Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eräs Xboxiin piilotettu juttu...

Jou

New Member
Olen huomannut, että monissa konsoleissa joissa voi kuunnella cd-levyjä, on jonkinlainen oma erikoisuutensa esim. Sega Saturnilla (hyvä kone) pystyi ja pystyy yhä muuntelemaan äänen eli laulun korkeutta. Kimeämmätkin, muokatut äänet sai muunneltua tavallisiksi esim. Smurffi levyillä laulajat laulavat koneella muokatulla äänellä, mutta kun Saturnin laittaa hommiin niin Smurffitkin alkavat laulamaan omilla, ihmisen äänillään.

Huom! Smurffit olivat vain esimerkki. En minä niiden kuuntelua harrasta :D

Xboxin kuuntelu erikoisuus on ruudulla näkyvä pieni pallo, jossa näkyy hienoja kuvioita. Kuuntelin tuossa toissapäivänä isoveljeni kanssa musiikkia, kun huomasimme, että kun musiikki soi, niin kannattaa painaa ensin Y ja sitten X... Pikku juttu sinäänsä, mutta erittäin hieno.

Huom! Äskeinen jippo ei sovi epileptikoille ;)
 
On muuten pikkasen kätevämpää käyttää niitä musiikinsoitto-optioita DVD-kaukosäätimellä, kuin ohjaimella. Eilen huomasin, että niinkin voi tehdä. Kuinka moni muuten käyttää Boxia musiikin kuunteluun?
 
Kyllä sitä jonkun verran tulee käytettyä, soundtrack ominaisuus on loppupeleissä aika kätevä ominaisuus... pelaamisen ja ihan kuuntelunkin kannalta...

Osaako kukaan muuten sanoa mikäköhän on audiomuoto/laatu näillä kappaleilla jotka on kopiotu cd:ltä Xboxin kiintolevylle... ihan hyvältä ne ainakin kuulostaa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilevile

Osaako kukaan muuten sanoa mikäköhän on audiomuoto/laatu näillä kappaleilla jotka on kopiotu cd:ltä Xboxin kiintolevylle... ihan hyvältä ne ainakin kuulostaa...
WMA se taitaa olla, bitratesta en tiedä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilevile
Osaako kukaan muuten sanoa mikäköhän on audiomuoto/laatu näillä kappaleilla jotka on kopiotu cd:ltä Xboxin kiintolevylle
Eiköhän se ole aika pitkälle tämä Microsoftin oma WMA-formaatti.

edit: juu, sleepy taisi ehtiä ennen
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilevile
Kyllä sitä jonkun verran tulee käytettyä, soundtrack ominaisuus on loppupeleissä aika kätevä ominaisuus... pelaamisen ja ihan kuuntelunkin kannalta...

Osaako kukaan muuten sanoa mikäköhän on audiomuoto/laatu näillä kappaleilla jotka on kopiotu cd:ltä Xboxin kiintolevylle... ihan hyvältä ne ainakin kuulostaa...

132 kbps on äänenlaadun taso.
 
vähän OT, mut pakko pistää kummiskin...
Mua ainakin henk.koht. nyrpii, koska tossa ei pysty kelaamaan sitä kuunneltavaa biisiä... Shufflet ja kaikki muut erikoisuudet on, mutta KELAUS puuttuu... kumma juttu....
 
Onnistuisikohan tuo kelaaminen niin kuin jossain koneissa, eli painaa sen "seuraava kappale" -painikkeen pohjaan.

Ainakin minulla on tällainen radio/cd-soitin, jossa se painike täytyy painaa pohjaan, jolloin se kelaa eteen- tai taaksepäin.
 
Mikä tämä mussutus siittä et xbox ei lue cd-r levyjä?
Mulla lukee ainaki sony cd-r cdq80n3 levyy. muita en ole kokeillu. poltettu lg:n asemalla Nero burning rom ohjelmalla.


Lukeeko muilla?????
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan vesaluoma
Mikä tämä mussutus siittä et xbox ei lue cd-r levyjä?
Mulla lukee ainaki sony cd-r cdq80n3 levyy. muita en ole kokeillu. poltettu lg:n asemalla Nero burning rom ohjelmalla.


Lukeeko muilla?????

riippuu asemasta, joillakin lukee mutta aika nihkeästi yleensäottaen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Mistäs tämä info on peräisin? Itse veikkaisin 128 tai 192, onko jollain varmaa tietoa?

128 on se rate. CD:issä kun ei käytetä kovin mahtavaa ratea (enemmän musiikkia, heikompi laatu)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
CD:issä kun ei käytetä kovin mahtavaa ratea (enemmän musiikkia, heikompi laatu)
CD:issä käytetään WAV-muotoa. Se vie paljon tilaa (yksi biisi vie kymmeniä megoja), mutta laatu on hyvä. WMA pakkaa kappaleen pienempään tilaan (kuten MP3), jonka johdosta laatu kärsii hieman, mm. korkeimpia ääniä karsitaan. Tätä ei kyllä muut kuin "kultakorvat" huomaa selvästi, paitsi ehkä kunnon hifilaitteilla. CD:n tasoa vastaa MP3:ssa (ja WMA:ssa tietääkseni) ~320 kb/s, joten Boxin soundtrackeille tallennetut biisit ovat laadullisesti hieman heikkotasoisempia kuin suoraan CD:ltä soitettaessa (jos tuo 128 kb/s pitää paikkansa). Mutta kuten sanottu, eroa ei ainakaan omilla vehkeillä juuri huomaa...
 
Lukeeko Boxi MP3-levyjä tai voiko niitä muuttaa WMA-muotoon ja sitten tallentaa kovalevylle?
 
Ylös Bottom