Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ESPN Hockey "NHL2K4" säädöt??!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ollio

New Member
Voisiko joku ystävällisesti kertoa millä "säädöillä" pelaatte, että...

- Maalivahdit eivät torju kaikkea
--> vetoja per ottelu ei tulisi noin 60 (8 min erillä)
- Matsit päättyy yleensä all-star tasolla 1-0, 1-1 yms.
- CPU blokkaa kaikki syötöt ja CPU hallitsee peliä kuin peliä!!!

YMS...

Kiitos etukäteen avusta!

Default, default... :D Pro vaikeusaste ja maalivahtien tasoa hieman nostettu. Muuhun en ole koskenut. Jos haluat enemmän maaleja ja että CPU ei hallitse peliä niin tiputa hyvä ihminen vaikeusastetta.

En nyt tiedä miten nämä noihin toiveisiisi sopivat, mutta kannattanee kokeilla. Ainakin itse olen näillä pelannut vähän yli puoli kautta, ja olen ollut ihan tyytyväinen. 55 ottelua takana (32-15-5-3), maaliero 177-152. Ykkösveskan torjuntaprosentti 0.945, päästettyjen maalien keskiarvo 2.61. Suurin tappio on 8-1, ja suurin voitto 5-1. Eniten maaleja ottelussa 8-5. Pienin voitto 1-0 pienin tappio 2-1. Eli otteluissa riittää vaihtelua.

Laukausten määrään en ole keksinyt ratkaisua, vaikken tuota nyt paljoa ole etsinytkään. Pitänee pistää pelityylin piikkiin. Itsellä laukauksia tähän saakka 3934 joka tekee huimat 71 laukausta per ottelu. Maalivahdeille merkitty laukauksa 2614 eli keskiarvo ottelua kohden noin 47.

Mutta ainakin noilla asetuksilla olen saanut yhden suurimmista ilonaiheista lätkäpeleissä taas toimimaan. Kiekko viivaan ja pommia maalia kohden. Sopiva maski ja verkko helähtää. Myös aloituksista on tultu tehtyä pakeilla hienoja maaleja.

Syöttöjen blokkailuun helppo apu on tietysti heittää lättyjä, mutta jos haluat sitä tapahtuvan harvemmin niin tuolta vaan pass interceptions vipua pienemmälle. Itselläni se on aika korkealla, ettei kiekot vaan valu hyökkäysalueella puollustajien läpi. Pelin hallinta on yleensä ollut minulla ainakin näillä säädöillä, yleensä hyökkäysalueen prosentit näyttävät noin 20% minulle ja 12 % vastustajalle, ja sekin tuntuu vähättelyltä.

[General]
Skill Level: All-Star
Game Speed: 5
Per. lenght: 10min
Penalties: 4
Fighting: 3
Puck Friction: 5
Ice Friction: 5
Freeze Puck Time: 1
Glass Breaking Frequency: 5

[Gameplay] (samat arvot sekä Human että CPU kohdissa)
Goalie Skill: 4
Defense Skill: 7
Offense Skill: 9
Speed Burst Effect: 5
Spd Burst Time: 5
Spd Burst Recovery: 5
Fatique Effect: 10
Fatique Time: 9
Fatique Recovery: 2
Hitting Power: 2
Shot Accuracy: 7
Pass Accuracy: 1
Pass Speed: 7
Pass Interceptions 7
Rebounds: 3
Shot Blocking: 3
Puck Retention: 3
Puck Control: 4

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ollio
Voisiko joku ystävällisesti kertoa millä "säädöillä" pelaatte, että...

- Maalivahdit eivät torju kaikkea
--> vetoja per ottelu ei tulisi noin 60 (8 min erillä)
- Matsit päättyy yleensä all-star tasolla 1-0, 1-1 yms.
- CPU blokkaa kaikki syötöt ja CPU hallitsee peliä kuin peliä!!!

YMS...

Kiitos etukäteen avusta!

Maaleja saa harjoittelemalla, loppujen lopuksi ei ole kovin vaikeaa. Kavereiden kanssa nostetaan pelinopeutta reilusti.

mites on. saako kesken kauden muutettua loukkaantumisia pois ku itellä on 4parasta hyökkääjää pelannu 30:stä ottelusta max. 5 kun lopun ajan ollu loukkaantuneena. sit ku paranee niin seuraavassa ottelussa loukkaantuu taas. ja aina samat huippupelaajat.
ps. ja tuol toises ketjus joku sano et huiput ei ootärkeitä vaan huonotki voi olla ykkösketjussa. mutta kun itellä on se idea tos pelates et ihan rentoutuakseni pelaan ja haluan nähä esim coloradossa sen oikean ykkösketjun selänne-forsberg-kariya eli en halua mitään "P*skoja" sinne pelaamaan.

Älkää ihmeessa laittako niitä loukkaantumisia päälle. Tietääkseni kesken kauden ei pysty vaihtamaan tota optiota mutta varmaksi en mene sanomaan.

Jos treidaatte pelaajia, niin kattokaa onko ne pelaajat, jotka haluatte joukkueeseen, loukkaantumisherkkiä. Ei ole mitään järkeä hankkia joukkueeseen Buren, Lindrosin, Kariyan kaltaisia "joka toinen kuukausi loukkaantuneena"-pelaajia. Taktikoikaa, vaikeusaste täysille, loukkaantumiset mukaan ja älkää luovuttako! Lisähaasteita mukaan.

nooh pelaan nyt sit tän loppukauden loukkaantumisilla.

sit täytyy kysyy nolo kysymys. millä ilveellä saa kesken matsin vaihettua maalivahtia jos haluis jonkun muun jos vaikka se on oikea imuri. tai miten valikoissa saa vaihettua :p :confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mäksä
nooh pelaan nyt sit tän loppukauden loukkaantumisilla.

sit täytyy kysyy nolo kysymys. millä ilveellä saa kesken matsin vaihettua maalivahtia jos haluis jonkun muun jos vaikka se on oikea imuri. tai miten valikoissa saa vaihettua :p :confused:

Edit teams, team management tms. sitten painat mustaa kunnes saat maalivahdit näkyviit. Ruudulla lukee loput ohjeet :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zippo
Jos treidaatte pelaajia, niin kattokaa onko ne pelaajat, jotka haluatte joukkueeseen, loukkaantumisherkkiä. Ei ole mitään järkeä hankkia joukkueeseen Buren, Lindrosin, Kariyan kaltaisia "joka toinen kuukausi loukkaantuneena"-pelaajia. Taktikoikaa, vaikeusaste täysille, loukkaantumiset mukaan ja älkää luovuttako! Lisähaasteita mukaan.

Kai sä tiedät että sen durabilityn voi nostaa 99:ään milloin vaan?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sniper
Kai sä tiedät että sen durabilityn voi nostaa 99:ään milloin vaan?

Minun listalla tuo menee huijaamiseksi.

Ja kerrottakoon, minulla ei ole NHL 2K4:sta, vaan 2K3. Se miksi minä puutun tähän, niin pelien välillä on säätöjutut ja erilaiset statsit pysyneet samoina. Esim. just tuo durability + muut voi 2K3:ssa muuttaa pelaajilla milloin huvittaa. Ainoastaan pelaajan iän muuttamisen sallin. Mutta eihän teidän minua tarvitse kuunnella.

Pelien muutamat "virheet" ovat pysyneet samoina, kuten loukkaantumiset. Ehkä on parasta, että jätän teidät uudemman lätkäpelin pariin. Minua risoo se, että valitetaan loukkaantumisista jatkuvasti. Esimerkkinä nykypäivän Chicago Blackhawksilla on ongelmia, koska n. kymmenkunta pelaajaa on loukkaantuneena. Vaikka niillä huonosti meneekin, mutta joukkuehenki on korkealla (Zhamnovia lukuunottamatta) ja voittoja napsivat kohtalaiseen vauhtiin. Minusta pelin loukkaantumiset ovat keskusteluissa niin korkealle nostettu ongelma, vaikka niitä tosielämässä on samalla tavoin paljon.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Janza
Edit teams, team management tms. sitten painat mustaa kunnes saat maalivahdit näkyviit. Ruudulla lukee loput ohjeet :)

hups :D

tähän kohtaan voisin lainata tota sun siguas :D.....tyhmä oon ku en tollasta oo huomannu :P

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zippo
Minun listalla tuo menee huijaamiseksi.

No tekijät on sitten kai huijareita kun itse sitä suosittelivat ("Bish" Visual Conceptsilta) Thunderpuckin forumilla. Siis nimenomaan ESPN:ssä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO

Laukausten määrään en ole keksinyt ratkaisua, vaikken tuota nyt paljoa ole etsinytkään. Pitänee pistää pelityylin piikkiin. Itsellä laukauksia tähän saakka 3934 joka tekee huimat 71 laukausta per ottelu. Maalivahdeille merkitty laukauksa 2614 eli keskiarvo ottelua kohden noin 47.

Peliaika 6-7 minuuttiin niin laukausmäärä pienenee. Game speedin vois pudottaa kans 2 tai 3:een. Jos ylivoiman lyhyys haittaa niin pelaa välillä Real time ja välillä Accelerated.

Pikkuisen testattua ja muilta forumeilta haettua tietoa slidereista alla. Käyttäköön kuka haluaa mitä näistä haluaa, mutta itse olen halunnut tehdä pelistä realistisen niin maalien määrän osalta kuin laukauksien osalta ja jossain määrin onnistunut. Tosin loppukausi oli jo vähän yksipuolista, mutta se johtui oppimisesta.

Alla olevia olen käyttänyt PRO tasolla ja 7 min erillä:

GAMESPEED 2 (tai 1) aikaa miettiä ja laukausten määrä vähenee
ICFRICTION 2 (1-3 arvot ok) Kompensoi Gamespeediä, ja äijät ei käänny euron kolikolla.
PUCK FRICTION 8
PUCK FREEZE TIME 0 (tässäkin on liikaa aikaa maalivahdilla pitää kiekkoa.)
Muut DEFAULT

Sitten muutama mielenkiintoinen Slideri:

GOALIE PLR: 10 (kuulen jo että mitä vitt..!!!. Testatkaa ja ihmetelkää kun kone alkaa saamaan maaleja enemmän. En ensin uskonut itsekkään mutta testasin ja totta oli.)
GOALIE CPU:4 (mahdollistaa erillaisten maalien syntymisen, siniviivalta läheltä ym)

Defense Skill PLR: 4 ei ihan niin helppoa puolustaa
Defense Skill PLR: 8 - 10 haastetta itselle..

Offense Skill PLR: 5
Offense Skill CPU: 8-10 (mieltymyksen mukaan)

Speed Burst Effect: 3 (ei enää heittämällä ohi puolustajasta)
Spd Burst Time: 2 (ei voi pelata nappi pohjassa
Spd Burst Recovery: 10
Fatique Effect: 10
Fatique Time: 10
Fatique Recovery: 1 (neloskentät mukaan)
Hitting Power: 1 (tai 0) (loukkaantumisia edes vähän vähemmän)

Shot Accuracy: 1 ( kyllä ne sinne menee tälläkin arvolla, 0 voi myös kokeilla, enemmän huteja erityisesti kaukaa laukoessa)

Shot Accuracy CPU: 8 (vähän edes annetaa koneelle etua. voi testata myös 1:stä jolloin CPU laukoo välillä minne sattuu)

Pass Accuracy PLR: 1 (huom, jos otat myös pass helpin toisesta valikosta 0:ksi, niin syötöt menee minne todella tatilla tähtäät)

Pass Accuracy CPU: 5-7 (pienemmät arvot sekoitta koneen peliä)

Pass Speed: 5
Pass Interceptions PLR: 5
Pass Interceptions CPU: 5-7
Rebounds: 5
Shot Blocking PLR: 5
Shot Blocking CPU: 5 - 8
Puck Retention: 3
Puck Control PLR: 3-5
Puck Control PLR: 7-8 (huomasin että näin alkoi myös kone saamaan läpiajoista maaleja)

Huomatkaa kaikki, nämä eivät kaikilla varmastikaan toimi ok, mutta minun pelityylilleni sopii ihan ok.

Nyt on menossa all-starin testaus ja Hall-of-famerin testaus, koska Pro kävi lopussa inasen liian helpoksi (johtui varmaan paljon siitä että CPU ei saanut tarpeeksi maaleja, harmi kun kuulin liian myöhään tuosta Maalivahti slider jutusta ja samoin ymmärsin tuon PuckControllin merkityksen CPU:lle.

-Henkka-

Ylös Bottom