Elämäni X-boxin kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elmo66
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Elmo66

New Member
X-boxin hankin joulukuun alussa 2004 eli X-boxillista elämää on kohta takana jo kaksi kuukautta.

X-box urani aloitin ns. suoraan huipulta eli lähdin liikkeelle takuuvarmoista peleistä.
Max Payne oli ensimmäinen pelini ja loistava olikin. Jatkossa pelasin lävitse myös Max Payne 2:n ja Halon ja fiilikset olivat korkealla. Jatkuvaa hyvien pelien putkea.
Välissä pelasin myös hieman Top Spiniä, joka on laadukas tennispeli, mutta se ei vastaa ihan tuollaista jatkuva juonista tarinapeliä filikseltään. Vaikkakin sinällään on viihdyttävä.
Colin MacRae Rally 2005:sta olen hieman pelannut, mutta en vielä ole siihen jaksanut niin paneutua.

Splinter Cellin sain vuoden alussa ja sen pelasin taas innolla lävitse - taas oli samaa hyvää fiilistä kuin joulukuun Payne-Halo putkessa.

Sen jälkeen hyllystäni löytyivätkin seikkailu osastolta enää Indiana Jones and the Emperor´s Tomb sekä James Bond Nightfire. Kumpikin osoittautui kuitenkin suureksi pettymykseksi joita ei juuri alkua pidemmälle jaksanut pelata. Indiana Jones peli tuntui kovin bugiselta graafisesti eikä pelissäkään oikein ideaa tuntunut olevan. Ohjaaminenkin oli jotenkin kankeaa ja hankalaa.
Bondinkin ongelma muodostui pelattavuus, joka ei innostanut yhtään. Lisäksi siitä jotenkin tuntui puuttuvan henki.
CM 00-01:n X-box käännöstäkin pelasi hetken, mutta peli oli suora käännös PC:ltä ja ohjaaminen oli PC:n hiireen verrattuna niin kankeaa ja surkeaa, ettei sitä pitemmän päälle jaksanut.

Veinkin nämä kolme peliä pelidivariin ja vaihdoin Halo 2:een, jonka ainakin tiedän minua viihdyttävän.

Lyhyellä X-box urallani olenkin jo oppinut, että pelattavuus on se tärkein asia pelissä. Jos ohjaimen käyttäminen ja sillä pelin ohjaaminen on surkean kankeaa ja hankalaa niin peliä ei vain jaksa.
X-box pelit ovat niin hinnakkaita, ettei kenenkään kannata ostaa mitään sokkona. Hienon X-box urani alun jälkeen olen huomannut, että löytyy sitä X-boxille myös surkeita roskapelejä. Kannattaa siis tietää mitä on ostamassa ja lukea niitä arvosteluja sekä kuunnella kavereiden mielipiteitä ja jos mahdollista koepelata.

X-box aloittelijoille uskallan nyt henkilökohtaisesti suositella Max Payne, Halo ja Splinter Cell-sarjoja.
Top Spin on hyvä tennispeli.

Tänään leffaan, mutta viikonloppuna taas Halo 2:n kimppuun..

Vastaus: Elämäni X-boxin kanssa.

Minä en ole tänään käynnistänyt Xboxiani. En kumpaakaan niistä. Tuolla ne nyhjöttää.

tulin sitten kuokkimaan & derailamaan tämän threadin

[TUNNUSTUS] Minä olen pelannut boxilla jo pari viikkoa LOTR:The third agea. En uskonut koskaan, että japskityylinen RPG voi imaista minut mukaansa, mutta niin vain kävi. Onneksi tuli testattua tätäkin peligenreä. Olisiko kellään suosituksia samantapaisista vuoropohjaisista RPG:stä. Reaaliaikaiset suxx.
[/TUNNUSTUS]

PS. Saa siis myös suositella PS2 ropelluksia. :rolleyes:
PPS. PC:llä on Falloutit & PC:n muut vuoropojaiset suunnilleen kahlattu läpi. Mutta jos joku HYVÄ tulee mieleen, niin saa ehdottaa.

Vastaus: Elämäni X-boxin kanssa.

No, niin - Halo 2 on nyt pelattu lävitse ja täytyy sanoa, että se oli jonkinmoinen pettymys vaikka kiva peli olikin. Jotenkin en saanut millään päälle sitä hyvää fiilistä kuin ykkösosan kanssa.

Nyt on taas sitten mietinnän alla seuraava hankinta eli jonkinmoista seikkailu/taistelupeliä pitäisi taas löytää, joten taidan lähteä selaamaan peliarvosteluja etten sortuisi surkeuksiin.

Riddick olisi varmaan hyvä hankinta tähän väliin.

Vastaus: tulin sitten kuokkimaan & derailamaan tämän threadin

tsinivuo sanoi:
[TUNNUSTUS] Minä olen pelannut boxilla jo pari viikkoa LOTR:The third agea. En uskonut koskaan, että japskityylinen RPG voi imaista minut mukaansa, mutta niin vain kävi. Onneksi tuli testattua tätäkin peligenreä. Olisiko kellään suosituksia samantapaisista vuoropohjaisista RPG:stä. Reaaliaikaiset suxx.
[/TUNNUSTUS]

PS. Saa siis myös suositella PS2 ropelluksia. :rolleyes:
PPS. PC:llä on Falloutit & PC:n muut vuoropojaiset suunnilleen kahlattu läpi. Mutta jos joku HYVÄ tulee mieleen, niin saa ehdottaa.

Jos pidät LotR: Third Agea hyvänä Japsi-"tyylisenä" ropena, olet outo (:)). Mutta mikäs siinä, kannattaa kokeilla Third Agen esikuvaa Final Fantasy X:ää ja jos se iskee, myös X-2 kannattaa kokeilla.

Ylös Bottom