Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ei-toimivat pelilevyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Olen törmännyt niihin Dreamcast, PS2 ja Xbox-maailmassa: levyihin, jotka eivät enää toimi. Liikaa naarmuja tms. Mutta jostain kumman syystä en ole törmännyt Gamecube-levyihin, jotka eivät ole toimineet. Onko kenelläkään sellaisia?

Mihin kuntoon pitää Cuben levy laittaa ennen kuin se lakkaa toimimasta?

Olen alusta lähti ollut sitä mieltä (puuskutinkin asiasta täällä joskus aikoinaan siitä), että Nintendon levyihin valitsema CAV-tekniikka on ylivoimaisesti järkevin vaihtoehto pelilevyjä ajatellen. Sonylla ja Microsoftilla ei ollut aivoa moisen kehittelyyn, mutta Nintendolla oli munaa. Uskoisinkin, että CAV-levyt ovat normaaleja CLV-levyjä kestävimpiä. Ehkä tästä syystä toimimattomia levyjä on Pleikkareissa ja muissa enemmän? Vai olenko vain onnellisesti täysin tietämätön Cuben pelilevyissä piilevistä vioista? :)

Kertokaa kokemuksianne!

Noin 20 peliä kun olen omistanut niin ei ole kertaakaan ollut ongelmia.
En ole toisaalta yhtäkään päästänyt naarmuiseksi.

Sikäli lyhyen aikaa oon Cuben omistanut, ettei ainakaan vielä ole naarmuja levyihin syntynyt, mutta veikkaisin, että ero löytyy ennemmin levyaseman puolelta. Jo pelkästään levyn lukitusmekanismi voi vaikuttaa huomattavasti aseman toimivuuteen ja virheensietoon, ja PS2:n ja XBoxin lukupäätkään eivät taida mitään maailman parhaita olla..

Oli muuten mainio idea käyttää Cubessa tuota Panasonicin/Technicsin kannettavissa CD-soittimissa käytettyä lukitussysteemiä, ei ihan pikku tärinästä rupea levy pomppimaan...

Muutama levy on mennyt ihan naarmuille (kiitos pelilevyjen kantokotelon), mutta kaikki toimivat vielä mallikkaasti. Vastaavassa kunnossa oleva peli ei pyörisi ainakaan PSOnella, puhumattakaan kaverini Xboxista (Halo ei ladannut, koska levyllä oli pölyhiukkanen?!).

IMO naarmunkestävyys ei ole suurikaan hyöty, sillä erinäisllä puhdistus- ja naarmunkorjausnesteillä saa ihmeitä aikaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
IMO naarmunkestävyys ei ole suurikaan hyöty, sillä erinäisllä puhdistus- ja naarmunkorjausnesteillä saa ihmeitä aikaan.
IMO kannattaa mieluummin ostaa Mercedes kuin korjata ruosteläjää samalla rahalla. Itselläni ei kyllä ole ongelmia naarmuuntumisen kanssa, mutta kun kaverit ;). Huono vertaus, mutta koittakaa ymmärtää...

Kaveri kertoi, että sen Xbox naarmuttaa levyjä. Niihin oli tullut sellaisia ympyrän muotoisia naarmuja/kulumia. Vahvistaako kukaan tätä tietoa? Oma boxini ei ole tehnyt levyihin jäljen jälkeä. Johtuisiko kenties DVD-aseman merkistä? Kummallista :confused:

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan krystal
Kaveri kertoi, että sen Xbox naarmuttaa levyjä. Niihin oli tullut sellaisia ympyrän muotoisia naarmuja/kulumia. Vahvistaako kukaan tätä tietoa? Oma boxini ei ole tehnyt levyihin jäljen jälkeä. Johtuisiko kenties DVD-aseman merkistä? Kummallista :confused:
Haku on ystäväsi.

Ylös Bottom