Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Enchanted Arms

Vastaus: Enchanted Arms

Niin onkos tämä sama kökkö tekele kun on 360 saatavilla?
 
Vastaus: Enchanted Arms

nothing sanoi:
Niin onkos tämä sama kökkö tekele kun on 360 saatavilla?
Sitä samaa, juu. Ovat kuulemma parannelleet graffoja, tiedä sitten kuinka huomattavasti, lisänneet "kunnon" välipätkiä keskustelukuvakkeita käyttävien paikallaanseisoskelujen kustannuksella ja onhan siinä jotain muutakin isompaa tahi pienempää uudistusta. Eipä niillä kuitenkaan muuteta ihan ytimeltään keskinkertaista roolipeliä hyväksi. Parannukset tuntuvat kuitenkin olevan lähinnä pinnallisia. Taisi pelissä olla joitain lisättyjä kohtauksiakin, ellen nyt aivan väärin muista.
 
Vastaus: Enchanted Arms

Vai että ytimeltään keskinkertainen rope.. liki 60 tuntia tuota tahkosin ja sanoisin, että ei kannata tämän pelin osalta katsoa metacriticin keskiarvoja, arvosteluista suurin osa näyttää perustuvan yhteen kantaisään koska esim lopussa tapahtuvista jutuista ei osata sanoa mitään, ne kierretään ovelasti ja osassa (XO-version) arvosteluissa oli jopa selkeitä virheitä. Mikä ei ole ihme, ottaen huomioon kuinka kauan läpipeluu söisi arvostelijapolojen aikaa..

Tämä oli omalla irvokkaalla tavallaan yksi parhaista jrpg:itä jota olen millään alustalla pelannut. Ja koska XO-version achievementit oli ihan hanurista kuten myös live-peli (jossa ei ollut ikinä ketään), niin tämä voi hyvinkin olla PS3:lla paljon XO-versiota pareminkin, riippuen nyt mitä muuttavat. Grafiikat on OK tasoa, maastot staattisia, sivujuonia ei ole.. ts se kuuluisa next-gen puuttui, mutta kyllä ropeista pitävien tämä pitäisi mielestäni ehdottomasti tsekata jos ei ole XO-versiota pelannut.
 
Vastaus: Enchanted Arms

Scatterbrain XO sanoi:
Tämä oli omalla irvokkaalla tavallaan yksi parhaista jrpg:itä jota olen millään alustalla pelannut.
Jeps, minä tyhmä kun menin uskomaan arvostelijoita, ja jätin pelin julkaisussa hyllyyn, niin menin ostamaan vasta joululomalla, kun luin sinun ja jonkun muun kehuja tästä pelistä. Voin sanoa pelin olevan hyvä. Alku minun mielestäni on todella tökerö, mutta kunhan peli lähtee käyntiin, niin meno paranee. Minä tykkään, mutta niin minä tosin tykkään EA:n autopeleistäkin, joten ehkä minun mielipiteeseeni ei kannata niin paljon luottaa ;)

Mutta tosiaan peli on tietyllä tavalla outo, tietyllä tavalla tökerö, mutta minun mielestäni ilman muuta hankinnan arvoinen.
 
Vastaus: Enchanted Arms

Von Wiensburgh sanoi:
Mutta tosiaan peli on tietyllä tavalla outo, tietyllä tavalla tökerö, mutta minun mielestäni ilman muuta hankinnan arvoinen.

Alku on todellakin tökerö ja kun muutenkin hyvin valtavirrasta poikkeavien sankarityyppien joukossa on vieläpä yksi umpiselvä homo, dialogi jatkuvasti vähintäänkin yliampuvaa ja selvin next-gen wow -elämys loistaa poissaoloaan, niin kyllähän se valitettavan monessa arvostelussa näkyi. Itsekin jätin julkaisussa ostamatta kun katsoin liikaa noita scoreja mitä pelille oli annettu.
 
Vastaus: Enchanted Arms

Kannessa lukee "Only on Xbox 360".

With its move to the PlayStation 3, Enchanted Arms has made use of the Sixaxis's motion-sensing abilities to craft a more detailed experience. Players can harness weapons, recover their EX power meters, unlock more powerful attacks, and solve puzzles all through real-world manipulation of the controller. The game features more than 500 chanracters, including 130 unlockable creatures to control in battle. The PS3 version of the game also includes 30 exclusive creatures for your battling pleasure. Other PS3-exclusive additions to the game include an all-new English language track and ten additional minutes of anime cutscenes.

http://ps3.ign.com/articles/754/754698p1.html
 
Vastaus: Enchanted Arms

Oliver sanoi:
Ainakin muinon ekalla Xboxilla tuohon tekstiin oikeutti jo kolmen kuukauden "yksinoikeus".

Sama se on ilmeisesti nykyäänkin.
Edes MS:n omista peleistä ei voi olla varma, kun esim Halot ovat (2:nen tulossa) PC:lle.
 
Vastaus: Enchanted Arms

Heh luotan tässä pelaajan arvosteluun (3/10) ja jätän suosiolla väliin. Scatterbrain taitaa olla näitä J-rope-holisteja, joita eivät paska dialogi, kliseet, yllätyksettömyys jne vaivaa.

Minua vaivaavat ja kaivavat.
 
Vastaus: Enchanted Arms

Zoukka sanoi:
Heh luotan tässä pelaajan arvosteluun (3/10) ja jätän suosiolla väliin. Scatterbrain taitaa olla näitä J-rope-holisteja, joita eivät paska dialogi, kliseet, yllätyksettömyys jne vaivaa.

En ole tuota arvostelua nähnyt, mutta 3/10 kouluarvosana-asteikolla tarkoittaa hylättyä suoritusta ja kertoo paljon. Millään mittapuulla mitattuna EArms:sta ei kolmosen peliä kyllä saa.

Ja en ole JRPG-holisti (todisteeksi kelvatkoon se, että en omista PS2:sta).

Edit: tuossa livegamersin arvostelu. Olen muutamaa asiaa lukuunottamatta arvostelijan kanssa samaa mieltä, 82/100 sai tuossa.
 
Vastaus: Enchanted Arms

Ja en ole JRPG-holisti (todisteeksi kelvatkoon se, että en omista PS2:sta).

Toinen vaihtoehto on, ettet ole pelannut paljon Jrpg:itä ja olet lievästi sokea pelin vioille. Sillä olen kyllä eri message-boardeilta kuullut sellaista paskan heittoa, ettei mitään rajaa.

Ja btw pelaajalla on nykyään uusi arvo-asteikko. 5/10 on keskinkertainen eli tyyliin perus-räiskinnät jne... arvosanat myös nykyään annetaan "rehellisesti" eikä Jenkkityyliin jossa asteikko on vain se 50-100. Ja jokainen "ok" peli saa sen 80 pojoa. Mikä on väärin.


dialogi jatkuvasti vähintäänkin yliampuvaa...

Jo tämä on tarpeeksi, että skippaan tekeleen... olen niin korviani myöten täynnä näitä "jeesmies" ropeja, että räjähdän.
 
Vastaus: Enchanted Arms

Zoukka sanoi:
Toinen vaihtoehto on, ettet ole pelannut paljon Jrpg:itä ja olet lievästi sokea pelin vioille. Sillä olen kyllä eri message-boardeilta kuullut sellaista paskan heittoa, ettei mitään rajaa.

Tai sitten en ole sokea standardeille jotka kumpuavat sellaisista megapeleistä kun FF ja DQ.

Olen minäkin lukenut msg-boardeja. Monia viestejä vaivaa sama asia, peliä ei ole edes kokeiltu ja silti haukutaan. Pelin virallisella foorumilla kannattaa vastineeksi muille foorumeille pyörähtää kanssa.

Miltä kuulostaa esim. että joissain arvosteluissa sanotaan taistelualueen olevan 4x4 ruudukossa, joissakin (vaikkapa yahoo gamesin) mukaan 3x3 ruudukossa.. joissakin 6x4 (siis pelkkä oma puoli, alueesta).. selvästi joku on ollut oikeassa, jotku ovat arponeet ja tehneet sen väärin tai sitten on ollut hyvin hyvin väsynyttä porukkaa peliä arvioimassa..

Tai se, että ainakin yksi arvostelu haukkuu pelin paskaksi, perustellen sen sillä, että päähahmo on tyhmä ja pelistä puuttuu "tämän kaltaisiin peleihin kuuluva angsti" jolloin peliä ei voi pelata koska hahmoon ei voi samaistua tarpeeksi hyvin (kertoo enemmän arvostelijasta ja hänen kyvykkyydestään arvioida peliä kun itse pelistä)?

Tai haukut siitä, että pelissä joutuu ravaamaan edes takaisin paikasta toiseen, kun todellisuudessa maailma on hyvin lineaarinen (joka onkin yksi miinus imo), ja pelin loppuvaiheilla on teleportti jokaiseen kaupunkiin/tärkeään paikkaan, jos on tarvetta palata taaksepäin (itse pelasin viimeiseen taisteluun asti ja muistaakseni yhden ainoan kerran joutui 5-10 minuutin verran juosta taaksepäin -> yleensä kun jonkin paikan kun nimittäin selvitti läpi niin animaation kautta hahmot hauskasti juoksivat/pakenivat/menivät uuteen paikkaan automaagisesti)...

Tai epäloogisuudet ja puutteet arvoteluista (koskee todella montaa arviota) mm. support skillien käytöstä (joilla saa esim tarvittaessa haukutut randon battlet loppumaan jos vain jaksaa pelata kasinolla minipeliä tarpeeksi kauan).

Vielä yksi hyvä lisäesimerkki (en löytänyt linkkiä mutta voin kaivella jos haluat) oli arvostelussa, jossa haukuttiin grafiikkaa ja kuvaksi oli lyöty pressikuva tilanteesta, jota ei edes pelissä ole mukana (tämä tosin voi ihan hyvin olla editorial virhekin -> tosin luulisi että arvostelijalla olisi siihen sanavaltaa..). Huvitti kovasti.

En myöskään ymmärrä miksi random battlesta voi rokottaa (koska sen voi tosiaan vähän vaivaa näkemällä pelissä kiertää välittömästi kun pääsee kasinolle, eli aika pian) jos sellainen on kuitenkin sallittua esim FFX:ssä..?

Yhdessä arviossa sanottiin vapaasti suomennettuna että "Umpihinttarin Makoton ääninäyttelyn kuuntelu alkaa pidemmän päälle tympiä tosissaan.." -> vaikka Makoto poistuu pysyvästi ryhmästä pelin ensimmäisen paikan lopussa!

Joten pelin läpipelanneena ja siihen liki 60 tuntia uhranneena, en jaksa uskoa että edes 10% pelin arvostelleista on pelannut peliä 10 tuntia kauempaa, ja tuossa ajassa ehtii nähdä vasta pelin intron. Voin olla aivan hyvin väärässä, mutta en pidä itseäni niin tyhmänä tai sokeana - eikä minulla ole muutenkaan mitään henkilökohtaisia intressejä kuten pelin kehittäjän osakkeita jonka takia pitäisi tätä läppää heittää.

Tämä siis puhtaasti kritiikkiä arvosteluita kohtaan. Ymmärrän hyvin, jos esim pelin valtavirrasta poikkeavat sankariteemat ja dialogi ei miellytä -> silloin kannattaakin kiertää kaukaa tämä tekele.

Vielä viimeinen esimerkki pelin dialogista ja huumorista (netjackin arvostelusta lainattu) ja siitä miten pelin dialogiin voi suhtautua:

"Moreover, the one interesting philosophical question raised in reponse to the events of the end game gets dismissed with a "Who cares? We won." Great. I'm SO glad I bothered getting to the end of the narrative you obviously cared so little about writing.

Tuota kohtausta sen enempää spoilaamatta, minä nauroin tuolle aivan helvetisti. Peli on täynnä samanlaista yliampuvaa, humoristista dialogia. Jos sitä ei ymmärrä - eikä osaa suhteuttaa sitä muihin jrpg:hin, peliä varmasti vihaa.

Ja tähän viestiin lopetan tämän pelin hehkutuksen ja puolustelun. Mielestäni joka tapauksessa hyvä juttu, että PS3:nkin hankkivat saavat halutessaan kokea tämän pelin lumon :)
 
Vastaus: Enchanted Arms

Miten paljon kauniita asioita sitä menettäisikään jos selvää ottamisen sijaan vain kuuntelisi muita...? ;)
 
Vastaus: Enchanted Arms

Zoukka sanoi:
Toinen vaihtoehto on, ettet ole pelannut paljon Jrpg:itä ja olet lievästi sokea pelin vioille.

Olen pelannut aktiivisesti JRPG:eitä kaikilla koneilla SNESin Final Fantasy III:sta eteenpäin. Silti väitän että Enchanted Arms tekee monet asiat paremmin (hieno taistelusysteemi, vapaa tallennus, taistelujen kelaus, "autobattle" jne. jne.) kuin suurin osa JRPG:eistä. Enchanted Arms oli todellinen elämys (olen tosin vielä vikassa lopparissa, pitäs kehittää hahmoja) ja sai mut pitkästä aikaan todella innostumaan pelaamisesta kun on jo pidempään ollut aika hiljaista sen kanssa. Kaverille kävi täysin sama efekti.

Sillä olen kyllä eri message-boardeilta kuullut sellaista paskan heittoa, ettei mitään rajaa.

En muista boardeista tiedä, mutta omilla boardeilla on ollut nimenomaan ihmetystä siitä minkä takia peliä haukutaan sillä se on aivan loistava. Myös Penny-Arcadessa ihmeteltiin että minkä takia sitä haukutaan, ja naurettiin esim. lineaarisen juonen (kuuluu JRPG:eihin) ja random fightien haukkumiselle (vaikka tässä niitä voi kelata, Final Fantasyissä ei).

Ei. Kannata. Missata.
 
Vastaus: Enchanted Arms

No pitääpä jostain yrittää lainaan saada kun se joskus portataan. Saa nähdä kuka oli oikeassa :)


Ja btw: olin itse teininä älytön J-rope friikki. Mutta nyt ajan myötä olen alkanut jo karttaa kaikkea missä on piikkimäistä hiusaineista, läjä teinejä päähahmoina ja sama arkkityyppinen juoni sadannetta kertaa muotoiltuna. Oikeastaan Dragon Quest VIII:stäkin diggailin aika pitälti sen takia, että juonenkuljetusta oli niin vähän ja vapaata seikkilua enemmän. Random-encounterit eivät minua haittaa, sillä niihin tottui vanhoissa FF:issä :p


Epäilen vain pahasti, että FFXII:n jälkeen (kuukausi enää!) ei enää mikään rope kiinnosta taas vähään aikaan.
 
Vastaus: Enchanted Arms

Zoukka sanoi:
Pitkään sitä onkin jo kuolattu!

Enchanted Armsin PS3-arvostelu.

Playstation 3 Thoughts

With Enchant Arm on the Playstation 3 FROM Software took a decent RPG and killed it. The graphics look worse, the load times are worse, and the framerate is just plain awful when compared to its XBOX 360 cousin. As far as I can tell this version should never have been released as load times for encounters are some of the longest Ive ever had the displeasure of sitting through. Remove rumble and achievements and replace them with some tacked on Sixaxis actions that are required and you have the recipe for one of the worst ports in the new generation of consoles.

:D
 
Ylös Bottom