Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Hirveästi Marvel-elokuvia en odottele, mutta uusi Ghost Rider tulossa Ryan Gosling tähtenään ja Black Pantherin kolmas osa tulossa David Jonsson pääroolissa = okei, olen hyvinkin kiinnostunut.
Jonsson oli muun muassa The Long Walkissa. Ja Denzelin pitäisi myös tuossa kolmannessa Pantherissa olla, niin vaikea olla kiinnostumatta.
Odyssey tuli katsottua elokuvateatterissa ja pidin kyllä kovasti. Ei tätä turhaan ole monet hehkuttaneet. Ehdottomasti sellainen elokuva, joka on parhaimmillaan laadukkaassa elokuvateatterissa, jossa elokuvan audiovisuaalinen puoli pääsee parhaiten esiin. Joissain kohtauksissa tuntui siltä, kuin olisi itse ollut paikan päällä. Tarina alkoi ehkä hieman verkkaisesti, mutta loppua kohden vauhti kiihtyi Nolanille ominaisesti. Ihan täyden kympin elokuva ei ole kyseessä, mutta varmasti vuoden parhaimpia.
One Battle After Another tuli myös katsottua suoratoistopalvelusta. Erinomainen elokuva myös tämäkin ja ei ihme, että se rohmusi Oscareita. Itselläni tuli tästä vahvat Tarantino vibat jostakin syystä. Erinomaisia näyttelysuorituksia monelta näyttelijältä ja tarina piti kyllä tiukasti otteessaan, kun se alun pohjustuksen jälkeen lähti liikkeelle.
Ja sitten uusin Hämähäkkimies. En ole tainnut ikinä nauttia näin paljon Spider-Man-elokuvasta kuin nyt. Mä tykkäänkin kaiken maailman hahmojen sovittamisesta yhteen jne. Hämähäkkimiehen sekä Punisherin näkeminen yhtä aikaa valkokankaalla lämmitti sydäntä todella paljon. Yhtä asiaa jäin vain kaipaamaan. Se spoileri alla.
Missä Daredevil, perkule. Hand filmissä, mutta ei Murdockin Mattia, buuu.
Ei varmasti ole kaikkien makuun tämä. Joku setämies siinä juuri poistuessa sanoikin, että ”ihan perus”.
Ihan toinen asia tietty, että Holland ja Zendaya on ihan mahtava pariskunta. Hauska nähdä yhdessä tässä myös.
Tuli vihdoin katsottua Lifeforce (1985). Kyseessä on siis Cannon-tuotantoyhtiön tieteiselokuva, jonka genre voisi olla myös vampyyri- ja maailmanlopun meininki-elokuva. Ihmisjoukko lähtee avaruuteen, kohtaa siellä avaruusaluksen ja tuo mukanaan tuliaisia. Kuulostaako tutulta?
Tässä on selvästi ollut ihan kohtalaisesti rahaa käytössä ja osaavia käsityöläisiä. Löytyy pienoismallia, nukke-efektejä, hienoja maskeerauksia, hieman gorea ja vähän uudempaakin tekniikkaa. Kaikkiaan tämä oli visuaalisesti hyvin miellyttävä ja piti otteessaan. Tavallaan tämä tuo myös vähän uutta kulmaa perinteisiin vampyyritarinoihin, mistä ehdottomasti plussaa. Patrick Stewart on myös ilo nähdä tällaisissa mielenkiintoisissa pätkissä. Niin, ja tämänhän on tosiaan ohjannut moottorisahamies Tobe Hooper.
Ei varmasti sovi kärsimättömälle katsojalle tai sellaiselle, joka ei voi sietää tiettyjä vanhentuneita efektejä lainkaan. Itselleni tämä oli kuitenkin positiivinen kokemus, ja tätä voikin suositella Cannon-tuotannon ystäville. Tämä on selvästi sitä heidän parempaa osastoaan.
Nyt on the Odyssey nähty. Menee mulla ihan Nolanin parhampien joukkoon. Ei ehkä ihan Interstellarin veroinen, mutta top 3 Nolan elokuva joka tapauksessa.
Juuri tälläisten eeppisten elokuvien takia sinne teatteriin mennään. Tuotantoarvot tapissa ja kaikki on viimeisen päälle hiottua.
Kuuluin siihen porukkaan, joka epäili cästiä. Onneksi olin väärässä. Kaikki suoriutuu hyvin tässä. Ainoastaan Helanan rooli on sellainen joka vähän häiritsee. Näyttelijä on ehkä vähän väärä ja hahmo on muutekin etäinen(toki pieni rooli, niin ei sinänsä ole suurta merkitystä). Varsinkin kun alkuperäisessä teoksessa häntä kuvailla "maailman kauneimmaksi naiseksi" sitä hän ei kyllä mielestäni ole. Toki kauneus on aina katsojan silmissä.
Matt Damoniakin jo vähän epäilin ennen elokuvan näkemistä. Vaikka hänen fani olenkin, niin kyllä epäilin. Onneksi olin väärässä. Damonin uran ehkä paras rooli suoritus.
Varsinki Elliot pagen rooli Sinonina herätti kohua. Miestäni hän sopi nuoren pojan rooliin erinomaisesti. Jos en olisi tiennyt hänen taustaa, niin en kyllä olisi epäillyt mitään. Jos pitäisi valita vastaavaan roolin esittäjä hänen ja jonkun epävarman lapsinäyttelijän välillä, niin kyllä ottaisin hänet.
Teknisesti tosiaan parasta A-laatua. Olen nykyisen pienimuotoisen leffakeräilyharrastuksen takia alkanut arvostamaan enemmän myös tätä teknistä laatua. 250m budjetti näkyy. Näin ei aina ole, mutta tässä budjetti oikeasti näkyy. Vastaavaa teknistä laatua ei tule kovin usein vastaan. Tämä on kyllä yksi niistä elokuvista, mikä on pakko hommata fyysisenä bluray tai 4k levynä. Elokuvasta on myös uutisoitu, että välillä äänet on liian kovalla. Itse taas nimenomaan nautin siitä että elokuva myös fyysisesti tuntuu joltain. Tässä elokuvassa ääniraidan dynamiikka on kyllä maksimoitu. Kun kuiskataan niin silloin on oikeasti hiljaista. Sitten taas kun on jokin dramaattisempi taistelu tai pakenemis kohtaus menossa, niin sen myös tuntee luissa ja ytimissä. Näinhänsen kuuluukin olla.
Elokuvassa on myös vahva moraalinen teema. Elokuvasta huokuu väkivallan ja sodan vastaisuus.
"vaikka toki lopussa asiat ratkotaan väkivallalla. Ymmärrän täysin, että tässä on ristiriita. Toki tässä tulee se elokuva ehkä vähän viihteellisempi puoli esiin. Toisaalta taas hyvän ja pahan musta valkoisuus tavallaan kuuluu näihin tän tyyllisiin hollywood elokuviin.Pahan hävittäminenhän on jo raamatun vanhassa testamentissa oikeutettu, jos niitä mooseksen kirjoja on joskus lukenut."
Ylipäätään tykkään siitä, että elokuvassa on jokin moraalinen sanoma. Tämä elokuva herätti ainakin ajatuksia.
Arvosanaksi annan 4,5/5
En siis ole lukenut homeroksen alkuperäistä teosta.