Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

2: Mad Max: Fury Road
Tätä ei tarvinne juurikaan perustella. Vuosituhannen toimintaelokuva.

Molemmat Raid-elokuvat ja viimeisin Rambo aiheuttivat kyllä elokuvateatterissa koettuna kovemman tarpeen aploodeerata :D
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Molemmat Raid-elokuvat ja viimeisin Rambo aiheuttivat kyllä elokuvateatterissa koettuna kovemman tarpeen aploodeerata :D

No juu, itse en pidä suoraan väkivaltaan ja verenlennätykseen perustuvasta toiminnasta ihan niin paljoa kuin autojen romuttamisesta. :cool:
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

No juu, itse en pidä suoraan väkivaltaan ja verenlennätykseen perustuvasta toiminnasta ihan niin paljoa kuin autojen romuttamisesta. :cool:

Jep, makuasioitahan nämä. Edelleen täytyy kyllä nostaa hattua Mad Maxille siitä, miten absurdia kaahausta leffa oli ihan alusta loppuun. Omaan makuun tämä ehkä söi vähän leffalta parasta terää, mutta ei noin hengästyttävää ison budjetin leffaa tule toista mieleen, enpä odottanut moista kun ensimmäisen kerran tästä uudelleenlämmittelystä kuulin.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

En ole nähnyt uutta Mad Maxia, mutta mieltä lämmittää kuulla ettei sitä ole pilattu. Uutta Conania olen yrittänyt pari kertaa katsoa, mutta ei se vaan uppoa.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

En ole nähnyt uutta Mad Maxia, mutta mieltä lämmittää kuulla ettei sitä ole pilattu. Uutta Conania olen yrittänyt pari kertaa katsoa, mutta ei se vaan uppoa.

Jos et vielä ole nähnyt ja alkuperäisista pidät niin todellakin kannattaa katsoa tämä uusin. Ylivoimaisesti parempi kuin edelliset.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Tällainen juttu saisi tapahtua useammin: Paramount laittoi Christian Balen tähdittämän The Machinist -leffan ilmaiseksi kaikkien katsottavaksi Youtubeen.

Erinomainen keino vähentää piratismia, mutta toisaalta kovin uusia elokuvia tällä tavoin ei tulla näkemään.

[video=youtube;Xgx6z-v45A4]https://www.youtube.com/watch?v=Xgx6z-v45A4&feature=youtu.be[/video]
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Jos et vielä ole nähnyt ja alkuperäisista pidät niin todellakin kannattaa katsoa tämä uusin. Ylivoimaisesti parempi kuin edelliset.

No sitten on asiat hyvin. Olen tykännyt kaikista edellisistä osista. Kolmosta joskus haukutaan, mutta minulle maistuu.

Onhan siinä täysin erilainen tunnelma (minuun se iski) kuin kahdessa edellisessä, mutta en saa siitä huonoa leffaa vaikka miten ajattelisin. Eikä se pettänyt toimintaosastollakaan. Saakelin komeilla autoilla paahdetaan pitkin aavikkoa ja suurin osa niistä pannaan paskaksi ennen lopputekstejä. Laatua, jollaista ei ole tehty pariin vuosikymmeneen.

Kiitokset muuten Aphexille vinkistä. Erittäin tervetullut veto laittaa leffa jakoon. Toivottavasti muut seuraavat esimerkkiä.

Mainosmaailmassa on ymmärretty kauan, että on hyvä asia kun ihmiset katsovat. Ajatellaan nyt vaikka pelien trailereita. Miljoonia katsojia omakustannushintaan. Osa vielä jakaa linkkejä eteenpäin. Ei onnistu telkkarissa.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

No sitten on asiat hyvin. Olen tykännyt kaikista edellisistä osista.

Jopa ykkösestä?

Itse näin sen ekaa kertaa vasta muutama kuukausi sitten kun koko mad max trilogian sai cdonista 10e hintaan blu-rayna ja voi jessus, että tuo oli paska. Siis kaikki näyttelystä ja ääniistä lähtien oli aivan surkuhupaisaa. Kakkosen ja kolmosen olen nähnyt joskus teininä eli n.20 vuotta sitten ja ne oli edelleen hyviä.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Jopa ykkösestä?

Itse näin sen ekaa kertaa vasta muutama kuukausi sitten kun koko mad max trilogian sai cdonista 10e hintaan blu-rayna ja voi jessus, että tuo oli paska. Siis kaikki näyttelystä ja ääniistä oli aivan surkuhupaisaa. Kakkosen ja kolmosen olen nähnyt joskus teininä ja ne oli edelleen hyviä.

Itse katsoin ykkösen ennen Fury Roadia, ja kyllä se ikä näkyi, mutta olihan se hyvä kun otti huomioon milloin ja miten leffa on tehty.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

No eka star wars tehtiin kaksi vuotta aiemmin ja siinä ei ole muuta valitettavaa kuin vanhahtavat valosapeli efektit. Tosin budjetti on varmasti ollut täysin eri tasolla.
Itse koitan katsoa leffat aina kokonaan vaikka väkisin, mutta mad maxin kanssa oli jo heti alussa lopettaminen lähellä sen jatkuvan "I'm night rideeeeeeer" huudon kanssa ja vieressä akka vetää aivan hirveää jatkuvaa tekonaurua. Sitten lopuksi vielä se erittäin nolon näköinen törmäys ja päästä ulos pullistuvat silmät.

Eikä se meno tuosta paljoa parantunut. Varsinkin koko toe cutterin prätkäjengi aiheutti vain myötähäpeää.
Oikeastaan Maxin perus elämä perheen kanssa oli leffan parasta antia.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

No eka star wars tehtiin kaksi vuotta aiemmin ja siinä ei ole muuta valitettavaa kuin vanhahtavat valosapeli efektit. Tosin budjetti on varmasti ollut täysin eri tasolla.

Juurikin niin se budjetti. Miller joutui itse kerämään rahaa työskentelemällä sairaalassa, monet otokset piti ottaa heti ensimmäisellä kun ei ollu rahaa korjata autoja yms.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Juurikin niin se budjetti. Miller joutui itse kerämään rahaa työskentelemällä sairaalassa monet otokset piti ottaa heti ensimmäisellä kun ei ollu rahaa korjata autoja yms.
Siinä saa muutaman tunnin painaa sairaalassa hommia, jotta saa jonkinnäköistä osaa 150Me:stä kasaan...
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Kyllähän ensimmäinen mad max on loistava elokuva kun osaa katsoa sen karun kuoren alle, itse pidän sitä yhtä hyvänä kuin kakkonen ja molemmat kaikkien aikojen yksiä parhaita toiminta elokuvia. Hyvin erilaisia ovat mutta meikälle maistuu, 3 onkin sitten sellanen ihan ok hyvä jatko-osa jonka voi just ja just hyväksyä sarjaan. Tämä uusin on kanssa loistava ja taisin katsoa sen 3 kertaa viikon sisään kun sai blu raynä, ei riittänyt luotto siihen et elokuva olis hyvä ja olis käyny teatterissa. Kadutti jälkeenpäin.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Leffavuosi avattu Creed: The Legacy of Rockylla, oli kyllä mainio reboot sarjaan. Jokin kaavassa, jossa haastaja nousee alakynnestä nyrkkeilyn huipulle kaikista vaikeuksista huolimatta toimii kerta toisensa jälleen. Tällä kertaa näkökulma on siis päivitetty 2010-luvulle ja afroamerikkalaisemmaksi ja Rocky on se vanha kokenut valmentaja.

Erityismaininta ennen elokuvaa esitetylle Batman vs. Superman -trailerille, en muista nähneeni mitään noin typerää ja kamalan näköistä pitkään aikaan. Kaikki hahmot vaikuttivat naurettavilta ja toiminnassa tunnuttiin olevan George Lucas/Avengers-linjoilla, että kun kerta tietokoneilla voi tukottaa valkokankaan täyteen kaikkea niin kyllähän enemmän on enemmän. Eiköhän tämä pökäle vielä jotenkin ole vuoden suurimpien hittien joukossa :rolleyes:
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Siinä saa muutaman tunnin painaa sairaalassa hommia, jotta saa jonkinnäköistä osaa 150Me:stä kasaan...

En tiedä oliko tämä vitsi, mutta puhe taisi olla siitä ensimmäisestä Mad Maxista. Sehän tehtiin muutaman sadan tuhannen budjetilla ja se tuotti lopulta yli 100 miljoonaa. Ihan hyvä tuotto sijoitukselle siis, ja parhaiten budjettiin nähden tuottanut elokuva kunnes Blair Witch Project ohitti sen.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Jopa ykkösestä?

Itse näin sen ekaa kertaa vasta muutama kuukausi sitten kun koko mad max trilogian sai cdonista 10e hintaan blu-rayna ja voi jessus, että tuo oli paska. Siis kaikki näyttelystä ja ääniistä lähtien oli aivan surkuhupaisaa. Kakkosen ja kolmosen olen nähnyt joskus teininä eli n.20 vuotta sitten ja ne oli edelleen hyviä.

Vaikka ykkönen on monessakin mielessä karumpaa tekoa kuin muut osat, kyllä minä sen katson ennen kuin selkääni otan. Se avaa kuitenkin Maxin ja sen maailman taustoja ja minä tykkään siitä jatkuvuudesta, mikä näkyy pienissä asioissa eri leffojen välillä.

Kun ykkösessä Maxin jalkaan tulee pipi, seuraavassa leffassa hänellä on toisessa jalassa metallinen jalkatuki. Kakkosessa auto kokee kovia, mutta olisiko siitä vielä vankkurit saanut kolmoseen... Kovasti on samaa näköä ja löytyy siitä sireenikin.

Tästä leffasarjasta olisi kiinnostavaa nähdä making of -dokkari. Varsinkin niistä autoista. Mahtaako kahta samanlaista rassia näkyä koko sarjassa, ja kaikki kulkee.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

En tiedä oliko tämä vitsi, mutta puhe taisi olla siitä ensimmäisestä Mad Maxista. Sehän tehtiin muutaman sadan tuhannen budjetilla ja se tuotti lopulta yli 100 miljoonaa. Ihan hyvä tuotto sijoitukselle siis, ja parhaiten budjettiin nähden tuottanut elokuva kunnes Blair Witch Project ohitti sen.

No näin tietenkin. Mikäköhän aivovamma mulla taas oli? Jatkakaa...
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Spoilerivapaata arviota uusimmasta Tarantinosta:

The Hateful Eightin
myötä on vihdoin ja viimein myönnettävä, että Quentin Tarantino on vajonnut tasolle, jossa hänen elokuvansa eivät kanna kokonaisuudessaan edes yhden katselukerran verran. Tarantinon parhaat elokuvat ovat tarjonneet katsojalle audiovisuaalisia ja sanallisia oivalluksia, huimaavaa jännitettä ja tyydyttävän verisiä ratkaisuja miltei jokaiseen tilanteeseen (huom! Pulp Fictionin loppu olkoon poikkeus).
Hateful Eight kestää yli tunnin pidempään kuin lähtökohdiltaan samanhenkinen Reservoir Dogs, ilman että kesto on millään mittarilla perusteltu. Oivalluksia ja audiovisuaalista komeutta on tarjolla tälläkin kertaa, mutta selvästi aikaisempaa vähemmän. Jännitettä on tässäkin, mutta se kantaa huonommin ja purkautuu parhaalta tasoltaan liian aikaisin. Ja ne veriset ratkaisutkaan eivät tunnu yhtä tyydyttäviltä.

Olisi kai kohtuutonta vaatia, että ehkä eniten populaarikulttuuriin 90-luvulla vaikuttanut ohjaaja pystyisi vielä yllättämään samalla tavalla kuin aikoinaan. Toisaalta Coenin veljekset ovat viimeisen erinomaisen Tarantino-leffan jälkeen tehneet No Country For Old Menin (todella synkkä rikoselokuva), Burn After Readingin (todella kevyt rikoskomedia), True Gritin (synkähkö western) ja Inside Llewlyn Davisin (pienimuotoinen draamaelokuva). Myöskään vanhemmalla iällä taas skarpanneen Scorcesen viimeisimmät elokuvat Hugo ja Wolf of Wall Street eivät voisi olla kauempana toisistaan, samalla ne molemmat kuitenkin olivat erittäin hyviä elokuvia. Kyllä Tarantinollakin olisi mahdollisuus vielä yllättää, mutta se vaatisi jotain muuta kuin Samuel L Jacksonia, kiroilua ja kaikkien ampumista. Tämä lienee liikaa vaadittu :cool:
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Tämän vuoden Oscar-ehdokkaat:

Best Picture
The Big Short
Bridge of Spies
Brooklyn
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Room
Spotlight

Best Director
Lenny Abrahamson - Room
Alejandro G. Iñárritu - The Revenant
Tom McCarthy - Spotlight
Adam McKay - The Big Short
George Miller - Mad Max: Fury Road

Best Actor
Bryan Cranston – Trumbo
Matt Damon – The Martian
Leonardo DiCaprio – The Revenant
Michael Fassbender – Steve Jobs
Eddie Redmayne – The Danish Girl

Best Actress
Cate Blanchett – Carol
Brie Larson – Room
Jennifer Lawrence – Joy
Charlotte Rampling – 45 Years
Saoirse Ronan – Brooklyn

Best Supporting Actor
Christian Bale – The Big Short
Tom Hardy – The Revenant
Mark Rylance – Bridge of Spies
Mark Ruffalo – Spotlight
Sylvester Stallone – Creed

Best Supporting Actress
Jennifer Jason Leigh – The Hateful Eight
Rooney Mara – Carol
Rachel McAdams – Spotlight
Alicia Vikander – The Danish Girl
Kate Winslet – Steve Jobs

Best Original Screenplay
Matt Charman, Ethan Coen and Joel Coen – Bridge of Spies
Alex Garland - Ex Machina
Pete Docter, Meg LeFauve, Josh Cooley, and Ronnie del Carmen – Inside Out
Josh Singer and Tom McCarthy – Spotlight
Jonathan Herman, Andrea Berloff, S. Leigh Savidge, and Alan Wenkus – Straight Outta Compton

Best Adapted Screenplay
Charles Randolph and Adam McKay – The Big Short
Nick Hornby - Brooklyn
Phyllis Nagy – Carol
Drew Goddard – The Martian
Emma Donoghue – Room

Best Animated Feature Film
Anomalisa
Boy and the World
Inside Out
Shaun the Sheep Movie
When Marnie Was There

Best Foreign Language Film

A War (Denmark)
Embrace of the Serpent (Colombia)
Mustang (France)
Son of Saul (Hungary)
Theeb (Jordan)

Best Documentary – Feature
Amy
Cartel Land
The Look of Silence
What Happened, Miss Simone?
Winter on Fire: Ukraine’s Fight for Freedom

Best Documentary – Short Subject
Body Team 12
Chau, beyond the Lines
Claude Lanzmann: Spectres of the Shoah
The Girl on the River: The Price of Forgiveness
Last Day of Freedom

Best Live Action Short Film
Ave Maria
Day One
Everything Will Be Okay (Alles Wird Gut)
Shok
Stutterer

Best Animated Short Film

Bear Story
Prologue
Sanjay’s Super Team
We Can’t Live without Cosmos
World of Tomorrow

Best Original Score
Thomas Newman – Bridge of Spies
Carter Burwell – Carol
Jóhann Jóhannsson – Sicario
John Williams – Star Wars: The Force Awakens
Ennio Morricone – The Hateful Eight

Best Original Song
Earned It - Fifty Shades of Grey
Manta Ray - Racing Extinction
Simple Song #3 - Youth
Til It Happens to You - The Hunting Ground
Writing's on the Wall - Spectre

Best Sound Editing
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Sicario
Star Wars: The Force Awakens

Best Sound Mixing
Bridge of Spies
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Star Wars: The Force Awakens

Best Production Design
Bridge of Spies
Mad Max: Fury Road
The Danish Girl
The Martian
The Revenant

Best Cinematography

Carol
Mad Max: Fury Road
Sicario
The Hateful Eight
The Revenant

Best Makeup and Hairstyling
Mad Max: Fury Road
The One Hundred Year Old Men Who Climbed Out The Window And Dissapeared
The Revenant

Best Costume Design
Carol
The Cinderella
Mad Max: Fury Road
The Danish Girl
The Revenant

Best Film Editing
Margaret Sixel – Mad Max: Fury Road
Hank Corwin – The Big Short
Tom McArdle – Spotlight
Stephen Mirrione – The Revenant
Maryann Brandon and Mary Jo Markey – Star Wars: The Force Awakens

Best Visual Effects
Ex Machina
Mad Max: Fury Road
The Martian
The Revenant
Star Wars: The Force Awakens

Eniten ehdokkuuksia: The Revenant 12 kpl, Mad Max Fury Road 10 kpl, The Martian 7 kpl.

Itse kannustan ainakin Mad Maxin voittoa ohjauksessa (George Miller), visuaalisissa tehosteissa ja ehkä myös cinematografiassa (elokuvaus?). Nämä kategoriat ovat aika kovasti kilpailtuja tänä vuonna, samoin kuin soundtrack-kategoriatkin. Jóhann Jóhannsson voisi voittaa viimeksi mainitun, ja Alex Garlandille soisin käsikirjoitusvoiton.

Star Wars kilpailee yhteensä viidessä kategoriassa, joista yksi on erikoistehosteet. Alla on Oscar-gaalan Youtube-kanavalla käväissyt hieno video elokuvan tehosteiden tekemisestä. Runsaasti spoilereita!

[video=vimeo;151719063]https://vimeo.com/151719063[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom