Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

elisa 512 + nokia M1122. Toimiiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vorlon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vorlon

New Member
Olen juuri hankkimassa xbox liveä, mutta olisi yksi kysymys:
Toimiiko tämä adsl verkkopääte xbox livessä? Ja voiko siihen kytkeä sekä tietokoneen että xboxin yhtäaikaa?

http://www.elisa.fi/elisa/docimages/attachment/kotiin/verkkopaatteet_shopit.elisa.fi.pdf

--> eli tuo Nokia M1122, joka on nähtävästi tuo elisan perus vaihtoehto. Luin jo että elisa 512 konnu toimii, mutta jotkut verkkopäätteet bugaa ton liven kanssa. Tällä foorumilla on varmaankin porukkaa joilla on juuri tuo verkkopääte.

Kiitokset etukäteen jo :)

Juu toimii tuon Nokian M1122:n kanssa.
Se voiko olla pc samaan aikaan kiinnni riippuu hyvin pitkälti siitä, tarvitseeko adsl yhteys avata erikseen elisaan päin.
Itselläni on elisa premium, jossa tarvitaan tuo avaaminen <- pc ja xbox eivät voi olla samaan aikaan verkossa. Paitsi sitten jos jaksaisi ostaa toisen verkkokortin...

Hieno juttu. Kyllä myös elisa 512 tarvitsee avata elisaan päin, eli siis jos tuossa M1122 on vain xbox kiinni niin toimii ilman avausta, mutta jos myös pc niin sitten ei taida toimia... (?)

Njoo, pitäis sitten joskus ostaa myös toinen verkkokortti, mutta pääasia että toimii edes jotenkin. Pitääkin käydä ostamassa tuo starter kit joku päivä/käydä hankkimassa tuo visa electron

Mulla on Elisa 512/512 yhteys(ei tosin vielä avattu),kysyisin miten on sit XBConnectin kanssa tuo toimivuus? ADSL boksina toimii RoadRunner 40B/44B.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan GuitarKin
Mulla on Elisa 512/512 yhteys(ei tosin vielä avattu),kysyisin miten on sit XBConnectin kanssa tuo toimivuus? ADSL boksina toimii RoadRunner 40B/44B.

Mulla on ihan samat ja toimii hyvin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vorlon
Hieno juttu. Kyllä myös elisa 512 tarvitsee avata elisaan päin, eli siis jos tuossa M1122 on vain xbox kiinni niin toimii ilman avausta, mutta jos myös pc niin sitten ei taida toimia... (?)
Niin tarkoitin aikaisemmin avauksella sitä, kun elisa tarjoaa useamman ip:n, niin jokaista kohden pitää tunnistautua elisan verkkoon.
Tarkoittaa siis sitä, jotta kunhan on ensin tunnistautunut pc:llä elisalle, pitää siirtää pc:n verkkokortin tiedot(mac, ip, jne...) siirtää boxille ja vielä kytkeä boxi samaan reikään m1122:ssa missä pc oli tunnistautuessa. Tämän jälkeen pitäisi Liven pelittää.
Yleensä tuo ip pysyy samana <- tarkoittaa sitä ettei tuota tunnistautumista tarvitsisi tehdä kuin kerran. (tosin miulla on kertaalleen vaihtunut ip parin viikon sisällä)
Kahdella verkkokortilla homma voisi pelittää siten, jotta ensimmäistä käyttäisi vain tunnistautumiseen boxia varten(tämän tiedot siis siirretään boxille) ja tunnistautumisen jälkeen siirtää verkkopiuhan toiselle verkkokortille pc:n käyttöön...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jarvis
Tarkoittaa siis sitä, jotta kunhan on ensin tunnistautunut pc:llä elisalle, pitää siirtää pc:n verkkokortin tiedot(mac, ip, jne...) siirtää boxille ja vielä kytkeä boxi samaan reikään m1122:ssa missä pc oli tunnistautuessa.

Ok. Voisitko hieman selventää mitä tarkoitat tuolla että pc:n verkkokortin tiedot siirretään xboxille, miten tuo siis käytännössä tapahtuu? Tunnistaako xbox itsestään ne asetukset vai pitääkö ne jotenkin (miten?) manuaalisesti säätää?

Eli siis käytännössä ensin pitää pc:llä avata kaista/tunnistautua elisalle pc:n avulla tuon arenanetin kautta, sen jälkeen kytkeä xbox samaan ethernet porttiin @ M1122, mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, tuo asetusten siirtäminen jäi vähän epäselväksi...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vorlon
Ok. Voisitko hieman selventää mitä tarkoitat tuolla että pc:n verkkokortin tiedot siirretään xboxille, miten tuo siis käytännössä tapahtuu? Tunnistaako xbox itsestään ne asetukset vai pitääkö ne jotenkin (miten?) manuaalisesti säätää?
Xbox yrittää ensin automaattisesti hakea itselleen nuo ip:t sun muut järpäkkeet DHCP:tä käyttäen, mutta jos tämä ei onnistu(kuten mun tapauksessa) pitää näitä tietoja ainakin osittain kopioida pc:ltä boxille.
Periaatteessa saattaisi riittää, jos antaa pc:n verkkokortin mac-osoitteen boxille ja yrittää uudestaan(pitää siirtää se verkkopiuha pc:ltä boxille) Tällöin modeemi tunnistaisi, jotta sama verkkortti sielä kyselee ja palauttaisi samat ip:t + muut...
Itse en ole kokeillut riittääkö tämä -> piti päästä nopeasti Liveen eikä jaksanut pelleillä ;)
Noita tietoja pääsee manuaalisesti syöttämään boxiin dashboardin live valikon kautta. MAC-osoite löytyy muistaakseni advanced-valikon alta ja nui muut perus networksetupista.
Itse täytin seuraavat kohdat:
ip
subnet mask
default gateway
dns servers
mac (physical address)
Noi saa windowsista esille vaiks command promtissa sanomalla:
ipconfig /all

Elisa ADSL

Yhteenvetona siis, tarkoittaako tämä sitä että ELISA ADSL (esim 1M/386Kb) :ssä EI toimi suoraan XBOX Live. Siis ilman PC:tä?

Ei jaksaisi tehdä mitään PC:n päälläoloa vaativaa viritystä.

-marko

Re: Elisa ADSL

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan amarkkar
Yhteenvetona siis, tarkoittaako tämä sitä että ELISA ADSL (esim 1M/386Kb) :ssä EI toimi suoraan XBOX Live. Siis ilman PC:tä?

Ei jaksaisi tehdä mitään PC:n päälläoloa vaativaa viritystä.

-marko
elisa adsl PREMIUM-liittymä vaatii tuon tunnistautumisen, jota ei xboxilla käsittääkseni kykene tekemään :( Ilmeisesti myös elisa adsl tuon vaatii.
PC:llä ei tarvitse jatkuvasti tunnistautua verkkoon, vaan kun sen on kerran tehnyt, yhteydet toimivat pistämällä piuhat paikoilleen ja boxi päälle. (tämä tietty edellyttää manuaalikonffausten olevan tehtynä boxille)
Kuten jo aikaisemmin mainitsin, minulla on kahden viikon aikana yhden kerran vaihtunut adsl:n tarjoama ip <- pc:llä piti taas tunnistautua ja vaihtaa tuo uusi ip boxille ja taas pääsi Livettämään.

Re: Re: Elisa ADSL

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jarvis PC:llä ei tarvitse jatkuvasti tunnistautua verkkoon, vaan kun sen on kerran tehnyt, yhteydet toimivat pistämällä piuhat paikoilleen ja boxi päälle. (tämä tietty edellyttää manuaalikonffausten olevan tehtynä boxille)

Kiitoksia paljon! tämä selvensi paljon! Tuo silloin tällöin tehtävä "konffaus" kuulostaa vielä siedettävältä...

Re: Re: Elisa ADSL

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jarvis
Ilmeisesti myös elisa adsl tuon vaatii.
Ei vaadi. Asetukset haetaan suoraan Elisalta DHCP:llä.

NAT-purkilla saa myös premiumin toimimaan ilman ihmevirityksiä.

Re: Re: Re: Elisa ADSL

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
NAT-purkilla saa myös premiumin toimimaan ilman ihmevirityksiä.

Kerro toki lisää.

Saako tuollaisen NAT-purkin konffattua tunnistautumaan elisalle automaattisesti? Tai niinno pakkohan sen on saada, kun ei se muuten toimisi ilman ihmevirityksiä...
Olisikos siulla tiedossa jotain mallia mistä nämä tarvittavat toiminnot löytyisivät? Tollasenhan voisi vaiks hommata toisen verkkokortin sijaan.

yksi kysymys LIVE:stä vielä

Onko sillä mitään väliä on PAL 60 päällä vai ei? Pitääkö kaikkien käyttää samaa taajuutta livessä? (ainakin mechassault nykii 50hz moodissa, kun taas halo 60hz moodissa)

Re: yksi kysymys LIVE:stä vielä

Joo, eli tänään lähti Live tilaukseen ja tiedustelisin, että toimiiko Elisa Adsl Taloliittymä 256/256 automaattisesti, vai joudunko sopimaan Elisan kanssa joistain asioista? Pelinä minulla on MotoGP: Ultimate Racing Technology 2. Mitkä ovat ne demopelit, jotka tulevat Starter Kitin mukana? (Tilasin VPD:stä)

Anteeksi, jos näitä asioita on kysytty ennenkin, mutta olen uusi täällä ja en jaksa lähteä koluamaan noita kaikkia palstoja.

Kiitos etukäteen.:)

Anteeksi jos tätäkin on jo kysytty, mutta...

Jos minulla on vain pelkkä ADSL-modeemi (tai jotain) mallia Aethra Starmodem, voinko vetää suoraan piuhan siitä Xboxiin ja Live! pelitää ihan ilman mitään muuta? En katsokaas ymmärrä juuri mitään näistä PC puolen asioista, joten en myöskään osaa kikkailla.

Ja vielä yksi asia: selittäkää mahdollisimman vähän niillä PC koodikielillä.

Sain juuri itse liven toimimaan, tosin alan pelaamaan vasta n. viikon päästä kun olis pääsykokeet :) Alan sitten lisäillä gamertageja friends listiin.

Yritän kuitenkin vastailla vähän, tosin varmasti löytyy porukkaa jotka osaa vastata paremmin.

ShadowDragon:
Starter kitissä tulee mukana seuraavat demot: MotoGP 1, Whacked!, Mech Assault. Ostin itsekkin juuri tuolta VPD:stä... Whacked:iä en ole koskaan pelannut, mech assaulttia testasin pikasesti (koko versiota) ja hauskalta vaikuttaa, pyöri sulavasti elisa 512/256 liittymällä (en tosin tiedä miten tuo taloliittymä eroaa tästä), voicecom päällä. Tosin kuvanpäivitys luonnollisesti vähän hidastuu sillon kun on 5+ mechia ruudulla ja kaikki räjähtelee. MotoGP en ole myöskään ehtinyt testata, mutta sitä on kuitenkin kehuttu melko paljon.

Xboxin pitäisi teoriassa pystyä detectaamaan asetukset itsestään, mutta esim. elisan login valikko (yhteys pitää avata aina parin viikon välein kun ip vaihtuu) tuottaa vähän ongelmia. Itse tein niin että avasin tietokoneella kaistan, sitten command promptiin ipconfig /all --> minun piti vain tuo MAC osote (physical address) lisätä tuonne network settings juttuun xbox live settingeissä, niin toimi hyvin.

Sain myös tämän jälkeen laitettua PC:n päälle yhtäaikaa ja näytti toimivan jaettu kaista. En tosin tuosta Elisan yhteydestä tiedä, mutta oletan että se käyttää käyttää tuota elisan portti.arenanet.fi palveluvalikkoa? Mikäli kyllä niin sitten joutuu melko varmasti kattomaan aina pari kertaa kuukaudessa tietokoneelta asetukset ja siirtämään ne xbox live network settingeihin.

Toisin sanoen, sinun arvaus tuosta että toimiiko se, on aivan yhtä hyvä kuin minun, mutta jos veikata pitäisi niin uskoisin että toimii. Upstream kaista ei varmaankaan riitä pelejen hostaamiseen, mutta kunhan pelaajamäärät ei mene hirveen korkeiksi niin luulisi että toimii ihan ok.

Avanto:
Mikä ISP (internet service provider) olisi kyseessä? Elisa, Sonera jne? Toinen tärkeä asia olisi myös, että käyttääkö tuo sinun nettiliittymä mitään palveluvalikkoa mistä kaista pitäisi avata aina parin viikon välein? (esim Elisalla on sellainen)

--> Minun piti katsoa tietokoneelta jonkinverran tietoja ja lisätä ne sitten Xbox network settingeihin, sen jälkeen kaikki toimi (kytkin vain xboxin ethernet kaapelilla adsl modeemiin) Ei mikään suuri urakka siis. Etsin windowssistä command promptin, kirjoitat siihen ipconfig /all
--> sitten nuo tiedot, siis ne tiedot noista mitä xbox ei automaattisesti tunnista niin lisäät ne tuonne network settingeihin xbox live:ssä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
WOW!

No äläpä nyt, niinkuin sanoin en ymmärrä koneiden päälle mitään, mutta yhteys on kuitenkin Elisa 256/128 (nousee heinäkuussa 512/512).

Eli siis miten toimia? Suoraan johto ADSL-modeemista Xboxiin?

Kiitos, että yrität auttaa, vaikka noista PC väännöistä en mitään ymmärräkkään. Koita kuitenkin selittää mahdollisimman yksinkertaistetusti, että tälläinen urpo voisi jotain tajuta. Live vain tuntuu niin houkuttelevalta...

iltaa :)

Elikä sinulla on käytännössä sama nettiyhteys kun mulla, (sama paitsi elisa 512/256, eli kohta täysin sama 512/512)... Tuosta sinun adsl modeemista en ole varma toimiiko se, mutta kyllä suurin osa toimii... Todennäköisesti toimii ainakin, mutta en tiedä kyseisestä adsl modeemista mitään. Ainakin elisan perus vuokraboksi Nokia M1122 (kuva siitä on tällä sivulla tuossa internetosoitteessa jonka pastesin kun kyselin että onko kenelläkään tätä adsl modeemia) toimii.

Mikäli tuo adsl modeemi tukee xbox liveä (hyvin todennäköistä) tilanne on seuraava:

Tarvitset 1 PC, 1 xbox, 1 ethernet kaapeli (myydään jokaisessa PC liikkeessä)

1. Käynnistät windowssin, sieltä valitset start/programs/accessories/command prompt

kirjoitat tuohon ikkunaan: ipconfig /all

sitten pitäisi ilmestyä sellainen musta ikkuna jossa lukee kaikenlaista infoa kuten ip osoite jne. Itse kirjoitin tuolta ylös lähes kaiken, tärkein on varmaankin tuo MAC osoita (physical address)
se näyttää about tältä: 25-52-3E-5E jne

Nyt sinulla siis on elisa adsl yhteys auki, jätä se auki, eli siis älä sulje sitä portti.arenanet.fi valikosta.

2. yhdistät xboxin ethernet kaapelilla adsl modeemiin, laitat xboxin päälle. (tätä ennen olet tietenkin laittanut tuon xbox live dvd:n (tulee mukana xbox live starter kitissä) kerran xboxiin ja täten olet lisännyt xbox dashboardiin xbox live vaihtoehdon (dashboard = se ruutu joka tulee kun laitat xboxin päälle ilman että joku peli on sisällä)

Sitten valitset Xbox live sieltä dashboardista.

Tämän jälkeen xbox alkaa itsestään tunnistamaan nettiyhteyttä, mutta pian se valittaa että connection not found. Tämä tuli ainakin minulla vasta viimeisessä vaiheessa (n. 4 vaihetta, se etsii itsestään adsl asetuksia)

Tämän jälkeen menet network settingeihin, ja laitat sinne MAC address kohtaan tuon numerosarjan minkä kirjoitit tietokoneelta ylös, äläkä ihmettele vaikka vaihtoehtona ei ole - viivaa, vaikka tuossa koodissa niitä on joka toisen kirjaimen välissä. Laitat vaan tuon koodin suoraan ilman niitä väliviivoja.

Sitten valitset connect, ja ainakin minulla sen jälkeen xbox live toimi. Tämän jälkeen xboxi alkaa pyytelemään kaikenlaisia tietoja. Luo oma xbox live tili ja se on siinä.

HUOM: Koska elisa sulkee kaistan (ainakin minulla) parin viikon välein, tällöin pitää uudelleen avata tietokone ja sen jälkeen avata adsl yhteys portti.arenanet.fi portaalista. Tämän jälkeen jälleen kirjoitat command promptiin ipconfig /all ja kirjoitat tuon Physical address (toisinsanoen MAC address) ylös. Tämän jälkeen tietokone pois päältä (älä taaskaan sulje kaistaa elisan valikosta) ja laita tuo koodi taas xbox network settingheihin, ja taas toimii.

Tuo koodi pitää laittaa sen takia jotta elisa luulee xboxin verkkokorttia samaksi kuin pc:n, jolloin kaistaa ei pidä uudelleen avata, vaan se on heti auki --> Syy tähän on se, että xboxilla tuota kaistaa ei saa avattua, vain PC:llä, joten ongelma pitää kiertää.

Näin minä ainakin sain xbox liven toimimaan elisa adsl liittymällä (kiitokset niille jotka neuvoivat)

Nyt nukkumaan :) Jos on lisää kysyttävää niin kirjoittele, vastaan myöhemmin tänään... Tosin on täällä varmasti muita jotka osaisivat selittää hiukan paremmin kuin minä. Mikäli tässä selostuksessa on jotain virheellistä niin korjatkaa ihmeessä.

Ylös Bottom