Aiheesta on varmaan keskustelua myös kansainvälisillä foorumeilla (en ole katsonut), mutta kaipa tätä voi pohtia myös paikallisiin olosuhteisiin sovitettuna. Kommentoikaa tähän, jos jotain oleellista löytyy.
Yksi mielenkiintoinen erityispiirre Escalationissa on tietenkin kolme osapuolta. Toisista pelimuodoista poiketen on tilanteita, joissa naapurin etu on oma etu; puolustaessa kahden muun osapuolen voi antaa taistella keskenään, samalla kun damage ropisee omaan laariin.
Pitämällä sivustat (eli A/B/C väliset rintamat oman spawnin sivuilla, ko. kohteiden ulkopuolella) voi varmistaa että D aukeaa aina omaksi eduksi. Tämän jälkeen kaksi muuta osapuolta pyrkii sen purkamaan; ja törmäävät väistämättä toisiinsa D:llä (tai kaukorintamalla eli omasta spawnista kauimmaisella "niemellä"). Riippumatta siitä kuinka kauan tämä vaihe kestää, damage tulee omaksi eduksi. Tämän jälkeen, jos omat sivustat ovat edelleen hallussa, peli saadaan nopeasti takaisin D:lle, taas omaksi eduksi. Tämä kaikki tapahtuu menemättä itse D:lle lainkaan.
(Yksi kysymys: onhan se niin että kun hyökkääjä purkaa D:tä, se tekee vielä purkautumisen ajan damagea sen alkuperäisen haltijan eduksi -- tai se ei ainakaan tee damagea sen purkajan eduksi?)
Viemällä omien sivustojen puolustus riittävän ulos, voisi jopa yrittää vaikuttaa naapureiden hyökkäyksen suuntaan siten että ne todennäköisemmin kohtaavat toisensa jo D:n ulkopuolella, kaukorintaman puoleisilla sisäänkäynneillä. MUTTA.. usein tässä pelissä juostaan sinne missä vihollisia näkyy, koska niistä saa pisteitä. Ts. puolustus saattaa vaikuttaa päinvastaisella tavalla. Joku voisikin miettiä miten tästä saadaan hyöty irti? Medikit käteen, raskas takki päälle ja houkutuslinnuksi oikeille kukkuloille tonttulakkia vilauttamaan? Parempi vielä jättää jammerit pois.
Näin siis puolustus. Hyökkäysvaiheita on ainakin kaksi eli D:n purku (jossa taas on olemassa yhteinen etu naapurin kanssa: molemmat jää ilman damagea jos sitä ei heti pureta ja palata A/B/C:lle), sekä ns. pattitilanteen purku eli kun kaikki pitävät tiukasti yhtä kirjainta. Mutta miten siitä mennään ja kannattaako esim. kaukorintamalle koskaan mennä, voi joku toinen jatkaa...
Yksi mielenkiintoinen erityispiirre Escalationissa on tietenkin kolme osapuolta. Toisista pelimuodoista poiketen on tilanteita, joissa naapurin etu on oma etu; puolustaessa kahden muun osapuolen voi antaa taistella keskenään, samalla kun damage ropisee omaan laariin.
Pitämällä sivustat (eli A/B/C väliset rintamat oman spawnin sivuilla, ko. kohteiden ulkopuolella) voi varmistaa että D aukeaa aina omaksi eduksi. Tämän jälkeen kaksi muuta osapuolta pyrkii sen purkamaan; ja törmäävät väistämättä toisiinsa D:llä (tai kaukorintamalla eli omasta spawnista kauimmaisella "niemellä"). Riippumatta siitä kuinka kauan tämä vaihe kestää, damage tulee omaksi eduksi. Tämän jälkeen, jos omat sivustat ovat edelleen hallussa, peli saadaan nopeasti takaisin D:lle, taas omaksi eduksi. Tämä kaikki tapahtuu menemättä itse D:lle lainkaan.
(Yksi kysymys: onhan se niin että kun hyökkääjä purkaa D:tä, se tekee vielä purkautumisen ajan damagea sen alkuperäisen haltijan eduksi -- tai se ei ainakaan tee damagea sen purkajan eduksi?)
Viemällä omien sivustojen puolustus riittävän ulos, voisi jopa yrittää vaikuttaa naapureiden hyökkäyksen suuntaan siten että ne todennäköisemmin kohtaavat toisensa jo D:n ulkopuolella, kaukorintaman puoleisilla sisäänkäynneillä. MUTTA.. usein tässä pelissä juostaan sinne missä vihollisia näkyy, koska niistä saa pisteitä. Ts. puolustus saattaa vaikuttaa päinvastaisella tavalla. Joku voisikin miettiä miten tästä saadaan hyöty irti? Medikit käteen, raskas takki päälle ja houkutuslinnuksi oikeille kukkuloille tonttulakkia vilauttamaan? Parempi vielä jättää jammerit pois.
Näin siis puolustus. Hyökkäysvaiheita on ainakin kaksi eli D:n purku (jossa taas on olemassa yhteinen etu naapurin kanssa: molemmat jää ilman damagea jos sitä ei heti pureta ja palata A/B/C:lle), sekä ns. pattitilanteen purku eli kun kaikki pitävät tiukasti yhtä kirjainta. Mutta miten siitä mennään ja kannattaako esim. kaukorintamalle koskaan mennä, voi joku toinen jatkaa...
Viimeksi muokannut moderaattori: