Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taloudesta löytyy tällä hetkellä hieman yllättäen Prime-tilaus, joten piti ottaa sieltä uusi Hän-Mies katseluun. Ainakin tällä kertaa riitti ensimmäiset 20 minuuttia, jonka jälkeen suljin kyseisen videopelinäytöksen. Tässä on nyt ilmeisesti sitä "zoomer-huumoria". En tiedä tarkalleen mitä se on, mutta jos se on tämän elokuvan huumoria niin voi perse sentään miten ärsyttävää se on. Siihen päälle vielä perinteiset ilmaan hyppäämiset hidastettuna, päätön mäiskintä ja vihreän kankaan edessä käppäily. Millään ei ole taas mitään väliä, kun kaikkialla räjähtelee pikseleitä, seinät ja tukirakenteet hajoaa ja ukot lentävät painottomassa tilassa. Joo, lähteenä on pohjimmiltaan lelumainos, mutta ei tätä nyt vaan jaksa.

Cannonin visio on ärsyttävä eri tavalla kuin tämä. Jos Hän-Miehestä olisi ollut mahdollista saada hyvä elokuva, se olisi pitänyt saada aikaiseksi joko kasarin lopulla tai viimeistään ysärin alussa. Juna on pahemman kerran mennyt ohi jo tästä. Tämä nykyinen hukkuu lukemattomien efektielokuvien sekaan. Näistä geneerisistä efektielokuvista voisi kirjaimellisesti vaihtaa kohtauksia keskenään, eikä kukaan huomaisi mitään.
Minkälaista tuo huumori tuossa sitten oli? Itse oletin että tämä olisi hyväkin elokuva ja toki itse aion jossain kohtaa katsoakin että miten itselle maistuu.

Toisaalta nuo sanomasi asiat olen itsekin huomannut ihan liian monessa elokuvassa. Varsinkin tuo kliseinen ilmaan hyppääminen hidastettuna, huoh. Olikohan se joku Tomb Raider missä oli ihan hiton typerä loikka hidastettuna. Varmaan löytyisi paljon muitakin vastaavia. Eikä edes se pelkkä hidastus niinkään haittaisi jos se itse hyppy ei olisi ihan fysiikan lakien vastainen. Eikä sekään välttämättä olisi ongelma jos se kontekstissaan olisi perusteltu JA näyttäisi järkevältä, eikä siltä että näyttelijää on roikutettu narujen varassa. Yleensä siis eniten tökkii se, että se ei näytä oikein missään mielessä siltä että joku olisi oikeasti hypännyt, oli se hypyn pituus kuinka epärealistinen tahansa.

Samoin kaiken tai ihan liian monen asian tekeminen digitaalisena ja jälkikäteen tökkii, varsinkin kun siihen yhdistetään päätön ja jatkuva vouhkaaminen.

Mikähän siinä on että mitä enemmän green screeniä elokuvassa käytetään, niin sitä enemmän on myös sitä päätöntä vouhkausta ympäriinsä? Tai siltä ainakin ihan liian usein tuntuu. Ei kai green screenin käytön tarvitsisi tarkoittaa ettei taustojen edessä voisi olla rauhallisempiakin hetkiä yms.

Mutta joo, meni nyt vähän jo yleisemmäksi höpötykseksi. He-Mani pitää kuitenkin jossain kohtaa itse tarkistaa ja ehkä palata asiaan sen osalta.

Minkälaista tuo huumori tuossa sitten oli? Itse oletin että tämä olisi hyväkin elokuva ja toki itse aion jossain kohtaa katsoakin että miten itselle maistuu.
No minun mielestä se on sellaista vähän turhan alleviivaavaa. Tuon alun perusteella se oli lähinnä "höhö, kato nyt kun se on vähän nolo"-tyyppistä. Melkein kuulin mielessäni jo naururaidan taustalla.

En tiedä, että onko minulla mitään tarkkaa määritelmää omalle maulle. Luulisin kuitenkin, että sellainen ilmeetön huumori tai täysi idioottimeininki toimii paremmin. Nyt jäi siihen välille.

Samoin kaiken tai ihan liian monen asian tekeminen digitaalisena ja jälkikäteen tökkii, varsinkin kun siihen yhdistetään päätön ja jatkuva vouhkaaminen.
Joo, tämä ei oikein maistu itsellekään. Digitaaliset efektit ovat hyviä renkejä, mutta huonoja isäntiä. Myönnetään, että en usein tykkää siitä, miltä uudet elokuvat ylipäätään näyttävät. Ihan kaikkea ei toki voi samaan koriin heittää, mutta aivan liian monta leffaa kuitenkin.

Uusi Spidey on ollut menestys lippuluukulla, tietenkään tämä ei ole mikään yllätys koska hän on suosituin supersankari. 2 miljardin rajan on rikkonut nopeammin vain yksi elokuva, Avengers Endgame joka teki sen puolet lyhyemmässä ajasa.

Uusi Spidey on ollut menestys lippuluukulla, tietenkään tämä ei ole mikään yllätys koska hän on suosituin supersankari. 2 miljardin rajan on rikkonut nopeammin vain yksi elokuva, Avengers Endgame joka teki sen puolet lyhyemmässä ajasa.

Tuli tämä viime viikolla katsastettua ja oli kyllä erinomainen elokuva. Hämähäkkimiehet eivät ole kyllä kertaakaan jättäneet kylmäksi ja Tom Holland on kyllä aivan täydellinen tuohon rooliin.

Ylös Bottom