Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

En keksi nimimerkkiä...

Stormi

New Member
Joo elikkä ongelmana olisi etten oikeen keksi mitään hyvää nimimerkkiä. En myöskään tiedä kannattaisiko nimimerkin olla suomen vai enkunkielinen, ja kannattaako sen olla omaan nimeen liittyvä. Nimimerkki tulisi käyttöön enimmäkseen FPS-peleissä.

Olisin kiitollinen jos jotkut voisivat antaa vaikka vinkkiä mistä kannattaa lähteä miettimään nimimerkkiä :)

PS. Sori jos tuli väärälle alueelle.
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Kannattaa olla sellainen, jota jaksat vielä vuosien päästäkin pitää ylpeydellä. Eikä ainakaan haittaa, jos se on helposti lausuttavissa/kirjoitettavissa.

T: t2k-- vai mikäseoli. :)
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Juu vielä jonkun aikaa sitten mulla oli semmoinen. Käytin sitä parisen vuotta mutta olen jo kyllästynyt siihen ja olisi aika keksiä uusi :)

Kunpa nyt jostain saisi semmoisen repäistyä..
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Omaa koko nimeä mä käytän aina muuten, mutta kun nuo typerät konsolit ei hyväksy niin pitkää ja taisi olla Plegellä niin ettei saa väliäkään lainkaan, eli muuten paitsi konsoleilla käytän ihan omaa nimeäni.
Ei sitä liikaa kannata murehtia.

Tempsa on ihan hyvä, sellainen turha kikkailu ja erikoismerkit kannattaa jättää suosiolla pois.
Huumorinimimerkit on kanssa sellaisia että voi sitten hiukan vanhempana alkaa hävettää moinen.
Sehän nyt kuitenkin on aika henkilökohtainen juttu, mutta jos nyt jostain kannattaa hakea vaihtoehtoja niin mietippä itselle tärkeitä/kiinnostavia asioita.

Tää mun nimimerkki tuli ihan siitä kun joskus juopotellessa tuli mieleen Predator elokuva, ja ajatus siitä millainen tuo avaruussaalistaja olisi kunnon härmäläisessä pontikkakännissä.
Eli ei tosiaan mitään elämää suurempaa tarinaa tarvi nimen takana olla.
:)
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Jos löytyy lempinimi niin se käy, tai omasta nimestä jokin versio.

Yritin etsiä, mutten löytännyt Kummelin lempinimi kohtausta. Se sopisi tähän aiheeseen :)
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Okei, kiitos :)

Juu tosiaan en kauheesti pidä tuommoisista "läppänimistä", kun kyllästyn niihin äkkiä.

Ja mitä mieltä ootte vuosilukujen käytöstä nimimerkissä? Onko se liian henkilökohtaista tietoa?

En olisi kyllä koskaan arvannut että pysyvän nimimerkin keksiminen voi olla näinkin hankalaa :D
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Juu vielä jonkun aikaa sitten mulla oli semmoinen. Käytin sitä parisen vuotta mutta olen jo kyllästynyt siihen ja olisi aika keksiä uusi :)

Kunpa nyt jostain saisi semmoisen repäistyä..

Kannattaa yrittää löytää sellainen nimimerkki jossa ei ole alaviivoja eikä muita turhia kuten "623" numerot lopussa jos ite tekisin uuden ottaisin jonkun suomenkielisen sanan joka on vapaana ihan omassa muodossaan esim. FIN on perässä oikeastaan turha koska sen saa laitettua clan taginkin paikalle jos ei siis kuullu claaniin myös kaikki "Satan666" "Badboy" jutut on mielestäni suorastaan noloja ja kertoo ainakin pelaajan iän...
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Vuosiluku voi herättää jonkin sorttisia ennakkoasenteita. (itselleni ainakin tulee sellainen ----- ensivaikutelmaan heti jos näkyy että on kyse huomattavasti nuoremmasta ihmisestä, ei ehkä reilua tai edes tarpeellista, mutta niin vain se ihmisen mieli toimii.)
Vaikeahan tuollaisiin on vastata, me kaikki ollaan erilaisia, ajatellaan ja toimitaan hiukan eri tavalla.
Jos haluat laittaa vaikka syntymävuotesi niin tuskinpa siitä mitään konkreettista haittaakaan on, monet niinkin tuntuu tekevän.
:)
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Kysymys, joka tullut varmaan eteen jokaisella jossain vaiheessa.

Hyvä nimimerkki pitää sisällään runsaasti informaatiota. Kenties jotain omasta pelaaja-luonteesta, kulttuurista josta elää ja jopa ihan sillä omalla äidinkielellä. Nämä yhdessä kyllä merkataan ylös niiden kirjoissa, joiden palaset loksahtelevat samoihin muotteihin. Varsinkin pienissä kieliryhmissä näillä alkaa olla merkitystä tuolla maailmalla.

Aktiivisen kaverin syytä valita nimimerkki huolella. Turhan hepposin perustein valittu alkaa kuitenkin jossain vaiheessa kärsimään inflaatiota, kun maailma on ehtinyt vaihtumaan pään ulkona ja sen sisällä :D
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Ja mitä mieltä ootte vuosilukujen käytöstä nimimerkissä? Onko se liian henkilökohtaista tietoa?
Vuosiluvut "vanhenevat", joten niiden käyttöä on syytä miettiä. Ne ovat myös lausumisen/kirjoittamisen kannalta hankalia.

Hyvä nimimerkki on joka tapauksessa uniikki, helppo muistaa ja kestää ajan hammasta.
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

En kyllä koskaan unohda sitä repeämistä kun näin "Nisupullan" PS2:n Socomissa ekan kerran ja hihittelin vielä monta viikkoa senkin jälkeen. :)

Meikä on pärjännyt tällä Oliverilla jo jonkin aikaa. Kannattaa etsiä sellaisia ei niin itsestään selviä henkilöiden/hahmojen/paikkojen tai minkä tahansa nimiä omista kiinnostuksen kohteista. Ja jos ei niistä suoraan mitään löydy, niin kokeile jotain yhdistelmiä tai muunnelmia.

Numerot ja erikoismerkit, kuten tolla ylemmällä tyypillä, toimii joskus, mutta useimmin ei (nyt se sitten miettii... :p )

...on se jo tän totuttelun jälkeen ok... :)
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Itelleni on nimimerkkejä tullut erinäisistä ihailuiden kohteista. (Linuxin maskotti, eli Tux) Ja tosi elämän tilanteista. (TAkEN__FIN) Nimien tarinat ovat niin pitkiä, etten niitä ala tässä levittämään, mutta mielestäni nimen tulisi olla persoonallinen. Itse olen tuon Tux nimen muokannut niin, että se on melkein aina TuxAnkka, tai jotain muuta vastaavaa, peleistä riippuen. TuxSpeeder, TuxGasGas, TuxThePredator, yms. Tuota Tux- nimeä voi muokata melkeinpä miten vaan, ja mahtuu aina nimeksi.

Mutta kehitteles itsellesi oma nicki, älä ala Tuxia käyttelemään. :D
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Ehkä suomalaista kannattaa suosia, suomi porukka tunnistaa helpommin.
Nää UberKiller500/KillerKing40000 on hiukan huono valinta...Aiheuttaa lähinnä huvitusta ainakin täälä päin.:D
Sitten taas joku PerseRaiskaus voi olla vähän liikaa......

Täälä käytetään lemmikin nimeä gamertagina... Killi on meijän 10vee kissan nimi ja kun se on kerta kissa on niin...
Tulos KilliCat. En tiedä onko toi nyt hyvin valittu,mutta ehkä sillä pärjää. :)
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Vuosiluvut "vanhenevat", joten niiden käyttöä on syytä miettiä. Ne ovat myös lausumisen/kirjoittamisen kannalta hankalia.

Hyvä nimimerkki on joka tapauksessa uniikki, helppo muistaa ja kestää ajan hammasta.

Kuten minulla <3
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Kuten minulla <3

Jep, mulla on niin jämpti nikki, että se löytyy teidän jokaisen näppäimistöstä :p

Kyllähän itselläkin oli noita pikku väännöksiä alussa, mutta tähän Wertyyn se sitten jäi. Se vain yksinkertaisesti toimii.
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Itsellä oli nikkinä "olio". Se oli/on täydellinen nick itselle. Sopivan siisti kirjoitusasu, lyhyt eikä numeroita tai muita turhakkeita. Minussa on myös hiukan italiamiehen vikaa ja erityisesti italialaiset autot ovat lähellä sydäntä. Tämän vuoksi olio:n kaksoismerkitys oli täydellinen, suomeksi se on, no, olio ja italiaksi tarkoittaa öljyä. Tämän olio sanan voi siis näppärästi bongata italialaisen auton moottoritilasta öljyntäyttökorkista.

Mutta, siinä on kuitenkin se yksi huono puoli. Se on yleinen. Tuli PS3 taloon ja kuinkas ollakkaan, olio oli jo varattu. Koko pää oli tyhjä, en keksinyt mitään kivaa nikkiä. Ja oli vielä sitä aikaa kun nikkiä valitessa jos se oli käytössä, niin PS3 ilmoitti että on käytössä ja jos ei ollut käytössä niin se pamahti automaattisesti nikiksi. Ei voinut siis kokeilla vapaita ensin läpi ja sen jälkeen päättää. Jossain vaiheessa vinksahti, kyllästyin miettimiseen ja lätkäsin vompatin nikiksi. Kyllähän tuolla on menty, ainakin finskit tunnistaa, ulkomaanelävätkin osaavat sen lausua, mutta ei se valitettavasti tunnu vieläkään oikein kotoisalta.

E: niin se pointti! Kannattaa koittaa keksiä persoonallinen nick, jossa tunnet olosi kotoisaksi mutta mikä ei olisi kauhean yleinen, että pystyt käyttämään samaa nickiä useamassa paikassa jos on tarpeen ja niin haluat tehdä.
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Eikai se nyt niin hankalaa ole keksiä nimimerkkiä, itse olin joskus niin kova tsh fani joten valitsin kirjoista Mordor- tulivuoren :p

Minä kuitenkin keksin muutaman nimimerkin sinulle :D eli miltäs kuullostaa
Tempsutti
Tompsutti
Tomp
Tompsunaattori
Tompsunator
Tomppa
Tompi
Tompparna
jne.
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Eikai se nyt niin hankalaa ole keksiä nimimerkkiä, itse olin joskus niin kova tsh fani joten valitsin kirjoista Mordor- tulivuoren :p

Minä kuitenkin keksin muutaman nimimerkin sinulle :D eli miltäs kuullostaa
Tempsutti
Tompsutti
Tomp
Tompsunaattori
Tompsunator
Tomppa
Tompi
Tompparna
jne.

Ihan hyviähän noi, tosin ei taida kaikki olla kovin uniikkeja :/

Kun olisi kiva olla jokin uniikki nimi jota voisi käyttää monessa paikassa.

No, pitää tässä jossain vaiheessa rupea miettimään jotain uniikkia, suomalaista nimeä :)
 
Vastaus: En keksi nimimerkkiä..

Ihan hyviähän noi, tosin ei taida kaikki olla kovin uniikkeja :/

Kun olisi kiva olla jokin uniikki nimi jota voisi käyttää monessa paikassa.

No, pitää tässä jossain vaiheessa rupea miettimään jotain uniikkia, suomalaista nimeä :)

Miltäs sitten Munakoiso kuullostaa :D
 
Ylös Bottom