Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes

joo antoihan tosiaan yksi noista Famitsun jäsenistä pelille myös Täyden kympin niin se lupaa erittäin hyvää, ja tosiaan olen lukenut paljon ihmisten kokemuksia pelistä Redditistä ja aikalailla kaikille Suikoden faneille tämä on sellainen +9 tason peli, joten itse tiedän jo että tulen pelistä nauttimaan, ja olen jonkun verran tuota Playtroughtakin katsellut, pieniä pätkiä kelannut ja se on vain vahvistanut sen, niin kun sanoin aiemmin niin peli taistelee itselleni jopa vuoden peli tittelistä. kestoa pelillä on myös 40-70 tuntia joten pelattavaa riittää.

Itse en ole Risingiä pelannut mutta harkitsen sitä, lähinnä sen takia koska, Risingin saven pystyy siirtämään suoraan, Hundred heroesiin ja siitä saa jotain bonuksia, niin sen takia se tekisi mieli myös pelata mutta voi hyvin olla että katselen vain jonkun Playtrought:n youtubesta pelistä ennen Hundred Heroesia varsinkin jos hommaan Deluxe Editionin jo viikonloppuna Pleikkarille. täytyy vielä vähän pähkäillä. no hyvin suurella todennäköisyydellä ostan sen DE:n koska se sisältää Artbookkia, season passia, soundtrackkia yms. ja Suikoden fanina minä haluan nuo, jopa tapauksessa vaikka odottelisin Gamepass versiota niin Season passi siihenkin varmaan tulisi erikseen ostettua koska se sisältää hahmojen Sidequestejä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ole Risingiä pelannut mutta harkitsen sitä, lähinnä sen takia koska, Risingin saven pystyy siirtämään suoraan, Hundred heroesiin ja siitä saa jotain bonuksia, niin sen takia se tekisi mieli myös pelata mutta voi hyvin olla että katselen vain jonkun Playtrought:n youtubesta pelistä ennen Hundred Heroesia varsinkin jos hommaan Deluxe Editionin jo viikonloppuna Pleikkarille. täytyy vielä vähän pähkäillä.
Onni onnettomuudessa on että Rising ei ole älyttömän pitkä peli, jos sen haluaisi pikaisesti pelata läpi. Itse vedin täyden tonnin ja sekin oli "vaan" 22 tuntia.
Aika vaikealta tuo minusta kuulostaa Switch- ja Playstation-pelaajan näkökulmasta. Fyysinen versio ainakin Switchin osalta on myös käsittääkseni viivästynyt, joten ei tässä mikään hoppu tosiaan ole. Nopealla haulla fyysinen versio on tulossa Switchille ja Playstationille, mutta Xboxia en listasta löytänyt. Liekö nimenomaan Game Pass oire vai syy tähän? Fyysinen versio näyttäisi olevan myös totuttua halvempi heti julkaisussa.
Heh heh. Se nyt on sanomattakin selvää ettei Switchillä ja Playstationilla ole Game Passia. Vastasin @DestiZ :lle tietäen hänen pelaavan myös tietokoneella, jossa Game Pass on saatavilla. Ja ei kai siitä nyt haittaa ole jos joku muukin saa tiedon, että peli myös Game Passista löytyy?
 
Onni onnettomuudessa on että Rising ei ole älyttömän pitkä peli, jos sen haluaisi pikaisesti pelata läpi. Itse vedin täyden tonnin ja sekin oli "vaan" 22 tuntia.

juu oonkin kuullut että, onneksi se ei ole kamalan pitkä, jos tosiaan gamepass versiota odottelisin/päätän odotella niin sitten tosiaan varmaan pelaisinkin sen gamepassin kautta. mutta nyt tosiaan kun harkitsen Pleikkari version ostamista niin en viitsi pleikkarille ostaa Risingiä enää erikseen, joten todennäköisesti katselen sen youtuben kautta. kun pelillisesti se ei hirveästi itseäni kiinnosta, koska aivan eri genren peli.

Vastasin @DestiZ :lle tietäen hänen pelaavan myös tietokoneella, jossa Game Pass on saatavilla. Ja ei kai siitä nyt haittaa ole jos joku muukin saa tiedon, että peli myös Game Passista löytyy?

niin onhan minulla tosiaan myös se Xbox Series X jonka ostin sillon Starfieldin yhteydessä. jolla yleisesti pelaankin nuo gamepass pelit, mutta se ongelma on siinä että jos odottelen gamepass versiota niin joudun siihen kumminkin ostamaan sitten sen Season passin, koska haluan sen täyden pelikokemuksen niiden Sidequestien kanssa joita se season pass sisältää, Käsittääkseni nuo gamepass versiot ovat yleisesti se perusversio, paras vaihtoehto olisi Starfieldin tyyliin jos sen gamepass deluxe editionin voisi ostaa muutamalla kympillä siihen gamepass perusversion kylkeen mutta se ei taida ikävä kyllä olla mahdollista. vaan se Season pass pitää ostaa sitten erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Famitsun pisteet omaan silmääni aivan hyvät ja mitä nyt Eralta on tullut vähän luettua kokemuksia, niin sen perusteella meille JRPG-faneille on jälleen yksi toimiva paketti tälle vuodelle tulossa. Omalla odotuslistalla tämä on ollut kohtuullisen korkealla, joten toivottavasti lopputulos maistuu myös allekirjoittaneelle.

Risingin pelasin läpi Xboxilla Game Passin kautta ja näin ajattelin myös tämänkin kanssa toimia. En muistanut edes, että tuon Risingin läpipeluu tuo jotain bonuksia, joten hyvä muistutus tämäkin.
 
tuohon famitsun rewikkaan olikin jäänyt sellainen pieni detaili joka oli mennyt itseltä ohikse, se vaan nostaa omia odotuksia. aijai!!! sataset tulee taas jälleen kerran paukkumaan. pelihän tosiaan sisältää pelattavia hahmoja 110-120 väliltä, joten ei sinänsä tuo 100 tuntia tule isona yllätyksenä, varsinkin kun peli sisältää myös end game ja post game contenttia. ei perhana kyllä se on aloitettava jo oma playtrought viikonloppuna että, saa pelin pelattua rauhassa lävitse ennenkö kesä tulee.

  • It takes 40 hours to clear the main story, or over 100 hours with side activities.
 
Eihän siitäkään ole haittaa, että kertoo fyysisen julkaisun olevan vain Switchillä ja Playstationilla, jos nyt ei parempaa tietoa tule? Se on monelle paljon olennaisempi tieto.
Ei olekaan, enkä kai minä siihen tietoon mitään vastaan väittänytkään. Se on hienoa. Olisit toki voinut kertoa vain sen ilman että edes siteerasit minun viestiä ja päivittelit sitä kuinka Game Passin kautta pelin testaaminen on vaikeaa, kun eihän Game Pass niihin versioihin mitenkään liity.

En tiedä mikä on, mutta kai se nyt pitäisi olla ihan oletus, että jos ei ole laitetta millä Game Passia pystyy käyttämään, niin sen kautta testaaminen on hankalaa. Jos taas on Game Pass yhteensopiva laite ja jopa olemassa oleva tilaus, niin testaaminen ilman ylimääräistä rahan menoa on pirun helppoa. Ja aika kiva että testaamisen pääsee tekemään heti julkaisussa.
 
Eipäs juupas eipäs juupas:

Olisit tosiaan voinut itsekin kommentoida viestiä esim. että

1) Olihan täällä tämä Xboxin fyysinen julkaisu paikassa x tai
2) Toden totta erikoista, että Xboxille ei tule fyysistä julkaisua. GP:lla voi olla/ei ole osuutta asiaan.

Tämän sijaan keskityit kuitenkin hekotteluun ja itsestäänselvyyden toisteluun. Mutta edetään nyt sitten tällä peruslinjalla tosiaan ja takaisin aiheeseen.
Sinä tulit keskusteluun voivottelemaan Game Passin hankaluutta, johon minun olisi pitänyt kommentoida jostain syystä fyysisen Xbox-version olemassa oloa, vaikkei se liittynyt asiaan mitenkään. Ei, ennenkuin sinä nosti sen esiin aiheen ulkopuolelta. Joo, ei varmaan ole fyysistä Xbox versiota(en ole tarkastanut) ja Game Passin kautta testaaminen ja pelaaminen on edelleen yhtä helppoa ja halpaa. Nyt valoja päälle :D
 
Ite pöräytin Deluxe-editionin voimin liikkeelle eilen. Ihan hirveän iloisesti ei matka alkanut, sillä ehdin pari tuntia pelata ja sitten vasta pamahti ilmoitus noista deluxe-editionin kamoista ruudulle ja sitä varten piti peli alottaa alusta, että ne sai mukaansa. Joten alottelin sitte uusiksi sen myötä ja totesin että noi kamatki oli lopulta ihan yhtä tyhjän kanssa. Eli ihan hirveästi ei toi kalliimpi versio tuonut iloa.

Siitä huolimatta itse peli on kyllä maistunut. Tässä on paljon, yllätys yllätys, sitä Suikodenia mukana. Itse olen Suikoden 1 ja 2 -pelien suuri fani, joten sillä tämäkin lähti ostoskoriin melko nopeasti. Peli on kaunis ja värikäs, gameplay toimii ja hahmot viihdyttäviä. Ääninäyttely on yllättävänkin hyvää, ja sitä on todella paljon. Odotin että vain muutama kohtaus olisi äänien kanssa, mutta liki kaikki dialogi on nauhoitettuna. Japaninkielistä ääniraitaa kokeilin myös, mutta se oli aika paljon poikkeavaa enkunkielisestä tekstistä, mikä itteäni häiritsi vähän liikaa, niin enkunkielisellä jatkettiin.

Huomaa myös, että on klassisen JRPG:n tuntua haettu, nimittäin muutama 90-luvun hönkäys lyö kasvoille esimerkiksi kankeiden valikoiden ja rajallisen typerän inventaarion merkeissä. Reppuun mahtuu vaan rajallisesti tavaraa, ja ainaki itellä on tämän kanssa jatkuvasti haasteita. Vaikeustaso myös hyppii melkoisesti, tarjoten kuitenkin riittävästi haastetta. Itse pelaan hardilla, ja ainaki vielä on ihan hyvin pärjännyt.

Taistelut on tuttua Suikodenia uusin höystein. Varsinkin pomotaistelut ovat upeita. Satunnaiset taistelut ovat myös vivahde menneestä, mutta onneksi tässä niitä on melko harvakseltaan. Sanotaan niin, että niitä riittää, mutta ei turhautumiseen asti pompi taistelut silmille. Tästä on hyvä jatkaa matkaa. Katsotaan mikä on fiilis kun vähän enemmän tulee pelitunteja, ja alkaa peli aueta enemmän. Tarinan osalta ei ainakaan alun perusteella ole mitään erikoista saagaa tarjolla.
 
16h peliä takana ja hardilla mennään hyvin on pelin maistunut näin Suikoden megafanille, peli sen ku vaan paranee kokoajan pidämälle mennään, Hahmoja on nyt tullut rekryttyä melkein 30, tuo pelin tukikohdan kehittäminen vienyt melkein täysin mennessään, sota tilanteet tuttua Suikodenia mutta vielä parammella minipelillä, pelistä tulee ajoittain paljon mieleen myös Suikodenien lisäksi Trails of the Sky Cold Steel pelisarja, ja moni onkin verrannut tuota pelin päähenkilöä Nowa, Itse Rean Scwarcheriin ja kyllähän niissä ehkä jotain samaa on, seign on taas sitten aika paljon samantyylinen hahmo kun Jusus Albarea. Mielenkiinnolla odotan mihin suuntaan tarina alkaa menemään ja minkälaisia hahmoja seuraavaksi on tulossa Rekryttäväksi, rosteri on kyllä hahmojen suhteen ollut huikea ja sieltä löytyy oikeastaan kaikenlaista, kaiken kaikkiaan erinomaisia hahmoja ja sellaisia oikeita inhokki hahmoja ei ole tullut vielä ollenkaan vastaan. ja voice acting hahmoilla kovalla tasolla


Spoileri ekasta sotatilanteesta älä katso jos et ole vielä unlockkannut, tukikohtaa

Tuli jonkun verran hinkattua mutta kyllä sen Duelin voi myös voittaa se vaati vaan aika paljon eforttia eli leveleitä ja täydellisen suorituksen, Suikodenista nämä vain oli tuttuja, kun siinäki nämä tosiaan pystyi voittamaan, Huikea Fightti ja scene kaiken kaikkiaan.

voitto.png
 
Viimeksi muokattu:
Tasan klo 17.00 aukeaa tuo gamepassi versio. Itsellä on kaikki valmiina oman pelin aloitukseen. On varattuna pikku purtavaa ja juotavaa tuohon pelailun lomaan. Täytyy sanoa että tuo graafinen asu pelissä näyttää kyllä niin hyvälle. Olen striimejä tuossa katsellut kun ei malta olla itseään spoilaamatta. No pari tuntii vielä niin sitten mennään.....
 
+30h takana on tää kyllä ollut kerta kaikkiaan maaginen peli, aikalailla itselleni paras Old School JRPG mitä viime vuosina tullut eli tästä joukosta Sea of stars (josta en itse pitänyt yhtään) Chained Echo, Octopath Traveler 2, niin pistän tämän kärkeen, hahmoja nyt kereilty sellainen 60-70, joten vielä kerättävää riittää kun sellainen +50 hahmoja jäljellä, se mikä ehkä eniten ihmettää on pelin Metascoret ne pitäisi olla kirkkaasti siellä +85, no on siellä tosin tosi monella 8,5-9,5 arvosanakin, itsellä menee oma arvosana niinkin korkealle toistaiseksi kun 9,5. Itselläni kun ei ole oikeastaan mitään pahaa sanottavaa pelistä, hahmot on loistavia, tarina mielenkiintoinen, soundtrack on kovaa tasoa ja minipelit ovat suosikki minipelit mitä olen näissä old school jrpg peleissä nähnyt, jokaisessa minipelissä on aikalailla jonkun verran syvyyttä ja useita eri tierejä ja kerättävää ja kaiken kruunaa tuo HQ/Linnan Kehittäminen se onkin sitten ihan jopa oma suosikki systeemi. se että miten mahtava se systeemi oikeasti on kun se rahottaa myös sinua, pelissä on myös oma ekonomia/smugler systeemi et voi ostaa aarteita, market kurssin mukaan ja myydä niitä sitten kalliimalla toisella mantereella.

laitetaas kuva tuosta omasta HQ rakentelusta, havainnoimaan että laaja se todellisuudessa on. tämä ei edes final Form, vaikka olenkin sitä jo kehitellyt aikalailla.

tää on se.png
 
Viimeksi muokattu:
Suikoden 1:stä joskus pelannu ihan junnuna ja en muista siitä juurikaan mitään muuta että oli hyvä RPG. Mitenkä tässä toi hahmokaarti kun niitä on paljon, niin mikä merkitys niillä lopulta on?
 
Suikoden 1:stä joskus pelannu ihan junnuna ja en muista siitä juurikaan mitään muuta että oli hyvä RPG. Mitenkä tässä toi hahmokaarti kun niitä on paljon, niin mikä merkitys niillä lopulta on?

Puolet noista hahmoista palkkaat töihin tuonne sun Linnaan/HQ:n, eli sanoisin että se pelattavien hahmojen rosteri on oikeasti siellä 50-60 hahmossa joka on kyllä valtava sekin. osa hahmoista muistuttaa toisiaan, mutta osa sitten eroaa merkittävästi, se mikä on parasta että kaikki on voiced ja jokainen kumminkin on oma persoona ja ne tosiaan kommentoi myöskin mainquest dialogia. tosiaan siellä on myös Dwarffeja, Haltioita, ihmisiä, otuksia, yms eli hyvin on fantasia pelien rodut edustetuna. ja sitten on näitä Easter Egg, esim Anime tyylisiä hahmoja eli vaikka Sailor moon Magical Girl, se todella hauskaa puuhaa rekrytä noita, kun sieltä voi tulla vastaan mitä vaan Kengurusta joka kantaa Great Swordia/Buster Swordia perinteisempään Ninjaan Tai samuraihin
 
Viimeksi muokattu:
Puolet noista hahmoista palkkaat töihin tuonne sun Linnaan/HQ:n, eli sanoisin että se pelattavien hahmojen rosteri on oikeasti siellä 50-60 hahmossa joka on kyllä valtava sekin. osa hahmoista muistuttaa toisiaan, mutta osa sitten eroaa merkittävästi, se mikä on parasta että kaikki on voiced ja jokainen kumminkin on oma persoona ja ne tosiaan kommentoi myöskin mainquest dialogia. tosiaan siellä on myös Dwarffeja, Haltioita, ihmisiä, otuksia, yms eli hyvin on fantasia pelien rodut edustetuna. ja sitten on näitä Easter Egg, esim Anime tyylisiä hahmoja eli vaikka Sailor moon Magical Girl, se todella hauskaa puuhaa rekrytä noita, kun sieltä voi tulla vastaan mitä vaan Kengurusta joka kantaa Great Swordia/Buster Swordia perinteisempään Ninjaan Tai samuraihin
Kuulostaa hauskalta! Täytyy ottaa tämä joskus pelattavaksi.
 
Ylös Bottom