Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Juu, sijoittuu aikaan ennen ihan ensimmäisenä valmistunutta elokuvaa (ep. IV). Näitä spinoffeja alkaa tulemaan vuorovuosin varsinaisen trilogian leffojen välillä. Suunnitteilla on esimerkiksi nuoresta Han Solosta kertova elokuva, mikä on varsin yleisesti fanien (tai ainakin minun) mielestä erittäin huono idea. Toiveissa olisi jossain vaiheessa Obi-Wan -leffa, sillä Ewan McGregor on muistaakseni ilmaissut olevansa kiinnostunut sellaisen tekemisestä.

Traileri näytti kyllä lupaavalta, mitä näihin spinoffeihin tulee niin itse odotan boba fetistä kertovaa elokuvaa eniten.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Traileri näytti kyllä lupaavalta, mitä näihin spinoffeihin tulee niin itse odotan boba fetistä kertovaa elokuvaa eniten.

Jaa, itse pidän sitäkin hieman turhana. :) Boba Fett oli alkuperäisissä leffoissa hyvä sivuhahmo, mutta jo esiosissa menikin sitten pieleen, kun roolia yritettiin kasvattaa. Enkä muutenkaan tiedä miten Fettistä saataisiin järkevä leffa, kun se kuitenkin tulee olemaan ikärajaltaan alhainen. Judge Dreddin kaltainen rehellisesti R-rated/K-18 toiminta olisi sitten eri asia, ja aika mahtava juttu jo ajatustasolla.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Suunnitteilla on esimerkiksi nuoresta Han Solosta kertova elokuva, mikä on varsin yleisesti fanien (tai ainakin minun) mielestä erittäin huono idea.

Ja tämä etenkin kun on kattellut listauksia niistä nimistä, joita tuohon rooliin on harkittu. Miles Teller nuorena Solona? Paperitollokin olisi parempi vaihtoehto.

Ihan näin sivuhuomiona, tuo Dredd on kyllä aivan loistava elokuva. Tuo filmi, jos jokin, ansaitsisi jatko-osan.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Loppuvuodesta ensi-iltansa saavan Doctor Strangen ensimmäinen traileri on ulkona. Itse hahmosta en tiedä sitten yhtikäs mitään, mutta erittäin mielenkiintoiselta vaikuttaa trailerin perusteella. Näyttäisi olevan myös todella laadukas näyttelijäkaarti mm. Cumberbatch, Swinton, McAdams ja Ejiofor.

[video=youtube;Lt-U_t2pUHI]https://www.youtube.com/watch?v=Lt-U_t2pUHI[/video]
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Kesän ykkösleffa taitaakin olla tässä: suosikkinäyttelijötä samassa elokuvassa Damonista ja vanhasta ajokoirasta Tommy Lee Jonesista alkaen, sekä shakycamin mestari Greengrass ohjaamassa. Aikaisemmin en ollut vakuuttunut että Jason Bournen tarinan tarvitsisi enää jatkua, mutta kyllähän tämän mielellään menen katsomaan.

[video=youtube;F4gJsKZvqE4]https://www.youtube.com/watch?v=F4gJsKZvqE4[/video]
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Loppuvuodesta ensi-iltansa saavan Doctor Strangen ensimmäinen traileri on ulkona. Itse hahmosta en tiedä sitten yhtikäs mitään, mutta erittäin mielenkiintoiselta vaikuttaa trailerin perusteella. Näyttäisi olevan myös todella laadukas näyttelijäkaarti mm. Cumberbatch, Swinton, McAdams ja Ejiofor.

Tässä on itselleni se jotakuinkin eniten odotettu elokuva, etenkin Marvel-kategoriassa. Dr. Strange on nääs yksi suosikkihahmoistani, joita Avengers-ympyröissä on pyörinyt. Ärsyttää sen takia nuo lukemattomat Trailer reaction -videot, joissa todennäköisesti ollaan suu auki ihmeissään ja muka-innoissaan ihan vain sen takia, että kyseessä on Marvel-etuliitteinen filmi. Vaikuttaa aikas hyvältä, mutta vielä ei uskalla sanoa mitään suuntaan tai toiseen. Kunhan saavat hahmosta tehtyä filmin alussa tarpeeksi mulkun, niin näytän enempi peukkua vielä.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Tänään tiedossa laatuleffoja neloselta ja Herolta.

Nelosella 21:45 Heat - Ajojahti. Yksi 90-luvun suosikkipätkistäni. Rikos/toimintaleffa, josta ei puutu mieleenjääviä hahmoja. Mukana niin komea tulitaistelu, että oksat pois.

Herolla 00:05 Menetetty maa. Olen pitänyt vain kahdesta Coenin veljesten elokuvasta, ja tämä on niistä ensimmäinen. Toinen oli True Grit. Vaikea oikeastaan tiivistää leffaa muutamaan sanaan. Tässä niitä unohtumattomia hahmoja vasta piisaa. Toimintaakin on, mutta enemmän pelataan jännitysmomentilla. Myös dialogi on paikoin hykerryttävää. K: Where'd you get that gun? V: At the getting place.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Tänään tiedossa laatuleffoja neloselta ja Herolta.

Nelosella 21:45 Heat - Ajojahti. Yksi 90-luvun suosikkipätkistäni. Rikos/toimintaleffa, josta ei puutu mieleenjääviä hahmoja. Mukana niin komea tulitaistelu, että oksat pois.

Herolla 00:05 Menetetty maa. Olen pitänyt vain kahdesta Coenin veljesten elokuvasta, ja tämä on niistä ensimmäinen. Toinen oli True Grit. Vaikea oikeastaan tiivistää leffaa muutamaan sanaan. Tässä niitä unohtumattomia hahmoja vasta piisaa. Toimintaakin on, mutta enemmän pelataan jännitysmomentilla. Myös dialogi on paikoin hykerryttävää. K: Where'd you get that gun? V: At the getting place.

Oho, harvinaista ja toisaalta harmillista että näin hyvät elokuvat on pitänyt tunkea samalle illalle (eivät onneksi tule päällekäin). Mutta minäkin suosittelen ehdottomasti molempia, löytyisivät varmasti top10 tai jopa top5 elokuvista jos niitä pitäisi alkaa listaamaan.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Kesän leffakausi on taas starttaamassa ja ensimmäisenä uunista ulos tulee ehkäpä se suurin kassamagneetti eli Marvelin Captain America: Civil War. Itselle Civil War on se odotetuin tapaus kesän tarjonnasta, mutta kyllä siellä muutama muukin mielenkiintoinen tapaus löytyy mm. X-Men Apocalypse, Jason Bourne ja Suicide Squad. Melko tutulta "tauhkaltahan" tarjonta taas vaikuttaa, mutta näillä mennään. Kuitenkin sitä toivoo, että titaanien taistelun keskeltä löytäisi linjasta poikkeavan timantin, kuten viime vuonna A Most Violent Year.

IGN:ltä löytyy melko kattava paketti kesän tarjonnasta.

IGN's Summer 2016 Movie Preview
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Onkohan meikäläisessä vikaa, kun ei oikein iske mikään kesän filmeistä? Toivottavasti seassa on jotakin, mikä loppupeleissä yllättäisi positiivisesti. Vaikkapa tuo The Nice Guys? Suicide Squadin toivoisi kuitenkin olevan hyvä, niin että DC:n tarinoista saisi viimeinkin ensimmäisen kelvollisen elokuvan tehtyä sitten Nolanin toisen Batmonnin.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Meikäläinen toivoo kanssa, että Suicide Squad olisi hyvä (vaikka en voi sietää Will Smithiä)

Nyt kun on vahvistettu, että affleck tekee uuden Batmanin, niin en jaksaisi odottaa sitä :D Oli meinaan tuossa Batman Vs Supermanissa noi bättiksen osuudet leffat parhaita kohtia.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Captain America: Civil War - Ei jumankauta, mikä elokuva. Ja tällä kertaa tarkoitan tätä ihan eri merkityksessä, kuin Batmonni-filmin kohdalla. Itse rankkaan tämän Marvelin filmien kulta- tai hopeasijalle, ainakin näin justiinsa teatterista poistuneena, niin tyytyväinen just nyt olen. Lähdemateriaalin ystävänä monessa kohdin oli (vähintään) ihokarvat pystyssä. Russo-veljekset ovat kovia filmintekijöitä.

Spoilereissa lisiä haja-ajatuksia:
Hahmoista parista enste. Mä en ole pitänyt yhdestäkään Hämähäkkimies-elokuvasta. Kohtaukset, joissa Peter Parker oli, olivat todella viihdyttäviä. Ja höpinä kesken taistelun oli hahmolle justiinsa ominaista, mistä iso peukku. Huumori oli noin muutenkin kohdillaan. Vähän piirrettymäiseltä hahmo kyllä taistelussa näytti. Black Panther oli myös loistokas ja myös yksi iso osa, jota etukäteen tuli odoteltua. Sain isot kiksit jo siitä, että hahmo oli kissamaisen hiljainen ensiesiintymisensä kohdilla.

Yksi pelko persiissä oli se, että filmi ei tuntuisi Kapteeni Amerikka -tarinalta kaikkien noiden eri hahmojen takia, mutta aikas turhaksi peloksi onneksi jäi.

Hieman yllättynyt olin, ettei Kapteeni kuollut, kuten alkuperäismateriaalissa. Olin lukenut, että filmiä varten oli kuvattu kolme versiota siitä kohtauksesta, jossa tuo olisi tapahtunut, mutta jännä ettei mitään niistä sitten filmillä nähty. Ei kyllä sitä kaivattukaan, koska tuo lopetus oli aikamoisen täydellinen. "We'll be here" oli aivan loistava tapa pistää filmi pakettiin.

Seuraavana sitten tuo Doctor Strange.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Etusivun uutisessa oli muuten jo aamusella nähtävissä tuon tulevan Assassin's Creed -filmin traileri. Pakko sanoa, että vaikuttaa oikeastaan aikas hyvältä. Olen ehkä ihan hitusen yllättynyt.
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Captain America: Civil War - Ei jumankauta, mikä elokuva. Sananmukaisesti huonoin pökäle mitä supersankari elokuvista on pitkään aikaan ollut.
Sekava, liikaa sankareita sankareiden vuoksi sisältävä joutava "pistetään nyt ne tappalemaan keskenään" täysin idioottimaisella juonella. Vajaa 2.5h on monessa supersankari elokuvassa toivottu pituus, tässä kyllä aivot puutu ennen aikojaan. Lisäksi kuvauksessa on taas vaihteeksi siirrytty strobomaiseen lyhyen valotuksen action kuvaukseen joka ei vaan toimi etenkään 3d elokuvassa. Tämä on jo käytetty ja kokeiltu, ei toimi kuin musiikkivideoissa kerran, pliis elokuvantekijät, järki käteen. Seuraavaksi tulee taas varmaan tämä yhdistettynä käsivara kuvaukseen.

Pitääkö näitä eri superi "sarjoja" väkisin sekottaa, eikö Avengers porukka voi tehdä juttujaa ja Amerikka omiaan jne, kohta tulee joku DCarvel Superheroes elokuva joka sisältää kaikki supersankarit.

2/5
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Nicolas Winding Refn jatkaa ainakin trailerin perusteella neonvärilinjalla. Näyttää aika lupaavalta, ja Elle Fanning kuulostaa hypnoottiselta. Mukana myös John Wick.

[video=youtube;zdbFznqc8S0]https://www.youtube.com/watch?v=zdbFznqc8S0[/video]

Myös Ben Affleckin seuraava projekti The Accountant näyttää ainakin hyvin tehdyssä trailerissa hyvältä.

[video=youtube;Qw_EO8qKydg]https://www.youtube.com/watch?v=Qw_EO8qKydg[/video]
 
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Loppuvuodesta ensi-iltansa saavan Doctor Strangen ensimmäinen traileri on ulkona. Itse hahmosta en tiedä sitten yhtikäs mitään, mutta erittäin mielenkiintoiselta vaikuttaa trailerin perusteella. Näyttäisi olevan myös todella laadukas näyttelijäkaarti mm. Cumberbatch, Swinton, McAdams ja Ejiofor.

[video=youtube;Lt-U_t2pUHI]https://www.youtube.com/watch?v=Lt-U_t2pUHI[/video]

No, tämä kiinnostaa!
 
Ylös Bottom