Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ensimmäinen PlayStation 4 -pelini

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Ensimmäinen peli, jonka runnon PS4:n uumeniin on tietenkin se, mikä tulee laitteen kylkiäisenä joitakin kuukausia sen julkaisun jälkeen. Toivottavaa olisi, että se on Uncharted 4. Tai joku Skyrimin kaltainen kolistelu.

Teknisesti en kaipaa mitään uutta, graffat ovat yhdentekeviä tällä hetkellä (PS3 on kiinni vanhassa kuvatuubitöllössä, eikä se vaihdu HD-telkkariin niin kauan kuin vanha toimii, en silti ole mikään viherpiipertäjä). Tekoälyä ei toivottavasti lisätä, tämmöinen vanha raakki ei enää jouda/jaksa viilata taistelumetodeja saadakseen vihut pois elävien kirjoista. Laakista vainaa, sanon minä. Ei se pelaa joka pelkää, ei se pelkää jolla pelaa.

Latausaikoja voisi kyllä merkittävästi lyhentää. Nykyisellään lataustauon aikana ehtii hakea jääkaapista oluttölkin ja joskus jopa imuroida sen naamariin, mikä lisää alkoholismia ja voi johtaa vakavaan syrjäytymiseen. Toisaalta tuota mahdollista syrjäytymistä ehkäisemään voisi auttaa PS4:n entistäkin korostetumpi yhteisöllisyys... siis ei niin, että sosiaalisen elämänsä nyrjäyttänyt istuisi 24/7 Pattlefield4:n ääressä mikki hampaissa värvättimet korvilla. Siis verkkopelaamisessa olisi kiva joku WoW-tyyppinen juttu. Semmoiseen saattaa kyllä uhrata yöunensa, mutta kuulemma nuo sitovat pelaajia yhteen. Tietenkin toivon, että pelinkehittäjät jaksavat vielä satsata yksinpeleihinkin, vieläpä hyviin sellaisiin (esimerkki, en nyt muista nimeä kun en koskaan saanut sitä käsiini, veljenvaimonkissaystävä pelasi sitä, siinä etsittiin origamimurhaajaa..).
 
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Ensiksi toivon ettei ensimmäistä PS4-peliäni tarvitse asentaa paria tuntia. Xboxin nykyinen asennuspolitiikka on toimiva.
Toiseksi toivon ettei ohjaimeen huhuttu kosketusnäyttö tai takapaneeli pilaa pelikokemustani. Hikiset nakkisormeni eivät taivu liikaan siirtelyyn ja kikkailuun.
Kolmanneksi toivon upeita uusia kokemuksia. Itse pelithän tulevat pysymään melko samoina, ja pelimaailmat ovat jo nykykonsoleilla tarpeeksi suuria. Nyt vain pelintekijät voisivat taikoa lisää sisältöä ja yksityiskohtia. Mielummin resursseja tekoälyyn ja pelikokemuksen viimeistelyyn kuin silmäkarkkiin.

Ja niin, Portal 3 olisi kiva.
 
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Koska olen ryyppäämässä Keski-Suomen syvissä metsissä, laitan tähän jotain terveisiä.

Yhtäkään kosketus/elepeliä en halua ja sosmed-fokukset voi tunkea kunkin promoajan munanreikään. One console future on ollut jotain mitä on pitemmän aikaa ajatellut ja haaveillut siitä että kilpailu keskittyisi peleihin eikä alustoihin, mutta vähänkin menestyvien pelisarjojen ajautuessa toistensa näköisiksi on mieli auttamattomasti muuttunut. Haluan että konsolivalmistajat taistelee minusta eikä toteudu sitä kuusysiä, jossa ei tiedä mistä PS4 alkaa ja mihin X720 loppuu.

Sitä haluaisi että ala menisi eteenpäin, joka alkaa sillä, että innokkaimmat fanit luovuttaisivat näiden ikiaikaisten klassikoiden nostamisen jalustalle tai odottamasta pelejä joita ei tule ikinä. Mihinkään ei olla ikinä tyytyväisiä ja se on vastenmielistä. Pelintekijöiltä haluan 100% vähemmän sitä vammasta uutishuorausta ja tyhjän länkytystä jossa luvataan joku remake, JOS kiinnostusta löytyy. Homma täytyisi fokusoida uudelleen aika monesta vinkkelistä, ja jotenkin näiden asioiden olisi tapahduttava tandemissa. Tietynlaisena pelaajana haluan sellaisia hetkiä, mitkä muinoin meikäläisestä peruspelaajaa intohimoisemman pelittäjän teki.

- Matsunolta Xenogears
- Rockstarilta 100% enemmän Eastwoodia Red Deadiin
- GTA joka ei ole modernia arkipaskaa
- edes yksi uusi kunnon Star Wars peli in my lifetime mmkay?
- Metroidin jossa pelattavuus ja salaisuuvet menee presentaation ja tarinan edelle
- virallisen ilmoituksen siitä ettei Half-life 3ea tule ikinä
- eikä Last Guardiania ole olemassa
- isot pelitalot työntämässä rahaa hienoimmille indiepelien ideoille
- verisen syövän jokaisen DmC 2 -itkijän perseeseen
- Okami 2n ilman vammasta celshadepaskaa
- Squaren palkkaavan takaisin unelmatiiminsä tekemään uuen Chronon
- Ass Creedin jossa taistelu ei ole vajaaälyistä paskaa
- Solar Fieldsin soundtrackin Mirror's Edge 2ssa
- Sudan onnistuvan edes jossakin
- Deus Exän jonka paras meriitti ei ole sen ensimmäinen osa
- Ninja Theoryltä Darksiders 3
- NESsin Rygarin properly fucking hc remake
- Platinum Gamesilta whatevö
- Dark Souls 2 joka ei pidä kädestä kiinni
- Yoshi's Island 2
- Castlevania Lords of Shadow 2
- CDProjektilta whatevö
- Brutal Legend 2 ilman vammasuuksia
- Bully 2
- Jade Empire 2, by Platinum Games
- Uuden Ice Hockeyn jonka ainut managerointi jää siihen, että saa valita haluaako laihan, läskin vai siltä väliltä olevan pelaajan tiimiinsä
- The Avengers -peli by rocksteady

Nämä nyt ainakin, jos olisin konsolipelaaja.
 
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Toivon, että seuraava konsolisukupolvi toisi useamman pelin, joka saisi aikaan sellaisen "Whoaaah!!" tunteen, joka nykyään todella harvinaista. Sellaisen innostuksen fiiliksen mikä tuli kun ensikerran pelasi Ocarina of Timea, God of Waria tai Bioshockia. Se riittäisi minulle.
 
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Ensimmäinen PS4 pelini olisi toivottavasti jokin uusi IP. Mieluiten sellainen avaruusseikkailu MassEffect1-tyyliin mihin olisi lisätty oman Spacestationin/avaruusaluksen hallintaa ja upgreidausta. Kaikenmaailman suojissa kykkiminen jätetty pois. RPG-elementit tyyliin Fallout 3. Juonessa voisi oikeasti tehdä valintoja suuntaan jos toiseen. Ja voisihan sitä mittailla sykettä samalla kun scannaa planeettoja:rolleyes:
Jos ei uutta IP:tä niin sitten vaikka uusi Burnout. Änäri on kuitenkin varma valinta, jos ei muuta löydy.

Itsellä pyörii päässä lähinnä kysymys, "Minkä pelin laitain ensimmäisenä superslim-ps3:n kelkkaan?". Nimimerkillä odottanut tuossa hyllyssä kohta kuukauden. Sony-leirin jätin vuonna 2006, kun PS2 vaihtui Xbox360:seen. Silloin päätökseen vaikuttivat suuresti kaverien valinta ja boxin hinta.

Boxipuolella pelkään, että homma kustaan samalla tavalla kuin Windows 8. Eli Microsoft ampuu itseään jalkaan. Kinect2, Illumi-natinati jne. ei saa meikäläistä innostumaan. Grafiikkapuolella en odota kovinkaan isoa harppausta. Huhut seuraavasta PGR:stä saavat meikäläisen hyvälle mielelle. Ehkäpä parhaimmat ajopeli muistot juuri PGR4:sta. Myös boxin ohjain sopii omaan käteen kuin nakutettu, joten toivottavsti tähän ei ole kajottu sen kummemmin. Pientä epäluuloa koko nextgeniin luo huhut käytettyjen pelien blokkauksesta. Jos tällaiseen fyysisten pelien blokkausperseilyyn lähdetään, niin sitten on parempi hoitaa homma tyylillä kotiin kuten Steam tekee. Nykyinen Liven Game on Demand on lähinnä huono vitsi.
 
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Yhtäkään kosketus/elepeliä en halua ja sosmed-fokukset voi tunkea kunkin promoajan munanreikään. One console future on ollut jotain mitä on pitemmän aikaa ajatellut ja haaveillut siitä että kilpailu keskittyisi peleihin eikä alustoihin, mutta vähänkin menestyvien pelisarjojen ajautuessa toistensa näköisiksi on mieli auttamattomasti muuttunut.

Taitaa Valven Steambox vastata näitä odotuksia kaikkein parhaiten? Vahinko ettei Gabe tuonut tähän juuri lisävaloa tämäniltaisella esiintymisellään.
 
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Omalta osaltani suurimmat toiveet seuraavan sukupolven pelien yhteydessä liittyvät uusien nimikkeiden ohella tietynlaiseen pelintekokaavan murtamiseen. Viimeisten parin vuoden aikana on alkanut tuntumaan yhä enemmän ja enemmän siltä, että kaikki studiot ovat ajautuneet samaan muottiin kehittämään vain entistä kauniimpia pelejä, samalla kun pelaamisen hauskuus on unohtunut. Tästä puhuin syksyisellä Tukholman reissulla lyhyesti Need For Speed: Most Wantedin tuottajan kanssa, jonka kanssa oltiin pitkälti samoilla linjoilla asiasta. Valitettavasti en ole ehtinyt kyseistä julkaisua pelaamaan sittemmin, mutta se on ehdottomasti listan kärkipäässä. Heti ensikosketuksesta lähtien oli selvää, että suurin ero muihin ajopelijulkaisuihin nähden oli hyvän fiiliksen ja hauskojen hetkien lisääminen. Samaa oli havaittavissa muuten melko heikon Homefrontin viimeisessä kentässä, jossa fiilis nousi välittömästi neljänteen potenssiin. Toivelistalla on uusia pelisarjoja, jotka ottavat rohkeasti irtiottoa jo miljoonaan kertaan nähtyihin julkaisuihin. Räiskintäpelien ei ole pakko sijoittua tulevaisuuteen, väripaletissa on muitakin värejä kuin harmaa ja pelikäsikirjoituksen ei ole välttämättä pakko olla paskaa. NFS:n ohella Borderlands 1 on ollut tällä sukupolvella tajunnanräjäyttävä irtiotto tuttuun ja turvalliseen. Yksinkertaisesta luonteesta huolimatta sitä oli hauska pelata: pelin parissa oli hauska rentoutua lyhyitä ja pitkiä aikoja kerrallaan. Ei tarvinnut stressata mistään turhasta, eikä missään vaiheessa tuntunut siltä, että pelintekijät olisivat yrittäneet shokeerata vain koska he voivat. Videopelien ja muiden viihdealojen väkivallasta on viimeaikoina puhuttu melkoisen paljon, mutta siihen on jopa taistelukentän tältä puolelta katsottuna paljon syytäkin. Luotien kaivelu ihon sisältä, siviilien ammuskelu ja kidutuskohtaukset ovat jotain sellaista, joille voi olle kysyntää joissakin julkaisuissa. Nykyisin niitä vain survotaan jok'ikiseen peliin, mikä ei ole ainakaan mun mieleen.

Uusi sukupolvi on tavannut aina tarkoittaa uusia nimikkeitä, jolloin monessa mielessä voidaan lähteä kokonaan uusista asetelmista luomaan uudenlaisia pelikokemuksia. Esimerkiksi aikanaan sykähdyttänyt Uncharted 2 oli omalta osaltani erinomainen kosketus hienoon sarjaan, mutta sittemmin pelatut debyyttiosa sekä Golden Abyss saivat huomaamaan, että samaa jöötiähän se on siitä eteenpäin. Kiinnostavat ja uudenlaiset niksit ovat jääneet pois, eikä tilalla ole kuin jo kertaalleen pureksittua peruskauraa. Tästä syystä toivon tosissaan, että PS4:n julkaisussa Uncharted 4 loistaa poissaolollaan - ainakin Naughty Dogin tekemänä. The Last of Us voi tuoda jotain uutta, vaikka ainakin ennakkoon siitä puuttuu aika paljon sellaista ennakkokiinnostusta, mitä Unchartedien tai Crashien parissa on ollut. Samaa toivon monien muidenkin studioiden osalta. Killzone 4, Bäfä 4, Gran Turismo 6, God of War 4 ja muut tuttujen pelisarjojen N:net osat ovat taatusti hyvää viihdettä, mutta suuresti epäilen niiden kykyä todella saada jotain uutta aikaiseksi. Graafisen ilmeen kohennus ei vain enää riitä, jos pelaaminen tuntuu julkaisusta toiseen vähän pakkopullamaiselta geneeriseltä suorittamiselta. Vaikka yleinen mielipide lienee toinen, mutta mielestäni länsimaiset pelistudiot ovat viimevuosina jämähtäneet huomattavasti pahemmin vanhoihin kaavoihinsa kuin japanilaiset toverinsa. Siellä mielikuvituksen käyttö tarkoittaa tietysti välillä täysin yliampuvaa tuubaa, mutta yleensä hämmentäviä hetkiä Ni No Kunin tapaan. Länsimaissa kehitetyistä kaupanhyllylle päätyneissä peleissä tapaa innovaatio olla sitä, että verkkopelissä on kokemuspistejärjestelmä jä päähenkilö on vapaapainijalta näyttävä muskelimörkö, jonka suusta kuullaan ikivihreitä helmiä tyyliin "fuck this", "fuck that" ja "fuck all".

Onneksi on kuitenkin latauspelejä kuten Journey ja Datura. Ne antavat toivoa yön pimeinä hetkinä.

Jos sitten vielä jotain muita juttuja toivoisi, niin yksin- ja nettipelin yhdistäminen sulavaksi kokonaisuudeksi esimerkiksi Burnout Paradisen tapaan. Muutamalla napinpainalluksella peli siirtyy luontevasti kavereiden kanssa pelattavaksi, josta voikin loikata kädenkäänteessä takaisin sooloiluun. Olisi mahdollista nykyisinkin, mutta eipä ole tekijöillä ollut tällaiseen halua.

Toinen juttu on Motorstorm RC:n kaltainen luonteva vertailu kaverilistojen tuloksiin. Suorittamiseen saa kummasti lisää fiilistä, kun tavoitteena on jotain konkreettista. "Tärkeintä ei ole oma voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryyttäminen". Samoin verkkopelin yhdistäminen esimerkiksi trophyihin/achievementeihin olisi suotavaa. Esimerkiksi Trialsin kaltainen aikojenvertailuun perustuva simppeli peli, jossa ratojen suorittamisen lisäksi olennaista on tuloslistoilla pärjääminen. Tuttujen ja turvallisten pelivaatimusten, kuten "saat kultamitalin/trophyn alittaessasi ajan 1:15:00" sijaan vaatimus olisikin päästä maailmanrankingissa TOP15%-joukkoon. Sitten kun sieltä joskus tippuisi, oma saavutuskin lähtisi kertarykäyksellä jorpakkoon odottamaan oman ennätyksen kohennusta. Sosiaalinen aspekti ja sillein.

- Jade Empire 2, by Platinum Games

Jade Empire 2, by Bioware. Sitähän sinäkin yritit sanoa, koska muuten mielipiteesi on väärä. Tälle kyllä soisi jatkoa, sillä debyytti on Biowaren parasta A-luokkaa.

E: Jatko-osia koskevasta moitteestani huolimatta etenkin Mafialle soisi ilmestyvän jatkoa seuraavalle alustalle. Harppaus ykkösestä kakkoseen oli valtaisa, ja vaikka ongelmiakin matkalla ilmestyi, pelikokemus tuntui erilaiselta ja tuoreelta. Mafia 2:n julkaisun jälkeen Tammerkoskessa on ehtinyt virrata vettä sen verran runsaasti, että uudelle eepokselle olisi jälleen tilausta. 2k Czechin brändinhallinnasta voisivat muutkin studiot ottaa mallia, sillä jokavuotisen ryöstökalastuksen sijasta rauhassa hiottuja ja suunniteltuja pelejä ottaa huomattavasti mielummin vastaan kuin säännöllisesti ilmestyviä kilpailijoita. Far Cryssa ja GTA:ssa on samaa havaittavissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Itellä alkaa noi jatko-osat jo keittämään yli. Esimerkiksi Uncharted ei tarvitse enää jatkoa. Itseasiassa se olis ollu hyvä lopettaa siihen kakkoseen. Kolmonenki tuntu jotenki väkisin väännetyltä. Ei tuonu mitään uutta...
Ite toivoisin näkeväni paljon uutta!
Naughty Dog vois alottaa tämänki syklin uudella sarjalla.
Guerillalta sais tulla kans jotain ihan uutta. Jotain muuta ku räiskintää.
Media Moleculelta haluaisin nähdä tearaway ps4 versiona :D Samassa vois olla joku 3D level editori.
Watch dogs tulee varmasti suraaville masiinoille.
Jotenki todella innokkaasti odotan Evolution studiolta next gen motorstormia! Se alkuperänen oli omasta mielestä aivan upee. Muut ei ollu nii mahteja.
Tosi vaikee sanoo et minkä pelin laitan ekana koneeseen. Varmaan sen joka tulee sen koneen mukana. Tod. näk. juuri joku autopeli tai nhl 15.
 
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

ja pelikäsikirjoituksen ei ole välttämättä pakko olla paskaa.

Jade Empire 2, by Bioware. Sitähän sinäkin yritit sanoa, koska muuten mielipiteesi on väärä. Tälle kyllä soisi jatkoa, sillä debyytti on Biowaren parasta A-luokkaa.

Tässä näkee hyvin, että selvästi käsikirjoituksistakin on monenlaisia mielipiteitä. Omasta mielestä Jade Empiren käsikirjoitus on korkeintaan tyydyttävää. Täynnä kliseitä jo aivan pelin alusta lähtien, minkä lisäksi "tajunnan räjäyttävät" juonikäänteet oli ainakin itselleni niin nähtävissä etukäteen. Biowarella huomattavasti parempia pelikäsikirjoituksia löytyy paljon ja jos jatko-osia kritisoidaan, en itse Biowaren peleistä Jadea ensimmäiseksi peliksi kyllä nostaisi.


Toinen juttu on Motorstorm RC:n kaltainen luonteva vertailu kaverilistojen tuloksiin. Suorittamiseen saa kummasti lisää fiilistä, kun tavoitteena on jotain konkreettista. "Tärkeintä ei ole oma voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryyttäminen". Samoin verkkopelin yhdistäminen esimerkiksi trophyihin/achievementeihin olisi suotavaa. Esimerkiksi Trialsin kaltainen aikojenvertailuun perustuva simppeli peli, jossa ratojen suorittamisen lisäksi olennaista on tuloslistoilla pärjääminen. Tuttujen ja turvallisten pelivaatimusten, kuten "saat kultamitalin/trophyn alittaessasi ajan 1:15:00" sijaan vaatimus olisikin päästä maailmanrankingissa TOP15%-joukkoon. Sitten kun sieltä joskus tippuisi, oma saavutuskin lähtisi kertarykäyksellä jorpakkoon odottamaan oman ennätyksen kohennusta. Sosiaalinen aspekti ja sillein.

Tälläinen vertailuhan on alkanut nostamaan päätään, ja olen sen huomannut ainakin Hitman Absolutionissa ja Sleeping Dogs:ssa. Ehdottomasti samalla linjalla, lisää tätä ja paremmin vielä tehtynä. Trophysta ainut esimerkki, mikä itselle tulee mieleen, on Killzone 2:ssa oleva sijoitu maailman top 1% pelaajien joukkoon multiplayer - pelitilassa yhden viikon ajaksi. Tämä on hienoin Trophy mikä itselläni tällä hetkellä on. Kannatan myös rohkeampaa käyttöä näissä!
 
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Tässä näkee hyvin, että selvästi käsikirjoituksistakin on monenlaisia mielipiteitä. Omasta mielestä Jade Empiren käsikirjoitus on korkeintaan tyydyttävää. Täynnä kliseitä jo aivan pelin alusta lähtien, minkä lisäksi "tajunnan räjäyttävät" juonikäänteet oli ainakin itselleni niin nähtävissä etukäteen. Biowarella huomattavasti parempia pelikäsikirjoituksia löytyy paljon ja jos jatko-osia kritisoidaan, en itse Biowaren peleistä Jadea ensimmäiseksi peliksi kyllä nostaisi.

Eihän tuon tarina mitenkään erityisen kummoinen ollutkaan, mutta muinainen Kiina miljöönä perusteli tuon julkaisun jo yksistään. Tylsänpuoleisten scifimaailmojen ja futuuriräiskintöjen rinnalla piipahdus rohkeasti uniikissa pelimaailmassa on jotain sellaista, mitä aika harva peli pystyy nykyisin tarjoamaan. Journey nyt tietysti, mutta muita ei tule ihan heti mieleen.

Taistelusysteemistä pidin myös huomattavasti Mass Effectin vastaavaa enemmän.
 
Vastaus: Ensimmäinen Playstation 4 -pelini

Uncharted 4 olisi se ensimmäinen peli ehdottomasti. Olisi kyllä mukava pelata samaa peliketjua uusin grafiikoin ja uuden juonen myötä!
 
Ylös Bottom