Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olikos se tässä?
Leffojen ystävälle tämä on karu uutinen, mutta ei kylläkään millään tavalla yllättävä... pelkkää väsytystaistelua musiikki- ja pelipuolen vanavedessä tämä on toki ollut. Fyysinen media ei vain enää toimi nuoremmille sukupolville.
Vielä enempi surettaa (ja se suurin ongelma), kun ajattelee tätä valtavaa viidakkoa näitä suoratoistopalveluita ja niiden halukkuutta muokata katalogeja mielensä mukaan ja milloin tahansa.
 
Olikos se tässä?
Leffojen ystävälle tämä on karu uutinen, mutta ei kylläkään millään tavalla yllättävä... pelkkää väsytystaistelua musiikki- ja pelipuolen vanavedessä tämä on toki ollut. Fyysinen media ei vain enää toimi nuoremmille sukupolville.
Vielä enempi surettaa (ja se suurin ongelma), kun ajattelee tätä valtavaa viidakkoa näitä suoratoistopalveluita ja niiden halukkuutta muokata katalogeja mielensä mukaan ja milloin tahansa.
Ai mikä uutinen? Mitä on tapahtunu? :)
 
Tuo on oudosti muotoiltu uutinen, joka yrittää enemmän saada pelkoja ilmaan kuin mitään muuta. Best Buy siis siirsi kaiken myyntinsä Amazoniin. Heidän omaa brändiä, eli Best Buy Steelbookkia saa edelleen sitä kautta. He eivät vaan enää myy niitä yhtä aktiivisesti liikkeissään, joissa valikoima on ollut heikkoa jo vuosia.

Sen sijaan fyysisen median ystävät juhlivat sitä, että Best Buy teki juuri sopparin Shout Factoryn kanssa levityksestä, joka jatkuu myös Amazonin kautta. Näin myös kävi, että Disney luovutti ja alkaa julkaisemaan Disney+ sarjojen fyysisiä kappaleita.

Eli ei, fyysinen media ei ole menossa mihinkään.
 
Tulipa nyt sitten 3 viikonlopun aikana katsottua 9 Saw elokuvaa.

Se mikä näissä itseäni kiehtoo on ne mysteerit ja salaisuudet mitkä aukeavat aina elokuvan lopussa samalla kun yrität katsoessa miettiä mitä on meneillään. Myöskin 8 elokuvan mittainen jatkumo tarinassa tekee siitä todella viihdyttävän katsoa kuinka jonkun aikaisemman elokuvan tapahtumat vaikuttivat toisen elokuvan lopputulokseen.

Parhaat osat mielestäni 1-4 ja 6, 5 osa on liian ennalta arvattava ja jotenkin tylsä. 7 osa oli aika keskinkertainen mutta siinäkin oli ihan hyviä juttuja, ja 8 osa oli aika samalla linjalla. Kertaakaan ei tuntunut että olisi ollut tylsää, suurimmaksi osaksi onnistuivat pitämään jännityksen yllä loppuun asti ja oli ihan hauskoja oh shit hetkiä näiden parissa kun ei muistanut läheskään kaikkea. Kyllä itse suositteleisin kahdeksaa ensimmäistä osaa katsottavaksi genren ystäville. Yhdeksäs osa oli sitten todella heikko ja ainut jota näistä en suosittele, sen juoni on ennalta arvattava ja lopun paljastuksetkin ääretttömän heikosti suunniteltuja. Tämä ei edes tunnu Saw elokuvalta vaan lähinnä sarjamurhaaja joka tappaa poliiseja ja ei tämä liity aikaisempiin elokuvaiin juuri mitenkään joten se jatkumo aikaisemmista loistaa poissaolollaan.

Mielenkiinnolla odotan Saw X ja sarjan 10 osaa koska sitä on kehuttu todella paljon ja jos se onnistuu pääsemään parhaiden tasolle niin hattua täytyy nostaa.
 
noniin nyt ollaan saatu Scoret Leonardo Dicaprion ja Martin Scorcesen uutuus leffasta Killers of the Flower Moon ja odotetusti leffa on mestariteos, aivan helvetin kovat scoret (90 metascore ja 8,9 imdb), ja eiköhän tässä ole myös se kovin Oscar Vuoden paras elokuva kandidaatti 18 päivä pääsee sitten itse katsomaan elokuvan apple Tv:ltä, ja en malta odottaa, itselleni myöskin odotetuksissa vuoden paras elokuva, Puhutaan muuten todella pitkästä elokuvasta kun kestoa leffalla on hurjat 3h 26min.


 
Viimeksi muokattu:
noniin nyt ollaan saatu Scoret Leonardo Dicaprion ja Martin Scorcesen uutuus leffasta Killers of the Flower Moon ja odotetusti leffa on mestariteos, aivan helvetin kovat scoret (90 metascore ja 8,9 imdb), ja eiköhän tässä ole myös se kovin Oscar Vuoden paras elokuva kandidaatti 18 päivä pääsee sitten itse katsomaan elokuvan apple Tv:ltä, ja en malta odottaa, itselleni myöskin odotetuksissa vuoden paras elokuva, Puhutaan muuten todella pitkästä elokuvasta kun kestoa leffalla on hurjat 3h 26min.


Tänään tuli tuo nähtyä ja pitää vaan yhtyä ylitykseen. Ihan mieletön elokuva taas yhdeltä kaikkien aikojen parhaista ohjaajista.
 
18 päivä pääsee sitten itse katsomaan elokuvan apple Tv:ltä, ja en malta odottaa

Onko tästä jotain vahvistusta tullut, itse olin siinä käsityksessä, että tulee streamattavaksi vasta teatterikierroksen jälkeen. Pitäähän tämä toki teatteriin mennä katsomaan, loppuvuoden odotetuin leffa itselleni, kotona sitten uusintakatselu kun tulee saataville.
 
Onko tästä jotain vahvistusta tullut, itse olin siinä käsityksessä, että tulee streamattavaksi vasta teatterikierroksen jälkeen. Pitäähän tämä toki teatteriin mennä katsomaan, loppuvuoden odotetuin leffa itselleni, kotona sitten uusintakatselu kun tulee saataville.
Ensin teattereihin ainakin kahdeksi, ellei jopa kolmeksi kuukaudeksi. Aikaisintaan jouluna tulee suoratoistoon. Apple on laittanut nyt kaiken tukensa Scorsesen taakse ja toivoo, että tästä tulisi Oppenheimerille kilpailija niin lippuluukulla kuin Oscareissa.
 
jaa eipä se näköjään sitten tukkaan Apple Tv:lle heti kun julkaistaan, olin jotenkin siinä käsityksessä että myöskin Apple Tv toimii samanlailla kun Netflix ja osa HBO Maxin elokuvista eli heti katottavissa suoratoistopalvelusta kun leffa vaan julkaistaan, mutta tosiaan näyttäisi siltä että tulee ensin leffateattereihin ja vasta sitten myöhemmin Apple TV:sen, no eipä se mitään
 
Viimeksi muokattu:
Harvinaisen kova English Cast tässä Hayao Miyazakin ja studio Ghiblin uusimmassa leffassa. visuaalisesti kyllä hemmetin näyttävä niin kun Studio Ghiblin leffat yleensä ovatkin. ehdottomasti pitää kyllä leffa jossain vaiheessa katsella.



 
Viimeksi tuli krapula leffoina katsottua sonic 2 ja scream 6 kun kummatkin oli netflixin valikoimissa.

Sonic oli ihan ok, mutta mun mielestä eka oli parempi sillä tässä on hieman liikaa kaikkea.
Sonic on tekemässä omia juttujaan jossain, sen "perhe" on häissä muualla ja robotnik on myös usein jossain muualla knucklesin kanssa.
Ellen muista väärin niin eikös eka leffa sijoittunut enimmäkseen siihen pikku kylään kun tässä ollaan jossain siperiassa, havaijilla, muinaisissa raunioissa ja siellä green hill kylässä joka oli ekassakin leffassa.
Myöskään robotnik ei ole yhtä hyvä mitä ekassa leffassa, mutta knuckles sentään oli loistava lisä ja mä tykkäsin siitä paljon enemmän mitä tailsista.
Tässä oli myös jostain syystä musikaali osioita kuin jossain disney leffoissa konsanaan enkä muista tuollaista olleen ekassa leffassa.
Ei sonic sentään laulamaan ala, mutta jotain tanssi kohtauksia ja muuta löytyy.

Edelleen ok leffa, mutta eka vaan toimi paljon paremmin.

Scream 6 sitten olikin positiivinen yllätys sillä mun muistin mukaan nämä oli sellaisia kohtuu kesyjä leffoja mitä veren määrään tulee joten tämä pääsi yllättämään sillä kuinka brutaali tämä paikoitellen oli.
Edellinen sarjan leffa jonka olen katsonut oli vissiin nelonen ja ehkä myös ykkönen tai kakkonen on tullut katsottua joten mulla ei ole mitään muistikuvaa aiemmista ja niihin viitataan tässä aika paljonkin.
Jos kuitenkin on katsonut kaikki ja jopa muistaa niistä kaiken niin tämä saattaa olla ihan tyydyttävä päätös sarjalle jos tämä nyt edes viimeiseksi jää, vaikka homma meneekin hieman överiksi lopun paljastusten myötä, mutta koska näissä slasher leffoissa muka olisi jotain järkeä ollut.
 
Transformers: Rise of the beasts.

En odottanut elokuvalta mitään sen jälkeen kun suunnitelmat Bumblebeen jatko-osasta kuopattiin, eikä elokuva pettänyt.

Tämä on todella keskinkertainen esitys ja se potentiaali mitä oli Bumblebeestä jatkaa oli heitetty romukoppaan. Uudet ihmisnäyttelijät on täyttä roskaa ja elokuva ei tiedä yrittääkö se olla Transformes, Indiana Jones vai King Kong.

Sellainen sekamelska missä ei juuri mikään toimi ja katsominen oli lähinnä puuduttavaa. Parhaat elokuvat ovat edelleen Transformers ja Bumblebee. Loput on enemmän tai vähemmän surkeita esityksiä.
 
Ylös Bottom