Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sportsin NHL-pelisarja

Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

Kukaan jaksa täysin realistista jääkiekkopeliä pelata, en usko ainakaan. Tällöin pitäisi jauhaa 20 minuutin erillä ja aika äkkiä loppuisi innostus. NHL 2k10 oli ihan hyvän näköinen peli, mutta pelattavus oli hirveä. Joka vuosi EA:n NHL on kehittynyt parempaan suuntaan, mutta toki aina pieni askel kerrallaan. Ainoa syy mikä antaisi minulle aihetta valittaa edellisistä peleistä on BE-A-GM. Enemmän syvyyttää saisi olla ja enemmän NBA 2k11-tyylistä presentaatiota.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

Tämä on ilmeisesti provoviesti :D Siis jos pelissä on ominaisuus että voit keskustella kaverisi kanssa mikin kautta niin kai se ny saatana pitäisi myös toimia :D Outoa että muissa peleissä toimii..
En usko että kaikki voi aina mölytä pc:n kautta. Onhan se nyt typerää ylimäräistä säätämistä.
Ei tainnu olla provo. Itse olen menettäny uskoni konsolien voice chateille vuoden 2006 jälkeen. PC:n kautta se on vaan niin pirusti helpompaa ja parempilaatuisempaa. Parasta tietysti, että puhe ei katkea otteluiden välissä. Myös ryhmässä puhuminen on erittäin helppokäyttöistä esimerkiksi xfiren kautta. Tietysti jos paljon pelaa pikapelejä, niin onhan se silloin hankalaa, jos ei pelin oma voice chat toimi kunnolla. Itse lähinnä pelaan vain tuttujen kanssa netin kautta ja erilaisia turnauksia.

Jotta ei mene liian offtopiciksi, niin mun mielestä valikot saisivat olla todella yksinkertaiset ja nopeat. Itse en kaipaa minkäänlaisia valikkoanimaatioita. Vois olla vaikka mustavalkoinen tekstivalikko mun puolesta. Samaten ketjujen muutokset ottelun aikana netissä saisivat toimia nopeammin ja kätevämmin. Että voisi esimerksi valita suoraan 2-kentän kokonaisuudessaan ylivoimaan, ilman, että pitää erikseen käydä vielä yv-kenttiä muuttamassa. Varsinkin loukkaantumiset sekoittaa niin paljon kenttiä, eikä kone osaa oikein paikata oikein. Hommaahan ei helpota hitaat valikot otteluiden aikana.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

Boldatut korjattu :)
Toiset diggailee versuksesta, toiset virtuaalisesta joukkueurheilusta. Kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä.

Ideanahan tuo EASHL on loistava, mutta kuinka moni suomalainen sitten pelaa tuota täydellä joukkueella? Jos vastassa on kaksi asiallista joukkuetta on tuota mukava pelatakkin tai näin uskon, mutta sitten kun tulee näitä kanadalaisia es-jonneja, joilla kaikki pelaajat ovat 2,5m pitkiä, kokonaisuudeltaan 99 ja pelin lagatessa julmetusti, on se hupi taas kaukana. Mukavahan tuotakin olisi testata 12 suomalaisen voimin, mutta ainakaan vielä ei itelle ole tullut mahdollisuutta. Maalivahtina pelaaminen (Y)
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

Ideanahan tuo EASHL on loistava, mutta kuinka moni suomalainen sitten pelaa tuota täydellä joukkueella? Jos vastassa on kaksi asiallista joukkuetta on tuota mukava pelatakkin tai näin uskon, mutta sitten kun tulee näitä kanadalaisia es-jonneja, joilla kaikki pelaajat ovat 2,5m pitkiä, kokonaisuudeltaan 99 ja pelin lagatessa julmetusti, on se hupi taas kaukana. Mukavahan tuotakin olisi testata 12 suomalaisen voimin, mutta ainakaan vielä ei itelle ole tullut mahdollisuutta. Maalivahtina pelaaminen (Y)

[OFFTOPIC]
Huomaa että, et ole juurikaan tutustunut EASHL:ään :)
- Ensinnäkin näitä kanadalaisia vastaan kannattaa pelata VAIN ja AINOASTAAN kotijoukkueena, jolloin pelin hostina on oman joukkueen kapteeni.
- Nykyisellään Legenda-kortin hankkiminen on helppoa, ja siksi ylivoimaista pelaajabuildia on mahdoton tehdä. Tietenkin alussa eron huomaa muita vastaan, jos itsellä on vielä amatöörikortti.
- EASHL:n suomiskene on varsin laaja, ja suomalaisille kerhoillehan on myös oma Finnish Cup. Lisäksi Euroopan kovimmat kerhot pelaavat omaa turnaustaan. Ja nämä turnauksethan pelataan 6vs6.
[/OFFTOPIC]



Gretzky puhuu NHL 12:sta
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

Ideanahan tuo EASHL on loistava, mutta kuinka moni suomalainen sitten pelaa tuota täydellä joukkueella? Jos vastassa on kaksi asiallista joukkuetta on tuota mukava pelatakkin tai näin uskon, mutta sitten kun tulee näitä kanadalaisia es-jonneja, joilla kaikki pelaajat ovat 2,5m pitkiä, kokonaisuudeltaan 99 ja pelin lagatessa julmetusti, on se hupi taas kaukana. Mukavahan tuotakin olisi testata 12 suomalaisen voimin, mutta ainakaan vielä ei itelle ole tullut mahdollisuutta. Maalivahtina pelaaminen (Y)

No, vielä tätä kuranttia hokkia ollaan pelattu vajaillakin kentillä, alkuvuodesta enimmäkseen. Nyt pidetty miniminä viittä pelaajaa, ei jaksa AI:ta enää laisinkaan.

Ensi hokki ollaan sovittu jo poikien kanssa (kaikki siis Suomalaisia, ja vähän poikia vanhempia itse asiassa) että pelataan vain kutosia.

Ja jos tarkoitit että molkena mielelläsi pelaisit, niin varmasti ottajia löytyy. Ei ole suosituin pelipaikka, kuten ei pakkejakaan ihan ottamalla löydy.

Ja kuten edellä mainittiin, niin kaikenlaisia liigoja kyllä löytyy. Tietää ainakin peliseurasta sen verran ettei pahimpia juustoilijoita tule vastaan.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

Kukaan jaksa täysin realistista jääkiekkopeliä pelata, en usko ainakaan.

Ding ding, ensimmäinen ilmoittautuja. Minä nimenomaan jaksaisin pelata realistista 20 minuutin virtuaalihokia, jos se poikkeasi niin paljon muista aiemmista NG-versioista. Syy siihen, miksi pelaan niinkin epärealistisilla peliminuuttimäärällä, kuin kahdeksan minuutin erillä, johtuu täysin siitä, että peli ei tarjoa sen vertaa enempää uutta viihdykkettä, joka jaksaisi pitää minut kiinnostuneena siitä sen koko 60 peliminuutin ajan. Tämä on hyvin valitettavaa, ainakin omasta mielestäni. Ymmärrän, että EA Sports haluaa tehdä pelistä myöskin casual-pelaajille ja nuoremmille pelaajille sopivan, mutta viime vuosina ollaan otettu sellainen kanta, että ollaan unohdettu HC-pelaajat, tosipelaajat lähes kokonaan, jota suurin osa meistä täällä edustaa.

Tämän takiahan me pelaamme jääkiekkopelejä ja peliä kutsutaan myös nimellä "simulaattori". Pääsemme kokemaan sen, mitä tuskin kukaan täältä tulee koskaan kokemaan: pelaamaan NHL:ssä ja voittamaan Stanley Cupin. Tämän takia realistisuus on niin kovin tärkeää mm. minulle ja muutamalle viestiin vastanneelle. Me tarvitsemme peliin sitä jotain, joka sävähdyttää ja pitää meidät niin innostuneena, että jaksaisimme tahkoa vaikka 20 minuutin erillä ja pitää aidot 15 minuutin erätauot viettäen kahvia juomalla. Jos EA antaisi meille vuosi vuodesta vielä hieman enemmän toiminnallisia uudistuksia, uskoisin että ollaan menossa kohti oikeaa suuntaa. Jätetään turhat uudistukset, kuten Legends Mode ja HUT, pois ja saadaan tilalle sitä realistisuutta tuovia, pelillisiä uudistuksia.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

Eihän tätä jatkuvaa negatiivista kirjoitusasua kukaan järjissään oleva ihminen oikeasti kestä.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

Kukaan jaksa täysin realistista jääkiekkopeliä pelata, en usko ainakaan.

Täälläkin yksi ilmottautuja myös, komppaan myös crazy-boyn viestiä. Jos se peli tosiaan olisi täydellistä lätkää niin kyllä sitä vetelisi sen 60min per/peli. Monet pelaavat myös NBA 2K11 täysillä 12min erillä ja peli kestää reilun tunnin reippaasti. Tämä siksi koska tuo peli muistuttaa oikeaa korista.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]

[OFFTOPIC]
Huomaa että, et ole juurikaan tutustunut EASHL:ään :)
- Ensinnäkin näitä kanadalaisia vastaan kannattaa pelata VAIN ja AINOASTAAN kotijoukkueena, jolloin pelin hostina on oman joukkueen kapteeni.

Onko tuosta faktaa? Katkeaako peli jollakin tavalla jos kotijoukkueen kapteeni lähtee pois pelistä? Itse en ole ainakaan tälläiseen törmännyt, joten en tuota väitettäkyllä usko.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia!]

JÄÄKIEKKO ON PELIÄ JÄÄLLÄ !
Oon tässä lueskellut näitä keskusteluja hetken aikaa...on ollut kirjotelmia uudistuksista, legendoista, demosta,statseista ja vaikka mistä, jopa riidelty siitä että minkä värinen trikoo on kelläkin ja kuka haaveilee tyttärestä ja kuka äidistä..sinänsä kaikki asiaa...MUTTA! Nyt on yksi tärkeä asia unohtunut...pelin pelattavuus ja realistisuus.??? eikö sillä ole mitään väliä? kun uusi peli saadaan alle ja kiekko tippuu jäähän niin muutama asia on varma: kivaa on ja homma toimii!....Hetken...!!!
Valitettavasti vain tämäkin versio tullaan taas todella nopeasti pilaamaan seuraavilla asioilla, varsinkin online-peleissä: bugien opettelulla, samojen kikkojen toistamisella ja opituilla kaavoilla!
Jos jotain uudistuksia peliin kaipaan niin ne ovat juuri näitten asioiden eliminoiminen. Viikko menee julkaisusta niin taas täälläkin ruoditaan että millä kikalla se maali helpoiten saadaan..toimiiko vielä veto siniseltä kera reboundin,mitkä säädöt toimii helpoiten ja millä bugilla saadaan varmasti maali???
Miksi hyvä peli pilataan kerta toisensa jälkeen kaavamaisella opettelulla ja pelipalstoilta luetuilla kikoilla. Eikö peli toimisi parhaiten kun nämä saataisiin pois ja tuloksen määrittäisi enemmänkin pelaajan taidot ja luovuus kuin konsolifiniltä opitut kikat ja bugit..??
Itse ainakin toivon näin...
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia!]

kyl ne bugit oppii automaattisesti jos peliä pelaa tarpeeks kauan... Esim nhl 11 on sellanen bugi jolla pystyy ohittamaan botti pakin ja ohan se vaikee olla sellasta "bugia" käyttämättä kun sen kerran on oppinu En lähtis syytteleen pelaajia vaan pelin tekijää. Mutta ea on aika hyvin saannu nhl11 muuten bugittoman pelin kun vertaa 09 ja 10 versioihin. Ja luulenpa että nhl 12 versiossa bugeja ei nähä lainkaan....toivottavasti
 
Vastaus: EA Sportsin NHL-pelisarja

^ Are u kidding? Jo pelkästään EA:n slogan paljastaa, että pelissä on bugeja: "It's in the game". Turha unelmoidakaan NHL-pelistä, jossa ei ole ainuttakaan bugia, ei ainakaan tämän sukupolven konsoleilla.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia!]

Lievästi kallis päivitys juu.

Mitä tuo Challenge meinasi? Et voi siis haastaa kaveria rankediin?

Ja mitä eroihin tulee. On selvää, että eroja on. Vai kuinka moni NHL -peli ei olisi osittain eroava kokonaisuus. Se, että olen odottanut maalivahteihin edes pientä realismia ei mielestäni ole paljoa pyydetty. Jos seuraat oikeata jääkiekkoa tiedät mitä tarkoitan, älä edes väitä EA:n vahteja realistisiksi kiitos. Ja edelleen kuten aikaisemmin, mitkä ovat ne konkreettiset asiat josta oikeasti kannattaa maksaa 70€ maitokaupasta. Huge announcement, joka oli tosiaan huikea? Maalivahtitappelut? Winter Classic?

Järkeviä uudistuksia on fysiikkamoottorissa ja kiekkofysiikoissa, mutta onko se oikeasti 70€ arvoista? Action trackerkin varmaan hyvä uudistus BaP peliajan ohessa. Ei nuo uudistukset siltikään vakuuta, kun esim. verrataan 10 -> harppausta kun saimme fysiikkamoottorin. Nyt saimme pientä hienosäätöä hintaan 70€. Ja toivon ettet ota esille kuinka rikas olet, puhun yleisellä tasolla, enkä varmasti ole muuta kuin hardcore NHL fani (irl) ja pelien fani. EA:n toiminta kun vain tuntuu kusetukselle.

Challengella tarkoitin sitä, että EASHL klubimatseissa haastetut ottelut ovat unranked, en puhunut mitään Online Versus-pelaamisesta.

EA-veskat eivät ole realistisia, en väitä sitä. Mutta ovat realistisempia kuin NHL 11. NHL 2K-sarjan veskat ovat omaa luokkaansa, mutta EA lähestyy sitä vuosi vuodelta.

Legendat, maalivahtitappelut, winter classicit, kuten sanottua, keskityn vain EASHL-puoleen. Nuo eivät itseäni kiinnosta. Vain ne pelilliset uudistukset jotka näkyvät jäällä kiinnostavat + uutuudet jotka tulevat EASHL-konseptin parantamiseen.

Itse pelaan noin 2000 ottelua EASHL-pelejä vuodessa (siihen päälle noin 100-200 HUT/Versus), joten minulle nämä uudistukset ovat enemmän kuin rahan arvoisia. Keskivertojamppa pelannee offlinessa- ja onlinessa sen 200-300 ottelua per vuosi (puhdas arvio), ehkä siihen katsottuna 70 euroa on paljon. Itsellä menee tuon lisäksi noin 4000 MS pointsia siihen, kun ostan boostit EASHL-pelaajalleni auki. Onko se rahan arvoista? Mielestäni kyllä. Ei tule paljoa muita pelejä pelattua kuin NHL-sarjan pelejä, joten siinä suhteessa se noin 110 euroa jota käytän NHL 12 parissa on enemmän kuin rahan arvoista, kun puhutaan peliajassa kuitenkin monista kymmenistä päivistä. Haukkukaa nolifeksi, nörtiksi, ihan miten vain. Pelaaminen on minulle rakas harrastus, jonka parissa on kiva viettää vapaa-aikaa.

Mitä realismiin tulee, EA on muistikuvani mukaan sanonut, että fysiikkamoottori on valmis NHL 13-14 aikoihin. Fysiikkamoottori on iso askel realismin suuntaan, kuten varmasti 2K-fanit tietävät. Itse olen monissa realismia hakevissa peleissä nähnyt sen, että pelkkä realismin haku pilaa itse pelaamisen hauskuuden. Sopiva realistisuus ja siihen ympättynä pelaamisen hauskuus = toimiva konsepti = EA:n NHL-sarja.

Suurin muutos ja uudistus mitä nyt itse tällä hetkellä vielä odotan on se, että EASHL-puolelle tulee enemmän kuin yksi pukukoppi joukkueen pelaajia varten. Meilläkin noin 20 jamppaa jotka pelaavat julkaisun alla todella aktiivisesti joten tulevan club hopping cooldownin takia "kakkosjoukkue" ei ole mahdollinen.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia!]

Challengella tarkoitin sitä, että EASHL klubimatseissa haastetut ottelut ovat unranked, en puhunut mitään Online Versus-pelaamisesta.

EA-veskat eivät ole realistisia, en väitä sitä. Mutta ovat realistisempia kuin NHL 11. NHL 2K-sarjan veskat ovat omaa luokkaansa, mutta EA lähestyy sitä vuosi vuodelta.

Legendat, maalivahtitappelut, winter classicit, kuten sanottua, keskityn vain EASHL-puoleen. Nuo eivät itseäni kiinnosta. Vain ne pelilliset uudistukset jotka näkyvät jäällä kiinnostavat + uutuudet jotka tulevat EASHL-konseptin parantamiseen.

Itse pelaan noin 2000 ottelua EASHL-pelejä vuodessa (siihen päälle noin 100-200 HUT/Versus), joten minulle nämä uudistukset ovat enemmän kuin rahan arvoisia. Keskivertojamppa pelannee offlinessa- ja onlinessa sen 200-300 ottelua per vuosi (puhdas arvio), ehkä siihen katsottuna 70 euroa on paljon. Itsellä menee tuon lisäksi noin 4000 MS pointsia siihen, kun ostan boostit EASHL-pelaajalleni auki. Onko se rahan arvoista? Mielestäni kyllä. Ei tule paljoa muita pelejä pelattua kuin NHL-sarjan pelejä, joten siinä suhteessa se noin 110 euroa jota käytän NHL 12 parissa on enemmän kuin rahan arvoista, kun puhutaan peliajassa kuitenkin monista kymmenistä päivistä. Haukkukaa nolifeksi, nörtiksi, ihan miten vain. Pelaaminen on minulle rakas harrastus, jonka parissa on kiva viettää vapaa-aikaa.

Mitä realismiin tulee, EA on muistikuvani mukaan sanonut, että fysiikkamoottori on valmis NHL 13-14 aikoihin. Fysiikkamoottori on iso askel realismin suuntaan, kuten varmasti 2K-fanit tietävät. Itse olen monissa realismia hakevissa peleissä nähnyt sen, että pelkkä realismin haku pilaa itse pelaamisen hauskuuden. Sopiva realistisuus ja siihen ympättynä pelaamisen hauskuus = toimiva konsepti = EA:n NHL-sarja.

Suurin muutos ja uudistus mitä nyt itse tällä hetkellä vielä odotan on se, että EASHL-puolelle tulee enemmän kuin yksi pukukoppi joukkueen pelaajia varten. Meilläkin noin 20 jamppaa jotka pelaavat julkaisun alla todella aktiivisesti joten tulevan club hopping cooldownin takia "kakkosjoukkue" ei ole mahdollinen.

Juu 13 -versioon luvattiin valmista. Silti edelleen haluan vain maalivahteihin parannusta. Ja nykyisellä koodilla ei maalivahdeista voi saada realistisia vaan ne pitäisi käytännössä rakentaa alusta alkaen uusiksi ja voiko siihen luottaa? Ja nimenomaan itseänikin kiinnostaa pelilliset uudistukset juuri, siksi EA voi painaa päänsä pönttöön kun tarjoaa puisia legendoja HUIPPU-UUDISTUKSENA :S

Mitä realisminhakuun tulee FIFA lienee paras esimerkki. Peli on rakennettu kokonaan uusiksi huolella ja peli on oikeasti helvetin aito, joka on enää siinä asteessa, että peliin tehdään vain hienosäätöä, ja Carreer -mode ja muita vastaavia peliä syventäviä elementtejä. Tosin siitäkin huolimatta peliin rakennettiin upeudesta huolimatta kokonaan uusi puolustussyteemi. Tuollaisesta omistautumisesta lätkäpuoli voisi ottaa oppia.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia!]

Mitä realisminhakuun tulee FIFA lienee paras esimerkki. Peli on rakennettu kokonaan uusiksi huolella ja peli on oikeasti helvetin aito, joka on enää siinä asteessa, että peliin tehdään vain hienosäätöä, ja Carreer -mode ja muita vastaavia peliä syventäviä elementtejä. Tosin siitäkin huolimatta peliin rakennettiin upeudesta huolimatta kokonaan uusi puolustussyteemi. Tuollaisesta omistautumisesta lätkäpuoli voisi ottaa oppia.

Rakennettiinhan NHL-pelisarjakin aika pitkälti uudestaan nimenomaan nykyisille konsoleille. Totta kai tästä remontista on ehtinyt kulua jo monta vuotta. Pelisarjojen välisiä vertailuja tehtäessä kannattaa ottaa huomioon se pelien hyvin erilaiset markkinatilanteet. EA Sportsin NHL:llä on ollut nyt monta vuotta hallitseva markkina-asema, käytännössä koko laitesukupolven. Kilpailevaa lätkäpeliä ei ole edes julkaistu pariin vuoteen. FIFA puolestaan joutui taistelemaan altavastaajasta hallitsijaksi, ja edelleen PES huohottaa niskaan tiiviisti. Lisäksi futiksen potentiaaliset markkinat ovat ihan eri sfääreissä kuin jääkiekolla, joten resursseja jaetaan varmasti EA Sportsilla nämä silmällä pitäen. Toisaalta jos haluaa vedota vain vuoden mittaiseen kehityssykliin puolustaakseen näitä urheilupelejä, voi tietenkin miettiä, mikä tarve nykyaikana on joka vuosi sitä uutta peliä julkaista.

Kieltämättä sarjalle voisi tehdä taas hyvää uusi laitesukupolvi, niin ehkä saataisiin tarpeeksi hyvä syy pistää sarjaa kunnolla remonttiin.
 
Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia!]

Miksi porukka kitisee "70 euron päivityksestä"? Kuka maksaa nykyään peleistä enempää kuin tuo Ahvenanmaan ~44 euroa? Siihen, onko peli edes tuon 44 euron arvoinen, en ota kantaa ennenkuin olen päässyt tyypittämään demoa. Ennakkotilattu se kuitenkin on, Ahvenanmaalta tietysti.
 
Vastaus: EA Sportsin NHL-pelisarja

Jos jollekin ei niin suurelle jääkiekkofanille leikkaisi samaan videoon pätkiä sarjan peleistä vuodesta 08 vuoteen 2012, ei hän varmasti huomaisi mitään eroa. Uudet hidastukset, välianimaatiot, selostuslauseet ja päivitykset vanhentuneisiin areenoihin voi laskea yhden käden sormilla. Tämä on ihan puhdasta kuluttajien aliarvioimista. En pysty olemaan koko talvea ilman jääkiekkopeliä, mutta saa nähdä jaksaako tästä pienestä hienosäädöstä maksaa taas 44 euroa.

Kausimoodin simulaatiomoottori on sentään kuulemma uusittu ja nyt pitäisi vihdoin näyttää tilastot edes hieman järkeviltä. Siinä taisikin olla ainoa suuri uudistus kaltaiselleni yksinpeliin vannoutuneelle franchise-nörtille. Legendat, maalivahtien tappelut, keräilykortit... öö. Joo.

Edit: Vielä lisäystä. Jännä miten joka vuosi huomaa olevansa vähemmän innostunut EA:n tulevasta tuotoksesta. Pari vuotta sitten oli vielä suhteellisen kova kuumotus päällä, viime vuonna oli vielä pientä innostusta havaittavissa, tänä vuonna kiinnostus on ollut jo lähes olematonta. Sitä vaan tietää etukäteen mitä on saamassa. Peli ei tunnu enää tuoreelta ja innostavalta. Se on nähty.
 
Vastaus: EA Sportsin NHL-pelisarja

[video=youtube;RRxGBVbOCF8]http://www.youtube.com/watch?v=RRxGBVbOCF8[/video]

Hyviä pointteja, Nhl12 pyörii taustalla ja jannu pelailee veskarina :)
 
Ylös Bottom