Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Päädyin pitkästä aikaa elokuvateatteriin, kun maksutta moista kokemusta tarjottiin. Katseluvuoroon valikoitui uusin Resident Evil, joka on saanut jokseenkin paljon kehuja osakseen. En ole lukenut arvosteluista ensimmäistäkään, joten en tiedä, että ovatko kehut samoja kuin itse löysin tästä.

Ensiksi ne kehut siis. Elokuva näytti suurimman osan ajasta ihan oikealta elokuvalta ja siinä on ilmeisesti myös tehty paljon ihan oikeasti. Siitä tulee aina plussaa. Monet elokuvan visuaaliset elementit myös näyttivät hienoilta. Tietyt silmäniskut pelisarjan suuntaan olivat myös ihan hauskoja.

No entäs ne risut sitten? Tässä on mahdollisesti yksi rasittavimpia hahmoja pitkään aikaan ja samalla myös rasauttavinta dialogia, mitä muistan. Nämä elementit valitettavasti tukevat toisiaan sillä väärällä tavalla. Huumori ei toiminut itselleni lainkaan. Kauhu perustui pääasiassa säikyttelyyn. Vaikka tarinalla ilahduttavasti oli ihan toimiva kaari, ehdin kyllästyä elokuvan sinänsä positiivisen 90 minuutin keston aikana.

Kyllä tämä valitettavasti oli itselleni todellinen pannukakku, vaikka sieltä löysin hyvääkin. Ei tätä ole tarvetta nähdä enää uudestaan, eikä tätä tarvitse myöskään omaan hyllyyn hommata muiden jatkoksi. Harmin paikka.

Mä en muuten ole tainnut vielä kirjoittaa siitä 2021 vuoden mortal kombatista joka tuli katsottua flixin kautta jokin aika sitten.

Sitä on pakko väkisinkin verrata siihen 1995 leffaan ja siihen verrattuna tämä oli suorastaan yllättävän brutaali ja myös Kano oli tässä paljon parempi. Just sellainen ns. rakastettava kusipää.
Sitten taas mun mielestä 95 vuoden leffan Christopher Lambert oli paljon parempi Raiden mitä tämän vastaava ja myös orkkiksen Shang-Tsung oli parempi ja Sonya tietenkin myös, koska silmäkarkki :D
Sub-zeron kohdalla voitto menee niukasti 95 versiolle, koska mä tykkään sen klassisesta asusta ja kummankin kohdalla sen käyttämät jäädytykset oli enemmän tai vähemmän väärin.

Odotin kyllä jatkuvasti sanooko joku sen pahan N sanan kun sub-zero oli ruudulla.
Tarkoitan tietenkin ninja sanaa.
Niin paska kuin mortal kombat mythologies: sub-zero onkin niin siinä se pelin pahis kutsuu sitä ninjaksi ja sub-zero sanoo vihaisesti "lin-kuei are not ninjas".
Scorpion oli parempi tässä, koska sen keihäs ei ollut joku elävä metallinen käärme olio kuten 95 leffassa.

95 versio kuitenkin toimi kokonaisuutena paremmin sillä se etenee alusta loppuun hyvää vauhtia kun taas tämän kohdalla kestää aika pitkään, että leffa edes kunnolla alkaa.

Ylös Bottom