Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ehdotuksia ja kysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jiikax
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Ajattelin tuossa, että Konsolifinin sivuille olisi mukava lisä, jos olisi erikseen alue, jossa voisi ilmoittaa jos aikoo toimia jossain pelissä serverinä vähän samaan tapaan, kuin Livegamersin sivuilla on. Toisi mukavasti lisää yhtesöllisyyttä ja saisi paremmin suomiservuja pystyyn. Tällöin servuilmoitukset eivät häviäisi pelin oman thredin viestien joukkoon.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Ajattelin tuossa, että Konsolifinin sivuille olisi mukava lisä, jos olisi erikseen alue, jossa voisi ilmoittaa jos aikoo toimia jossain pelissä serverinä vähän samaan tapaan, kuin Livegamersin sivuilla on. Toisi mukavasti lisää yhtesöllisyyttä ja saisi paremmin suomiservuja pystyyn. Tällöin servuilmoitukset eivät häviäisi pelin oman thredin viestien joukkoon.

Online osiothan löytyy jo. Sinnevain uutta ketjua esim otsikolla <Laite Sejasepeli ><ajankohta>...
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Niin, mutta topicit putoaa aika nopeasti pois eikä niitä niin helposti nähdä enää. Xbox-yhteisö Livegamersilla on etusivullaan lista ilmoitetuista servuista. Niitä klikkaamalla saa siten lisätietoa säännöistä yms.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Juuri näin Livegamersin sivuilla näkyy tulevat servut ja kun päivämäärä on ohitettu poistuu servu listoilta. Helppoa ja kätevää, ei tarvitse foorumia tonkia. No tähän joku toki sanoo, että käytä sitä livegamersia sitten, mutta olisi ihan hauska saada ps3:kin samanlainen palvelu.
:)
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Ei todellakaan huono ehdotus. Jokaiselle alustalle oma listaus jolloin nettipeleihin mukaan hyppääminen olisi sopivan vaivatonta. Samalla etusivut saisi (ilmeisesti kaivattuja) kävijöitä, koska monella taitaa olla bookmarkeissa suoraan forumin osoite jolla skippaavat etusivun.

Valitettavasti taitaa kuitenkin olla niin, että konsolifinin etusivujen muutostyöt ei tapahdu hetkessä vaan kuukausien/vuosien viiveellä (jos edes silloin).
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Tarkoitetaanko näillä nyt sellaisia pelejä, joissa voi thedä oman servun jota hostaa. PS3 -puolellahan näitä löytyy vissiin yksi ja ainut peli, eli Warhawk jossa voi servun tehdä. Xboxi -puolesta en sitten tiedä.

Vai yleensäkin sitä, jos joku tekee johonkin peliin priva -huoneen.

Valitettavasti taitaa kuitenkin olla niin, että konsolifinin etusivujen muutostyöt ei tapahdu hetkessä vaan kuukausien/vuosien viiveellä (jos edes silloin).

Erittäin hyvin ja täysin paikkaansa pitävästi sanottu. No nyt tosin näyttää, että ihan 2 -vuotta ei ehkä kerkeä tulemaan täyteen muutostyön aloittamisesta.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Tarkoitetaanko näillä nyt sellaisia pelejä, joissa voi thedä oman servun jota hostaa. PS3 -puolellahan näitä löytyy vissiin yksi ja ainut peli, eli Warhawk jossa voi servun tehdä. Xboxi -puolesta en sitten tiedä.

Vai yleensäkin sitä, jos joku tekee johonkin peliin priva -huoneen.
QUOTE]

Sekä että. MM. suositussa UT3:ssa voi toimia hostina. Juuri tämän pelin kohdalta idean sainkin, koska harvemmin tässä pelissä olen törmännyt suomi porukoihin. Ja suurimmassa osassa monipeleistä pystyy jollain tavalla luomaan huoneen/servun johon muut pelaajat voivat tulla pelaamaan joko privaatisti tai avoimeen peliin.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Myös MGO:ssa onnistuu oman servu pitäminen, nimim. been there done that.

Ihan mielenkiintoinen idea, voisi jopa saada kannatusta.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Profiilissa kun voi määritellä mitä alueita sisällytetään "Uusimmat viestit" toimintoon, niin yhtä uutta aluetta ei saa asetettua ignoreen: KonsoliFIN Uutiset

Väkisin tulevat uusimpien viestien sekaan häiritsemään. Sitten ei haittaisi jos uutisten kommentointi integroitaisiin foorumiin :/
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Profiilissa kun voi määritellä mitä alueita sisällytetään "Uusimmat viestit" toimintoon, niin yhtä uutta aluetta ei saa asetettua ignoreen: KonsoliFIN Uutiset

Väkisin tulevat uusimpien viestien sekaan häiritsemään.

Pakkosyötämme uutis -otsikoita :D (Olen unohtanut mainita, että uusi osio tehty ja lisättävä listaan)

Sitten ei haittaisi jos uutisten kommentointi integroitaisiin foorumiin :/

Tarkoitus on saada itse sivuille eloa. Kun on foorumiin loggautunut sisään, niin uutisiin voi suoraan kommentoida ilman erillistä loggaantumista. Onko ylitsepääsemätön ongelma että kommentointi on itse sivujen puolella.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Pakkosyötämme uutis -otsikoita :D (Olen unohtanut mainita, että uusi osio tehty ja lisättävä listaan)
Ketään muuta ei ilmeisesti ollut häirinnyt kys. asia kun kukaan ei asiasta ole maininnut. :p

Tykkään lukea uutiset Ampparit.comin kautta niin en tarvitse foorumille uutisotsikoita. Foorumien uutisesta joutuu kuitenkin klikkaamaan vielä kerran linkkiä joka vie itse uutiseen. Amppareiden kautta samalle sivulle pääsee kätevämmin.

Tarkoitus on saada itse sivuille eloa. Kun on foorumiin loggautunut sisään, niin uutisiin voi suoraan kommentoida ilman erillistä loggaantumista. Onko ylitsepääsemätön ongelma että kommentointi on itse sivujen puolella.

Joo tiedän syyt eikä ole ongelma, mutta puhuin lämpimikseni. :)
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Esim. etusivun viime viikon luetuin uutinen sai viime viikolla pitkälti yli toista tuhatta vilkaisua.
Foorumin puolelta klikkauksia oli 53.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Miksi joillakin alueilla ei voi lisätä kuvia viestiin? Esim. tässä ketjussa voin lisätä kuvia, mutta en enää missään PS3 ketjussa, esim. Home-ketjussa. Aiemmin kuvia sai lisättyä myös muissa ketjuissa, ja edelleen ainakin joillakin käyttäjillä tämä oikeus on.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Miksi joillakin alueilla ei voi lisätä kuvia viestiin? Esim. tässä ketjussa voin lisätä kuvia, mutta en enää missään PS3 ketjussa, esim. Home-ketjussa. Aiemmin kuvia sai lisättyä myös muissa ketjuissa, ja edelleen ainakin joillakin käyttäjillä tämä oikeus on.

Alunperin oli tarkoitus pitää foorumi kuva vapaana, vain linkkejä. Osalle on tullut oikeudet kuvien liittämiseen klaani -alueen oikeuksien kautta jossakin vaiheessa. Osan olen poistanut, osaa sitten en. Syystä että, osanneet käyttää ominaisuutta oikein.

Lisäksi uusia alueita tehdessä jääneet päälle. Sen takia jollakin alueella pystyy, toisella ei.

En tiedä millainen hässäkkä siitä tulisi, jos kaikille tämä oikeus annetaan. Ja yksi syyhän oli alussa myös se, ettei tehdä foorumista raskasta katsoa. Tosin nykyisinhän yhteydet ovat parantuneet.

Pitää pähkäillä.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

En tiedä millainen hässäkkä siitä tulisi, jos kaikille tämä oikeus annetaan. Ja yksi syyhän oli alussa myös se, ettei tehdä foorumista raskasta katsoa. Tosin nykyisinhän yhteydet ovat parantuneet.

Pitää pähkäillä.
Itse ainakin pidän enemmän suhteellisen "kuvavapaasta" keskustelualueesta, joka on sillä tavoin helppolukuinen ja selkeä. Varsinkin ulkomaisten foorumeiden sigut monenkirjavine kuvineen ja animaatioineen ovat sekavaa katseltavaa ja itse viestejä saa niistä välillä etsiä suurennuslasilla kaikkien kirkuvien kuvien seasta.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Itse ainakin pidän enemmän suhteellisen "kuvavapaasta" keskustelualueesta, joka on sillä tavoin helppolukuinen ja selkeä. Varsinkin ulkomaisten foorumeiden sigut monenkirjavine kuvineen ja animaatioineen ovat sekavaa katseltavaa ja itse viestejä saa niistä välillä etsiä suurennuslasilla kaikkien kirkuvien kuvien seasta.

Itse olen siinä samaa mieltä, että kuvat ei siguihin sovi ja konsolifin:n tyyli pienine avatareineen on hyvä, mutta kuvat sallisin koko foorumille. Yhteydet ovat nykyään melkein jokaisella >1mb, joten sen ei pitäisi olla tuosta kiinni ja tekniikkakin on kehittynyt, eikä varmasti paljon kenelläkään ole mitään 1024x600 -päätettä.

Kyllä kuvat ovat nykyaikaa foorumeilla, kohtuudella tietenkin.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

No kertokaa mielipiteitä asiasta. Sigujen kuvathan on linajttu pois ja sillä tiellä pysytään. Viesteihin kuvia kohtuudella tarvittaessa nyt aiheena.

Ja ainahan tietty voidaan sääntöjä päivittää, eli kuvia kohtuudella. Ja liiallisesta/häiritsevästä käytöstä varoitellaan/lomautetaan tarvittaessa.

Esim Nisulla taitaa olla klaani -fuurimin takia mahdollisuus jonnekkin postailla kuvia ja esimerkillisesti on ominaisuutta käyttänyt.

Onhan tosin kuville kaksi mahdollisuutta. Liitteenä, jollaoin kuva käsittääkseni siirtyy KFIN -serverille. Niille voidaan määritellä koko rajoitus.

Tai IMG -tagilla, jolloin kuva näkyy foorumille, mutta fyysisesti sijaitsee siellä missä on.
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Nisun käytössä oleva liite-systeemi on mielestäni erittäin hyvä, attina kuvien koko ei ole liian suuri ja ne saa vieläpä kiinnostuneet katsottua isompanakin.
turhat kuvaliitteet kaiketi voi ylläpito poistaa serveriltä, jos niikseen tulee?
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

Tuotanoin, jottei tänne ala mitään sopimattomia kuvia tyyliin pr0n öhmmh tuleen niin pitäisikö tuossa kuvalinkkauksessa olla jonkinsortin alaviestiraja tyyliin 50 viestiä tms?
 
Vastaus: Ehdotuksia ja kysymyksiä

turhat kuvaliitteet kaiketi voi ylläpito poistaa serveriltä, jos niikseen
tulee?

Juu pystyy. Olen joitakin vuosien takaisia poistellutkin. Ja ehkä viksuinta on liite tiedostot. Näin ei lataile kuvia muuilta sivuila ja ylläpito pystyy niitä siivoamaan foorumin admin paneelista helposti, kun kaikki näkyy siellä yhdellä aluieella kokoineen ja päivämäärineen.


Tuotanoin, jottei tänne ala mitään sopimattomia kuvia tyyliin pr0n öhmmh tuleen niin pitäisikö tuossa kuvalinkkauksessa olla jonkinsortin alaviestiraja tyyliin 50 viestiä tms?

Noita ei pysty rajaamaan. Ainut noiden esto on meidän kaikkien hereillä ole, eli viestistä raporttia kun sellainen tulee vastaan. Niin ylläpito reakoi.

Juuri tuossa ihmettelin tuota konsolisota ketjua. Ei kiinnosta sitä päivittäin katsella, niin tosiaan ylläpito reakoi määrättyihin tapauksiin nopeammin, kun laitatte raporttia napilla.
 
Ylös Bottom