Läpi tuli ajettua uudemman kerran uramoodi junnuluokasta pääsarjan maailmanmestaruuteen saakka. Täysimittaisilla kilpailuilla tietysti, sillä mikäpä kiire sitä backlogia olisi lähteä purkamaan.
Jonkin verran parannuksia ja buginkorjauksia on tullut sitten viime näkemäni. Enää eivät konekuskit koe minuuttien selittämättömiä aikatappioita, vaikka saman rallin jakaisi useampaan eri pelisessioon. Kunkin rallin oletusreittiä on hiukan muokattu aiemmasta, mutta samat yhdeksän EK:ta ajetaan silti kussakin osakilpailussa kaudesta toiseen. Olosuhteet erikoiskokeilla kuitenkin vaihtelevat kausien välillä, toisin kuin aiemmin.
Uusista ralleista pidin varsin paljon, vaikka Latvian ja Puolan tiet luonteeltaan ovatkin keskenään melko samanlaisia. Tiestö on kyllä jonkin verran leveämpää kuin tosielämässä, paikoin ehkä turhankin paljon. Latviasta löytyy myös yksi nypynylitys, joka on melkoinen hasardi sokeasti nuottiin luottaessa. Muuten nuotistakin pystyy vetämään yllättävän hyvin.
Rengasvalinnat voisi pelissä toteuttaa kyllä järkevämmin. Sekarengastuksen valitsemisen soisi olevan mahdollista, ja käytettyyn rengaskertaan pitäisi myös olla mahdollisuus palata. Uuden rengaskerran valitessaan kun vanhat renkaat "tuhotaan" saman tien, eikä niihin ole mahdollista palata saman rallin aikana. Yhdeksän erikoiskokeen sorakisoissa myös käyttökelpoiset renkaat tuppaavat järjestään loppumaan kesken viimeisenä ajopäivänä, jos ei jotakin lenkkiä sitten ole ajellut vanhoilla nakeilla.
Surkein uudistus on pääluokan viime kauden pistelaskujärjestelmän tuominen peliin. Kauden pelaaminen tällä sekavalla pistelaskulla vain vahvisti mielipidettäni siitä, että kyseessä oli yksi surkeimmista sääntömuutoksista moottoriurheilun historiassa. Voitin maailmanmestaruuden suhteellisen suurella piste-erolla voittamalla silti vain yhden yleiskilpailun. Onneksi vanhan tyyliseen pistelaskuun ollaan taas oikeassa elämässä palaamassa, joten en nyt viitsi purnata tästä tämän enempää. Varoituksen sana kuitenkin niille, jotka haluavat uramoodia ajaa ja joille pistelaskujärjestelmä jotakin merkitsee.
Itse ajaminen on kyllä edelleen kivaa. Vaikka pelissä ei varsinaisia PS5 Pro -parannuksia olekaan, niin ruudunpäivitys tuntui tällä pelikerralla Pro:lla pelaten kyllä selkeästi tasaisemmalta ja ruudun repeily ei ollut isona riesana. Tiedä sitten kuinka paljon tästä voi laittaa Pro:n ansioksi ja kuinka paljon tässä välissä peliin tehtyjen päivitysten. Joka tapauksessa varsin hyvä ja pääpiirteittäin sulava ajokokemus PS5 Pro:lla - joskin muutama satavarma suorituskyvyn kyykkäyspaikka on edelleen tallella.
Hyvä rallipeli, mutta omalta osaltani nyt jo niin läpikotaisin koluttu, ettei uramoodin pelaaminen oikein mitään uutta enää antanut. Pari ihan hienoa liveryä tein, mutta siinäpä se sitten taisi olla. Harmi ettei niitä taida pystyä jakamaan muille, tai lataamaan toisten luomuksia, kuten Generationsissa.