Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Enemy Territory: Quake Wars

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dwzz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

dwzz

New Member
Splash Damagen kehittämä iD Softwaren moottorilla pyörivän Enemy Territory: Quake Warsin demon pitäisi ilmestyä konsoleille 14. päivä tätä kuuta eli ensi keskiviikkona. Peli julkaistaan konsoleille Pohjois-Amerikassa 28. toukokuuta ja Euroopassa 30. toukokuuta. PC-versio joka toimii Win/Linux/Mac-alustoilla ilmestyi viime syksynä ja 1.5 patchin pitäisi sille ilmestyä lähiaikoina.

Lyhyesti kuvailtuna ETQW on nopeatempoinen tiimi- ja tehtäväpohjainen refleksi-FPS, joka sijoittuu Quake II/4-maailmaan. Suurta suosiota saavuttaneen Wolfenstein: Enemy Territoryn kaupallinen jatko-osa. Sotaa käyvät Strogit ja ihmisten GDF, jotka suorittavat kentissä tehtäviä tietyn aikarajan puitteissa. Mukana on myös monia ajoneuvoja ja lentovempaimia.

Konsolidemossa melko varmasti on kenttänä Valley joka oli PC-puolellakin. Kentässä GDF on hyökkäyspuolella ja yrittää aluksi korjata sillan, jota pitkin voidaan kuljettaa MCP-ohjusajoneuvo määränpäähänsä. Tämän jälkeen hakkeroidaan Strogien tukikohdan shield-generaattori jonka jälkeen MCP räjäyttää reiän Strogien tuotantolaitoksen seinään, jonka jälkeen siellä käydään räjäyttämässä Strogien tärkeä laite. Tietyt classit voivat tehdä vain tiettyjä objekteja muiden tuella eli kyseessä ei ole Codin tyylinen kämppimistaktinen räiskintä.

Saapa nähdä miten toimivaksi konsoliversio on tehty ja miten se uppoaa pelaajiin. No pianhan sen näkee. Mitään Codin suosiota ei varmasti saavuta kun kyseessä ei ole yksinkertainen ammu piilosta selkään -peli vaan huomattavaa tiimityöskentelyä vaativa nopeatempoinen "arcademainen" FPS. Toiseksi pelissä ei ole juonellista yksinpeliä vaan se on puhdas nettipeli. Kampanjoita on 4 joista jokainen sisältää 3 kenttää. Yksi kentistä muuten sijoittuu Suomen Lappiin. Kenttiä voi pelata myös kohtalaisen ihmismäisesti käyttäytyviä botteja vastaan.

Itse olen PC-versiota huomattavan määrän hakannut sekä publa- että klaanipuolella promodilla, joten ajattelinpa tästä mielestäni loistavasta pelistä perustaa tänne ketjun. Täytyy kyllä tämäkin testata Xboxilla. PS3-versio ilmestyy myös samaan aikaan.

EDIT 1: Ei demoa tulekaan vielä 14. päivä, ehkä kuitenkin aivain lähitulevaisuudessa. 27. päivä pitäisi olla julkaisupäivä X0:lle ja PS3:lle.
EDIT 2 Peli on nyt julkaistu kaikessa hiljaisuudessaan muttei demoa ole tullut pihalle vieläkään :(

Lisätietoa:

http://enemyterritory.com/
http://stroyent.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Enemy_Territory:_Quake_Wars
Konsoliforum: http://community.enemyterritory.com/forums/forumdisplay.php?f=22
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Olisi mukavaa pelata pc:llä publalla jos pelaajia edes löytyy. Servut lähinnä kuolleita:/ Ei oikein nappaa pelata 8 on 8, sen verran suuria mappei pelissä on.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Mites odottaako paljonkin porukkaa tämän julkaisua?

Luultavasti odotettavissa on FPS, jota täytyy pelata ja harjoitella ennen kuin pääsee sisään peliin. Ramboilu johtaa melko varmaan kuolemaan ja tiimityöskentelyllä voittaa (vihdoinkin).
Luultavasti pelille käy arvosteluissa samoin kuin Shadowrun pelille aikoinaan ja ilman kunnollista panostusta peliin se lytätään täysin maan rakoon. Itse uskon tämän ainakin kolahtavan niille pelaajille, jotka haluavat pelata konsoleillaan räiskintöjä joissa kavereitten apua tarvitaan. Toimiva aseluokka jako ja tarpeeksi erinlaiset hahmot toivottavasti ovat tasapainossa.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Tänään julkaistu ainakin joissain paikoissa. Eipä sitten demokaan ehtinyt ennen julkaisua pihalle kiitos hitaiden sertifiointiprosessien tai muiden tuntemattomien syiden. Demo tekisi todella terää.

Tässähän ei tosiaan ole kunnollista yksinpeliä joten eikai mitään ihmeempiä voi odottaa arvosteluilta. Voisin sanoa että yksi aliarvostetuimmista peleistä. Pelityylin, hahmoluokkien ja karttojen opettelu kestää jonkin verran, voisi sanoa että peli paranee mitä enemmän sitä pelaa ja kun pääsee siihen sisään. Itsekään en kovinkaan paljon ihastunut peliin muutaman unnin pelaamiseen jälkeen mutta kyllä siitä parantui yli 10 tunnin jälkeen ja addiktoiduin pahasti. Jokainen erä on erilainen, taktiikoita lukemattomia. Luultavasti moninpelin taso on täysin paskaa aluksi kun ei kukaan tiedä mitä pitää tehdä.

Konsolilla muuten 16 pelaajaa on maksimi mikä on paljon parempi asia kuin PC-puolen 24. PC-puolella huonot ja keskenkeräiset demot karkottivat paljon pelaajia. Lisäksi spreadi on liian randomi, paitsi klaanien käyttämässä promodissa. Muutenkin vanillaversiossa tahtoo olla liika ajoneuvoraiskausta ja tosiaan 24 on ehkä vähän liian suuri määrä pelaajia, tulee pullonkauloja ja isommalla määrällä tehtäviä on todella paljon vaikeampi suorittaa.

Edelliselle vastaajalle: ramboilu muuten onnistuu parhaiten lääkintämiehenä mutta ellet ole todella hyvä saat ehkä 2-3 korkeintaan alas. Lääkepakkauksia voi tiputtaa omiin jalkoihin kulman takana, ladata pyssy ja koittaa ampua headshotteja taas jotka ainakin PC-puolella ratkaisevat voittajan. Lääkintämiehellä ei tosin voi tehdä objekteja mutta voit auttaa tiimiä heittämällä medipakkeja maahan ja nostelemalla kuolleita jamppoja ylös ettei tarvi spawnata taakse, sekä tietenkin rambota jos on taitoa. Muutamasta kudista ei kuole vaan vihollista pitää seurata tähtäimellä. Publalla tuli koitettua ramboilua eilen pitkästä aikaa kun 1.5 pätsi julkaistiin ja pelasin ehkä 9 mappia, sain 8-7:ssa niistä sekä most kills että best light weapons rankit. Headshotit ratkaisee PC-puolella ja siihen tarvii nopeita refleksejä ja tarkkaa aimia, vaikka aloittaisit ampumaan toista selkään voi se selkäänraiskattu vielä voittaa 1on1-taistelun jos tajuaa kääntyä nopeasti osuu tarkasti lähes pelkkiä headshotteja.

Luultavasti rankataan jokseenkin keskinkertaiseksi FPS-peliksi, mutta saa nähdä. Varmasti eri lähteiden antamat pisteet poikkeavat paljonkin toisistaan, riippuen testaajan mieltymyksestä tähän FPS-pelityyyppin. On ainakin erilainen kuin muut, jotkut tykkäävät, toiset suorastaan vihaavat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Tulipas Livessä testattua X0:lla muutama tunti tätä. Ihan yhtä paskaa kuin kaikki muutkin konsoli-FPS:ät. Grafiikat vähän vaisut ja värit jotenkin tummat. Ajoneuvoista ei löytynyt kuin 3rd-persoona-kuvakulma ja ajettavuus vaikutti vähän heikolta. PC:lle saa uutena noin 10 eurolla Playsta joten en kyllä tätä ostaisi konsolille kuten en mitään muutakaan täyttä FPS-peliä.

Saisivat lopettaa FPS-pelien tekemisen ja porttaamisen konsoleilla. Kontrollit eivät vaan toimi mitenkään pelattavasti pädillä.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Tulipas Livessä testattua X0:lla muutama tunti tätä. Ihan yhtä paskaa kuin kaikki muutkin konsoli-FPS:ät. Grafiikat vähän vaisut ja värit jotenkin tummat. Ajoneuvoista ei löytynyt kuin 3rd-persoona-kuvakulma ja ajettavuus vaikutti vähän heikolta. PC:lle saa uutena noin 10 eurolla Playsta joten en kyllä tätä ostaisi konsolille kuten en mitään muutakaan täyttä FPS-peliä.

Saisivat lopettaa FPS-pelien tekemisen ja porttaamisen konsoleilla. Kontrollit eivät vaan toimi mitenkään pelattavasti pädillä.

Pädillä tarvitaankin taitoa, toisin kun hiirellä jolla keskinkertainenkin pelaaja voi nanosekunnissa kääntyä ympäri ja ampua millintarkasti päähän. Ja mielestäni pädillä on jopa hauskempi pelata.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

[/B]
Pädillä tarvitaankin taitoa, toisin kun hiirellä jolla keskinkertainenkin pelaaja voi nanosekunnissa kääntyä ympäri ja ampua millintarkasti päähän. Ja mielestäni pädillä on jopa hauskempi pelata.

Komppaan Dorania aivan täysin. FPS-pelit ovat paljon hauskempia konsoleilla, silloin pitää oikeasti osata pelata, eikä pelaamisen tarvitse olla mitään nanosekunttiurheilua

Nimim. Entinen PC CounterStrike veteraani, nykyinen konsolipelaaja.

sori OT
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Oma peli saapui tänään :) Pääseepä töiden jälkeen vähän kokeilemaan... Saas nähdä kumpi vie tänään voiton, tämä vai bf bad company demo? :confused: ;)
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Mielestäni aivan ok peli. Pelattavuus on kunnossa ja tehtävistä löytyy hyvää tempoa. Livestä löysin vain muutaman huonolla hostilla toimivan (=lagaavan) pelin, mutta eiköhän siihenkin tule helpotusta kun pelaajamäärät kasvaa.

Audiovisuaalisesti yllätyksetön, mutta menettelevä tuotos. Oli miten oli, paskaksi tätä on ihan turha alkaa väittämään, kuten dwzz tuossa heitti.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

En nyt paskaksi ole väittänyt, mutta ei oikein nappaa yleisesti konsoli-FPS:ät.

Jotkut tykkää, jotkut ei. http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/enemyterritoryquakewars

Kuten arvosteluista huomaa, tämä peli jakaa kyllä pelaajat eri leireihin. Metacriticissa paras arvosana 95 ja huonoin 42.

PC-pelinä pidän tätä parhaana klaanipelinä mitä on tehty vuosiin. Yleisesti ottaen pelin hienous aukenee vasta kun tätä on pelannut reilusti yli 10 tuntia. Aluksi se voi tuntua todella sekavalta ja huonolta, mutta parenee pelatessa kuten viini kun tehtävät ja mapit jäävät mieleen.

PS3:lla todella paljon paremmin toteutettu portti http://www.gametrailers.com/player/34666.html

Off-topic: jos kiinnostaa todella hieno tyylikkäästi tehty frägileffa niin kannattaa tsekata http://www.four-kings.com/article/team/795 kokoa 429MB HD
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Hommasin perjantaina ja tähän astisen pelaamisen perusteella oikein bueno peli. Peliä on hieman yksinkertaistettu pc-versiosta, mutta se ei haittaa, saa nähdä miten BF: Bad Company parjää tälle.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Oli kyllä aikas hirveä peli. Näyttää rumalta ja ohjattavuus oli melkoisen huono. En ostais edes alelaarista...
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Fiilistelin että tätä ois voinu alkaa pelamaan Codin sijaan ku ois ollu vähän taktisempi ote, mutta demon testauksen jälkeen tulin toisiin aatoksiin.

Ohjattavuus oli aika persiistä ja muutenkin näyttä aika kämäseltä. En sit tiiä parantusko jos pelais enemmän.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Loistava peli olisi muuten demon perusteella, mutta kaatuilee jatkuvasti. Ja sehän on täysin anteeksiantamatonta. Lisäksi eipä ole päässyt yhteenkään kunnon matsiin jossa selvä enemmistö olisi ihmispelaajia eikä perhanan botteja. Jos oikeitten ihmisten kansoittamaan matsiin on sitten päässyt, niin lagi on ollut niin hirveää että ei tosikaan.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Tuli tossa ensimmäinen suomiserverikin sitten koettua perjantaina ja täytyy sanoa, että todella hyvin kyllä toimii jo 4 vs 4 tämä peli. Se on aika jees homma ja en olisi sitä etukäteen uskonut. Sitten vähän botteja lisukkeeksi niin se on siinä ja täysi sota päällä.

Nyt kun on tullut vähän peliaikaa, niin voisi taas laittaa jotain päivitystä fiilareista. Mielestäni loistava peli ja ei ole saanut aivan niin paljon huomiota kuin olisi ansainnut?

Ensinnäkään mistään nettipelin tökkimisestä ei tosiaan ole tietoakaan ja kaikenlainen Quake Warssin dissaaminen tökkimisen yms. takia on osoittautunut paskapuheeksi. Tökkimistä tietenkin tapahtuu kun jengi hostii liian suuria pelejä, mutta se ei todellakaan ole pelin itsensä vika jos hostit hölmöilee. Kyllä moni arvostelijakin sortui mun mielestä aika amatöörimäiseen noboiluun kun hakkasi tämän pelin lattianrakoon em. seikan takia.

Mut joo, erinomainen TIIMIpohjanen peli. Ei oikeestaan tule kauheesti mieleen mitään valittamista itse pelistä, moninpeli on todellakin mietitty tarkkaan yksityiskohtia myöden loppuun asti ja taistelut mapeissa on hyvin tasapainossa. Asetelma on pelissä on perinteinen suomalaispelaajien lemppari, eli toinen tiimi koittaa hyökätä ja toinen tiimi puolustaa. Jokaisessa kartassa on erilaiset tehtävät, osassa puolustaa GDF ja osassa Strogg. Yleensä tehtävä on pommin laitto soldierilla, jonkun jutun "korjaaminen" Engineerillä tai haxaaminen Covert Opsilla. Lisäksi tehtävä voi olla jonkin jutun vieminen paikasta A paikkaan B, sen voi suorittaa mikä vaan hahmoluokka.

Tehtäviä yhdessä VALTAVASSA mapissa on 3 kappaletta, eli taistelu mapissa käydään periaatteessa kolmessa vaiheessa läpi. Voisi sanoa siis, että pelissä on tavallaan 12 X 3 eli siis 36 mappia joka on varsin kunnioitettava määrä. Mapit on todella hienoja ja niissä on paljon vaihtelua. On ulkotilaa, sisätilaa ja osassa mappeja käytössä on ajoneuvoja. Niitä hyödennetään pääasiassa liikkumiseen, mutta usein niiden aseilla osallistutaan myös taisteluihin. Ajoneuvot on ONNEKSI osattu tehdä varsin tasapainoisiksi. Jokaisella ajoneuvolla on jokin selvä rooli, mutta liikaa niillä ei pysty dominoimaan. Jokaiselle ajoneuvolle löytyy kyllä vastalääkettä. Liian kauaa ei yleensä ajoneuvossa kannata siis viihtyä tai saa varmasti hetken päästä saa sitten maistaa sitä lääkettä :)

Mitäs tässä sitten muuta, siitä autoaimista voisin sanoa että olen oppinut elämään sen kanssa. Tässä pelissä moni muukin asia ratkaisee ampumisen lisäksi, niin se autoaim on helpompi hyväksyä kuin esimerkiksi CODissa jossa periaatteessa pelaaminen on pelkästään ampumista. Siinä pelissä se kävi ärsyttään liikaa.

Pidän vieläkin sitä useimmiten päällä, mutta voi olla että se laitetaan jossain vaiheessa lopullisesti pois päältä kun oppii ampumaan. Pro pelaajat kuten Lege pitää sitä nyt jo pois ja valitettavasti laittaa esimerkiksi meikäläisen usimmiten lauluun jos törmätään ja ollaan eri puolilla.

Kaipa tätä tekstiä tässä sitten jo tuli riittävästi tältä erää. Laitan vielä muutaman plussan ja miinuksen tähän:

+ Grafiikka on yksinkertaisen tyylikästä vaikka onkin monen mielestä varmaan vähän vanhahkon näköistä, sitä on kuitenkin ihan mukava katsella
+ Piirtoetäisyys on todella pitkä + mitään piirtoetäisyyttä rajoittavia sumuefektejä ei ole tarvinnut laittaa (kiitos vanhahkon grafiikan)
+ Peli pyörii silkin pehmeästi
+ Kontrolli ja pelattavuus on parasta
+ Ei mitään NAURETTAVAA regeneroituvaa healthia. Jos otat hittiä, niin sun on saatava tiimikaverilta (Mediciltä) lääkettäpiste! Regeneroituva health on yksi typerimmistä muoti-ilmiöistä FPS-peleissä viime aikoina IMO!
+ Jokaisella hahmoluokalla on hauskoja ja erilaisia "leluja" joilla voi auttaa muita yhteisen päämäärän saavuttamisessa, hahmoluokat täydentää ja tukee jatkuvasti toisiaan.
+ Jokaisella hamoluokalla on mielekästä pelata.
+ Mappeja suuri määrä ja ne on tyylikkäitä ja VALTAVIA.
+ peli suorastaan huokuu laatua. Yhtään bugia en ole vielä huomannut.

Ja sitten miinukset, mielenkiintoista että moni marinaa aiheuttava asia on kunnossa PS3 versiossa. (eri kehittäjä tiimit porttasi tämän pelin pleikalle)

- Äänet on aika surulliset ja vanhan kuuloiset
- Matchmaking aiheuttaa vain ongelmia ja hidastaa pelaamiseen pääsyä, omaa public peliä ei voi tehdä suoraan. Mulle olisi kelvannut kyllä serverilistat paljon paremmin melkeen? (PS3 versiosta löytyy)
- Ajoneuvoista on dropattu FPS-näkymä pois. (tämäkin asia on jostain syystä kunnossa PS3 versiossa! Saa valita ajaako FPS vai 3rd person moodista)
- Naatin heitolle ei ole bindattu omaa nappia (mikä pahinta, niin muistaakseni jossain luki, että PS3 versiossa olisi!?)


En muita oonko tätä linkkiä tänne vielä laittanut, mutta laitetaan siis varm. vuoksi:Hyödyllistä Quake Wars tietoa.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Hirveetä tavaraa. Tämmöisten pelien teot ja ostot pitäis välttää...

E: Oho, en huomannu et tää oli kuukauden vanha.
 
Vastaus: Enemy Territory: Quake Wars

Pelin saa muuten Play-asiasta nyt 18.93 eurolla jos jotain pelin osto kiinnostaa.
 
Ylös Bottom