Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F-Zero muistikortti ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reptail
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

reptail

New Member
Heips, säännöissä sanotaan että ei backup keskustelua, mutta tämä minun ongelma ei oikeastaan ole varsinaisesti backup juttua, joten toivon että mennään sääntöjen puitteissa.
Ei tässä mistään laittomasta kuitenkaan ole kyse.

Elikkä itse ongelmaan.
Minulla on ollut kaverilta lainassa muistikortti siitä asti kun hommasin cuben ja nyt kun ostin itselleni uuden 256 nintendon muistikortin niin kaverini haluaisi omansa takaisin.
Siirsin kaikki pelitallennukset kaverin kortilta omalle paitsi F-Zeron "Game data" tietoja, kun niitä ei jostain syystä saanut siirrettyä. F-Zeron "Garage data" tiedot kyllä sai siirrettyä, mutta ei noita game dataa. Yritin tehdä niin, että latasin pelin kaverin kortilta ja sitten swappasin oman kortin tilalle, että olisin voinut sitten vain tallettaa tiedot omalle kortille, mutta ei onnistunut. Eikä myöskään onnistu niin että on molemmat kortit kiinni ja tallettais tiedot sitten vain toiselle kortille.

Onko kenelläkään tietoa jostain keinosta miten ne game data tiedotkin saisi siirrettyä kortilta toiselle, kun ei hirveästi huvittais alkaa pelaan alusta asti koko peliä taas. Luultavasti se sitten tulee kuitenkin pelattua alusta jos ei todellakaan mitään keinoa tähän löydy, mutta toivon että olis joku keino millä ne tiedot sais kopsattua/siirrettyä.

----
reptail

Vastaus: F-Zero muistikortti ongelma

Testailin juttua just jenkkiversiolla, ja taitaa olla niin että itse pelitallennus on muistikorttiin sidottu. Sama homma on ainakin Animal Crossingissa, mutta sitä sopiikin miettiä, mikä on koko jutun motiivina. Itselle ei ainakaan tule mitään loogista selitystä nyt mieleen.

Ja backup-keskustelulla tarkoitetaan pelien "varmuuskopiointia", eli käytännössä kiertoilmaisua piratismille, joten tällaisessa tallennusten backuppaamisessa ei mitään väärää ole.

Kai sinun on vain pelattava peli uusiksi, mutta ainakin tollasta laatupeliä jaksaa vääntää useammankin kerran :)

Eipä kyllä tule mieleen itellekkään, että mikä idea tuossa on.

No ei kait se auta ku pelata alusta. Kyllähän se niin hyvä peli on että ei tuo nyt niin paha asia ole ja säilyyhän mulla kuiten mun oma customoitu alus, joten pelaaminen sujuu hieman paremmin kuin ekalla kerralla :)

Sama juttu on muun muassa Phantasy Star Onlineissa, eli game dataa ei voi kopioida. Syynä tähän on tietenkin nettipeli, hahmoja voisi kopioida.

F-Zero GX:ssä syynä on nettikilpailu joka pyöri eräällä sivulla.

reptail sanoi:
Eipä kyllä tule mieleen itellekkään, että mikä idea tuossa on.

No ei kait se auta ku pelata alusta. Kyllähän se niin hyvä peli on että ei tuo nyt niin paha asia ole ja säilyyhän mulla kuiten mun oma customoitu alus, joten pelaaminen sujuu hieman paremmin kuin ekalla kerralla :)

Ja ethän vain aloittanut uutta tallennusta "halppis" muistikortille, nimittäin GX on ranttu niiden suhteen. Yhtäkkiä tallennukset saattavat vain hävitä kokonaan ja takaisin niitä ei enää sitten saa.

Sorsa jermu sanoi:
Ja ethän vain aloittanut uutta tallennusta "halppis" muistikortille, nimittäin GX on ranttu niiden suhteen. Yhtäkkiä tallennukset saattavat vain hävitä kokonaan ja takaisin niitä ei enää sitten saa.

Ihan aidolle nintendon muistikortille aloitin uuden. Olen lukenut sen verran huonoja kokemuksia madcatzeista sun muista, että en kyllä niihin koske.

Mukavahan sitä f-zeroa on taas pelata alusta. Eipähän tarvi viettää niin paljon aikaa ulkona. Voipi vielä saada raitis ilma myrkytyksen.

----
reptail

Ylös Bottom