Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sportsin NHL-pelisarja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joghey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Joghey

Member
En ole varma onko tästä ketjusta tarjota mitään pidempiaikaista keskustelua, mutta NHL 12:n keskustelu tahtoo kääntyä helposti hieman ohi aiheen koko NHL -pelisarjaan, kuten joka kesä sen seuraavan änärin hypeketjussa käy. Kokeillaan siis, jos tämän ketjun avulla tuota vääntöä saisi siirrettyä pois tuolta yhden pelin ketjusta tähän huomattavasti laajempaan aiheeseen, johon voisi ehkä paremmin kirjoittaa pelin uudistusten kierrättämisistä, parhaista vuosikerroista ja muuten vain pelisarjan kierrätyksestä.

NHL-sarja herättää Suomessa joka kesä paljon keskustelua tarpeettomasta tai tarpeellisesta vuosipäivityksestä muihin vuosittaisiin urheilupelisarjoihin verrattuna, joka pelaajasta riippuen ei tarjoa joko mitään uutta tai tuo juuri sen verran uutta, että uusi osa kannattaa ostaa. Pelisarjan nykyisen aikakauden voidaan katsoa alkaneen vuonna 2006, kun NHL 07 ilmestyi. Tuosta hetkestä eteenpäin Skill Stick on ollut se suurin innovaatio, joka on taannut pelisarjan menestyksen. NHL 08 viimeisteli pelisarjan kokonaan nykyiselle sukupolvelle ja NHL 09 oli online-pelaajille todellinen mestariteos EASHL:n takia, mutta muuten sarja on ottanut viime vuosina mielestäni liian pieniä askelia vuosittain. Itse olen jälleen kerran pettynyt katsoessani tulevan änärin pelikuvaa ja uudistusten listaa, joista ehkä pahimpana pettymyksenä voidaan mainita HUGE ANNOUNCEMENT legendapelaajat. Minä en ole viime vuosina havainnut tätä trailereissa esiintyvää "yli 200 pelillistä uudistusta" -mainoksen toteutumista, vaan peli tuntuu pieneltä päivitykseltä, josta ei kuitenkaan halua palata enää takaisin siihen vanhaan. Suurin syy omaan negatiivisuuteeni lienee tässä sukupolvessa esiintyvä pelimoottori, joka ei ole enää 08:n jälkeen tarjonnut minulle sitä jääkiekon juhlaa, mitä peliltä haluan. Sen sijaan pelisarja tarjoaa minulle keskinkertaisen pelikokemuksen, joka ei tarjoa missään vaiheessa wow-hetkiä, mutta ei myöskään anna mitään vihan tunteita.

Mitä NHL sitten tarvitsee? TUNNETTA! Sitä, mikä tekee jääkiekosta maailman hienoimman urheilulajin! Ei mitään lentokentällä tapahtuvaa rusettiluistelua, missä on fyysisyyttä mukana vain kun pelaaja taklaa tai teennäisiä jälkipelejä, jossa liutaan hiljalleen toiseen päähän kenttää. Eteenpäin ollaan hiljalleen menossa, mutta tilaa on edelleen liikaa, maalinedusta väännöt pelikatkon jälkeen tulevat olemaan edelleen samaa kuraa, tappelut ovat yhä tylsiä ja yleisön tarjoamasta tunnelmasta puuttuu jotain, vaikka tähän tehtiinkin jotain jo joku vuosi takaperin. Peli tarvitsee jostain intensiivisyyttä ja vauhtia (tällä en tarkoita pelinopeuden lisäämistä). Offline-pelien ystävänä toivon myös ettei meitä unohdeta nykyisen online-aikakauden aikana.

Otetaan jotain vielä tuolta NHL 12 -ketjusta:
Aikoinaan jokainen NHL-peli tarjosi reilusti enemmän uudistuksia, niin pelillisiä kuin esimerkiksi lisenssejä koskevia. Nykyään tämä uudistusten määrä valuu kokoajan alaspäin ja kohta mennään ojasta allikkoon.

Olen noin yleisesti ottaen samalla "puolella" crazy-boyn ja muutaman muun käyttäjän kanssa, mutta tästä en ole niinkään varma. Olen tavannut lueskella aina silloin tällöin vanhojen änärien arvosteluja ja piti kaivaa Peliplaneetta.netistä NHL 2002:n arvostelu ja sen ensimmäinen kappale:

On taas se aika vuodesta, kun EA Sportsilta ilmestyy uusi NHL-jääkiekkopeli ja jokasyksyinen ihastus-vihastus -rumba on jälleen ajankohtainen. Ensin kuolataan sieltä täältä ilmestyvistä kuvakaappauksista aina vain komistuvia grafiikoita, lasketaan päiviä julkaisuun, ihmetellään uusien ominaisuuksien määrää ja tarpeellisuutta sekä kisataan joukolla siitä, tuleeko tästä versiosta nyt sitten parempi kuin siitä viimevuotisesta… ja lopulta, ennemmin tai myöhemmin, monet pettyvät pahasti.

Tilanne on vuodesta toiseen täsmälleen ennallaan. Graafiset parannukset ja kivat pikku-uudistukset tuntuvat aluksi mukavilta ja saavat pelin tuntumaan tuoreelta, mutta muutaman kymmenen matsin jälkeen viimeistään huomaa, että se sama läpeensä mätä pelirunkohan se siellä vieläkin NHL:ää pyörittää makeasta kermavaahtokuorrutuksesta huolimatta. Tämän vuoden versio ei tee poikkeusta säännöstä, vaikka tarjoaakin enemmän uudistuksia kuin parin viimevuoden versiot.

Onhan tuosta jo aikaa vaikka ja mitä, mutta tarkemmin ajatellen mikään ei ole muuttunut. Viimeisimmät isot harppaukset taitavat olla NHL 2003 -> NHL 2004, NHL 06 -> NHL 07 ja livepelaajille NHL 09 oli tietysti iso asia. NHL 2004 tarjosi liudan uudistuksia niin pelilliselle kuin sisällölliselle puolelle ja 07 oli nyt vain uuden sukupolven ensimmäinen peli. Välilä on tuotu mukaan sitten isopäämoodeja, erilaisia spurttiominaisuuksia ja läpiajokameroita. Välissä on otettu tärkeitä ominaisuuksia pois, kuten rankkarikisat, pelaajan luonti ja tavallisen kauden pelaaminen. Nämä on tuotu sitten tähän sukupolveen takaisin uusina ominaisuuksina. Toivon ettei tätä samaa tapahdu, kun aikanaan siirrytään uuteen sukupolveen. Noin muuten voisi olettaa, että uudistusten määrä ei ainakaan kasva, kun kilpaileva pelisarja on onnistuttu lyömään kanveesiin.

Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

Tarkastellaanpa hieman tätä kirjoittamaasi tekstiä, jos kaikki on niin hirveää älä osta peliä.

Olisipa asia näin helppoa, mutta jääkiekkoperfektionistina tämä ei ole omalta kannaltani mahdollista. Vaikka pelaankin pääsääntöisesti offlinessa, haluan silti joka vuosi ostaa tämän seuraavan vuoden tekeleen. Valitettavaa kyllä, mutta yksi merkittävimmistä tekijöistä on se, ettei edellisvuoden peleihin EA enää tee rosteripäivityksiä.

Täällä taas puhuta muusta kuin NHL 11 tekoälystä yms..

Eikös tässä NHL 12 pitäs olla jonkin näkönen tekoäly parannus?
Miten sekin nyt etukäteen jo teilataan huonoksi pelaamatta peliäkään?

On totta, ettemme ole pelanneet peliäkään. Mutta jo pelkästään tämä video kertoo lähes kaiken oleellisen tekoälystä. Tästä videosta voimme havaita seikkoja, jotka ovat vaivanneet HC-pelaajia jo vuodesta 07 lähtien. Maalivahdit ovat edelleen tönkköjä, jotka kauhovat tyhjää ollessaan maassa, syöttäminen on edelleen sitä, että kiekko lähtee lavasta liikkeelle ennen varsinaista mailan liikutusta ja tulee ikään kuin hieman jäljessä, tappelut ovat edelleen first-person kuvakulmasta kuvattua nyrkkeilyä, jossa vaihtopenkin pelaajilla tulee löysät housuihin, joten päättävät häipyä koko areenalta. AI:n pelaajien saadessa kiekon he pörräävät, kuin herhiläiset ympäriinsä ja silloin tällöin menevät myös päin laitoja / mihin sattuu.

Maalivahdin "suojakentän" poistaminen oli mielestäni paras uudistus EA:lta tämän vuoden peliin, mutta yhdessä videossa Rammer esitteli, kuinka tuo maalivahdin kolaaminen tulee toimimaan ja se näytti karsealta. Toivon, että siinä vaiheessa peli oli vielä niin vaiheessa, että sitä on paranneltu rutkasti, mutta pahoin pelkään että joudun pettymään.

Samalla kokemuksen syvällä rintaäänellä since 1994 voin sanoa täysin päinvastaisesti. Minusta jokainen peli on ollut parempi kuin edeltäjänsä ja mielestäni tuleva versiokaan ei tee poikkeusta sääntöön.

Tämä on ehkä mielenkiintoisin kommentti NHL-peleistä, jonka olen lukenut KFIN:stä neljään vuoteen. Siksi haluaisinkin vastauksen siihen, että millä tavalla esimerkiksi NHL 2004 oli heikompi verrattuna NHL 2005:een, jos puhutaan konsoleilla pelaamisesta. NHL 2004:ssa oli ja on edelleen loistava tekoäly, joka hakkaa monet NG NHL - pelien edelleen. NHL 2005 meni sitten aivan vastakkaiseen suuntaan, jos ei lasketa World Cup of Hockey - pelimuotoa, joka oli ja on edelleen mielestäni mielenkiintoisin pelimuoto heti Season - pelimuodon jälkeen. Pelin tempoa oltiin nostettu aivan liikaa, eikä slidereiden muokaaminen juurikaan auttanut asiaa. Lisäksi pelistä oltiin poistettu kokonaan Luo pelaaja - modi.

Joku sanoi, että täällä isot miehet jauhavat paskaa ja että pitäisi odotella demoa. On totta, että olen itsekin innoissani ja odotan demon julkaisupäivää. Ongelma on kuitenkin siinä, että olen aikaisempina vuosina joutunut jonkin verran pettymään, joten en odota mitään erityisen mahtavaa pelikokemusta ennen seuraavan sukupolven konsoleita. Viime vuonna yritimme pienen porukan kanssa TheBreakaway - foorumilla päästä käsiksi NHL-pelien tiedostoihin koneen välityksellä ja sitä kautta yrittää muokata pelin tekstuureja tässä onnistumatta. Toivon ja uskon siihen, että tulevaisuudessa tämä on kuitenkin mahdollista oikeiden softien kanssa ja silloin vain taivas on rajana NHL-pelien realistisuudelle. Pelistä saataisiin lähes yhtä vapaasti muokattava kuin NHL 2004 PC-versiosta. Tämä tarkottaisi sitä, että pelipaitoja, areenoita, joukkueita pystyisi muokkaamaan täysin rajattomasti.Itseasiassa eräs saksalainen on jo onnistunut jollain tavalla muuttamaan HEX-editorin avulla tietokantatiedostoa sen verran, että sai muutettua NHL 10:ssä Joe Luis - Areenan omaksi käyttäjänimekseen. Alle olen laittanut kaksi kuvaa tämän todistamisesta, vaikkakin tämä nyt ei liittynytkään juuri millään tapaa aiheeseen muuta kuin sillä, että jos käyttäjät eivät ole tyytyväisiä, käy pelille samoin kuin NHL 2004:n PC-versiolle, joka muistuttaa harvinaisen vähän enää kaupoissa julkaistua, "alkuperäistä" tekelettä.

Lisäksi manuaalisten kokoonpanopäivitysten lataaminen netissä on jo mahdollista XBOX 360 -versioissa ja oli mahdollista NHL 10 - PS3 -versiossa. Tästä meille kertoi ensimmäisenä Petr Puck's omassa blogissaan. Muutamaa työkalua ja Microsoftin muistitikkutukea hyödyntämällä konsolille saa ajantasalla olevat, manuaalisesti kootut rosteripäivitykset. Tämän lisäksi eräs venäläinen modaaja, Artem Khassanov, on jo muutaman vuoden verran työstänyt PC:lle pelaajaeditoria NHL:n NG-versioille. Tämä mahdollistaisi sen, että pelien kokoonpanotietokantaa pystyttäisiin muokkaamaan PC:llä etukäteen, jolloin pelaajien luonti ja muokkaus sujuisi paljon kätevämmin.

Olkoon nämä kaikki yllä olevat varoittavia esimerkkejä siitä, että jos EA ei aio kuunnella pelaajien toiveita, saadaan pelistä juuri sellainen kuin pelaajat haluavat, tavalla tai toisella.

Näytä liitetiedosto 7313 Näytä liitetiedosto 7314 Näytä liitetiedosto 7315

Vastaus: EA Sportsin NHL-pelisarja

Hyviä pointteja kieltämättä ja kunnioitan sitä, että jaksoit perehtyä asiaan jopa niin syvällisesti, että kaivoit esiin melkein 10 vuotta vanhan arvostelunkin, joka osoitti minun olleen ainakin osittain väärässä. Puolustelen kuitenkin itseäni sen verran, että olen ostanut vuosittain NHL-pelin vuodesta 2003 lähtien, joten tuo artikkeli ei sinänsä koskenut omaa näkökulmaani. Ironisinta tässä on se, että NHL 2002 ja 2003 ovat ainoat tällä vuosituhannella tehdyt NHL-pelit, jotka olen skipannut. Syytä en tiedä, mutta hyllyihin jäivät nämä kaksi tekelettä. NHL 2004:n jälkeen aloin vaatia peleiltä paljon ja huomasin mm. rakentavani vuodesta toiseen SM-liigalle ajantasalla olevat kokoonpanot ja myöhemmin rupesin keskittymään enemmän äänimaailmaan. NHL 2005 oli minulle kova kolaus siksi, että peliin oltiin vihdoin saatu aidot maajoukkuepaidat IIHF:n lisenssillä, mutta pelistä puuttui täysin Luo pelaaja - modi.

NHL 08 oli ensimmäinen versio, jonka ostin NG-konsolille. Olin jo pitkään ennen konsolin ostamista katsonut pelivideoita sekä trailereita ja silloin odotus oli kova. Laskin rehellisesti sanoen päiviä siihen, että saisin käteeni kopion NHL 08:sta. Muutaman kuukauden sitä tahkottuani aloin huomaamaan asioita, joita en olisi uskonut enää huomaavani "seuraavalla sukupolvella." Tekoäly oli tönkköä, luistelu ei ollut virtaviivaista ja sulavaa, kiekko oli liimautuneena lapaan jne. Hetken mietin asiaa, mutta ajattelin näiden asioiden korjautuvan seuraavana vuonna. Samat asiat puuttuivat kuitenkin vuodesta toiseen, jolloin aloin menettämään uskoni kyseistä pelisarjaa kohtaan. Viime vuoden puolella omistin noin kuukauden verran NHL 2k10:n, josta myös pidin hyvin paljon aluksi realististen rannelaukausten, tekoälyn sekä maalivahdien ansiosta. Kyllästyin kuitenkin tähänkin nopeasti ja myin pelin pois.

Kun NHL 11 tuli kauppoihin, minulla oli taas sellainen fiilis, että josko nyt natsaisi. No, onhan peli kieltämättä hyvä ja ottanut suuren askeleen aloitusten, harhautusten ja taklausten kanssa edellisen vuoden painokseen nähden, mutta jälleen kerran samainen tunne alkoi hiipiä takaraivooni. Edelleen tästä pelistä puuttuu kaikki se, josta haaveilin jo pelatessani NHL 08:aa.

Uskoisin tämän saman käyvän myös tämän vuoden pelissä. Itseasiassa, niin on jo osittain käynyt heti ensimmäisestä screenshotista lähtien. Silloin aivot rupesivat raksuttamaan ja hypetys oli erittäin kova. Kuitenkin, tämä hype ei saanut tulta alleen nähtyäni ensimmäisen varsinaisen gameplay - videon NHL 12:sta. Liikkuvuus ja moottori ovat edelleen samantapaisia, maalivahdit edelleen täysin eri kategoriaa 2K-sarjaan nähden, tuomareita puuttuu kentältä, vaihtopenkkipelaajat häipyvät edelleen tappeluiden ajaksi. Siinä vaiheessa aloin ajatella asiaa pessimisesti, mutta tuo "Huge announcement" jaksoi pitää minua siinä uskossa, että peliin saataisiin jotain täysin uutta ja hienoa. Mutta kuten aiemminkin, jouduin pettymään. Rammerin intialainen pärstä ilmestyi traileriin ja mainosti legendoista ja siitä, että heillä voi nyt pelata tulevaisuudessa vaikka Kausi -muotoa.
Se sitten jälleen siitä realistisuudesta, jota moni HC-pelaaja toivoo. Kiva se on sitten pelailla Be a GM -muotoa ja selailla vapaiden agenttien listaa ja löytää sieltä Ray Bourque, Wayne Gretzky tai Chris Chelios.

On valitettavaa, että EA Sports tyydyttää aivan liikaa casual-pelaajien tarpeita, mutta jättävät täysin HC-pelaajat omaan varjoonsa.

Vastaus: EA Sportsin NHL-pelisarja

Hyviä pointteja kieltämättä ja kunnioitan sitä, että jaksoit perehtyä asiaan jopa niin syvällisesti, että kaivoit esiin melkein 10 vuotta vanhan arvostelunkin, joka osoitti minun olleen ainakin osittain väärässä. Puolustelen kuitenkin itseäni sen verran, että olen ostanut vuosittain NHL-pelin vuodesta 2003 lähtien, joten tuo artikkeli ei sinänsä koskenut omaa näkökulmaani.

Itse asiassa kävin juuri ennen tuon eilisen viestisi lukemista vähän muistelemassa menneitä ja lueskelin omaksi ilokseni noita vanhoja NHL-pelien arvosteluita. Sopi vain hyvin ketjun yhteyteen, joten otin sen tähän.

Vaikka aktiivisesti olenkin tulevan Änärin uutisointia seurannut, tulee tämä versio olemaan intin takia eräänlainen "välivuosi". Jännä puhua välivuodesta, kun viimeisin omistamani EA:n änäri on 08. Muita olen päässyt aina kuukausiksi pelaamaan, joten en väitteitä ihan hatusta sentään heitä. NHL 13:n pitäisi olla viimein se valmiin oloinen peli jota olisi hauska pelata niin yksin kuin kavereidenkin kanssa. Tämän jälkeen ainoa vaihtoehto taitaa olla kokeilla, josko uudistettu NHL 2004 PC:llä voisi oikeasti tarjota niin hyvän pelin, että se peittoaisi nykysukupolven konsolipelin.

Siksi haluaisinkin vastauksen siihen, että millä tavalla esimerkiksi NHL 2004 oli heikompi verrattuna NHL 2005:een, jos puhutaan konsoleilla pelaamisesta. NHL 2004:ssa oli ja on edelleen loistava tekoäly, joka hakkaa monet NG NHL - pelien edelleen. NHL 2005 meni sitten aivan vastakkaiseen suuntaan, jos ei lasketa World Cup of Hockey - pelimuotoa, joka oli ja on edelleen mielestäni mielenkiintoisin pelimuoto heti Season - pelimuodon jälkeen. Pelin tempoa oltiin nostettu aivan liikaa, eikä slidereiden muokaaminen juurikaan auttanut asiaa. Lisäksi pelistä oltiin poistettu kokonaan Luo pelaaja - modi.

Vastasit jo itse kysymykseesi. Tempohan tuo asia oli jo yksissään se miksi nhl 2005 hakkasi 2004 mennen tullen. Ja tuo 2004 "luo pelaaja" oli niin surkea ettei sillä mitään tehnytkään.

Minusta kuulostaa ihan siltä että sun pitäis pelailla vieläkin tuota 2004:sta kun tuntuu olevan NIIN hyvä :D

Florida Panthers näyttää uusineen peliasunsa tulevalle kaudelle. Onkohan sitten NHL 12:ssa nämä Floridan uudet asut? Tuli siitä mieleen, kun kaudeksi 2007-08 kaikkien NHL-joukkueiden pelipaidat muuttuivat vähintään kaula-aukon osalta, jolloin siihen törkättiin liigan logo. Pelipaidat muuttuivat myös ikään kuin hoikemmiksi. NHL 08:ssa näitä uusia paitoja ei vielä nähty, vaan vasta seuraavan kauden versiossa.

Aika kultalusikalla olet Tripla mennyt jos tosissasi väität, että joka vuosi on tullut parempi peli!?! Kuka muistaa vielä -98, tanan tiukka peli. Entä sit 2000-luvun alun änärit vuosi toisensa jälkeen tavalla tai toisella kuraa. Ps3:n myötä pelisarja hyppäsi paljon oikeaan suuntaan, mutta kuten hyvin moni täälläkin on sanonut niin paljon on vielä parannettavaa, tai ainakin hiottavaa. En ymmärrä mikä tässä on niin v...tun vaikeaa pelintekijöillä tajuta, että ensin perusasiat kuntoon ja sit vasta lisää kimallusta. Mun mielestä pelissä on jo nyt ihan tarpeeksi kimallusta ja grafiikkakin on riittävän hyvää, joten nyt ois oikea aika säätää sliderit ja tekoäly kuntoon. Tai luoda sellaiset sliderit joilla on oikeasti jotain merkitystä peliin. Jotenkin saatanan jumittavaa pelata konetta vastaan joka ei juuri koskaan ota jäähyjä vaikka jäähyt olisivat täysillä. Parempi olisi, että vois ottaa arvoa pienemmäksi sen takia, että koneella on koko ajan joku boxissa kun asetus on tapissa...

Joo mut tää on vaan turhaa kitinää. Ollaan tyytyväisiä, että saadaan taklata kaveri vaihtoaitioon ja sitä kautta sellainen momenttumi, että taidoilla ei ole mitään tekemistä menestymisen kanssa.. Sit pelin lopussa perinteiset veskaritappelut niin aijaijajai! Kyllä näillä jutuilla taas jaksaa kausia tahkota!

Florida Panthers näyttää uusineen peliasunsa tulevalle kaudelle. Onkohan sitten NHL 12:ssa nämä Floridan uudet asut? Tuli siitä mieleen, kun kaudeksi 2007-08 kaikkien NHL-joukkueiden pelipaidat muuttuivat vähintään kaula-aukon osalta, jolloin siihen törkättiin liigan logo. Pelipaidat muuttuivat myös ikään kuin hoikemmiksi. NHL 08:ssa näitä uusia paitoja ei vielä nähty, vaan vasta seuraavan kauden versiossa.
Ei Florida Panthers suinkaan ole ainoa joukkue, joka on tehnyt muutoksia asuunsa. Yleensä useampi joukkue jollain tapaa muokkaa asuaan kausien välissä, ja muutokset ovat kyllä myös poikkeuksetta päässeet mukaan uusimpaan NHL-sarjan peliin. NHL 08:aan sai nuo uudistuneet asut avattua koodin avulla.

Ei Florida Panthers suinkaan ole ainoa joukkue, joka on tehnyt muutoksia asuunsa. Yleensä useampi joukkue jollain tapaa muokkaa asuaan kausien välissä, ja muutokset ovat kyllä myös poikkeuksetta päässeet mukaan uusimpaan NHL-sarjan peliin. NHL 08:aan sai nuo uudistuneet asut avattua koodin avulla.
Niinpäs muuten olikin, itseltäni unohtui tuo koodisysteemi ihan kokonaan. Mutta mitä nyt olen joukkueiden nettisivuja katsellut, NHL-seurojen peliasuihin ei ole tullut juurikaan muutoksia kesän mittaan. Lisäpaidat/kolmospaidat/viikonloppupaidat ovatkin sitten aivan eri juttu. SM-liigajoukkueen uudet pelipaidat ovat saapuneet änäreihin vasta seuraavalla kaudella.

Niinpäs muuten olikin, itseltäni unohtui tuo koodisysteemi ihan kokonaan. Mutta mitä nyt olen joukkueiden nettisivuja katsellut, NHL-seurojen peliasuihin ei ole tullut juurikaan muutoksia kesän mittaan. Lisäpaidat/kolmospaidat/viikonloppupaidat ovatkin sitten aivan eri juttu. SM-liigajoukkueen uudet pelipaidat ovat saapuneet änäreihin vasta seuraavalla kaudella.

Floridan paidat esiteltiin muistaakseni ennen draftia ja esimerkiksi Jetsin uudet paidat ja logo esiteltiin vasta pari viikkoa sitten, joten tällä logiikalla uskoisin Panthersien paitojen olevan päivitetty peliin.

Aika kultalusikalla olet Tripla mennyt jos tosissasi väität, että joka vuosi on tullut parempi peli!?! Kuka muistaa vielä -98, tanan tiukka peli. Entä sit 2000-luvun alun änärit vuosi toisensa jälkeen tavalla tai toisella kuraa.

NHL series - Wikipedia, the free encyclopedia
NHL (pelisarja) – Wikipedia

Olkaa nyt kunnolla :D Eihän noi pelit oikeasti ole menny ku eteenpäin? Ei helvetti :D Naurattaa kyl lukea ku kärpäsestä saadaan härkänen hyvin nopeasti...

NHL series - Wikipedia, the free encyclopedia
NHL (pelisarja) – Wikipedia

Olkaa nyt kunnolla :D Eihän noi pelit oikeasti ole menny ku eteenpäin? Ei helvetti :D Naurattaa kyl lukea ku kärpäsestä saadaan härkänen hyvin nopeasti...

Jos aletaan puhumaan rehellistä puhetta mielestäni 09 on tämänhetken paras NHL -peli uuden sukupolven konsoleilta. Sitä hiomalla (vanhanaikaisbugi ja puikkobugi sekä läpärirystybugi) olisi kasassa ollut loistava peli. 10 oli jo sitten ihan kuralle vedettyä paskaa. Peli lienee bugisin peli kautta aikain ja realistisuus on kaukaa haettua. 11 on mielestäni roima parannus 10 verrattuna, mutta kokonaisuutta ajatellen kuten 2004 ja NHL 2k -versioita verrattaessa peli ei ole ähelläkään valmis. Kun otan esille 2k:n tarkoitan lähes tulkoon modattavuutta ja erityisesti 2k7, joka lienee paras 2k -peli. Slidereilla peliä saa lähes millaiseksi haluaa ja jääkiekko on jääkiekkoa tuolloin.

Mielestäni siis pelit eivät mene eteenpäin. Pohjimmiltaan 12 on sama peli kuin 09 johon on lisätty fysiikkamoottoria ja muuta kermavaahtoa. Laita vaikka 09 pyörimään. Ei niissä paljoa eroa ole ja erot jotka löydät ovat rostereissa ja sellaisia, jotka kuka tahansa saisi modattua samanlaiseksi kuin se nyt on, ehkä fysiikkamoottoria lukuunottamatta.

Ja jos peli menee eteenpäin, haluaisin kovasti tietää meneekö peli eteenpäin jos uudessa täysihntaisessa versiossa on muutama legendapelaaja, jotka ovat käytännössä mahdollista tehdä itse, taklata pelaaja vaihtoaitioon, joka näyttää helvetin rumalta ja on muutenkin niin turha uudistus kuten maalivahtitappelut. Ja tosiaan nuo pelaajat lähtevät aina kusi housussa karkuun kun tappelu syntyy. Fysiikkamoottoriparannus on hyvän kuuloinen uudistus ja suojakentän poisto myöskin, mutta ovatko nuo oikeasti sarjaa eteenpäin vieviä osia? Mikäli EA sy sanansa ja jatkaa tätä on 13 luvassa ''joukkotappelut'', ''tavaroiden heitto kentälle katsojien toimesta'', ''hajoavat maalit'' ja kenties ''parhaimpana uudistuksena'' maalivahtien parannusta joka pitää sisällään aidommat kaatuilut ja teleportti torjunnat. Eteenpäin tosiaan.

Ja tuo joukkotappelu olisi kiintoisa lisäys jos se osattaisiin tehdä, mikäli sitä saadaan.

Niin ja hei kaikki lukijat, jotka hehkuttavat NHL:ää estotta. Ottakaa ne ruusunlehtilasit silmiltä pois. Vetäkää henkeä. Katsokaa puolueettomasti 09 ja 11 pelejä. Onko noissa oikeasti eroa? Mielestäni NHL -sarja on ihan mukava pelisarja, ei tosiaan paska. Mutta ongelmahan on, että EA:n propaganda, joka lähentelee II maailmansodan natsipropagandaa, on täysin aivopesevää paskaa. ''Huge Announcement'' ja huippu-uudistukset, joista Rammer pomppii kuin teletappi ruudussa naama säteillen. EI toimi.

Aika kultalusikalla olet Tripla mennyt jos tosissasi väität, että joka vuosi on tullut parempi peli!?! Kuka muistaa vielä -98, tanan tiukka peli. Entä sit 2000-luvun alun änärit vuosi toisensa jälkeen tavalla tai toisella kuraa. Ps3:n myötä pelisarja hyppäsi paljon oikeaan suuntaan, mutta kuten hyvin moni täälläkin on sanonut niin paljon on vielä parannettavaa, tai ainakin hiottavaa. En ymmärrä mikä tässä on niin v...tun vaikeaa pelintekijöillä tajuta, että ensin perusasiat kuntoon ja sit vasta lisää kimallusta. Mun mielestä pelissä on jo nyt ihan tarpeeksi kimallusta ja grafiikkakin on riittävän hyvää, joten nyt ois oikea aika säätää sliderit ja tekoäly kuntoon. Tai luoda sellaiset sliderit joilla on oikeasti jotain merkitystä peliin. Jotenkin saatanan jumittavaa pelata konetta vastaan joka ei juuri koskaan ota jäähyjä vaikka jäähyt olisivat täysillä. Parempi olisi, että vois ottaa arvoa pienemmäksi sen takia, että koneella on koko ajan joku boxissa kun asetus on tapissa...

Joo mut tää on vaan turhaa kitinää. Ollaan tyytyväisiä, että saadaan taklata kaveri vaihtoaitioon ja sitä kautta sellainen momenttumi, että taidoilla ei ole mitään tekemistä menestymisen kanssa.. Sit pelin lopussa perinteiset veskaritappelut niin aijaijajai! Kyllä näillä jutuilla taas jaksaa kausia tahkota!

Offtopic: Laitoin sulle YV noista paidoista.

Ja siinä kyllä olet oikeassa että nämä 9* änärit veivät näitä 2000-luvun ensimmäisiä änäreitä, muistan kun esimerkiksi joskus -02 tjsp, tuli pelailtua koko yö kaverin kanssa nhl 9* pleikkarilla ja kyllä se oli silloin paljon parempi, kuin nämä uudemmat, vaikkakin grafiikoissa oli "hieman" eroja.

Jo pelkästään katsomallahan noissa on todella iso ero. Ainakin omaan silmään. Puhumattakaan pelaamisesta...

Taitaa olla ihan turha edes kirjoitella enään tänne mitään. Perussuomalaisten asenne kun on että kaikki on paskaa ennen maistamista.
Olen itsekin ollut skeptinen joskus, mutta tullut lopputulokseen että turhaa päänvaivaa vain aiheuttaa kun ei osaa nauttia mistään. Ehkä se loppujen lopuksi ei olekaan peli joka on surkea, vaan asenteessa on se vika. Minusta NHL-sarja on kautta aikojen ollut se yksi ja ainoa peli jota jaksaa tahkota ympäri vuoden, yksin taikka kavereiden kanssa.

Jees, tämä taitaakin jäädä viimeiseksi viestiksi ennen demoa. Olkaahan nätisti :)

Samoilla linjoilla.
NHL [Hype / toiveet] ketju tämä ei ole enää ollu hetkeen.
Lähinnä ketju mikä NHL on paras ja EA ja Rammeri o perseestä ketju

Ite Päätin etten kyl tähän ketjuun enää kajoa.

Hyviä haukkuja tähän ketjuun ja nähdään pelis ;)

Ei ole vääriä mielipiteitä, on vain erilaisia mielipiteitä ja jokaisella on omaansa oikeus. Tuskin nyt kannattaa kirjoittamista lopettaa, jos kaikki eivät ole samaa mieltä.

Itse kuulun kanssa siihen kriittisempään ryhmään ja en todellakaan tykkää tyylistä jolla peliä viedään vain pikkuisen kerrallaan eteenpäin. Tekoälyyn on toki vaikea tehdä vuoden julkaisutahdilla kovinkaan isoja uudistuksia, mutta olisihan se kiva että tuotaisiin enemmän uudistuksia kuin nykyisellä pihtailutahdilla. Toki pelisarja synnytettiin uudestaan käytännössä tyhjästä 2006 syksyllä, mutta edelleen tuodaan vanhoja ominaisuuksia uusina, ja tietenkin kovan hehkutuksen kera, mutta se on sitä bisnestä. Uskon että mahdollisuuksia olisi parempaakin. Kyllähän suurinosa tulee peliä odottamaan positiivisin mielin, koska tietää saavansa parasta virtuaalikiekkoa mitä on tarjolla. Eteenpäin on menty, sanoi A.Muurinenkin, mutta turhan hitaasti.

PS. Hypeketjuihin tarvitaan aina kriitikoita ja "hypettäjiä".

Jos aletaan puhumaan rehellistä puhetta mielestäni 09 on tämänhetken paras NHL -peli uuden sukupolven konsoleilta.

No se siitä puheesta :D. NHL 09:ä pidän itse henkilökohtaisesti ehkä huonoimpana NHL pelinä mitä olen pelannut. Bugien määrä oli aivan järkyttävä ja parhaimpana niistä, että kun teit maalin sitä ei aina hyväksytty, vaan se jäi maalinsisälle japeli vaan jatkui.Omasta mielestäni NHL 11 oli loistava harppaus eteenpäin NHL 09 ja 10 ajoista.

Itse toivon ja uskonkin, että NHL 12 jatkaa tämän pelisarjan eteenpäin viemistä, vaikkei välttämättä kovinkaa merkittävästi.

Itse pidän kyllä myös NHL09 parempana pelinä kuin NHL10, tuli ennen NHL 11 tuloa siirryttyä kesällä pelamaan juuri 09, koska 10:iin kyllästyi vaan siihen epärealistisuuden määrään joka on NHL09 paljon pienempi. Tykkäisin pelata edelleen 09 mutta 11 jälkeen se tuntuu vähän tönköltä, vaikka edelleen katson, että 09 on puolet realistisemmat maalivahdit kuin jälkimmäisissä osissa "huippupelastuksineeen", eli huipputunarointeineen "pelastaa" kiekko selän takaa ja lyö sen räpylällä omiin.

Kaikki ollaan menetetty hermot totaalisesti kaikkiin NHL peleihin, mutta mihin on hermoja kulutettu vähiten on se paras. 2004 ajoista en nyt muista kun kaikki hehkuttaa sitä, itsellä se oli ja pelasin sitä aika paljon, mutta muistaakseni se oli se peli missä tultiin spurtilla kulmasta maalin eteen ja varma maali :D.

EDIT: Ja vielä 09 vedotkin oli paljon realistisemmat, ainakin rannarit.

Pelaan lähes ainoastaan eashl-pelejä. Niissä suurin ongelma on se, että pelissä on noin 5 eri tapaa tehdä maali. Yllättäviä pomppumaaleja tai muuten erikoisia maaleja tulee ehkä yks illassa. Alkaa nyt parin vuoden tahkoamisen jälkeen kyllästyttää ainaiset läpiajosta rystylle, suoraan syötästä ringeteltä tai kulmasta nousu -maalit. Vaikka olisi ihmisveskari vastustajalla, niin maalit ovat hyvin samanlaisia. Jotain täytys tehdä...

Kaikki ollaan menetetty hermot totaalisesti kaikkiin NHL peleihin, mutta mihin on hermoja kulutettu vähiten on se paras. 2004 ajoista en nyt muista kun kaikki hehkuttaa sitä, itsellä se oli ja pelasin sitä aika paljon, mutta muistaakseni se oli se peli missä tultiin spurtilla kulmasta maalin eteen ja varma maali :D.

Ihan sama maalihan menee vieläkin aina sisää, eikä tartte ees spurtata. Kyl sun luulis tietävän :)

Aina voi mölytä pc:n kautta.

Tämä on ilmeisesti provoviesti :D Siis jos pelissä on ominaisuus että voit keskustella kaverisi kanssa mikin kautta niin kai se ny saatana pitäisi myös toimia :D Outoa että muissa peleissä toimii..
En usko että kaikki voi aina mölytä pc:n kautta. Onhan se nyt typerää ylimäräistä säätämistä.

Moni puhuu täällä tosta 6v6 jutusta (EASHL?). Testattu on ja en henkilökohtaisesti pitänyt. Lagin määrä oli vain niin jäätävä kun satuin pelaamaan kanukkien hostaamaa peliä. Jos 1v1 peli lagaa jo perkeleesti, miten 10 pelaajan lisääminen soppaan vähentäisi lagia. Paitsi jos pelaa tietenkin kaksi eurojoukkuetta keskenään niin silloinhan ei lägää edes 6vs6 matsit

Boldatut korjattu :)
Toiset diggailee versuksesta, toiset virtuaalisesta joukkueurheilusta. Kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä.

Ylös Bottom