Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eurooppalaisten pelien toimivuus NTSC-J -koneessa?

Canyonero

New Member
Olen lähdössä piakkoin Hong Kongiin ja olen ostamassa sieltä Xbox 360 Eliteä, kun lähtee sieltä sen verran halvemmalla. Ovatko Euroopassa myytävät pelit kaikki aluesuojattuja, eli toimivat vain PAL-koneissa? Voinko siis ostaa Suomesta pelejä niin, että toimisivat aasialaisessa koneessani? Ja jos on HD-töllö, niin eihän nämä NTSC ja PAL -telkkarijutut vaikuta mitenkään, jos HDMI-piuhalla kytkee?

Kiitos, jos joku viitsii vastata, olisi tärkeä tietää. Voi olla, että minustakin sitten tulee Boxi-poika!
 
Vastaus: Eurooppalaisten pelien toimivuus NTSC-J -koneessa?

Canyonero sanoi:
Olen lähdössä piakkoin Hong Kongiin ja olen ostamassa sieltä Xbox 360 Eliteä, kun lähtee sieltä sen verran halvemmalla. Ovatko Euroopassa myytävät pelit kaikki aluesuojattuja, eli toimivat vain PAL-koneissa? Voinko siis ostaa Suomesta pelejä niin, että toimisivat aasialaisessa koneessani? Ja jos on HD-töllö, niin eihän nämä NTSC ja PAL -telkkarijutut vaikuta mitenkään, jos HDMI-piuhalla kytkee?

Kiitos, jos joku viitsii vastata, olisi tärkeä tietää. Voi olla, että minustakin sitten tulee Boxi-poika!

Samalla tavalla niissä on rajoituksia kuin NTSC-pelien toimivuudessa PAL-koneessa. Vaikka tuo TV-formaatti ei hommaa sanelisikaan, niin osa peleistä on aluekoodattuja.
 
Vastaus: Eurooppalaisten pelien toimivuus NTSC-J -koneessa?

Tiedot toimivista PAL-peleistä löydät netistä. Jos olet valmis tilaamaan pelisi (halvalla!) esim. Play-Asiasta, niin ostoksille vaan. Kannattaa varmaan myös tsekata halvempien mallien hinnat.

Jos päätät, ettet import-hommaan halua lähteä, kannattaa miettiä PS3:n tuomista. Hinta voi olla tosi halpa (kuten kai boksillakin) ja sillehän eurooppalaiset pelit eivät tuota ongelmia.
 
Vastaus: Eurooppalaisten pelien toimivuus NTSC-J -koneessa?

Hex sanoi:
Jos päätät, ettet import-hommaan halua lähteä, kannattaa miettiä PS3:n tuomista. Hinta voi olla tosi halpa (kuten kai boksillakin) ja sillehän eurooppalaiset pelit eivät tuota ongelmia.

Kiitos vastauksista. PS3 löytyy jo, niin Boxia siksi mietin. Juu, eihän tuo Play-Asiasta tilaaminen ole ongelma, kunhan jaksa tullin kanssa sählätä.
 
Ylös Bottom