Challengella tarkoitin sitä, että EASHL klubimatseissa haastetut ottelut ovat unranked, en puhunut mitään Online Versus-pelaamisesta.
EA-veskat eivät ole realistisia, en väitä sitä. Mutta ovat realistisempia kuin NHL 11. NHL 2K-sarjan veskat ovat omaa luokkaansa, mutta EA lähestyy sitä vuosi vuodelta.
Legendat, maalivahtitappelut, winter classicit, kuten sanottua, keskityn vain EASHL-puoleen. Nuo eivät itseäni kiinnosta. Vain ne pelilliset uudistukset jotka näkyvät jäällä kiinnostavat + uutuudet jotka tulevat EASHL-konseptin parantamiseen.
Itse pelaan noin 2000 ottelua EASHL-pelejä vuodessa (siihen päälle noin 100-200 HUT/Versus), joten minulle nämä uudistukset ovat enemmän kuin rahan arvoisia. Keskivertojamppa pelannee offlinessa- ja onlinessa sen 200-300 ottelua per vuosi (puhdas arvio), ehkä siihen katsottuna 70 euroa on paljon. Itsellä menee tuon lisäksi noin 4000 MS pointsia siihen, kun ostan boostit EASHL-pelaajalleni auki. Onko se rahan arvoista? Mielestäni kyllä. Ei tule paljoa muita pelejä pelattua kuin NHL-sarjan pelejä, joten siinä suhteessa se noin 110 euroa jota käytän NHL 12 parissa on enemmän kuin rahan arvoista, kun puhutaan peliajassa kuitenkin monista kymmenistä päivistä. Haukkukaa nolifeksi, nörtiksi, ihan miten vain. Pelaaminen on minulle rakas harrastus, jonka parissa on kiva viettää vapaa-aikaa.
Mitä realismiin tulee, EA on muistikuvani mukaan sanonut, että fysiikkamoottori on valmis NHL 13-14 aikoihin. Fysiikkamoottori on iso askel realismin suuntaan, kuten varmasti 2K-fanit tietävät. Itse olen monissa realismia hakevissa peleissä nähnyt sen, että pelkkä realismin haku pilaa itse pelaamisen hauskuuden. Sopiva realistisuus ja siihen ympättynä pelaamisen hauskuus = toimiva konsepti = EA:n NHL-sarja.
Suurin muutos ja uudistus mitä nyt itse tällä hetkellä vielä odotan on se, että EASHL-puolelle tulee enemmän kuin yksi pukukoppi joukkueen pelaajia varten. Meilläkin noin 20 jamppaa jotka pelaavat julkaisun alla todella aktiivisesti joten tulevan club hopping cooldownin takia "kakkosjoukkue" ei ole mahdollinen.