Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Etrian Odyssey - HC RPG

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vanki

New Member
Törmäsin tänään surffaillessanin todelliseen DS-pelihelmeen.

Kyseessä on Etrian Odyssey - todellinen vanhanmallin RPG.

Kyseessä on siis ensimmäisestä persoonasta kuvattu RPG, jossa liikutellaan ryhmää seikkailijoita, ja taistellaan vuoropohjaisella systeemillä. Alanäytössä pidetään karttaa, joka täytyy itse piirtää, ja se vieläpä toimii. Homma on tehty vielä siten, että tallennus on rajoitettua eikä käyttäjää pidellä kädestä, vaan pelaajan on hoidettava kaikki itse.

Kotisivu: http://www.atlus.com/etrian/
IGN arvostelu: http://ds.ign.com/articles/788/788909p1.html

Arvostelun mukaan peli on tosi-RPG ystävän märkä uni, jossa kaikki pitää tehdä ja miettiä itse. Suunnattu kovimmille hardcore pelaajille. Suurimpina vikoina pidetään tarkoituksella rajoitettua tallennusmahdollisuutta ja sitä, että peli on liian hc.

Itsellä DS tuli hankittua kun matkakäyttöön halusin pelattavaa, Zelda ja Puzzle Quest mielessä, ja muutama muu. Ja nyt olen löytänyt tällaisen helmen mikä on kuin minua varten tehty. Ja lisäksi vielä Mystery Dungeon (keskustelu täällä: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=47757) joka myös on aivan ykkösjutulta kuulostava omaan makuuni.

Onkos täällä kukaan vielä hankkinut peliä (joka on ilmestynyt vissiin tovi sitten jo, isossa maailmassa puhutaan jo jatko-osasta joka sekin on ilmestynyt)? Mielipiteitä?

Vastaus: Etrian Odyssey - HC RPG

Juu, on kyllä todella HC, ainakin tämä kakkososa, joka lienee vain ykkösestä hieman paranneltu versio.

Kartalla näkyvät kovemmat vihulaiset pistävät turhan kovasti hanttiin jos käy liian aikaisin niitä häiritsemään. Jokainen hahmo tippuu kevyesti yhdestä osumasta.
Oikeiden skillien valitseminenkin menee varmaan ensimmäisellä yrityksellä metsään kun niitä saa vain yhden per levu ja valittavissa about 20 eri skilliä.
Onhan tuo kartanpiirtäminen aluksi ihan kivaa, mutta ei tämä silti loppujen lopuksi mitään hirveitä onnistumisen tunteita herätä verrattuna muihin DS:n laatupeleihin.

10 levuille ja kolmostasolle jaksoin kiivetä.

^ Pelasin tässä vastikään Eye of Beholder II : The Legend of Darkmoon - pelin läpi uudelleen. Mahtava peli. Kun tuollaisia vanhoja helmiä arvostaa, tuntuu tällainen kartoittaminen todella mukavalta, kuin kotonaan olisi.

Saas nähdä kun saan hankittua minkälainen fiilis silloin on. EOB sarja tuli kyllä tuosta jotenkin mieleen.

Eye of the Beholder tuosta tuli itsellekkin mieleen. Ykkönen ja kakkonen tuli pelattua muutama vuosi sitten ja tuli Dungeon Master rykästyä vielä samaan syssyyn. Eipä noista paljon luolasto RPG parane! Pitäis ehdottomasti tsekata nämä Etrian Odysseyt. Saako tota ensimmäistä jostain halvalla? Ainakaan play asiasta ei enää löydy.

Eye of the Beholder tuosta tuli itsellekkin mieleen. Ykkönen ja kakkonen tuli pelattua muutama vuosi sitten ja tuli Dungeon Master rykästyä vielä samaan syssyyn. Eipä noista paljon luolasto RPG parane! Pitäis ehdottomasti tsekata nämä Etrian Odysseyt. Saako tota ensimmäistä jostain halvalla? Ainakaan play asiasta ei enää löydy.

Mitä olen jenkki foorumeilta lukenut niin taitaa olla nykyään todella hankalaa löytää ykköstä kohtuuhintaan.

Dungeon Master on noista ehkäpä paras. Siinä oli muutama juttu tehty paremmin kuin EOB - sarjassa (joista 1 ja 2 olivat kyllä hyviä, 3 tökki).

Minulla on myös Etrian Odysseyt etsinnässä, euroversiota tosiaan löytyy mutta USA versiota ei tahdo löytää mistään. Ja euroversiolla hintaa 40 EUR hujakoilla. Harmi sinällänsä kun ulkomaisista shopeista sais paljon halvemmalla.

Itse asiassa play.com mainostaa 35 euron hintaan (euroversio varmaan):
http://www.play.com/Games/DS/4-/554...hstring=etrian+odyssey&searchsource=0&cur=258

Edit: Ja tosiaan ykkösestä olis tarkoitus pelaaminen aloittaa myös. Tuntuu olevan hassu tämä peli, julkaistu Japanissa jo kaauuuan aikaa sitten, ja Usassakin todella pitkä tovi on julkaisusta vierähtänyt. Tuli sitten eurooppaan tänä kesänä, kun muualla on jo II versio ulkona.

Dungeon Master on noista ehkäpä paras. Siinä oli muutama juttu tehty paremmin kuin EOB - sarjassa (joista 1 ja 2 olivat kyllä hyviä, 3 tökki).

Heh, unohtui mainita, että tuli pelattua nuo UUDESTAAN muutama vuosi sitten nostalgia fiiliksissä. Vaan onko Amigan Black Crypt tuttu!!??!!! Tämä se vasta kova oli, ehkä jopa Dungeon Masteria kovempi!

Heh, unohtui mainita, että tuli pelattua nuo UUDESTAAN muutama vuosi sitten nostalgia fiiliksissä. Vaan onko Amigan Black Crypt tuttu!!??!!! Tämä se vasta kova oli, ehkä jopa Dungeon Masteria kovempi!

Eipä ole sattunut tulemaan vastaan. Periaatteessahan tuon ehkä uskaltaisi jostain abandon saitilta testata, tuskinpa enää on kaupallista potentiaalia moisella... Mielenkiintoinen vinkki.

Ultima Underworld muuten oli sitten myöhempien aikojen kunkku. Jos joku moisen vielä joskus tekisi samanlaisella tunnelmalla niin jopas...

Huh, eilen tuli hakattua aamuun asti, puoli viiteen itse asiassa. Aivan uskomattoman kova peli! On kyllä niin vanhaa koulua, kuin olla ja voi. Pelitunteja kertynyt arviolta 20 tuntia, ja silti on vasta pintaa raapaistu. Kyseessä on todellakin laaja peli. Ei tämä mitenkään yli vaikealta tuntunut, mitä ensin ajatteli, mutta ymmärtää kyllä ettei tämä ihan kaikille sovellu. Hahmoja luodessa ja kehittäessä joutuu miettimään mitä tekee, muuten saattaa tulla kuonoon ja pahasti. Jatko-osakin jo kolahti postiluukusta Shiren the Wandererin kanssa, ei taida hirveästi jäädä aikaa GTA4:lle.

DS:n omistajat, älkää missatko vuoden parasta RPG:tä!!!!

Jatko-osakin jo kolahti postiluukusta Shiren the Wandererin kanssa, ei taida hirveästi jäädä aikaa GTA4:lle.

Olenpas aika kade sinulle juuri nyt, ei ole vielä edes ekaosaa hankinnassa, mutta tilaukseen menee ihan näinä päivinä.

EDIT. Ei voinut vastustaa kiusausta, kävin laittamassa tilaukseen. Alkoi nimittäin huolestuttaa tuon saatavuus pitemmällä juoksulla kun Usaversio näyttää tosi harvinaiselta, ja euroversiotakin (ilmeisesti) niukanlaisesti. Saas nähdä milloin tulee.

Digger, mistä ostit kakkososan, play-asiasta?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Täytyy kyllä myöntää, että on tämäkin peli yksi helmistä. Alku tietty oli aika tuskaa kun ei paljoa pärjännyt, mutta nyt vasta aukesi peli oikein kunnolla kun pääsi noin 10+lvl. Kartoitus on oikein hieno osa peliä. Aina saa olla valppaana ja juosta FOE:ta karkuun kun ei yksinkertaisesti ole mitää saumaa niitä vastaan vielä.

Erittäin viihdyttävä ja haastavahko peli. Saas nähdä joudunko uudestaan kehittelemään joukkioni kun uskoisin voivani järkevämmin käyttää skillpointsit joillakin ukoilla.

Noniin, nyt on peli hankittu. Pelaamaan ajattelin alkaa kun tulee parin viikon päästä pitempi työreissu ja tiedossa pitkää matkustamista.

EDIT:

Erittäin viihdyttävä ja haastavahko peli. Saas nähdä joudunko uudestaan kehittelemään joukkioni kun uskoisin voivani järkevämmin käyttää skillpointsit joillakin ukoilla.

JaBBe, etkös voi yksinkertaisesti potkasta rupuäijän pihalle ja tehdä uuden tilalle? Vai onko sitten niin, että tämä kyseinen hemmon on niin matalan tason hemmo ettei mitään mahkuja toimia näin?

JaBBe, etkös voi yksinkertaisesti potkasta rupuäijän pihalle ja tehdä uuden tilalle? Vai onko sitten niin, että tämä kyseinen hemmon on niin matalan tason hemmo ettei mitään mahkuja toimia näin?

Saa nähdä kuinka pitkälle pääsen aika perus joukkiolla: Protector, Landsknecht, Dark Hunter, Medic, Alchemist.. Tosin tekisi mieli tuo Dark Huntteri vaihtaa Ronin ukkoon kun sen classin vaan saa avattua. Muuten aika hyvin pärjään noilla ukkeleilla. Tosin olen pientä taukoa pitänyt tästä pelistä kun tuli hieman vaikeahkoja vihulaisia eteen.. pitää vaan pumpata ukkojen leveleitä hieman niin pääsee siitäkin kohdasta eteenpäin.

Saa nähdä kuinka pitkälle pääsen aika perus joukkiolla: Protector, Landsknecht, Dark Hunter, Medic, Alchemist.. Tosin tekisi mieli tuo Dark Huntteri vaihtaa Ronin ukkoon kun sen classin vaan saa avattua. Muuten aika hyvin pärjään noilla ukkeleilla. Tosin olen pientä taukoa pitänyt tästä pelistä kun tuli hieman vaikeahkoja vihulaisia eteen.. pitää vaan pumpata ukkojen leveleitä hieman niin pääsee siitäkin kohdasta eteenpäin.

Mulla on muuten melkein sama joukko, Alchemistin tilalla vain Survivalist. Tosin, olen vasta tehnyt joukkion ja käynyt sitä alkukenttää komppaamassa, kun ei ole ehtinyt pelaamaan (ja Shiren The Wandereria olen vielä vääntänyt viime aikoina).

Loistava peli, on tullut jonkun aikaa hakattua ja ukot alkaa olla Lvl35-40 välimaastossa.

Landsknecht, Dark Hunter, Medic, Alchemist ja Survivalist on pääpoppoo mutta välillä on pitänyt Protectoria ja Bardia nostella. Bardilla on muuten hyödyllinen skilli: tiimiläiset saavat enempi expoa tapoista. Alimmillaan olen tainnut pyöriä 12 tai 13 kerroksessa.

Kakkososa onkin jo odottamassa kunhan tämän saa selätettyä :D

Ylös Bottom