iltaa
Elikä sinulla on käytännössä sama nettiyhteys kun mulla, (sama paitsi elisa 512/256, eli kohta täysin sama 512/512)... Tuosta sinun adsl modeemista en ole varma toimiiko se, mutta kyllä suurin osa toimii... Todennäköisesti toimii ainakin, mutta en tiedä kyseisestä adsl modeemista mitään. Ainakin elisan perus vuokraboksi Nokia M1122 (kuva siitä on tällä sivulla tuossa internetosoitteessa jonka pastesin kun kyselin että onko kenelläkään tätä adsl modeemia) toimii.
Mikäli tuo adsl modeemi tukee xbox liveä (hyvin todennäköistä) tilanne on seuraava:
Tarvitset 1 PC, 1 xbox, 1 ethernet kaapeli (myydään jokaisessa PC liikkeessä)
1. Käynnistät windowssin, sieltä valitset start/programs/accessories/command prompt
kirjoitat tuohon ikkunaan: ipconfig /all
sitten pitäisi ilmestyä sellainen musta ikkuna jossa lukee kaikenlaista infoa kuten ip osoite jne. Itse kirjoitin tuolta ylös lähes kaiken, tärkein on varmaankin tuo MAC osoita (physical address)
se näyttää about tältä: 25-52-3E-5E jne
Nyt sinulla siis on elisa adsl yhteys auki, jätä se auki, eli siis älä sulje sitä portti.arenanet.fi valikosta.
2. yhdistät xboxin ethernet kaapelilla adsl modeemiin, laitat xboxin päälle. (tätä ennen olet tietenkin laittanut tuon xbox live dvd:n (tulee mukana xbox live starter kitissä) kerran xboxiin ja täten olet lisännyt xbox dashboardiin xbox live vaihtoehdon (dashboard = se ruutu joka tulee kun laitat xboxin päälle ilman että joku peli on sisällä)
Sitten valitset Xbox live sieltä dashboardista.
Tämän jälkeen xbox alkaa itsestään tunnistamaan nettiyhteyttä, mutta pian se valittaa että connection not found. Tämä tuli ainakin minulla vasta viimeisessä vaiheessa (n. 4 vaihetta, se etsii itsestään adsl asetuksia)
Tämän jälkeen menet network settingeihin, ja laitat sinne MAC address kohtaan tuon numerosarjan minkä kirjoitit tietokoneelta ylös, äläkä ihmettele vaikka vaihtoehtona ei ole - viivaa, vaikka tuossa koodissa niitä on joka toisen kirjaimen välissä. Laitat vaan tuon koodin suoraan ilman niitä väliviivoja.
Sitten valitset connect, ja ainakin minulla sen jälkeen xbox live toimi. Tämän jälkeen xboxi alkaa pyytelemään kaikenlaisia tietoja. Luo oma xbox live tili ja se on siinä.
HUOM: Koska elisa sulkee kaistan (ainakin minulla) parin viikon välein, tällöin pitää uudelleen avata tietokone ja sen jälkeen avata adsl yhteys portti.arenanet.fi portaalista. Tämän jälkeen jälleen kirjoitat command promptiin ipconfig /all ja kirjoitat tuon Physical address (toisinsanoen MAC address) ylös. Tämän jälkeen tietokone pois päältä (älä taaskaan sulje kaistaa elisan valikosta) ja laita tuo koodi taas xbox network settingheihin, ja taas toimii.
Tuo koodi pitää laittaa sen takia jotta elisa luulee xboxin verkkokorttia samaksi kuin pc:n, jolloin kaistaa ei pidä uudelleen avata, vaan se on heti auki --> Syy tähän on se, että xboxilla tuota kaistaa ei saa avattua, vain PC:llä, joten ongelma pitää kiertää.
Näin minä ainakin sain xbox liven toimimaan elisa adsl liittymällä (kiitokset niille jotka neuvoivat)
Nyt nukkumaan

Jos on lisää kysyttävää niin kirjoittele, vastaan myöhemmin tänään... Tosin on täällä varmasti muita jotka osaisivat selittää hiukan paremmin kuin minä. Mikäli tässä selostuksessa on jotain virheellistä niin korjatkaa ihmeessä.