Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pexi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F.E.A.R 2: Project Origin [X360]

Eilen illalla meni peli läpi. Ihan ok räiskintä. Ensimmäiset kolmisen kenttää pelasin keskellä yötä kuulokkeet päässä, joten pimeillä käytävällä kulkeminen oli hitusen ahdistavaa. Kunnollisia säikähdyksiä ei kuitenkaan tullut kertaakaan pelin aikana. Pelaajaa peloteltiin aika vähän, kun räiskinnälle oli annettu painoarvoa tuhdisti.

Taisteluilta odotin enemmän. Tekoäly osaa luoda suojia ja suojautua ihan kivasti, vaikka paikoin viholliset jäävätkin roikkumaan näkyviin ihan tarpeettomasti. Pelaaja puolestaan osaa kyllä kaataa hyllyjä yms suojaksi, mutta eipä näillä tee käytännössä mitään. Varmin taktiikka on vain raiskata viholliset hidastuksella liipaisin pohjassa. Oman suojan luomisessa olisi ollut enemmän järkeä, jos peliin olisi lisätty Killzone 2:n kaltainen ensimmäisen persoonan suojautumissysteemi tai edes mahdollisuus nojata nurkan takaa. Nyt nuo tulitaistelut eivät pääse yltymään tarpeeksi intensiivisiksi.

Lopetus oli aika "wat". Tarina oli muuten puolestaan aika pettymys. Eniten siitä sai irti lukemalla niitä informaatiopakkauksia.

F.E.A.R. ja sen epäviralliset lisäpaketit olivat karmaisevia kokemuksia. Voin ylpeänä sanoa että peliä pelatessa useampaan kertaan tuli kiljuttua ja oli vähällä etteivät vieressä olleet janojuomat lentäneet syliin - mikäs siinä kun pelissä on näin hyvä kauhun ja jännityksen fiilis. F.E.A.R. 2 oli tulevien pelien listan kärjessä itselleni, mutta saako siitä samoja viboja kuin edellisistä osista? Vastaus on - ei: ei ainakaan omasta mielestäni.

F.E.A.R. 2 perustuu enemmän halpaan pelotteluun kuin todelliseen kauhuun. Kaiken lisäksi minun on jostain syystä vaikea itse pelätä sitä alastonta laiheliini neitokaista jota Almaksi kutsutaan. Pikku söpöliini Alma punaisessa mekossaan oli jännittävä, kun taas aikuinen (ja ruma) Alma on enemmänkin ärsyttävä.

F.E.A.R 2 Reborn-lisäosan demo nyt Marketplacella.

Omat fiilikset:
Aivan loistavalta vaikuttaisi. Monolith ei ole suinkaan tyytynyt vain tarjoamaan samaa tavaraa lisää, vaan jopa tehnyt huomattavasti parannuksia! Itse olen erittäin mielissäni.

• Tekoälyä parannettu entisestään! Nyt heput kiertävät jopa taaksesi! Itse taistelin pientä ryhmää vastaan, kun yksi karkasi näköpiiristäni. Seuraavan kerran kun mokoman näin, oli hän selkäni takana savuava haulikko kädessä ja minä selkä täynnä hauleja.
  • Taistelut ovat nyt selkeästi laajempia, sekä sitä kaivattua monimutkaisuutta löytyi ainakin demosta.
  • Alun stealth-meno maistui, toivottavasti on tiedossa lisää.
  • Hajoavia ympäristöjä saatu viimeinkin lisättyä. Aiheutti kivaa maustetta tuohon Power Armor-vääntöön.
  • Tarinatwisti, joka ei jätä alkuperäisen F.E.A.R:in ystäviä takuulla kylmäksi. En spoilaa, pelatkaapa itse nähdäksenne.

Ja itse DLC:hän tulee jo ensi kuun kolmas päivä, kivasti sain ainakin itse taas lisäpelattavaa.

Ylös Bottom