Kun hahmoja ja tarinaa oli noin paljon, niin pelkäsin koko ajan, että meno ja leikkaukset olisivat tosi hektisiä. Onneksi näin ei käynyt, eli kohtauksesta toiseen ei hypätty jatkuvalla syötöllä, vaan kamera ehti olla hetken paikallaan, ennen kuin uutta kuvakulmaa ja tapahtumaa näytettiin. Eikä homma myöskään tuntunut siltä, että koetettiin vain saada kasa kohtauksia putkeen, vaan siinä oli jokin punaisehko lanka taustalla.
Olin todella tyytyväinen siitä, että Jeremy Rennerin esittämä Hawkeye sai ruutuaikaa ja oikein kunnolla. Ensimmäisessä filmissä hahmo jäi ihan statistiksi, mikä näyttelijää itseäänkin jurppi, ja nyt onneksi annettiin takaisin oikein kunnolla. Joka kerta kun Renner pääsi ääneen näytin mielessäni peukaloa ylöspäin, hienosti hoidettu.
Ultron oli ehkä vähän laimeampi ja vitsikkäämpi, kuin mitä trailereissa nähtiin, mutta en silti ihan huononakaan pitänyt. Samaa mieltä olen kyllä siitä, että liian helpolla tuli voitto. Juuri oikean näyttelijän, James Spaderin, olivat kyllä löytäneet äänen rooliin. Sarjakuvien puolella Ultron oli tosin pitkäaikainen pahis, jota palasi uhkaamaan koko mualimaa useita kertoja, joten siinä mielessä vähän harmittaa, että pahiksesta ei enempiä otettu. Sinänsä ihan ymmärrettävää kai ettei hahmo palaa toistamiseen, kun Marvelilla on valittavana roistohahmoja katalogissaan vaikka kuinka ja paljon.
Visionin näkemistä olen odottanut siitä lähtien kun hahmon kerrottiin olevan mukana filmissä, enkä pettynyt. Justiinsa oikeanlaisen näköinen kokonaisuus viittoineen ja kaikkineen. Annan tälle peukun. Andy Serkisin esittämä Ulysses Klaw oli myös hauska nähdä jo nyt, ennen kuin Black Panther filmi tulee markkinoille.
Mutta se filmin isoin kuolema. Mua harmittaa aika paljon, että Pietro otti ja kuoli filmin loppumetreillä... vai kuoliko? Aaron Taylor-Johnsonilla on parinkin eri nettisivun ja haastattelun mukaan sopimus useampaan elokuvaan, joten toivon hartaasti, että hahmo saadaan takaisin elävien kirjoihin. Mahollistahan on toki, että juoksujalka nähtäisiin takaumissa tai muissa hallusinaatioissa, kuten Peggy Carter ja Idris Elban Heimdall oliva tässä filmissä. Toivottavasti ei. Quicksilver on sarjakuvien puolella sen verran menevä (höhö) hahmo, että en haluaisi nähdä hahmoa heitettävän roskakoriin näin lyhyen pätkän takia. Dramaattinen kohtaus ja niin edespäin, mutta en tykännyt. Vai oliko tässä jokin "X-Men-filmit saavat pitää hölmön Quicksilverinsä, jos Marvelilla sitten otetaan kaikki ilo irti Scarlet Witchistä" -ajatus takana...?
Lopputekstejä ennen ollut kohtaus oli kyllä tällä kertaa aika turha. Thanos, taas. Thanos nähdään tositoimissa vasta parin vuoden päästä, niin ei vielä jaksa tästä innostua.