Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EDGE-lehti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Prisoner
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Jos Edgen lyttäämää peliä pelataan silti silmät kiiluen vuosikausia ja lähes kaikki muut kehuvat peliä taivaisiin, niin Edge on väärässä eikä sitä tosiasiaa muuta mikään korkeampi voima.

En kyllä tiedä kuka pitää Edgen arvosteluja absoluuttisina totuuksina. Tuskin kovin moni Edgen lukijoista ainakaan. Ilmiselvästi Edge on aika monesti haukkunut suosikkipelejäsi lyttyyn, voisit koittaa jo päästä sen yli.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
En kyllä tiedä kuka pitää Edgen arvosteluja absoluuttisina totuuksina. Tuskin kovin moni Edgen lukijoista ainakaan. Ilmiselvästi Edge on aika monesti haukkunut suosikkipelejäsi lyttyyn, voisit koittaa jo päästä sen yli.

Tarkoitin jälleen noita "absoluuttisia totuuksia" vain ironisena sanaretoriikkana, koska niin moni tuntee että Edgellä ei ole kunnon vertailukohteita. Pitäisikö olla? Edge ei ole pelkästään "lytännyt" suosikkipelejäni (en ole koskaan pelannutkaan esim. ZoE 2:sta) vaan on sotinut yleisesti hyväksyttyjä mielipiteitä vastaan ilman järkeviä perusteluja.
Siksi kyseenalaistan lehden saamaa huomiota sen arvostelupolitiikan suhteen. Eikö "kriittisyys" olekin myös sitä,että muistaa mainita niitäkin pelejä, joita ei suuri yleisö tunnista laatupeleiksi? :cool:

Pari pointtia tähän väliin..

Harva osaa silti oikeasti sanoa, mitä kyseisessä lehdessä oikeasti itse arvostaa.

Hmmm, vaikea uskoa, mihin perustat väitteesi?

Itse myönnän, että kolumnit ja asiatieto ovat kohdillaan, mutta Édgen viisailla kirjoittajilla jää silti aina detaljeja pimentoon, siksi en luottaisi siihenkään ainoana auktoriteettina.

Ohoh, "myönnät"..

Musta tuntuu, että suurin osa säännöllisistä Edgen lukijoista osaa suhtautua lehden arvosteluihin hyvin rakentavalla tavalla, eikä tosiaankaan pidä sitä minään peliraamattuna, jota ei saisi milloinkaan kyseenalaistaa. Perustan tämän Edgen edesmenneisiin forumeihin, lehden omaan palstaan, omakohtaisiin kokemuksiini sekä myyntilukuihin.

Kriittisyys lentää ulos kuin pieru Saharaan sillä hetkellä, kun alkaa luottaa yhteen auktoriteettiin siinä vaiheessa kun sata muuta vakuuttavaa lähdettä,, kaverit, oma mummo ja naapurin koira ovat eri mieltä kuin vaikkapa tämä "loistava" Edge.

Niin, siis...mitä tähänkin nyt sanois..kannattaa tosiaan ajatella vähän pidemmälle.

:rolleyes:

Vain asiaansa tuntematon idiootti käyttää aikaa pelin pelaamiseen vähemmän kuin tekstin kirjoittamiseen, mikä paistaa Edgestä läpi hyvinkin usein. Pelit- lehden suositus onkin korkeintaan noin viisi arvosteltavaa peliä kuukaudessa/ arvostelija, eikä tuonkaan pitäisi mielestäni vielä riittää keskimääräisesti kaikentyyppisille peleille. jne. jne..

Suosittelen, että luet 'Half Life 2' Edgestä Points of Review-featuren. Siinä on mm. 7 "totuutta" arvosteluista + tietty selvennykset mitkä noista koskee esim. Edgeä ja millä tavalla:

1: "There is no such thing as the definitive review."
2: "There is no such thing as an unbiased review."
3: "Magazines write for their readerships."
4: "Bribery is rife."
5: "Reviewers cannot play the game long enough."
6: "There is no 'correct' score for a game.
7: "Reviewers are not part of the videogame industry."

Jos Edgen lyttäämää peliä pelataan silti silmät kiiluen vuosikausia ja lähes kaikki muut kehuvat peliä taivaisiin, niin Edge on väärässä eikä sitä tosiasiaa muuta mikään korkeampi voima, Edge-tarra, tai jonkun fanipojan mollaamisyritykset. Edgen lyttäämä Zone Of Enders 2 on monien suosikkeja, joten Edgen 4/10 ja surkeaksi jatko-osaksi leimaaminen todella ihmetyttää.

Huoh...

Niin, ja vuoden peliksi Edgen kohottama Metroid Prime (epäilen onko kunnian arvoinen) on paljolti velkaa ikiwanhalle Saturnin/ PSonen Exhumedille, joka muistutti niin paljon Metroideja pelillisesti, että ihan ihmetytti. Paremmalla kenttäsuunnittelulla. *out* [/B]

:o

Yleisesti hyväksytty mielipide ei ole mikään mielipide, se on uskonto.

Arvostelu ei ole lehden, vaan arvostelijan mielipide.

Minä en lue Edgeä. Minua häiritsee lehdessä sen tapa julkaista arvostelut nimettöminä. Arvostelijat luovat julkaisun linjan, eivät seuraa sitä, mutta Edgestä on mahdoton sanoa, missä määrin maine velvoittaa.

Eipä voi muuta sanoa kuin lainata neonomidea: uskokoon ken uskoo. Ja täälläkin näköjään on niitä, jotka uskovat. Lukekaa nyt neonomiden kirjoitukset uudelleen. Ne ovat niin puhdasta faktaa kuin olla ja voi.

Mielenkiintoista seurata, kuinka tää keskustelu pyörii vain arvostelujen ympärillä. Onhan se tietysti pelilehdessä aina tärkeä juttu, mutta Edgessä ei mikään isoin (ainakaan kaikille). Ensimmäisen lehden ostin aikoinaan sen vuoksi, että huomasin lehdessä Jaguarin esittelyn konehuoneen puolelta. Myös Saturnia ja Playstationia (silloista PS-X:ää) ennusteltiin tulevaksi. Ja tietysti se tyylikäs ulkoasu vetosi myös. Siihen aikaan ei ollut nettiä eikä mikään julkaisu käsitellyt noita asioita niin yksityiskohtaisesti kuin Edge.

Nykyään luen niin harvoja numeroita Edgestä, etten osaa sanoa, onko mielenkiintoisia isoja artikkeleja tarpeeksi, mutta siihen aikaan kun olin aktiivinen lukija, olin myös tyytyväinen sellainen. Arvostelut luin kriittisesti eli en uskonut sokeasti Edgeen. Kuka idiootti niin tekisi? Ihmisethän sitäkin lehteä vaan tekee ja jokaisella on mielipiteensä ja mieltymyksensä. Kokoaisuutena lopputulos on vaan monella tavalla laadukkaampi kuin kilpailijoilla. Laatu voi olla sisällön lisäksi vaikka paperityyppi tai typografia.. Suunnannäyttäjiä tarvitaan.

Tää keskustelu alkaa muistuttaa yhä enemmän Mac - PC -väittelyä. Itse käytän molempia, mutta Mac on ziljoona kertaa laadukkaampi ja mukavampi käyttää. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey

Ilmeisesti ainakin Cyrus1 ja Neonomide on polttanut näppinsä tässä lähimenneisyydessä ;)

Mikä ihme kertoo sinulle noin päivänselvästi että juuri MiNä olen polttanut näppini Edgen arvosteluihin uskoessani? Olen hankkinut mielestäni noin 95% prosenttisesti pelkkiä laatupelejä jo vuosien ajan, ennen kuin ryhdyin seuraamaan Edgen vastarannankiiskeily/ dorka-linjaa arvostelupolitiikan suhteen. Eikä lehden lukeminen saanut kuin ärsyyntymään asiantuntemattomuudellaan, seurasin edelleen ennemmin fanisaitteja kuin mokomaa elitististä paperimassamöykkyä.. Edgeä kyllä kehutaan kumminkin, riippumatta siitä mitä kirjoitan, mutta aitoa kritiikin kritisointia voi aina harrastaa, jos siihen löytää syitä. Yhtään peliä en myönnä ostaneeni Edgen arvostelujen perusteella. Sen sijaan allekirjoittanutta on jo tovin ärsyttänyt kyseisen lehden "kyllä ME tiedämme"- linja, joka itsessään viittaa palturia tai asiaakin puhuessaan vain yksiuloitteiseen egopullisteluun. Jos tämä yksinään johtaa lehden "kriittisyyteen" lukijoiden silmissä, niin en minä sille voi mitään. Kukin lukee ja uskoo mitä haluaa.

Kuinka moni tunnustaa löytävänsä uusia puolia itsestään pelien arvioijana luettuaan nämä maagisen laatukriittiset "journalistisäännöt"?:

1: "There is no such thing as the definitive review."
2: "There is no such thing as an unbiased review."
3: "Magazines write for their readerships."
4: "Bribery is rife."
5: "Reviewers cannot play the game long enough."
6: "There is no 'correct' score for a game.
7: "Reviewers are not part of the videogame industry."

1. Mielenkiintoista. Edgen kirjoitustyyli ei juurikaan kulje samoilla linjoilla. helkkarin usein se "definitiivinen näkökanta" irtoaa etenkin kun peliä aletaan kunnolla kritisoida. Peli on joko "huono jatko-osa", "pettymys" tai muuten vain "monta kertaa nähty". Kaava ei juuri eroa ratkaisevasti jonkun valtavirtalehdistä. Aika hyvin tyypit tuntuu tietävän pelin kuin pelin laadun, vaikka periaatteet olisivatkin liberaaleja kuin jenkkien oppositio.

2. Missä on sitten tämä "objektiivisuuteen pyrkivä yksilö" oikein piileskelee? Nimimerkin takana? Eikun sehän on Edgen mielipide, eli kaikki "Edgeläiset" osallistuvat pelin arvosteluun! Että ne on päteviä! En tullutkaan ennen ajatelleeksi! Voi juma sentään että ne on päteviä!

3. Aivan. Kenellepä muullekaan. Pelikritiikinkin on tarkoitus antaa peliharrastajalle suuntaviittoja mihin suuntaan kannattaa huomionsa suunnata. Yhden arvostelijan/ lehden/ auktoriteetin uskominen on siitä huolimatta aina kyseenalaista. Ei kriitikon tarvitse olla ylikriittinen ollakseen pätevä. Ei todellakaan. Kyse on pelien arvioimisesta, ei luonnonkatastrofien ehkäisystä.

4. Periaatteita periaatteiden perään. Kuinka moni lukee Edgeä sen takia että "köyhät donkkaa tykimmin"? Sitähän minäkin. Edge vain legitimoi omaa auktoriteettiaan, mikä taitaa olla juuri se asia, millä lehti on kituuttanut tähänkin asti...

5. Tuosta on paha mennä vastaan sanomaan. Harmi vain että reilusti yli 90% seuraavista paikoista löytyvistä arvostelusaiteista erittäin ilmeisesti (ja todistettavasti) pelasi enemmän vuoden ehkä arvostetuinta taistelupeliä Virtua Fighter 4 Evolutionia:
www.metacritic.com
www.gamerankings.com
www.rottentomatoes.com
Muita ei ehkä tavallinen tavis arvostelusaitteina välttämättä tarvitsekaan, btw...

6. Aivan ilmeisesti Edge tarkoittaa tuota sekä koko sydämestään, mutta myös osoittaakseen, että muut ovat useammin väärässä kuin he ovat oikeassa. Edgen 0-10 asteikko nimittäin on omiaan vääristämään monien muiden käyttämiä asteikkoja peleille, koska Edgen "vaatimukset" ovat huikean tiukkoja peleille yleensä. Siksi keskiarvojen tiputtajana Edge on usein omaa luokkaansa. Toisaalta voisi asettaa samalla kyseenalaiseksi, mihin noita keskiarvoja tarvitaankaan, eikö lukija voisi kaikessa rauhassa hiffailla asiaa pelkän tekstin kautta? Ai niin, eihän niin ole tapana tehdä, koska pelit VOI arvottaa eri tavalla kuin elokuvat ja musiikin jostain ihmeellisestä syystä. Veikkaan nuorison numerofetissiä ja taipumusta hypettää kaikkea äärettömiin(?). Edgen "itsenäisyys" numeroiden laukojana kuvaa ilmeisen suurta halua erottua joukosta, tai halua "kouluttaa" muita ajattelemaan heidän tavallaan. Jos lehti on niin pätevä, miksi heillä on tavaton tarve laukoa omituisia mielipiteitä tuon tuostakin? Veikkaus: ehkä he eivät vain tiedä, mutta haluavat näyttää tietäviltä.

7. Missä mielessä? Mitä hittoa he yrittävät korostaa? Arvostelijat ja kriitikot ovat erottamattoman tärkeä osa pelikulttuurin laaduvalvontajärjestelmää, mikä omalta osaltaan säätelee ihmisten ostokäyttäytymistä ja asenteita pelien tekijöitä kohtaan. Veikkaan että aika moni muodostaa kuvansa valtaosasta pelejä juuri arvostelujen perusteella, koska ei kukaan voi nykypäivänä kaikkiin markkinoilla oleviin peleihin tutustua järkevällä (laillisella) tavalla. Jos Edge tarkoittaa (heillähän näyttää olevan oikein kommunismihenkinen yhteisymmärrys asioihin!) lehden riippumattomuutta pelintekijöistä, niin eiköhän tuo ero ole jo tehty aika pirun selväksi "100% Official" ja "100% Unofficial"- kansien perusteella. Itse olen kriittinen kummankin "koulukunnan" julkaisuja kohtaan, koska kukaan ei ole täydellinen, tulipa rahaa lahjahevosen suussa tai ei. Kuka tahansa voi olla "väärässä".

Näin vertailun vuoksi (lainaus Nem :) ) Edgen lista Kaikkien aikojen parhaista taistelupeleistä, joka sai itseni nauramaan kuin hevonen ilokaasussa:

Street Fighter II Turbo
Street Fighter Alpha 3 (huom, kyseessä oli GBA-versio)
Virtua Fighter 3tb
Marvel Vs Capcom 2
Capcom Vs SNK 2
Dead Or Alive 3
Rocky
Soul Calibur 2
Viewtiful Joe
Virtua Fighter Evolution

Listaa luetaan sitten ylhäältä alaspäin. Jos jotakuta huvittaa kommentoida listan pohjalta niin siitä vain. Itse en enää jaksa...

Sitten lopuksi: Näitä yksiuloitteisen erehtymättömiä Edge- tyylin omaavia besserwissereitä löytyy joka lähtöön, jotka ovat omiaan antamaan pontta tulta alle epäkriittisille henchman- mielisille "yleisneroille", jotka viettävät mielellään aikaansa pointittomasti viisastellen anonyymisti tekoakateemisen kirjoitustyylin takana. Siksi Edge- lehteen tulisikin suhtautua "yhtä" kriittisesti kuin mihin tahansa julkaisuun. Yleisesti ottaen jenkkien pelikritiikki on ollut jo vuosien ajan Euroopan vastaavan tason yläpuolella, mutta sekin johtuu pitkälti siitä, että niin suuressa maassa on tajuttu ymmärtää kulttuuri ja politiikka toisistaan itsenäisinä entiteetteinä toisin kuin täällä konservatiivisen tekopyhässä Euroopassa. Väitän että se myös näkyy selkeästi avoimempana suhtautumisena peleihin omana alakultturinaan ja laadukkaammassa pelikritiikissä. Jos ette usko niin vertailkaa vaikka harrastajien määrää ja diversiteettiä keskustelun aiheissa ja tyyleissä. Muuten, jos itse kuulostan tekoakateemiselta, niin en ole ilmeisesti nähnyt tarpeeksi vaivaa kirjoitusteni eteen, koska olen vain näkökulmiltani rajoittunut ja ajoittain lähetyssaarnaajalta kuulostava filosofian ylioppilas ja yritän kovasti olla niin asiantunteva kuin pystyn. Kukaan ei ole täydellinen, ei Edge enkä minä. Onneksi.

PS: Nintendo apinoi Exhumedia tehdessään Metroid Primeä. Se on ToTuUs! :D

Viimeksi muokannut moderaattori:
Neomide, mene tappelemaan jonnekin muualle. Hyviä vaihtoehtoja ovat konsolisota tai perjantai iltana kaupunki. Kaverin perustelut ovat kyllä sitä tasoa, että ne eivät minua vakuuttaisi vaikka kirjottaisit aiheesta kirjan.

Cyrus: Hyvää läppää, kuten aina. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert

Minua häiritsee lehdessä sen tapa julkaista arvostelut nimettöminä. Arvostelijat luovat julkaisun linjan, eivät seuraa sitä, mutta Edgestä on mahdoton sanoa, missä määrin maine velvoittaa.

Ideaali tapauksessa juuri lehdelle on oma linja. Realistisesti katsoen tämä on vaikeaa, mutta itse en kyllä nauti kovin paljon Pelitin tyylistä (arvostelijan linja), jossa esim. Marko Ahonen ja Nirvi ovat arvostelijoina niin eri maailmoista, että score riippuu täysin siitä kumpi arvostelee. Edge onkin idealistinen lehti.

Neomide, mene tappelemaan jonnekin muualle. Hyviä vaihtoehtoja ovat konsolisota tai perjantai iltana kaupunki. Kaverin perustelut ovat kyllä sitä tasoa, että ne eivät minua vakuuttaisi vaikka kirjottaisit aiheesta kirjan.

Mitä, yritätkö ärsyttää? :D
Ei se noin helppoa ole. Katselepa uudelleen editoitua viestiä jos kaipaat uutta "materiaalia" tähän moniuloitteiseen "aivoriiheen". :D
Konsolisota on heikoille ja tietämättömille, konsolikeskustelu on älykkäille ja kypsille keskustelijoille :D

Siksi Edge- lehteen tulisikin suhtautua "yhtä" kriittisesti kuin mihin tahansa julkaisuun.

Ennen kuin palaan myöhemmin asiaan (teit mm. aivan liian rohkeita oletuksia "7 'totuutta'"-featuren sisällöstä, vaikka annoinkin sen luonteesta ihan riittävän kuvauksen..), niin varmistan onko tuo lainaamani osa kirjoitustesi keskeisin pointti, jos on, niin tästä tuskin kukaan tähän threadiin postannut on kanssasi eri mieltä.

Ideaali tapauksessa juuri lehdelle on oma linja. Realistisesti katsoen tämä on vaikeaa, mutta itse en kyllä nauti kovin paljon Pelitin tyylistä (arvostelijan linja), jossa esim. Marko Ahonen ja Nirvi ovat arvostelijoina niin eri maailmoista, että score riippuu täysin siitä kumpi arvostelee. Edge onkin idealistinen lehti.

Siinähän on kyse kahden eri tavalla ajattelevan persoonan näkemyksistä samaan aiheeseen liittyen. Sehän on varsin usein virkistävää luettavaa! Aivan kuin tämä threadikin! Samaa mieltä olevat ihmiset eivät useinkaan tuo keskusteluihin toisistaan jyrkästi poikkeavia näkökulmia, kun taas jatkuva juupas/ eipäs- tyyppinen tappelu taas luo vain dikotomisen kuvan todellisuudesta, eli toisin puhuen keskustelu menee herkästi personal flame- linjoille, mikä ei edistä kuin verenpaineen nousemista. Numerot muuten ovat sitäpaitsi lapsille ja fanipojille tarkoitettua teinipropagandaa, jota käytetään niiden suosion vuoksi eikä siksi että niitä muuhun oikeastaan tarvittaisiinkaan. Teksti on mielipidettä, numerot vain tekoaritmeettista kaavaa joka otetaan aina liian vakavasti. :D

Ennen kuin palaan myöhemmin asiaan (teit mm. aivan liian rohkeita oletuksia "7 'totuutta'"-featuren sisällöstä, vaikka annoinkin sen luonteesta ihan riittävän kuvauksen..), niin varmistan onko tuo lainaamani osa kirjoitustesi keskeisin pointti, jos on, niin tästä tuskin kukaan tähän threadiin postannut on kanssasi eri mieltä.

Tarkoitat kai "liian provosoivia oletuksia"? Joka tapauksessa olisi mukavaa jos joku ei tarkastelisi jossain välissä kirjoitteluani kuin haukka preerialla, vaan olisi jostain peräti samaakin mieltä. Pistin toki alunperin hieman turhankin flamettavan meiningin tähän Edge- keskusteluun, mutta oli toisaalta hauskaa huomata, että on ihmisiä jotka todella lukevat lehteä ja ymmärtävät sen sisältöä. Samaa ei aina voi sanoa eräistä nimeltä mainitsemattomista Mega Man- avataria käyttävistä päänaukojista... :D

No, tässä ei voi muuta voi sanoa kuin, että viimeinen viesti ei välttämättä aina voita. Minä lopetan (toivottavasti) tämän keskustelun tähän ja neomide ei muistella pahalla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Yleisesti hyväksytty mielipide ei ole mikään mielipide, se on uskonto.

Minä en lue Edgeä. Minua häiritsee lehdessä sen tapa julkaista arvostelut nimettöminä. Arvostelijat luovat julkaisun linjan, eivät seuraa sitä, mutta Edgestä on mahdoton sanoa, missä määrin maine velvoittaa.

Aivan. Lehti on vain julkaisu, jossa arvostelijan mielipide julkaistaan. Joissain ikivanhoissa C&VG:issä kehuttiin vielä suureen ääneen, että kaikki arvostelijat pelaavat pelejä ja sitten tekevät yhdessä arvostelut. Moinen ei nykypäivänä menisi kyllä läpi juuri keneltäkään, etenkään kun arvostelukappaleita pistetään yleensä jakoon juuri se yksi ja ainoa per lehti, vai asuvatko arvostelijat yhteiskämpässä herätyskellot selässä(?)...

Yleinen mielipide ei riipu suoraan ihmisten halusta seurata "viisaampiaan", vaan samantyyppisiin arvosteluihin voi päätyä aivan hyvin ilman mitään tietoa muiden mielipiteistä, jos sitä tarkoitit. Pelithän ovat kaikkialla kumminkin samoja (arvostelukappaleiden erot beetaversioineen ja NTSC/ PAL- käännökset huomioon ottaen)... :)

No, tässä ei voi muuta voi sanoa kuin, että viimeinen viesti ei välttämättä aina voita. Minä lopetan (toivottavasti) tämän keskustelun tähän ja neomide ei muistella pahalla.

Yeah, nothing personal. Epäilen muutenkin että koskaan törmäisit avatarini näköiseen tyyppiin kartsalla jos tekisikin mieli "keskustella" äskeisestä aiheesta takki auki- mentaliteetilla. En minäkään Mega Maneja vihaa, paitsi jos sellainen ampuu gharge beamilla autoni taivaalle.

En.

Avainsana: oletus.

"Like a hawk in the sky, he watches his prey, before making a silent strike towards the last hope of mankind."

-Joku japanilainen hentai- raina-

Viimeksi muokannut moderaattori:

Niinpä niin nakkerton. Minulla ei edelleenkään ole enempää sanottavaa tähän aiheeseen, koska neonomide kirjoittaa pelkkää faktaa. Koko jutun pointti on juuri se, että Edge on "kyllä ME tiedämme"- lehti ja se on se, mikä Edgessä mättää. Jos oikeasti pystyisit lukemaan neonomiden kirjoitukset ilman ihmeasenteitasi, ymmärtäisit että hän on 100% oikeassa(paitsi Metroid-kommentissa). Tai siis ilmeisesti pystyit lukemaan loppujen lopuksi, kun kerran vihdoin suostuit tekemään lopun kirjoittamisestasi.
Toisaalta ymmärrän, että puolustelet ainakin jollain tapaa täällä "kyllä ME tiedämme"- lehteä. Olethan edustanut täällä palstoilla hyvin "kyllä MINÄ tiedän"- kriitikoiden mielipiteitä lähes sanasta sanaan tuolla elokuvamaailman puolellakin. Koet siis ilmeisesti vastuuta puolustaa veljeskuntasi jaloa aatetta kertoilla ihmisille, kuinka TE tiedätte(onneksi on olemassa neonomiden kaltaisia ihmisiäkin, jotka tunnistavat, milloin on kyseessä oma mielipide ja milloin tarve päästä pätemään ja rahastamaan heikkouskoisilla).
Ja justin, käytin ehkä väärää lainausta, kun sanoin uskokoon ken uskoo. En tällä tarkoittanut siinä yhteydessä sitä, että uskokoon Edgeen kaikin puolin( ja ottakoon kaikki totuutena) vaan sitä, että kukaan uskoo Edgeen yleensäkään. Että sitä joku oikeasti lukee tosissaan ja kannattaa missään määrin. Enkä ole polttanut näppejäni, koska Edge on haukkunut suosikkipelejäni, vaan juuri nimenomaan se naurettava ASENNE ja tätä kautta epätotuuksien kertominen on kaiken ydin ainakin silloin, kun minä kritisoin Edgeä ja se selvästi pätee myös neonomideen. Niinhän hänkin sanoi.

Edge on kaikkea sitä, mitä neonomide kuvaili. Siis sitä itseään.:D ;) :) :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cyrus1
Niinpä niin nakkerton. Minulla ei edelleenkään ole enempää sanottavaa tähän aiheeseen, koska neonomide kirjoittaa pelkkää faktaa. Koko jutun pointti on juuri se, että Edge on "kyllä ME tiedämme"- lehti
Ja te ette ilmeisesti tajua, että noiden arvosteluiden tarkotus on kertoa lehden x (tässä tapauksessa edge) mielipide pelistä.

Toisaalta Edgessä on vain ehkä 1/4 lehdestä arvosteluja, eikä luultavasti kovin moni niiden takia sitä lehteä lue. :rolleyes:

Kappas, trollausta havaitavissa...
Taidat olla vähän liiankin uusi käyttäjä kun et huomannut noita kamuni Neukun ylipitkiä rallatuksia joissa korostetaan noin tziljoona kertaa että Edgen mielipiteet ovat umpihangesta ja poikittain ja vain sen lehden mielipiteitä. Ongelma on ilmeisesti se, että lehti syytää niin paljon kakkaa, että sitä on ollut aiheellista kritisoida. Eikä sitä enää tarvitse korostaa, ellei sinulla ole aiheeseen mitään lisättävää. Tai muuta läppää Edgeen liittyen. Itse en arvosteluja kyllä pahemmin tarvitse. Venäjällä on niin paljon halvemmat "pelikaupat"... :D

Ylös Bottom