Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ei niin tunnetut elokuvat

Hideo (Ring) Nakata: Dark Water
-Pelottava, päihittää muuten ringin 5-0!!!

Shinsuke Sato: Princess Blade
-Hillittömän hieno 'ninjailu', tuskin löytyy vuokraamoista.

Darren Aronofsky: Pi & Requiem for a Dream
-Jos joku nyt ei näitä vielä ole nähnyt...?
 
Ginger Snaps on ihan hauska teinikauhuparodia, joka sopii etenkin krapulaan. Solariksen uusi versio on myös suhteellisen mainio, joskin vaatii keskittymistä. Ice Cuben kirjoittamat Friday ja Next Friday ovat myös aika mainioita. Russ Meyerin vanhemmat leffat ovat hauskoja (kuten Mudhoney, Lorna ja Faster Pussycat! Kill! Kill!). Siinäpä joitakin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paolo
Hideo (Ring) Nakata: Dark Water
-Pelottava, päihittää muuten ringin 5-0!!!

Tuo Dark Water oli minusta varsin tylsä elokuva, samoin oikeastaan koko Ring-trilogia, joista ensimmäinen oli kohtuullinen, jokseenkin tylsä välillä. Kerran ne jaksoin katsoa ja nyt ne keräävät pölyä hyllyssä, kuten monet muutkin elokuvat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zanis Dust
Tuo Dark Water oli minusta varsin tylsä elokuva, samoin oikeastaan koko Ring-trilogia, joista ensimmäinen oli kohtuullinen, jokseenkin tylsä välillä. Kerran ne jaksoin katsoa ja nyt ne keräävät pölyä hyllyssä, kuten monet muutkin elokuvat.

Heh, voin kyllä uskoa että kaikkiin ei tehoa.
Näin DW:nekan kerran R&A:ssa viimevuonna, oli kyllä parasta
antia koko tapahtumassa. Ensimmäinen kauhuelokuva joka
oikeasti pelotti allekirjoittanutta! Kauhua ei luoda kliseillä, vaan
kierosti keskittymällä pieniin arkisiin asioihin.
Osui ja upposi!

Itse en ringeistä niin välittänyt, niissä on hiukan liika 'fantasia' -aineksia...
 
Re: Ei niin tunnetut elokuvat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trend
*28 Päivää Myöhemmin* ("kuuntele lopussa tarkasti ;)" )

Kyllä rupesi koko leffateatteri nauramaan ton leffan lopussa joo :)

Mutta aiheeseen.
Mielestäni eräs parhain draamaelokuva, jonka itse olen nähnyt on australialainen elokuva nimeltä "On the Beach". Suomen kielinen nimi oli muistaakseni "Viimeisellä rannalla" tai vastaava.
Suomen tv-kanavat on nyt lähivuosina näyttänyt siitä uuden mini tv-sarja -version, mikä oli myös ihan katsottavaa tavaraa..

Elokuvasta lisää IMDB:ssä: http://www.imdb.com/title/tt0219224/
 
Re: Ei niin tunnetut elokuvat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan trend

*28 Päivää Myöhemmin* ("kuuntele lopussa tarkasti ;)" )
No mitä siinä sitten tapahtuu? olen ilmeisestikin missanut jotain todella suurta...
 
Gangster No. 1. - erittäin tyylikäs leffa Lontoossa temmeltävistä gangstereista 60-luvulla ja nyt. Castissa mm. Malcolm McDowell.
 
SPOILERI!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
No mitä siinä sitten tapahtuu? olen ilmeisestikin missanut jotain todella suurta...
"Delta Charlie tässä Echo Lima vedän toisen kierroksen westin country districtin yli ja sitten suoraan lounaaseen... Toistan: Wiski nolla nolla kolme astetta nolla yhdeksän desimaali nolla. Delta Charlie mä luulisin että täällä saattais olla jotain. - - Lähetätkö helikopterin."
 
Re: SPOILERI!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon
"Delta Charlie tässä Echo Lima vedän toisen kierroksen westin country districtin yli ja sitten suoraan lounaaseen... Toistan: Wiski nolla nolla kolme astetta nolla yhdeksän desimaali nolla. Delta Charlie mä luulisin että täällä saattais olla jotain. - - Lähetätkö helikopterin."
No mitäs hauskaa tuossa nyt on? Siis olen nähnyt sen leffan, en ilmeisesti vain ole kuunnellut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paolo
Heh, voin kyllä uskoa että kaikkiin ei tehoa.
Näin DW:nekan kerran R&A:ssa viimevuonna, oli kyllä parasta
antia koko tapahtumassa. Ensimmäinen kauhuelokuva joka
oikeasti pelotti allekirjoittanutta! Kauhua ei luoda kliseillä, vaan
kierosti keskittymällä pieniin arkisiin asioihin.
Osui ja upposi!

Itse en ringeistä niin välittänyt, niissä on hiukan liika 'fantasia' -aineksia...

Niin, no, minä olen toisaalta aikoinaan harrastanut kauhuelokuvia n. 12 vuotta, joten en oikeastaan muutamaan vuoteen ole nähnyt mitään erityisen innovatiivista kauhuelokuvaa. Toki pidän hitaasti etenevistä elokuvista, joissa yritetään luoda kauhua muullakin kuin efekteillä, mutta Dark Water ei mielestäni oikein onnistunut siinä. Hyvä esimerkki epäonnistuneesta kauhuleffasta on myös Nimetön, joka alkoi lupaavasti, mutta lässähti täysin lopussa, sortuen tyhmään ja epäkiinnostavaan loppuratkaisuun. Kauhu on erittäin vaikea lajityyppi, samoin kuin komedia. Yllättäen monet suhteellisen hyvistä näkemistäni kauhuelokuvista ovat parodioita.
 
Snatch
Lock, stock & two barrels

Huikeita ja samantyylin elokuvia molemmat jotka eivät mielestäni ole kovin hyvin suuren yleisön tiedossa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zanis Dust
Niin, no, minä olen toisaalta aikoinaan harrastanut kauhuelokuvia n. 12 vuotta, joten en oikeastaan muutamaan vuoteen ole nähnyt mitään erityisen innovatiivista kauhuelokuvaa.

(mielestäni) Dark Waterin yksi upeimmista piirteistä on sen sitoutumattomuus tyypilliseen kauhuelokuvaan. Se vaikuttaa japanilaiselta draamaelokuvalta, jossa kaikki vain lopulta menee hirveästi pieleen.

Harva kauhuelokuva ihastuttaa kyseistä genreä vihaavia! :)
 
Re: Re: SPOILERI!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
No mitäs hauskaa tuossa nyt on? Siis olen nähnyt sen leffan, en ilmeisesti vain ole kuunnellut.

Se on suomalainen kaveri se lentäjä tai ainakin puhuu Suomea.
 
Equilibrium - Cubic

Tarvitseeko enää perustella? Muutkin näyttävät tykänneen tästä... Christian "American Psycho" Bale tekee loistavan roolisuorituksen, hänestähän tulee muuten seuraava Batman.

Itsekin ihmettelin tätä "Cubic" nimeä, Equilibrum nimittäin tarkoittaa tasapainoa.

Boondock Saints - Etelä- Bostonin Enkelit
Loistava elokuva, Sean Patrick Flanery ja Willem Dafoe ovat loistavia. Hieman tietysi Pulp Fictionista lainattu tuota "tappamis-rituaalia".

www.boondocksaints.com

Edit: Tossa luki Jonathan Bale... Mutta miksi? Ilmeisesti taas joku ajatushäiriö...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Stephen Kingin minisarjasta koottu leffa "Storm of the century"
mielestäni onnistunut kauhuleffa..

ja kaikki mahdolliset b-luokan leffat ovat LOISTAVIA!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Christian Bale

En ees huomannut tota virhettä, aattelin että kirjotin oikein :D

Näköjään ajatuskatkos, again... Tiedän kylä että se on Christian, mutta mutta...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arisalmi
En ees huomannut tota virhettä, aattelin että kirjotin oikein :D
Näköjään ajatuskatkos, again... Tiedän kylä että se on Christian, mutta mutta...
...Ja kengännauhat olivat auki ja polveen alkoi ihan yht'äkkiä pistää. Nämä on kuulkaas kuultu jo monta kertaa :p
 
No ihan sama ;)

Mutta Balesta tulee kuitenkin uusi Batman, saas nähdä miten se selviää siitä roolista, sopii melko hyvin, Equi (mielestäni) todisti tämän..
 
Ylös Bottom