Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

Ai mahoton, ai mahoton, ai mahoton! Marvel on pistänyt pökköä pesään siihen malliin, että DC:n Aquamanit, Shazamit, Wonder Womanit ja muut saavat kyllä aika kovan vastuksen! Studio on paljastanut tulevia filmejään ja ainakin allekirjoittanut on innoissaan, vaikka kovin vähän näissä on yllätyksiä. Jokainen filkoista "tiedettiin" jo etukäteen, mutta näille on hienoa viimein saada virallinen vahvistus.

Tuleva kattaus:
- Doctor Strange nähdään teattereissa syksyllä 2016! Rooliin valittu todennäköisesti Benedict Cumberbatch, mutta 100-varmaa tietoa ei vielä ole.
- Kolmas Kapteeni Amerikka -raina on nimeltään Captain America: Civil War, ensi-ilta toukokuussa 2016!
- Black Panther -filmi saapuu vuonna 2017! Pääosassa Chadwick Boseman.
- 2017 saapuva Thor-filmi on nimeltään Thor: Ragnarok!
- Toukokuussa 2017 tarjolla Guardians of the Galaxy 2!
- Captain Marvelille oma elokuva vuonna 2018!
- Inhumans-filmi kyseisen väen tähdittämänä leffaan vuonna 2018!
- Kolmas Avengers-filmi (Avengers: Infinity Wars) on jaettu kahteen osaan, ensimmäinen saapuu vuonna 2018, toinen vuonna 2019!

Sitten alkaakin näiden filmien tuskainen odotus. Etenkin Doctor Strangen, Guardians 2:n ja Black Pantherin odottelu tulee olemaan kamalata!

Ai mahoton, ai mahoton, ai mahoton! Marvel on pistänyt pökköä pesään siihen malliin, että DC:n Aquamanit, Shazamit, Wonder Womanit ja muut saavat kyllä aika kovan vastuksen! Studio on paljastanut tulevia filmejään ja ainakin allekirjoittanut on innoissaan, vaikka kovin vähän näissä on yllätyksiä. Jokainen filkoista "tiedettiin" jo etukäteen, mutta näille on hienoa viimein saada virallinen vahvistus.

Tuleva kattaus:
- Doctor Strange nähdään teattereissa syksyllä 2016! Rooliin valittu todennäköisesti Benedict Cumberbatch, mutta 100-varmaa tietoa ei vielä ole.
- Kolmas Kapteeni Amerikka -raina on nimeltään Captain America: Civil War, ensi-ilta toukokuussa 2016!
- Black Panther -filmi saapuu vuonna 2017! Pääosassa Chadwick Boseman.
- 2017 saapuva Thor-filmi on nimeltään Thor: Ragnarok!
- Toukokuussa 2017 tarjolla Guardians of the Galaxy 2!
- Captain Marvelille oma elokuva vuonna 2018!
- Inhumans-filmi kyseisen väen tähdittämänä leffaan vuonna 2018!
- Kolmas Avengers-filmi (Avengers: Infinity Wars) on jaettu kahteen osaan, ensimmäinen saapuu vuonna 2018, toinen vuonna 2019!

Sitten alkaakin näiden filmien tuskainen odotus. Etenkin Doctor Strangen, Guardians 2:n ja Black Pantherin odottelu tulee olemaan kamalata!
Erittäin kova lista!![emoji2] *odottavan aika on pitkä.

Aika kova lista tosiaan. Paljon huippunäyttelijöitä ja monta elokuvaa lyhyessä ajassa. Mutta jos edes osa pääsee lähellekään esim. Avengers 1:n tai Iron Man 3:n lukemia, niin Marvelilla ja Disneyllä ei liene mitään hätää.

Avengers: Age of Ultronista saatiin myös pidennetty trailerinpätkä, uutta lähinnä alussa:

[video=youtube;eGwuoYKhqx8]https://www.youtube.com/watch?v=eGwuoYKhqx8&list=UUvC4D8onUfXzvjTOM-dBfEA[/video]

Kun Marvelin kattaukseen ynnätään DC- ja Star Wars-leffat, voi hyvällä syyllä todeta, että tulevista vuosista voidaan odottaa jonkinlaista kultakautta. :)

Kuinka pelottava tuo Alien on? Aliensin olen katsonut, mutta ensimmäistä en vielä ole uskaltanut, jo pelkkä traileri meinasi viedä yö unet.

Itseä ei oikein Marvelin elokuvat sen enempää saa hypeä aikaan, mutta DC taas saa hyppimään ilosta. Olen kyllä vähän pettynyt jos Benedict valitaan rooliin, kun halusin Benedictin tulevaisuuden Batman leffaan Riddleriksi.

Kuinka pelottava tuo Alien on? Aliensin olen katsonut, mutta ensimmäistä en vielä ole uskaltanut, jo pelkkä traileri meinasi viedä yö unet.

Oman kokemukseni mukaan ei kovin pelottava, ja kontekstina on sanottava että katson kauhuelokuvia todella harvoin. Itsekin olin nähnyt Aliensin ja Alien Resurrectionin ennen alkuperäistä, joten vähän tiesi mitä odottaa. Tunnelmaltaan elokuva on todella hieno, kuvaus ja äänet luovat oman maailmansa.

Tuon ylemmän Avengers 2:sta napatun kohtauksen kun aamusella kattoi, niin lähti kyllä kylmät väreet pitkin kroppaa. Toivottavasti filmi ei vaan petä odotuksia. Tuntuu siltä, että ovat Marvelilla oppineet musiikin tärkeyden filmeihinsä Guardians of Galaxyn jälkeen. Toi hidastettu, viännetty ja kiännetty Pinokkio-musiikki meinaan toimii aivan perkuleen hyvin tähän tarkoitukseen.

Olen kyllä vähän pettynyt jos Benedict valitaan rooliin, kun halusin Benedictin tulevaisuuden Batman leffaan Riddleriksi.

Toi olis muuten aikas näppärä roolitus. Itse tykkäisin kyllä Benedictistä Doctor Strangena, vaikka kaveri ei nyt ihan näytäkään ko. hahmolta. Joku niissä piirteissä on vähän vääränlaista, mutta loistonäyttelijä kun on kyseessä, niin yhdeksi mun suosikki Marvel-hahmoksi enemmän kuin mielelläni sovittaisin.

Joku nokkela oli kuvaa tehnyt potentiaalisesta lopputuloksesta:

Näytä liitetiedosto 13508

DC:n kattauksesta en oikeen osaa vielä innostua. Tähän samaan maailmaan sijoittuvia elokuvia on nähty vasta yksi, joka oli... ihan jeppuli kaiketi. Eli Man of Steel. Aquamanin filmi pääosassaan Ronon Dex, eikun siis Jason Momoa kiinnostaa, mutta muuten ei vielä henkilökohtaisesti paljoa innostusta kerää tämä setti. Asiaan pitää palata, kunhan nähdään tuo DC:n seuraava elokuva, eli se Batman v Superman: Dawn of Justice. Ja sitä joudutaankin sitten venailemaan yllättävän pitkään, maaliskuulle 2016!

Edit. Ja höhö, muistin että Jesse Eisenberg on Lex Luthor. Niin. Joo. En tosiaan vielä jaksa innostua.

Fast & Furious -sarjan seittemäs osa on saanut trailerinsa.

[video=youtube;Skpu5HaVkOc]http://www.youtube.com/watch?v=Skpu5HaVkOc[/video]

Fast & Furious -sarjan seittemäs osa on saanut trailerinsa.

[video=youtube;Skpu5HaVkOc]http://www.youtube.com/watch?v=Skpu5HaVkOc[/video]
Pari ekaa oli hyviä, loput onkin sitten tekeleitä. Autot on ihan hienoja ja stuntit hienoja, mutta siihen se jää.

Pari ekaa oli hyviä, loput onkin sitten tekeleitä. Autot on ihan hienoja ja stuntit hienoja, mutta siihen se jää.

Täytyy sanoa että itse olen pitänyt eniten kahdesta viimeisimmästä leffasta.

Täytyy sanoa että itse olen pitänyt eniten kahdesta viimeisimmästä leffasta.
Ehkä vähän liian pitkälle viety konsepti. Sama esim yksi lempisarjoistani; prison break. Kaksi elää kautta oli hyvää, ja sitten se viedään liian pitkälle, niin siitä menee maku.

Mä olen Aphexin kanssa kyllä vähän samaa mieltä, että nää pari viimesintä ovat kyllä olleet yllättävän viihdyttäviä. Enemmänkin olisin mielelläni siinä mielessä ottanut, mutta tämä lienee sitten valitettavasti sarjan viimeinen?

Edit. Jaa, pikaisen googlailun jälkeen semmonen käsitys tulee, että osa 8 olisi ainakin tulossa. Vissiin?

Itse taas olen sitä mieltä että ensimmäinen osa oli paras, juurikin autojen yms. takia ei ollut mitään Ferrareita ja satoja miljoonia.

Itse taas olen sitä mieltä että ensimmäinen osa oli paras, juurikin autojen yms. takia ei ollut mitään Ferrareita ja satoja miljoonia.
Tämä!

Vaikkapa spidermaneissa paras on se kun se huomaa kykynsä. Loput..nvm!

Kyllä nää silti joskus katsottua tulee, mutta onhan tää ihan rahastusta, jota vielä boostaa sen näyttelijä kuolema. Ihmettelen että mistä ideat kumpuaa jotta tästä aiheesta saadaan 8 elokuvaa?

Fury oli kyllä yllättävän toimiva sotaleffa. Hienointa leffassa oli tankkitaistelut ja kuinka jännittäviä niistä oli saatu. Osa kiitos jännittävyydestä menee varmasti hemmetin kovaa potkiville äänille. Ihan tyydyttävällä tavalla kuvattiin vaunumiehistön dynamiikkaa, vaikka joku voisi sanoa, että melko kliseisiä persoonia joka iikka. Lopusta voidaan olla mieltä jos toista, mutta
olihan se vähän cheesy loppu taas kerran. Kaveri ei saannut edes naarmuakaan ja sattumalta historian sympaattisin natsi sattuu tarkastamaan vaunun alusen ja jättää sen ainoan tissiposken henkiin. Saa nähdä onko blu-rayllä jotain vaihtoehtoista loppua tarjolla.
Voi olla että tästä sai enemmän irti, kun on itse toiminut vaununjohtajana.

Iron Sky The Coming Race hakee 500 000 dollarin tukea joukkorahoituksen kautta IndieGoGossa. Samalla ulos on tullut ensimmäinen teaseri.

[video=youtube;3jLaf5qj8cs]https://www.youtube.com/watch?v=3jLaf5qj8cs[/video]
[video=youtube;lTK4OO9HLRw]https://www.youtube.com/watch?v=lTK4OO9HLRw[/video]

Nolanin uusi eepos Interstellar jätti aika tyhjän olon, sekä hyvässä että pahassa. Toisaalta elokuva sisälsi kauneinta avaruus- ja scifikuvaa pitkään aikaan, ja toisaalta

juoni lipesi aikamatkailu- ja paradoksiteemoihin, joita inhoan varsinkin tämäntyylisissä scifielokuvissa. Tällä kertaa sillä oli kuitenkin tieteellinen pohja, mutta silti isän ja tyttären rakkaus ja vaikutus tulevaisuuteen ja menneisyyteen tuntuivat turhan kliseiseltä.

Lavastus maapallolla tapahtuvissa kohtauksissa oli (kai tarkoituksellisesti) halvannäköistä, ja muutenkin elokuva olisi kaivannut lisää eeppisyyttä Inceptionin tapaan, jotta hölmö tarina käänteineen olisi ollut kiinnostavampi. Nyt kuvaus luottaa lähikuviin esimerkiksi henkilöistä ja avaruusaluksista. Muutamia hienoja oivalluksia toki oli, kuten mustan aukon lähellä olevan planeetan vuorovesiaallot, mutta planeetalta toiselle hyppääminen oli lähempänä Star Warsia kuin tämänkaltaista totista scifiä.

Näyttelijäsuoritukset olivat yllätyksenä tullutta Matt Damonia myöten ok, varsinkin nuoren Murphin näyttelijä oli hyvä.

Selvästi Gravityä parempi kuitenkin, ja Hans Zimmerin säveltämältä soundtrackilta löytyy muutamia helmiä.

[video=youtube;kdComTp7KsA]https://www.youtube.com/watch?v=kdComTp7KsA[/video]

Viimeksi muokannut moderaattori:

Alkuvuodesta on tulossa taas mielenkiintoisia filmejä kuten Birdman, The Imitation Game ja American Sniper. Varsinkin The Imitation Game kuulostaa todella mielenkiintoiselta, koska Benedict Cumberbatch ja Alan Turing & Enigma. Birdmanin traileri jätti hyvällä tavalla erikoisen kuvan itsestään, Michael Keaton näyttelee näyttelijää, jolla on jonkinsortin ongelmia. American Sniper kiinnostaa, koska Clint Eastwood ja snipermeiningit. Spoilerin alta jokaisen trailerit.
[video=youtube;uJfLoE6hanc]http://www.youtube.com/watch?v=uJfLoE6hanc[/video]
[video=youtube;j2jRs4EAvWM]http://www.youtube.com/watch?v=j2jRs4EAvWM[/video]
[video=youtube;99k3u9ay1gs]http://www.youtube.com/watch?v=99k3u9ay1gs[/video]

Star Wars: The Force Awakens teaseri. Edit: Taisin mennä vanhanaikaiseen eli fanmade filmin pätkä, mutta viikonloppuna pitäisi tulla traileri ainakin jenkkilän leffateattereihin. Lähde: IGN

[video=youtube;plwVRYEQG_I]http://www.youtube.com/watch?v=plwVRYEQG_I&feature=youtu.be[/video]

Jonkinlainen Kalevala aiheinen action leffa tekeillä, nimeltään Iron Danger.

[video=youtube;Lpwdg6MXWFE]https://www.youtube.com/watch?v=Lpwdg6MXWFE[/video]

Ylös Bottom