Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Demon perusteella täytyypi nöyrästi todeta, että saisivat kyllä rukata hiukka konsolipädi-sopivammaksi tätä peliä.

Ei jaksa käyttää "hidastusta" koko ajan. Ja vaikka tuo hidastus onkin näppärä ominaisuus, niin sen käyttö muistuttaa lähinnä siitä, kuinka paska pädillä on yrittää pelata tätä peliä. :(

P.S. Kauhu-elementit puree yksilökohtaisesti, ja tässä pelissä pikku tytön naurut ja äkki-flashit jostain random-dorkasta eivät toimi omalla kohdallani.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Tulee kyllä ihan liikaa mieleen Condemned jo pelkästään ulkoasunkin takia (pelithän pyörivät pohjimmiltaan samalla pelimoottorilla), ja jotenkin ei vain jaksanut innostua tästä, vaikka tavaraa lentelee ja ympäristö pöllyää suht näyttävästi taistelun tuiskeessa. Autoaimi oli kyllä aika vahva, joten tähtäämisen kanssa ei pahempia ongelmia ollut.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

IGN.comi:ssa F.E.A.R.in arvostelu. Huippupisteet 9.1 sai, joka on käsittääkseni IGN:ssä aika kova saavutus. Pakko-ostos meikäläiselle, ei tosin arvostelun perusteella vaikka se ostopäätöstä vahvisti entisestään.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

F.E.A.R. irtoaisi Play-Asia'sta 39.99$ + 3.10$ postikuluilla. Region Free'nä.

En kyllä osta, vaikka halpa onkin.

PC:llä tuli pelattua läpi pari-kolme kertaakin, ja ei kiinnosta pelata/ostaa samaa peliä ilman lisälevyä.

Jotenkin en vain tykästynyt kontrolleihin, kankeatkin olivat.

Noh, onneksi on Double Agent aikaa viemässä.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Sniper3002 sanoi:
Onkohan kokoversioon korjattu demossa olleet kontrollit???
itse olen nyt noin tunnin pelannut ja kontrollit tuntuvat hitusen paremmilta kuin demossa
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Pitipä tämäkin kokea :mad: .
Olin ollut siinä uskossa että Fear olisi ollut jonkillainen tapaus PC-puolella, joten odotukset
olivat kohtuullisen kovat tämän suhteen. Ja mitä sain? Sain umpitylsän putkiräiskinnän Doom 3
tyyliin. Kenttäsunnittelu on ihan perseestä, pelkkää tylsää käytäväsokkeloa ja käytäväsokkeloa
ja vielä lisää samaa vivahteetonta käytäväsokkeloa nyt vain eri rakennuksessa. Tosin sain
tarpeekseni noin 5-6 tunnin jälkeen, joten en voi haukkua oikeutetusti pelin loppupuolen upeita
käytäväsokkeloita.
Pelin vaikaeusaste ja pelattavuus ovat kyllä kohdallaan, joten jos sokkelohippa kiinnostaa, niin
siitä vaan.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Kyllä FEAR tosiaan vähän pettää ympäristöjen suhteen, ovathan ne tylsiä. Aion silti hommata kokoversion jossain vaiheessa. Minä pelkään pikkutyttöjä, ja pidän siitä että vihulaiset ovat usein fiksumpia kuin minä itse. Ja kyllähän tuo teknisesti pätevä on, se vaan jää aika rumien ympäristöjen takia usein huomaamatta. Doom kolmosta en nyt lähde vertailemaan mitenkään tähän. Siinähän oli kokoajan perusjuttuna se, että öllimölli tuli selän taakse eikä eteensä nähnyt metriäkään. Tässä säikyttely on erityylistä, ja itse taistelu noin sata kertaa parempaa.

Ei tästä silti liene sellaisia kiksejä luvassa mitä Condemnedista sain. Siinä sitä vasta paska housussa olikin, ja väkivalta tuntui palleissa asti.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Ympäristöt tosiaan veivät aika pitkälti fiilikset. KonsoliFINin arvostelu pelistä on nyt luettavissa.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Mielestäni tämä on kyllä yksi aliarvosteuimpia tekeleitä syksyn julkaisutulvassa. Eihän tämä GOW:in tasolle aivan yllä, mutta erittäin maittavaa räiskintää kaikin puolin.
Erityisesti vihujen tekoäly ja muutenkin räiskintään liittyvät asiat (lukuisat osumakohdat vastustajissa ja taustoissa yms.) nostavat fiilistä mielettömästi.
Eli ei kannata GOW-krapuloissa antaa grafiikan ja ahtaiden kenttien heti lannistaa vaan antakaa pelille mahdollisuus! ;)
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Minulle tämä peli kyllä uppoaa ihan hyvin. Kelpo räiskintää ja tunnelmakin on sopivan ahdistava.
Usein tuleekin tehtyä samalla tavalla, mitä Condemnedia pelatessa, eli aluksi Fear sisään, sitä pelaa vähän aikaa ja sitten vaihtaa Top Spiniin tms, jossa ei tarvi jännittää ;)

Sitten tyhmä kysymys:
Aikaslailla pelin alussa muuttuu pelikenttä yhtäkkiä sinertäväksi ja ruutu alkaa hiukan "pomppimaan". Kuuluuko tämä peliin vai onko jossain muualla vikaa? Aluksi tuo oli ihan jees, mutta pidemmän päälle tuo alkaa ärsyttämään, kun ei meinaa vihulaisia nähdä. Ensimmäisen kerran luulin jo, että töllö alkaa hajoamaan ja oli pakko vääntää tv-kanavien puolelle varmistaakseni.

E: Aloitin pelaamaan uudelleen ja nyt tuo sinertävyys on hävinnyt tyystin. Vissiin joku bugi oli kyseessä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Aika lailla heikoksi esitykseksi jäänyt FEAR olisi kuulemma saamassa uutta elämää ilmaisen lisäsisällön muodossa:

A team-based multiplayer game is on the agenda, with your squad charged with capturing and then holding key points on a map - the option already being present in the PC original. In Control each map has three vital points to capture, and points will be awarded for the amount of time a team controls a certain point.

In Conquer, meanwhile, there are five control points with the eventual winner being the team that can grab all simultaneously. In the event that this doesn't happen, the winner will be decided via a points system based around control points and kills.

The Map Pack is seemingly classified as a patch, and should therefore be added to F.E.A.R. completely free when you start the game while connected to Xbox Live - which is nice. A number of other tweaks and improvements are ushered in with the pack, and Vivendi are promising more this summer.

http://play.tm/story/11261
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

siellähän se näytti marketplacella olevan.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Indeeds, päivitys ja karttapaketti ovat nyt ladattavissa ilmaiseksi. Kokoa tuolla kauppapaikalta ladattavalla rotjakkeella on noin 120 megatavua.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Nyt vasta tämänkin aloitin. Tarkoittaa ehkä jotain, että myöskin juurialoittamaani Half-Life kakkosta jaksoin pelata noin 2 tuntia, kun tätä tuli heti runkutettua kuutisen tuntia.

Ympäristöistä nyt on jauhettu, ei niistä sen enempää, ovat mitä ovat ja hieman latistaa. Sen kuitenkin sanon, että mukavasti on ainakin tähän mennessä viljelty ikkunoita täynnä olevia koppeja, mitälie valvomoita, joissa olevat vihulaiset käyttäytyvät jämerästi. Hyppivät paskaksiammutusta ikkunasta sisään/ulos tiikerihypyllä, ottavat suojaa, jotkut perhat lähtevät koukkaamaan selustaan jostain todella kaukaa, ja itse röpöttelee pyhällä vihalla jostain laatikon takaa johonkin sinnepäin ja paska (seinänpalaset, kipinät, verimössöt, hylsyt, radiot yms. sälä) lentää.
Muutenkin välissä kun kunnolla ammuskellaan, on ympäristö joskus siihen tarkoitukseen ihan messevä. Tuosta nyt tuli samalla selväksi että kyllä, taistelussa on parhaimmillaan komeasti munakikkeliä. Alussa meinasi sekin tuntua jotenkin huonolta.

Ja pelottaahan se helvatan Alma. Ensikosketus siihen oli todella kipeä. Ei varsinaisesti tapahdu mitään, mutta päänsisältä kuuluu vaan "hi....hi.....hi!". Uskon että pienissä (seuraavaksi ehkä alle kuusi tuntia) pätkissä tämä menee mukavasti loppuun asti. Ei siis sanan varsinaisessa merkityksessä mukavasti, vaan kakkahousuisesti ja brutaalisti.

Kontrolleista moni vinkuu. Vingun itsekin vähän tässä. Joskus käy niin, kun pitää taistelun tuoksinassa melee-nappia vähän liian kauan pohjassa, niin eiköhän lasketa aseet vallan ja ollaan nyrkit pystyssä haulikkotulta vastaan. Melee-temppujen toimitus perille taistelun keskellä nyt pitäisikin olla vähän kaaoksessa vaikeaa, mutta esim. hyppypotku ja kampitus vaativat aika tarkan suorituksen kun kutia lentää ympärillä, varsinkin kun kampituksen harjoittelu tyhjässä tilassakin epäonnistuu usein. Ehkäpä kaikkeen tottuu ja tuossakin paranen.
Control sensivityn heitin heti minimiin, ja silti se on mieleeni vähän liian nopea, mutta ainakin pärjää. Käytän lähes aina tähtäyszoomia, joka tasoittaa kävely/kääntymisnopeuksia hyvin ja muutenkin auttaa tunnelmasta repimään eniten irti. Normikävelyllä äijän teputus ärsyttää, kun jos vaikka liikkuu erittäin hitaasti tattia vain vähän kääntämällä, niin ukkohan teputtaa ikäänkuin steppauksen piirimestari Nokialta vuodelta -81. Ja vaikka kuinka hiipisi, askeleet kuuluvat aina, mikä vähän hämää.

Siinä nipotukset. Vaikka nipotinkin paljon, niiden vaikutus pelinautintoon tällähetkellä (alussa oli toinen meininki) on aika minimaalinen. Tunnelma on kova ja toiminta on vielä kovempaa. Turhaa asetta ei pelissä ole. Jos näen tänään jossain punamekkoisen mustapäisen pikkutytön, teputan lähimmän laatikon taakse suojaan ja lasken housuuni suoliasukkaan, ei voi mitään.

Hyvä peli, minkäs teet. Voin kuvitella että jos en saisi noista psykokummitussekoiluista tunnelmia revittyä, en tästä ehkä juuri välittäisi muuta kuin silloin tällöin instant action-moodin muodossa.

Saas nähdä loppua kohden mitä mieltä ollaan sitten myöhemmin.
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Nyt vasta tämänkin aloitin. Tarkoittaa ehkä jotain, että myöskin juurialoittamaani Half-Life kakkosta jaksoin pelata noin 2 tuntia, kun tätä tuli heti runkutettua kuutisen tuntia.
.

Kaikki hyvin, kunhan et sorru tuon jatko-osaan :rolleyes:
 
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Omasta mielestäni Fear on yksi nykyajan parhaimpia räiskintöjä juuri esim juuri mahtavan vihollisten tekoälyn ansiosta ja jatko-osa kiinnostaa todella paljon sillä sehän on saman firman tekemä.
Itse olen pelannut noi lisäosatkin..eka vielä menetteli mutta sitä toista en jaksanut alkua pitemmälle..et menetä mitään jos et niitä pelaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon)

Joo kyllä. En tiedä missä mennään mutta arviolta...puolivälissä? Peliin on tottunut paremmin, kontrolleihin ja taisteluun. Taistelu on tosiaan parempaa kuin mitä heti luulisi. Joskus huomaa runnovansa samaa kohtaa pari kertaa ihan piruuttansa ja hakevansa mahdollisimman erilaista toimintaa tai katsottua vaan miten vihulaiset lentelee ja reagoi milloin mihinkin. Ja kyllä se paska lentää ja mäiskettä on. Näin kato.

Ja on ahdistavaa. Jos osaa olla niin aikuinen ettei pikkutytöt ja ihmissyöjät häiritse (no kyllä häiritsee) niin viimeistään tässä - missä nyt olen - eli jonkunlaisessa toimistorakennuksessa, missä ei ole todellakaan ketään, on klaustrofobinen tunnelma ja ainoana kaverina ymmärrys siitä että seiniä pitkin hyppivät ylinopeat persereiät saalistavat ja tulevat naamaan koska hyvänsä.

Kova peli. Ymmärrän monia mitkä eivät näe asiaa näin, itsekin aluksi, ja varsinkin demoa kokeiltuani viime vuonna olin kontrollien, liikkumisen yms. suhteen aikalailla kahden vaiheilla enkä osannut kunnolla nauttia. Ne jotka vähän empivät vielä, niin antakaa rauhassa aikaa pelille ja ottakaa rennosti. Pelätkää ja ampukaa hidastettu paniikkilaukaus ikkunan taakse juuri hyppäävän mörkösotilaan perseeseen ja tulkaa sen jälkeen panssaroidun megavihollisen teilaamaksi.Tai rennosti ja rennosti.

Ja aina on pimeää. Haluan päivänvaloa. Haluan tuhat spottivaloa kattoon. Haluan revontulia. Jotain edes!
 
Ylös Bottom