Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EyeToy: AntiGrav

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Oliver

KonsoliFIN Alumni
<WanhaNewsFlash>

EyeToylle AntiGrav 12.05.2004

Musiikkipeleistään tutun Harmonixin kehittämä EyeToy: AntiGrav käyttää hyväkseen EyeToy-kameran liikkeen- ja värintunnistusta, pelaajan ohjastaessa kirkaan neonväristen rannenauhojen ja omien liikkeidensä avulla leijulautaa temppuja tehden, esteitä väistellen ja pisteitä keräten.

Pelihahmoja on kahdeksan ja ne eroavat lautailutyyleiltään ja varusteiltaan. Pelin edetessä pääsee käsiksi parempiin varusteisiin ja uusiin hahmoihin ja yksinpelissä on myös mahdollisuus avata piilossa olevia alueita. Kaksinpelissä lautaillaan kaverin "haamua" vastaan.

Alunperin syksyksi kaavailtu julkaisu on tainnut siirtyä myöhemmksi, mutta hyvältä alkaa näyttämään: http://www.gamespot.com/ps2/sports/eyetoyantigrav/screenindex.html?page=1

Weyland Yutani? :D

NewsFlash

EyeToy: AntiGrav maaliskuussa 20.01.2005

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) on ilmoittanut julkaisevansa FreQuency- ja Amplitude-musiikkipeleistään tutun Harmonixin kehittämän EyeToy: AntiGravin maaliskuussa.

Erona jo perinteiseksi muodostuneeseen EyeToy-systeemiin ei pelaaja tällä kertaa itse näy ruudulla, vaan omilla liikeillä ohjataan futuristisella leijulaudalla skeittailevaa hahmoa. Hahmoja on valittavana kahdeksan ja kymmenellä radalla kisaillaan Speed-pelimuodossa tai keräillään bonuksia avaavia temppupisteitä Style-pelimuodossa. Taustamekkalasta huolehtii Apollo 440.

Urheilupeliksihän tämä on useimmissa paikossa luokiteltu, mutta antaa nyt olla täällä muiden EyeToy-pelien joukossa.

Vastaus: EyeToy: AntiGrav

En usko että tulee kovin hyvä. Eye Toyssa on ollut hauskaa kun itse on ruudulla, eikä kukaan ukkeli. Minusta Eye Toyssa on parasta ollut se, että näkee itsensä soittamassa kitaraa, hakkaamalla toisia tyyppejä jne. Mutta joku virtuaali hahmo. TYLSÄ, sanon minä.

Minua tässä juuri hiukan kiinnostaa se, miten EyeToy soveltuu perinteisesti padilla ohjailtuun genreen ja ns. "oikeaan peliin".
Sisältöähän tuossa ei tuntuisi mitenkään massiivisesti olevan, mutta jos vaikka jatkossa tulisi kunnon SSX-tyyppistä hurjastelua EyeToylla pelattavaksi, en varmasti pistäisi hanttiin.

itse ainakin odotan mielenkiinnolla jo pelkästään sen takia että sen on kehittänyt harmonix,ei siitä voi tulla huonoa :)

Minuakaan ei niin hirveästi kiinnosta nähdä itseäni ruudulla. Se mikä kiinnostaa on se, että kuinka tarkasti kamera/peli pystyy lukemaan liikkeitä. Ainakin Play 2sen useissa peleissä minulle sattuu haamu liikkeitä, eli kun liikkuu liian nopeasti niin kamera ei rekisteröi liikettä. Valaistus on kyllä kunnossa. Saas nähdä mitä tuleman pitää...

Ohjaustyyli ja systeemi on takuulla samanlainen kuin esimerkiksi siinä Sega Superstars EyeToy-kokoelmassa jossa sitä lentävää tyyppiä ohjattiin käsillä. Luulisi näin homman olevan.

Jarmo Hänninen sanoi:
Ohjaustyyli ja systeemi on takuulla samanlainen kuin esimerkiksi siinä Sega Superstars EyeToy-kokoelmassa jossa sitä lentävää tyyppiä ohjattiin käsillä. Luulisi näin homman olevan.

Käsillä kerätään power uppeja ynnä muita "pallukoita" ja tehdään temppuliikkeitä. Pään ja yläkropan liikkeillä ohjataan hahmoa oikealle ja vasemmalle jne. Joutuupa pelissä vielä hyppimäänkin. Kuulostaa monimutkaiselle mutta homma toimii yllättävän hyvin.

Mielenkiintoinen peli kyseessä, joka on tainnut ottaa enemmänkin vaikutteita SSX-peleistä. Ohjaustuntuma on kuitenkin itselleni jotain täysin uutta. Sega Superstarsista ei ole kokemusta, mutta lähinnä tästä tulee mieleen pelihallien laskettelupelit yms.Pitää vielä kuitenkin harjoitella lisää, itse en ainakaan hallinnut peliä heti alkumetreistä alkaen. Tosin kokemuksen puute vastaavista peleistä lienee suurin syy.

Saa nähdä sitten miten pelattavaa riittää. Playssa kuitenkin on mukava parannella vaikka porukalla minipelien ennätyksiä, tässä yhteen pelikertaan menee paljon enemmän aikaa ja se vaatii paljon enemmän keskittymistä. Partypeliksi tämä soveltuu luultavasti vähän huonommin kuin Playt. Vaikuttaa kuitenkin ihan hauskalta, varsinkin kun SSX-pelit iskivät meikäläiseen ja tämä jatkaa vähän samalla linjalla.

No nyt on ensimmäinen kosketus peliin saatu ja kyseessä on kyllä yllättävän toimiva konsepti. Ohjaus toimii mainiosti kunhan tottuu pitämään naamaansa siinä missä kamera rekisteröi parhaiten pärstän liikkeet - sitä kun aina unohtuu olemaan kyykyssä saadakseen lisää vauhtia tai sitten hyppimässä ja heiluttelemassa käsiä :D

Loistava EyeToy-peli. Ehkä hieman lyhytikäinen, mutta toimii.

Tuohan on mahtava? miten joku uskaltaakaan sanoa muuta:) alussa vähän hankalaa, mutta lopussa kiitos seisoo. Että se on mahtava tunne kun tunnin pomppimisen jälkeen saa kentän läpi:)

Ylös Bottom