Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Excite Truck

Vastaus: Excite Truck

Huomasin nuo sirinät eka kerran sen jälkeen kun olin kokeillut import pelien pelaamista sillä levyn vaihtokikalla...liekkö asialla jotain yhteyttä. :rolleyes:

Tuntuu että joskus sirisee ja joskus ei. Aina tuo ei siritä. :confused:
 
Vastaus: Excite Truck

Joo itelläkii alkaa siriseen toi exite truck mut ku ottaa levyn pois ja pistää uudellee ni ei yleensä enää sirise. Ja hyvä peli ei voi muuta sanoo, ite ostin heti ku julkastii ja vieläki jaksaa pelata vaikkon jo 100%:sti läpi, vähän niinku f-zeroo gamecubella, on vaan nii koukuttavia pelejä.
 
Vastaus: Excite Truck

Aivan loistava peli. Erityisesti tunnelmaltaan. Wiimote hikoilee aika hyvin käsissä, kun kaahaa täysiä noiden metsien läpi tai yrittää tavoitella sitä 1080 asteen air spiniä. Kohta oon kaikki cupit pelannu läpi Excite tasolla.

Ainoot miinukset mitä voisin sanoa on ehkä:

- Pelin lyhyys
- Temppujen puute (tämäkään nyt ole ihan välttämätön)
- 4 pelaajan moninpelin puute

Tääkin tekele on kyllä kärsiny huonoista arvosanoista arvostelijoiden käsissä. Kyllä tälle ois pitäny se 80 pinnaa antaa eikä 70-75. Jotkut netistä jälkeenpäin ladattavat lisäradat ois kyllä lisänny pelin käyttöikää kummasti. No, toivottavasti näemme Excite truck 2:sen mihin nämä puutteet on korjattu.
 
Vastaus: Excite Truck

Noin tunnin pelailun jälkeen olen ollut hyvin tyytyväinen peliin. Ensikokemukset olivat vähän vaisuja ja kontrolleihin sai totellakin totutella (painelin ensimmäiset minuutit ristiohjainta ihmetellen miksi auto ei käänny mutta buustailee hillittömästi), mutta nyt tunnen päässeeni pelin syvimpään olemukseen käsiksi ja kaahaminen on hillittömän hauskaa.

PS. Pelikokemukseni parani noin 100 % kun kyhäilin peliin oman soundtrackin. Ajamisessa on aivan erilainen fiilis kun SD-kortin tunkee täyteen raskasta musiikkia ja antaa palaa.
 
Vastaus: Excite Truck

Tuli tämä nyt sitten hommattua omaksi ensimmäiseksi wii peliksi (zelda löytyy jo cubelta :p ja sporttia ei lasketa) ja en minä ainakaan vielä tunne pettymystä, on peli varsin viihdyttävä vaikka alussa hieman oli hakusessa tuo uudenkaltainen ohjattavuus. Ei se välttämättä ihan padin tarkkuuteen pääse ainakaan ennen mario kart ratti lisäpalaa mutta pieni epätarkkuus ei pelissä haittaa sillä vaikeustaso nousee sopivasti pelaajan taitojen mukana (erityisesti jos koittaa jo alussa muutamaan kertaan saada vähän parempaa rankkia kuin b :p)

Graafisesti peli tuntuu hieman cube peliltä näin ps3 hd pelailun jälkeen mutta ajaa asiansa tarpeeksi hyvin.

hyvä pelihän tuo on ja suht halpaan hintaankin saa.
 
Vastaus: Excite Truck

Huiman aliarvostettu peli! Tähän mennessä paras esimerkki wii-pelistä, vaikkei kapulaa edes käytetä muuten kuin rattina. Pelin arvostus on varmasti grafiikkahuoraamisen syytä. 7. Älä tee huorin! Grafiikoita luultavimmatusti haukutaan littanan telkkarin huonon skaalauksen tähden. Meidän hyvällä pömpelitv:llä grafiikat on itseasiassa aika hyvät, ja mikä on pääasia autopelin visuaalisuuden kanssa, vauhdintuntu ja piirtoetäisyys ovat Excitessä nimensä mukaisesti jännittävät. Mä tykkäään myös motorstormista, mutta sen vauhdintuntu muistuttaa enämpi pyöräilypeliä.

Itse olen veivannut jo aikaa kaikki aukenevat selälleen ja silti mä olen ihan himossa. En ole aiemmin kauheasti perustanut autopeleistä, mutta tulin nopeasti riippuvaiseksi pelin vauhdin hurmasta. Ensiksi kauheeta turboa hyppyrin nokalta, lennetään 300 metriä ja palataan kamaralle vain ottamaan pikkasen lisää vauhtia ja kimmahdetaan jostain kivestä takaisin linnuntielle. Tää onkin enemmän lentelypeli, kuin autopeli. Ja jos tähän tulee joskus jatkoa nettipelillä ja (jo ykkösosasta tutulla) rataeditorilla, ni mä voin ruveta purkittamaan hunajaa.
 
Vastaus: Excite Truck

Mitä? sanoi:
Tää onkin enemmän lentelypeli, kuin autopeli.

Totta :) Jos kaikista kisoista S-arvosanaa halajaa niin ei hirveästi maan pinnalla körötellä. Täysin epärealistista tietty mutta huiman hauskaa ja todella vauhdikasta. Temppuja saisi kyllä olla lisää, ja ratoja.
 
EXCITE TRUCK!!!! (Hype!!!)

EXCITE TRUCK!!!! Maailman paras arcade-stunttirälläys on saatavilla vain Wiillä, ja yhä kasvava joukko pelaajia tietää miten uskomaton peli tässä on kyseessä! Mutta koska aina löytyy kokemattomia, epäluuloisia ja hommat väärin tekeviä, tässä on ketju opastamaan pelimiehet Exciten pariin!

Alkuun lainataan jotain tylsimystä:

Johtuisiko siitä että se on Nintendon julkaisema eikä 3rd partyn julkaisema?
Mutta pääkysymyksenä: Mikä mielestäsi tekee siitä helvetin loistavan kun kerran noin mesuat?

Yksinkertainen, mukaansatempaava arcade pläjäys, samaan kastiin menee minulla mm. Crazy Taxi, 18 wheeler, jo ajat sitten PS2:lle tullut valitettavan vähälle huomiolle jäänyt rumble racing tai vaikkapa eka burnout. Kyllähän niitä paremman puutteessa pelaa, mutta grafiikka/ajettavuus/pelivaihtoehdot jne. eivät kestä vertailua vaikkapa tasokkaaseen Motorstormiin.

Minusta ainoa artikkelin huono pointti on loppu, Wiiltä on turha odottaa enää mitään ihmeellistä. Koneen tekninen puhti ei mitenkään riitä kilpailuun XO:n tai PS3:sen kanssa ja sitä odottavat saavat jäädäkkin odottamaan. Sen sijaan se tarjoaa hauskaa pelattavuutta keskinkertaisilla peleillä. Se ei tee Wiistä huonoa, päinvastoin. Monelle kun riittää keskinkertaiset harmittomat nopeasti omaksuttavat pelit. Sellainenhan Excite Truckin pohjimmiltaan on.

Ensinnäkin, Excite Truck on Nintendon julkaisema, vaikka pelin kehittikin Monster Games. Mutta mikä siitä tekee niin hyvän? Yksinkertaisesti se että mitään vastaavaa ei ole koskaan koettu millään konsolilla eikä missään pelissä. Excite Truck räjäyttää mielesi tuusan nuuskaksi!

Excite Truckissa ideana ei ole vain voittaa kisaa vaan voittaa se älyttömillä stunteilla, hurjalla meiningillä ja fysiikan lakien täysin överiksi vetävällä rikkomisella! Tässä pelissä ajetaan puita päin ja niiden välistä, lennetään satoja kilometrejä tonnin painoisilla farmareilla ja monsteriautoilla, luodaan laaksoja ja nostetaan vuoria tyhjästä, painetaan koko ajan talla niin pohjassa että posket lepattavat ja tehdään ilmavoltteja ihan vain sen vuoksi että kukaan ei ole aikaisemmin yhdistänyt pickupeja ja ilmavakaimia. Lisäksi pelissä pääsee ajamaan myös Suomessa vuoristojen ja öljynporauslauttojen lomassa!

Pelattavuuteen vaikuttaa oleellisesti kaksi erittäin tärkeää ominaisuutta: täydellä voimalla mukaansatempaava Wiin liiketunnistus sekä oman musiikin soittaminen SD-muistikortilta. Excite Truckin ohjaaminen on erilainen kokemus kuin minkään muun ajopelin, koska Excite Truckin tyyliä ei yksinkertaisesti voisi jäljitellä perinteisellä ratilla. Vain ilmassa leijuva tulevaisuuden tekniikkaa edustava ratti riittää - onpa kyseessä sitten Wii Wheel (suositellaan!), tai aivojuuressa tajuntasi rajamailla sykkivä astraaliprojektio!

Parasta on, että huiman pelattavuuden kylkeen saa omat parhaat menomusat soimaan. Heitä SD-muistikortille parhaita MP3-kappaleitasi ja luo oma Excite Truck -soittolistasi huippumusiikin parissa! Kuka tietäisi paremmin ajofiilikseen sopivat kunnon jyystömusat kuin sinä itse? Juuri oikeanlaisen musiikin siivittämänä nautit Excite-kokemuksesta täysin rinnoin!

Tämän esittelyn jälkeen lienee täysin selvää että se on Motorstorm joka ei kestä vertailua Excite Truckiin!

Ja m_vierimaa, jos Excite Truck on keskinkertainen ja harmiton ajopeli, haluaisin viettää harmittoman illan siskosi kanssa!



Lisää videoita!
YouTube - [Excite Truck] Finland Silver: Iceberg Run in 2:02 + new shortcut?
YouTube - Excite Truck [Wonderful Trailer]
YouTube - Excite Truck crazy Canadian run
YouTube - Excite Truck Crazy Backflip Stunt!

EXCITE!
 
Vastaus: Excite Truck

Heh, on se ihmisen mieli jännä juttu. Luettuani Mahewcoro mielipiteen pelistä ja hieman myyntihyllyäni ihmetellessä, päätin vetää Excite Truck pois sieltä ja tunkea wiin sisään. Hyvin usein tulee ostettua pelejä, ja kerran kokeilun perusteella myytyä pois. On totta että yksinkertaisuus on se mikä wiissä minua viehättää, ja sitä löytyy niin ikää monesta wiin pelistä. En osaa sanoa Excite Truck kantaa tähän, mutta päätän antaa pelille vielä mahdollisuuden, onhan pelissä monta hyvää ja hienoa ideaa musiikki valinnoista lähtien ;). Myöskin vinkki Wii-ratin käytöstä herätti pelin henkiin.
Kiitokset Mahewcoro mielenkiinnon herättämisestä tälläisen nollataulu pelaajan pääkopassa :D
 
Vastaus: Excite Truck

Ihme peleistä tekin jaksatte innostua. Realististen ajopelien ystävänä mua ei saa koskemaan Excite Truckiin pitkällä tikullakaan. Aikanaan vääntänyt Flatoutia simulation-moodissa, ja sekin ollut mun makuun liian arcadea. Mutta Flatoutissa sentään ajetaan autolla, eikä millään professorin lentobussilla. Noita mahewcoron linkittämiä pätkiä kun katselee, niin kyllä väkisinkin vähän miettii minkä värisiä sieniä ton pelin tekijät on syönyt. Miksi pukea tollainen peli autopelin näköiseksi, kun mitään muuta yhtymäkohtaa itse asiaan ei sitten tunnu olevan? Miksi pelin "autoissa" on esim. pyörät, kun siiville olisi enemmän käyttöä? :rolleyes:

No, mä olenkin vanha ja tylsä. Hieman OT, mutta Wiille en ole vielä yhtään itseäni kiinnostavaa ajopeliä löytänyt. Myöhemmin keväällä varmaan nähdään onko uusi MotoGP mistään kotoisin. Hyvällä tuurilla voisi ollakin.
 
Vastaus: Excite Truck

Kiitokset Mahewcoro mielenkiinnon herättämisestä tälläisen nollataulu pelaajan pääkopassa

Mainiota. :)

Mutta Flatoutissa sentään ajetaan autolla, eikä millään professorin lentobussilla. Noita mahewcoron linkittämiä pätkiä kun katselee, niin kyllä väkisinkin vähän miettii minkä värisiä sieniä ton pelin tekijät on syönyt. Miksi pukea tollainen peli autopelin näköiseksi, kun mitään muuta yhtymäkohtaa itse asiaan ei sitten tunnu olevan? Miksi pelin "autoissa" on esim. pyörät, kun siiville olisi enemmän käyttöä?

Hyvinhän se lentäminen näyttää onnistuvan ilmankin. Mutta renkaat täytyy olla lähtökiihdytystä varten. :D

Realistisempia autosimuja on nykyään joka turulla ja torilla, mutta Excite Truck tarjoaa jotain ainutlaatuista, jossa niitä parhaita tuloksia ei saavuteta suoraan ajamalla.

Nyt pitkästä aikaa vaihdoin Waspista Monsteriin, ja kylläpäs ajelu tuntuu liukkaalta. Mutta lentää sitten myös pitkälle. :p

Wolwerinessa on muuten hyvä tuntuma mutta se laukeaa turhan helposti turbot päällä.
 
Vastaus: Excite Truck

Realistisempia autosimuja on nykyään joka turulla ja torilla, mutta Excite Truck tarjoaa jotain ainutlaatuista, jossa niitä parhaita tuloksia ei saavuteta suoraan ajamalla.

Jep, realistisempia simuja löytyy toki, mutta Wiille ei kyllä yhtään. Mitään teknistä estettä (lue: konetehon puute) tuskin löytyy, mutta jostain syystä joitain peligenrejä ei Wiille nähdä tarpeellisiksi. Saako Wiille muuten edes kunnollista rattia?
 
Vastaus: Excite Truck

Realistisempia autosimuja on nykyään joka turulla ja torilla, mutta Excite Truck tarjoaa jotain ainutlaatuista, jossa niitä parhaita tuloksia ei saavuteta suoraan ajamalla.

Tätä kommenttiä näkisin mielelläni hieman selvennettävän? Wiille ei taida olla yhtään autosimua saatavilla ja tehokoneillekin vain muutama. XO:lla realistisista peleistä tulee ensimmäisenä mieleen Forza 2 ja Sim Binin Race Pro. Muut pelit ovatkin sitten enemmän tai vähemmän realistisuuteen pyrkiviä arcade rällästyksiä. No juu, mutta offiksihan tämäkin alkaa heilahtaa ja urakalla. Pointtina oli kuitenkin se, että kyllä konsolien tarjonnasta löytyy huomattavasti enemmän noita arcade vääntöjä kuin realistisempaan makuun olevaa kaahailua.
 
Vastaus: Excite Truck

Jep, realistisempia simuja löytyy toki, mutta Wiille ei kyllä yhtään. Mitään teknistä estettä (lue: konetehon puute) tuskin löytyy, mutta jostain syystä joitain peligenrejä ei Wiille nähdä tarpeellisiksi. Saako Wiille muuten edes kunnollista rattia?

Wiissä on kyse siitä että jätetään turha nysväys ja tylsät "pelit" (!!!) sikseen ja keskitytään siihen mikä on hauskaa ja pelikokemuksena vetoavaa. Wii on vastalause pelien tylsistymiselle, ja Excite Truck on sen ideologian tulosta.

Wiin kunnollinen ratti on Wii Wheel. :D

Muut pelit ovatkin sitten enemmän tai vähemmän realistisuuteen pyrkiviä arcade rällästyksiä.

Jopa Burnoutissa pysytään liikaa niinsanotusti "maan pinnalla". ;)

Ehkä Excite Truck on sitten ainutlaatuinen koska se on epärealistisuuteen tähtäävä arcade-rälläys. (!!!)
 
Vastaus: Excite Truck

samalla periaatteella voisi haukkua gears of warit ja muut mutantti alien plasmakanuuna lasertykki yms "epärealistiset" fps:t. miksi pelin tarvisi olla realistinen auto simulaatio vain siksi että siinä on auto?

ajo simulaatiot on sitäpaitsi tosiaan tylsiä, koska niillä ei saa koskaan tarpeeksi oikeaa ajamisen tunnetta ellei panosta ostamalla 500euron ratit ja 1000euron ajotelineet. naurattavinta on vääntää jotain hardcore simulaatioita tatilla tai markan muovi ratilla.
 
Vastaus: Excite Truck

Jep, realistisempia simuja löytyy toki, mutta Wiille ei kyllä yhtään. Mitään teknistä estettä (lue: konetehon puute) tuskin löytyy, mutta jostain syystä joitain peligenrejä ei Wiille nähdä tarpeellisiksi. Saako Wiille muuten edes kunnollista rattia?

Muistaakseni Logitech tekee "oikeata" rattia ihan Wiille. Enpä tiedä tarkemmin kun noita "vakavasti otettavia" ajopelejä ei ole oikein innostanut koskaan pelata.

Exite Truckin ostin Wiille oikeastaan pojalleni (7v) ja onhan tuota tullut rällättyä hänen kanssaan melko tavalla, ja mukavalta meno on tuntunut.
 
Vastaus: Excite Truck

Ketjua taaksepäin lukiessa on yllättävän vähän kommentteja eri autoista, ovatko kaikki avanneet ne viimeiset ja ajavat niillä sitten maailman tappiin asti? Vähätehoisemmistakin autoista saattaa löytyä yllättäviä puolia, ja eri autot sopivat eri kenttiin. Esim. Trekker on yllättävän ketterä auto möhköstä ulkomuodostaan huolimatta, ja Dominator on mukavan raskas, vaikka sillä ei sitten isoimpia ennätyksiä tehdäkään.

Kannattaa myös muistaa että Monster Gamesin seuraava peli ja Excite Truckia seuraava harppaus evoluutiossa on loppusuoralla: EXCITEBOTS. Tosin Zoukan mukaan siitä ei tule yhtä hyvä kuin Excite Truckista:

Odotin Madworldista ja Excite Trucksin jatko-osasta pelilaman piristäjiä, mutta ensimmäisen käännös raiskattiin ja toisesta tuli Mario Kart.

Tämä tietenkin tarkoittaa, että kannattaa pelata lisää Excite Truckia!
 
Vastaus: Excite Truck

Ihme peleistä tekin jaksatte innostua. Realististen ajopelien ystävänä mua ei saa koskemaan Excite Truckiin pitkällä tikullakaan.

Itsekin kirjaudun mielelläni ruokapalstoille kertomaan että en pidä ollenkaan kalaruuista ja vedän mielummin Tropicana pizzaa kaksin käsin.
 
Vastaus: Excite Truck

Onkos joku muuten kokeillut, toimivatko SDHC-muistikortit Excite Truckissa ihan normaalisti?
 
Ylös Bottom