämään.
Paristi ottanut reilun tunnin sessareita nyt ja kyllä tämä pikkuhiljaa alkaa olla jo ihan mukavaa.

Vaikeustason siirsin jo "pysyvästi" hardille. Todentuntua otteluihin tuo se että pisteille meno ei ole mikään harvinaisuus. UFC peleissähän omalla kohdalla noin ei ole tainut käydä ikinä?
Pystyottelukin siinä mielessä hyvä että vastustajan voi pudottaa vaikka pelkillä jabeilla. Läpimenneellä jabi,jabi,koukku,pääpotku -combolla on vastustaja käytännössä kanveesissa, kuten pitää ollakkin. Ruumiinosien healt-palikat täyttyy kyllä tosi nopsaan, mikä ei sinällään haittaa, mutta hyvin läpi menneistä osumista toivoisi kohteena olleen alueen healtti-mittarin maksimimäärän rokotuksen olevan hiukan tuntuvampi.

Sprawlitkin kävi onnistumaan kun tajusi että blokkinappia ei saa pitää samaanaikaisesti painettuna :). AI-vastustaja on kyllä melko innokas noissa alasvienneissä. Kolmessa erässä vähän päälle 40 takedown yritystä on jo melko palijon!

Onko Strikeforcen säännöissä muuten matossa kyynerpäät kielletty? Tiedän kyllä miten asia UFC:ssä on mutta esim tässä pelissähän mattokyynerpäät on automaattisesti pois päältä (eikä niitä saa mistään päällekkään?).
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Joo Strikeforcen säännöt eivät salli kyynärpäitä matossa olevaa vastustajaa päähän. Pelissähän tulee olemaan Vale Tudo-säännöt jotka sallivat nuo kyynärpäät.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Joo Strikeforcen säännöt eivät salli kyynärpäitä matossa olevaa vastustajaa päähän. Pelissähän tulee olemaan Vale Tudo-säännöt jotka sallivat nuo kyynärpäät.

Kiitos.

Nuo eri rulesetit kyllä tuo peliin aika ison lisän.
Esim jos polvet päähän on sallittu niin sitä tulee ehkä takedown yritystä miettineeksi kahdesti, koska vastustajan onnistuessa sprawlissa saa todennäköisesti polveä päähän, mikä ei ymmärrettävästi ole hyvä juttu.
 
Vastaus: EA Sports MMA [X360 Hype]

Kiitos.
Nuo eri rulesetit kyllä tuo peliin aika ison lisän.
Esim jos polvet päähän on sallittu niin sitä tulee ehkä takedown yritystä miettineeksi kahdesti, koska vastustajan onnistuessa sprawlissa saa todennäköisesti polveä päähän, mikä ei ymmärrettävästi ole hyvä juttu.

UFC, Strikeforce ja Dream (Japani) säännöt kaikki sallivat polvet päähän pystyssä olevaan vastustajaan (molemmat polvet ja kädet ylhäällä matosta). UFC ja Strikeforce säännöt eivät salli polvia päähän maissa oleviin vastustajiin, Dream säännöt sallivat. Dream säännöt kieltävät kyynärpäät päähän kokonaan, Strikeforce kieltää kyynärpäät maissa, UFC ei ollenkaan.

Ihan vaan selvennykseksi. Pelillisesti tuolla nyt ei varsinaisesti ole mitään merkitystä. UFC:ssakaan tuota ei osattu hyödyntää esim laittamalla lääkäri keskeytyksiä enemmän käytettäessä kyynärpäitä.
 
Ylös Bottom