Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ensimmäinen PS2 peli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuRka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

JuRka

Member
Eli mikä/mitkä olivat ensimmäiset pelit PS2:llasi?
Ja mukaan myös tuntemukset pelistä nyt.

Itselläni Madden NFL 2001.
Loistava geimi, ostopäätöksen tein kun olin nähnyt Muukkarin Play:ssä Suomen Peligurun, Thomas Puhan, arvostelun pelistä.
Möin mielenerheessä pois ja ostin myöhemmin seuraavan Maddenin, eli 2002:n, joka ei iskenyt yhtä kovaa.
 
Oma pleikkarini täyttää 2 vuotta neljän päivan päästä mikäli silloin on 27:confused: taisi olla vielä sama päivä kun GT3 julkaistiin:confused: Ja sen pelin takia sen pääasiassa ostinkin.No asiaan.Ensimmäiset pelit oli siis GT3 ja ATV offroad.Muistan vielä kun ensimmäisen auton ostin se oli joku Mazda oisko ollu RX-5? ja kun pääsi pelaamaan niin silmä lepäsi.GT3 oli aivan uskomaton kokemus ja lunasti odotukset täydellisesti.ATV tuntui alussa vähän laimealta mutta se varmaan johtui siitä että olin vielä aivan GT:n huumassa.
 
Ensimmäisen pelin ostin samaan aikaan kuin koneenkin. Zone Of The Enders. Enkä edes ostanut sitä sen kylkiäisdemon vuoksi. Oli hauskaa hämmästyttää kavereita sen grafiikoilla ("Niin toi on siis in-game") ja kyllähän pelikin oli ihan hyvä. Tulee sitä vielä joskus pelattuakin, lyhytaikaista hupia. Pari kuukautta taukoa ja sitten taas vietetään muutama tunti Jehutyn ohjaimissa ja vedetään peli läpi.
 
Ridge Racer V

Eipä ole nyttemmin hirveästi tullut pelattua, kun löytyy Turismo ja Burnout kakkonen. Ihan kiva päristely silti, vaikka saikin aika paljon haukkuja :(
 
Mulla astui palvelukseen yhtäaikaa PS2:n kanssa Extreme G 3, Resident Evil: Code Veronica X, ja GTAIII. Kaksi ekaa ostin käytettyinä ja GTA:n uutena (se oli vastailmestynyt ja todella kohuttu peli silloin).

RE yllätti ohjauksellaan, se ei sopinut mulle ollenkaan. Juonensa ja atmosfäärinsä puolestahan se oli ihan kiva b-kauhuseikkailu.

XG3 oli mulle semmoinen vertailukohde; olin aikaisemmin pelaillut N64:n kahta ekaa XG-peliä, ja olihan tuossa kolmosessa paljon parempi grafiikka kuin niissä aikaisemmissa. Itse peli ja pelattavuus olivat aika paljolti ihan sitä samaa mitä aikaisemmin.

GTAIII sitten olikin jo ihan muuta; se oli törkeän mukaansatempaava oma maailmansa, ihan uudenlainen pelikokemus. Tuo oli se peli, jonka mukana tunsin että konsolit ovat ottaneet askeleen eteenpäin. Vice City oli sittemmin odotetun hyvä peli, mä kuitenkin tykkään vielä enemmän GTAIII:n pienistä ja lyhyistä tehtävistä; VC:ssähän ne ovat enemmän sitä mammuttiluokkaa.

RE ja XG3 ovat menneet kiertoon tämän boardin omv-palstan kautta. GTAIII saa jäädä.
 
Tekken Tag Tournament ja SSX.

Tekkeniä ei ole tullut pelailtua pitkään aikaan, mutta pelissä ei ole mitään vikaa tänä päivänäkään.

SSX on edelleen hyvä, mutta Tricky on paljon parempi teknisesti ja pelillisesti.
 
Ostin yhdessä koneen kanssa WRC:n kun sen sai halvalla. Fiilikset oli mahtavat vaikken ole koskaan autopeleistä hirveästi välittänytkään, graffat tuntu sillon hienoilta (on ne kait vieläkin). Hetkeksi sain huijattua jopa isäni pelaamaan peliä, tosin eipä tuo oikein pysynyt tiellä. Alkuaikoina pelasin paljon myös koneen mukana tullutta SSX:n demoa, mutta jostain syystä ei tullu koskaan ostettua itse peliä vaikka demo kolahtikin.
 
Kessen. Menin luottamaan arvosteluihin (9) ja mielestäni peli oli aivan paska. Pelasin sitä kuitenkin hampaat irvessä melko kauan demo-cd:n ohella.
 
Marraskuussa 2000 Tekken Tag ja Joulukuussa ISS, TimeSplitters ja SSX. TimeSplitters on ainut jota en ole pelannut aikoihin, koska jatko-osankin jo omistan.
 
Alussa tuli pelattua PSOne (tai siis itellä oli se isompi entinen PSX mutta kun se ei taida olla sen vaan seuraavan nimi nykyään) pelejä ja ensimmäinen (tai ainakin ensimmäisiä) PS2 pelejä taisi olla SSX Tricky tai HL.
 
Baldur`s Gate: Dark Alliance ja Tenchu: Wrath of Heaven

Molemmat on pelattu läpi niin täydellisesti ku ne vaan voi.
Baldur`s Gate vähän useaampaankin kertaan.
 
Ensimmäinen peli PS2:lleni oli GTA III, joulukuun 23. päivä vuonna 2001. Maksoin siitä 250mk, ostin käytettynä...

Loistava peli, tuli hakattua ihan täysillä n. kolme kuukautta, vaikka sinä aikana tuli ostettua paljon muitakin pelejä (kuten ZoE, THPS3, MGS2 etc). Sitten vaihtelevalla aktiivisuudella pelailin sitä marraskuuhun 2002 asti, kunnes Vice City julkaistiin. Sen jälkeen en ole pelannut sitä kuin ehkä kerran. Vieläkin arvostan suuresti, enkä aio myydä sitä milloinkaan ;)
 
SSX ja Tekken Tag Tournament PS2:n julkkaripäivänä koneen oston yhteydessä tuli hankittua.
 
GTA3:n ostin koneen kanssa samaan aikaan. Eipä ole tullut vähään aikaan koitettua, todennäköisesti Vice Cityn jälkeen tuntuisi hieman kehnolta.
 
Wild Wild Racing tuli ostettua aikoinaan koska kukaan tutuista ei sitä silloin ottanut ja pian selvisi miksi se ei kansalle kelvannut. Saihan niitä laadukkaampia pelejä aina lainattua kavereilta.
 
Zone of the Endersin ostin koneen mukana, ja parin päivän päästä piti vielä käydä Midnight Club hakemassa... Harmittaa edelleen, että menin ton ZOE:n antamaan vaihdossa kun GTA3 tuli myyntiin...
 
Ylös Bottom