Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA WRC

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ac3way
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä karkauspäivä rikkoo nyt pelin käynnistyksen konsoleilla. Tänään peli kaatuu aina käynnistyksessä. Eiliseen asti ei tehnyt koskaan tätä. Konsolin asetuksista pitää päivämäärä muuttaa 1.3 niin sitten toimii. Tämä karkauspäivä ennenkin sekoittanut konsoleita ja pelejä.


Kyllä itse ainakin sain juuri käynnistettyä pelin normaalisti PS5:llä. Ainakin valikkoon saakka siis.

Edit:
Uusin Moments-pätkä ajettu myös ilman kaatumista. Ovat varmaankin saaneet ongelman korjattua.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä erikoista, mikä sen käytännössä tekee että joillain kaatuu ja joillain ei. Aamulla kokeilin monta kertaa ja aina kaatui. Nyt äsken kokeilin ennen päivämääärän muutosta huomiselle ja kaatui heti. Kokeilin asentaa pelin uudelleen, aina kaatui. Vasta tuo päivämäärän muutos korjasi ongelman PS5.
 
Tähänkin tuli road mappia, uusia autoja, värityksiä ja lokaatioita. Lokakuun paketissa tulee ilmesesti meneillään olevan kauden sisältöpäivitys. Talvella ja keväällä tulee sitten vielä lisää. Eli ei tule vuosipäivitystä EA:n normityylistä poiketen, mikä on sinänsä virkistävää ja näin äkkiseltään ajateltuna mielestäni myös hyvä juttu. Isompi enginepäivitys (UE5:een) tms voi sitten oikeuttaa sen seuraavan pelin julkaisun, mutta ei sekään välttämättä sitä edellytä.

"2 DLC packs free with purchase" kuulostaa omaan korvaan kyllä huvittavalta, mutta joo, kun ostat jonkun jutun, niin sen jälkeen kaikki sen jutun sisältö on "ilmaista"... wtf.. vähän hämmentävästi selostettu tuo sisältö. Tuolla laajennuksella saa ymmärtääkseni syksyllä tämän meneillään olevan kauden päivityksen. Sen lisäksi saa ilmesesti myös ne talvella ja keväällä ilmestyvät dlc-paketit, ilmaseksi, kuten he sanovat. Ne dlc-paketit ovat jotain teema-paketteja ja ne voi kuitenkin ostaa erikseen, eli eivät ole silloin enää ilmaisia.
 
Tuli tätä nopeasti testattua viikko sitten ja onko tässä tosiaan sama typeryys joka oli niissä kylotonin peleissäkin, eli et voi ajaa niillä kaikilla kivoilla historiallisilla autoillaa muuta kuin time trialia? Tai no varmaan moninpelissä niitä voi käyttää, mutta se ei kiinnosta.
Varsinaisessa urassa oli se perus jwrc, wrc2 ja wrc. Custom championship tarjosi tasan samat luokat.

Dirt rallyissa sai ajaa custom mestaruuksia ihan millä autolla vaan.
Lisäksi time trial oli vielä todella kankeasti tehty sillä ajetun pätkän jälkeen piti taas valita maa,ek,auto ja vasta sitten pääsi ajamaan. Olisi edes joku nopea next stage valinta niin sekin olisi jo jotain.
 
Tuli tätä nopeasti testattua viikko sitten ja onko tässä tosiaan sama typeryys joka oli niissä kylotonin peleissäkin, eli et voi ajaa niillä kaikilla kivoilla historiallisilla autoillaa muuta kuin time trialia? Tai no varmaan moninpelissä niitä voi käyttää, mutta se ei kiinnosta.
Varsinaisessa urassa oli se perus jwrc, wrc2 ja wrc. Custom championship tarjosi tasan samat luokat.

Dirt rallyissa sai ajaa custom mestaruuksia ihan millä autolla vaan.
Lisäksi time trial oli vielä todella kankeasti tehty sillä ajetun pätkän jälkeen piti taas valita maa,ek,auto ja vasta sitten pääsi ajamaan. Olisi edes joku nopea next stage valinta niin sekin olisi jo jotain.
Joo, noi sivuluokat menee "harrastuksena", eli niitä ajetaan mm-sarjan ohessa siten kuin mm-sarjan kalenteri antaa myöden. Eli kun mm-rallit on 3-5 vko:n tms välein keskimäärin, niin siinä on sitten luppoaikaa, jota käytetään henkilöstön rekryämisen, testauksen yms lisäksi sitten noiden muiden luokkien pienempien sarjojen ajamiseen. En ole pitkään aikaan pelannut, mutta oliko nuo sarjat jotain luokkaa 3-6 kisaa/kausi ja niitä sarjoja oli useampia, joista valita.
 
Tuli tätä nopeasti testattua viikko sitten ja onko tässä tosiaan sama typeryys joka oli niissä kylotonin peleissäkin, eli et voi ajaa niillä kaikilla kivoilla historiallisilla autoillaa muuta kuin time trialia? Tai no varmaan moninpelissä niitä voi käyttää, mutta se ei kiinnosta.
Varsinaisessa urassa oli se perus jwrc, wrc2 ja wrc. Custom championship tarjosi tasan samat luokat.

Dirt rallyissa sai ajaa custom mestaruuksia ihan millä autolla vaan.
Lisäksi time trial oli vielä todella kankeasti tehty sillä ajetun pätkän jälkeen piti taas valita maa,ek,auto ja vasta sitten pääsi ajamaan. Olisi edes joku nopea next stage valinta niin sekin olisi jo jotain.
Hmm. Kyllä itse olen ajanut Custom Championshippiä vanhoilla autoilla ja sitten uramuodossa on niitä 3-4 rallin sarjoja vanhoilla autoilla.
...

Toivottavasti päivittävät peliä jonkun verran parempaan suuntaan, kun Season 2024 Expansion tulee. Pelkästä uudesta sisällöstä ei viitsi maksaa hirveästi, mutta ehkä alennuksesta. Rallikausi on muutenkin jo kohta ohi ja uudet kuskit/tallit tiedossa ja uusi sisältö vanhenee melkein heti.
 
Rallikausi on muutenkin jo kohta ohi ja uudet kuskit/tallit tiedossa ja uusi sisältö vanhenee melkein heti.
Tämä on kyllä totta, ja vähän erikoinen ratkaisu julkaista maksullinen tiimi/kuskipäivitys vasta aivan kauden lopussa, kun ilmeisesti tämä ei kuitenkaan mitään uutta pelillistä ominaisuutta sisällä. Uusien rallien lisääminen vaatii toki oletettavasti hiukan enemmän työtä, ja näiden kohdalla aikataulu on ihan ymmärrettävä.

Jos EA:n oli alun alkaenkin tarkoitus julkaista WRC-pelit pelisarjan sijaan yhtenä jatkuvasti päivittyvänä pelinä, niin tuntuu siltä että päivitysten ajankohtien suunnitteluun ei ole nyt käytetty riittävästi resursseja. Ajankohtahan on nyt samanlainen, kuin yleensä syksyisin julkaistun uuden vuosipäivityspelin kohdalla.
 
Taas ps5 konsolilla kaatumis ongelmia. Norjan ralli pari viikkoa sitten tietyn pätkän jälkeen kaatui, sama homma jos yritti keskeyttää rallia. Reilu viikon sai päivitystä odotella jolloin ongelma katosi, tai no seuraavan pätkän kohdalla sama ongelma...
 
Taas ps5 konsolilla kaatumis ongelmia. Norjan ralli pari viikkoa sitten tietyn pätkän jälkeen kaatui, sama homma jos yritti keskeyttää rallia. Reilu viikon sai päivitystä odotella jolloin ongelma katosi, tai no seuraavan pätkän kohdalla sama ongelma...
Paljon olis korjattavaa ps5 versiossa. Kasvillisuus tunkee auton sisään vieläkin sisäkuvakulmassa eikä kaadu edestä, sateen efektit ei ole yhteneväiset koko ajan, kuva pätkii joissain ralleissa ym. Mikä kanssa häiritsee on et A1-kuljettajat eivät keskeytä ikinä ralleja mikä oli kuitenkin Dirt2,0:ssa. Lisäksi vauriomallinnus saisi olla tehokkaampi ja vaikuttaa enemmän auton ajettavuuteen ja toimintaan. Tämä oli kyllä pelättävissä kun Codemaster siirtyi EA:n hallintaan että menee enemmän arcade suuntaan.
 
Nyt olisi PlayStation Storessa tarjolla ne alennukset, joita itse olen odotellut. Kauden 2024 auto- ja rallipaketti 4,98€ ja täysi kausipäivitys 9,88€. Jälkimmäinen sisältää ilmeisesti jotakin vielä myöhemmin tulevaa sisältöä jo olemassaolevien lisäksi. En jaksa nyt muistaa tarkemmin mitä, mutta ostoon menee tällä hinnalla ja laadukas rallipeli pääsee näin taas ainakin hetkeksi ajovuoroon.
 
Nyt olisi PlayStation Storessa tarjolla ne alennukset, joita itse olen odotellut. Kauden 2024 auto- ja rallipaketti 4,98€ ja täysi kausipäivitys 9,88€. Jälkimmäinen sisältää ilmeisesti jotakin vielä myöhemmin tulevaa sisältöä jo olemassaolevien lisäksi. En jaksa nyt muistaa tarkemmin mitä, mutta ostoon menee tällä hinnalla ja laadukas rallipeli pääsee näin taas ainakin hetkeksi ajovuoroon.

Steamin mukaan tuossa kalliimmassa paketissa tulee myös Le Maestros ja Hard Chargers paketit joita ei ilmeisesti ole vielä julkaistu kun nopeasti googletin.
Kaipa se on sama tuo kalliimpi ostaa.
 
Ylös Bottom